![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 19 december 2014 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gans het zonnepanelenverhaal is door de sossen op de verkeerde wijze aangepakt. Ze hebben het doodeenvoudig verknoeid met een onvoorstelbare paardemolen van "groene stroom certificaten" enz. Vooreerst is er de vraag of diegenen die zonnepanelen op hun dak plaatsten zo nodig een subsidie moesten krijgen? Maar zelfs indien men daarvoor koos kon het toch helemaal anders op poten gezet worden. Had de toenmalige regering niet beter een min of meer groot gedeelte van de aankoopkost gewoon aftrekbaar gemaakt van het belastbaar inkomen, of zelfs (nog beter) van het verschuldigde eindbedrag van de belasting op het inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Energie besparen kan je toch een dure rekening opleveren. Dat ondervond een bedrijf uit Tongeren. Het bedrijf investeerde meer dan 500.000 euro aan middelen om energie te besparen, en met succes. Maar nu stuurt hun energieleverancier Essent een rekening van 18.000 euro omdat ze, jawel, te weinig hebben verbruikt.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141219_0...citeit-opneemt Dit land wordt geleid door zotten, krankzinnigen, cleptomanen, nepotisten, ... Laatst gewijzigd door demonen : 19 december 2014 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat bedrijf in Tongeren heeft een contract getekend met Essent waarin stond dat ze minstens 80% van het gecontracteerd volume zouden afnemen. Als je zo'n contract tekent krijg je een scherpe prijs. Het is logisch dat als je je contract niet nakomt er kosten aan verbonden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Subsidieering van welke isolatie? U spreekt in raadsels, verklaar u nader...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk is het er slechts een klein gedeelte van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Dat is een heel spijtige zaak voor die mensen die na alle waarschuwingen nog altijd niet ontdekt hebben dat energie uit zonnepanelen zonder staatssubsidies niet rendabel kan zijn op onze breedtegraad. En met subsidies is het een Ponzi-schema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Wat voor dommekloten toch weer hier op dit forum
Die taks komt er niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zonnepanelen en het stoort mij helemaal niet als ik zou moeten betalen voor het gebruik van het net, maar dan gaan ze mij toch moeten vergoeden voor iedere Kw dat ik op het net zet hoor, en tot de laatste cent, de volle pot. Of.....
Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik zou 300€ moeten betalen
Wel ja dat is dan 450 x 4 - 300€ die ik jaarlijks krijg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne brengen anders meer op dan dat er normaal van verwacht wordt. En bovendien liggen ze zo goed als plat, dus in een veel kleinere hoek dan dat voorgeschreven staat. Voor het verschil met hun maximum vermogen te compenseren, wat nota bene al heel weinig is, heb ik gewoon twee paneeltjes extra gelegd. Maar er zijn nu eenmaal nog andere factoren buiten de juiste hoek, die de opbrengst beïnvloeden. De juiste hoek op een pannen dak brengt gegarandeerd minder op dan de bijna plat gelegde op mijn dak dankzij de gunstige situatie van hoe ze liggen.
Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt ze ook zo gebruiken zonder dat ze uw meter doen terug draaien. Gebruik de geleverde stoom volledig op in de huren dat ze stoom opleveren, al was het om er een bijverwarming mee te voeden of uw tuin mee te verlichten over dag. Ik geef toe dat het minder praktisch is maar 't kan. Zo niet zoeken we samen gemeenschappelijk te eisen dat de maatschappij iedere geleverde Kw aan de volle pot moet vergoeden.
Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De volle pot, is dat de prijs, die de kerncentrales krijgen voor hun op het net gezette KWs? Eigenlijk is dat te veel want de kerncentrales en andere klassieke producenten leveren stroom zonder het hinderlijke ja zelfs schadelijke door de natuur bepaalde grillig verloop ervan. Nu eens veel zon dan weer nacht, nu eens veel wind dan weer windstil. Bovendien dient de distributiekost afgetrokken worden. Tja het is en blijft onrendabel en dit politiek correcte verhaal gaat niet op.
Laatst gewijzigd door fcal : 20 december 2014 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordien een dag en nachtmeter, dan alleen nog maar een dag meter, omdat mijn productie voldoende hoog is. Vroeger wassen tijdens de nachtmeter, nu kan dit ook over dag. Vaatwasser werd geprogrammeerd tijdens de nachtmeter, nu over dag. Droogkast, overdag. Alle grootverbruikers worden nu evengoed gebruikt overdag. Gebruik al je stroom op, al moet ge er overdag uw tuin mee verlichten, zolang ze je overige Kw niet aan een aanvaardbare prijs betalen zorg ik dat ze worden opgebruikt. Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wordt ge zelf niet moe van uw eeuwig en onzinnig "sossen" gebash? Het is echt zielig geworden ondertussen! http://www.dewereldmorgen.be/artikel...actuur-zo-duur http://www.eubelius.be/nl/printpdf/4731
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |