![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "VisualHugo" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] om... > > "uncle" <[email protected]> wrote in message > > news:<[email protected]>... > > > >> De Amerikaanse economie staat er beter voor dan de Europese. > > > > Tja, de anti-Amerikanen op deze groep... ts... > > Gelezen in Newsweek dit weekend : VS-groei over de 4% nu, aanvankelijk > > jobless, nu ook job-growth en substantieel. > > "Ja maar, dat zijn toch allemaal maar McDo-hamburgerjobs", zeggen die > anti-Amerikanen dan, pink op de naad :-) > Wil jij soms met zo'n gek pakje aan in de McDo gaan dienen ? WN. |
![]() |
#22 |
|
![]() "Wisenose" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > > "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "Ja maar, dat zijn toch allemaal maar McDo-hamburgerjobs", zeggen die >> anti-Amerikanen dan, pink op de naad :-) >> > Wil jij soms met zo'n gek pakje aan in de McDo gaan dienen ? Als ik werkloos zou zijn wel, ja. Luc |
![]() |
#23 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Wisenose" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > >> "Ja maar, dat zijn toch allemaal maar McDo-hamburgerjobs", zeggen die > >> anti-Amerikanen dan, pink op de naad :-) > >> > > Wil jij soms met zo'n gek pakje aan in de McDo gaan dienen ? > > Als ik werkloos zou zijn wel, ja. > > Luc > Je bent natuurlijk niet werkloos en daarom bluf je ;-) Vraag eens aan een sabenien of hij/zij het ziet zitten. WN. |
![]() |
#24 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet
correctsgewijs in news:[email protected]: > "Koen Robeys" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > >> en we hèbben miljoenen banen verloren, >> > > Nope. > De Amerikaanse economie staat er beter voor dan de Europese. > u. > > Gebruik jij Microsoft ? -- VGQ |
![]() |
#25 |
|
![]() "Quasimodus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "uncle" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan niet > correctsgewijs in news:[email protected]: > > > "Koen Robeys" <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected]... > > > >> en we hèbben miljoenen banen verloren, > >> > > > > Nope. > > De Amerikaanse economie staat er beter voor dan de Europese. > > u. > > > > > > Gebruik jij Microsoft ? > Microsoft gebruikt mij ! WN. |
![]() |
#26 |
|
![]() omarr wrote:
> "MartinD" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >>Of heb ik iets verkeerd verstaan ? Gore heeft gewonnen, staat er. In een >>droom waarschijnlijk. Een droom van rechters die de stemmen toch lieten >>hertellen waar het duidelijk mis was gegaan. Wie heeft dat gedroomd ? Had men de stemmen wel laten hertellen (op de manier die Gore voor het hooggerechsthof vroeg) dan had ie in Florida nog steeds verloren... > U bedoelt dat Bush de verkiezingen won met het minst aantal stemmen, wat wel > een feit is . Klopt. Het gaat ook niet om de stemmen. Het gaat om de kiesmannen. Bush is overigens niet de eerste president die verkozen werd met een minder "stemmen" dan zijn tegenstander. Pas overigens op met te stellen dat "had men de popular vote laten gelden, dan had Gore gewonnen". Ging het om de popular vote, en niet om de kiesmannen, dan had men op een heel andere manier kampagne gevoerd. Wat in dat geval de uitslag zou geweest zijn is niet meer na te gaan. Krist |
![]() |
#27 |
|
![]() "/<rist" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > omarr wrote: >> "MartinD" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... > >>>Of heb ik iets verkeerd verstaan ? Gore heeft gewonnen, staat er. In een >>>droom waarschijnlijk. Een droom van rechters die de stemmen toch lieten >>>hertellen waar het duidelijk mis was gegaan. Wie heeft dat gedroomd ? > > Had men de stemmen wel laten hertellen (op de manier die Gore voor het > hooggerechsthof vroeg) dan had ie in Florida nog steeds verloren... > >> U bedoelt dat Bush de verkiezingen won met het minst aantal stemmen, wat >> wel een feit is . > > Klopt. Het gaat ook niet om de stemmen. Het gaat om de kiesmannen. Bush is > overigens niet de eerste president die verkozen werd met een minder > "stemmen" dan zijn tegenstander. > > Pas overigens op met te stellen dat "had men de popular vote laten gelden, > dan had Gore gewonnen". Ging het om de popular vote, en niet om de > kiesmannen, dan had men op een heel andere manier kampagne gevoerd. Wat in > dat geval de uitslag zou geweest zijn is niet meer na te gaan. > > Krist Blij dat je het voor één keer met me eens bent omarr |
![]() |
#28 |
|
![]() Luc Van Braekel wrote:
> "Wolf" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > >> Het is ook allemaal een kwestie van mentaliteit: hoe vaak hoort een mens >> hier niet dat je niet te hard mag werken, niet te hoog mag mikken en niet >> te veel mag uitproberen. Onthaasting wordt actief gepromoot. >> 'Streberdom', trots, en passie voor je werk worden vaak zelfs ontmoedigd. > > En het begint blijkbaar al op school. Ik hoor van mijn neefjes en nichtjes > dat "strever" tegenwoordig een scheldwoord is, dat schoolkinderen elkaar > toeslingeren. > >> Het resultaat >> is niet de verhoopte gulden middenweg, maar een alsmaar kleiner wordende >> groep wroeters die alsmaar meer balast moeten verdersleuren. >> >> Amerika is anderzijds nog een land met een heldencultus (op zich al een >> populair doelwit voor cynische Europeanen). Het archetype van de echte >> Amerikaanse held is de pionier: de ruige individualist die zichzelf niet >> wegcijfert of onderwerpt, maar die er zonder omwegen voor gaat en daarbij >> nooit zijn integriteit opgeeft. > > De film "The Fountainhead" ooit gezien, naar het boek van Ayn Rand? Je slaat de nagel op de kop :-))) Ik wist niet dat er een film van was maar het boek heb ik in elk geval verslonden, samen met haar andere boeken. Spijtig genoeg las ik het pas anderhalf of twee jaar geleden, dus net nadat ik afgestudeerd was. Veel te laat, maar nog net op tijd; The Fountainhead is een van de zeldzame boeken waarvan ik kan zeggen dat het mijn leven veranderd heeft. > Met Gary Cooper in de rol van de ruige, integere individualist. > http://www.imdb.com/title/tt0041386/ . Low quality WMV-versie alhier > beschikbaar, maar kabelkanaal TMC zendt de film een paar keren per jaar > uit . Noot: de auteursrechten op deze film vervallen volgens de conventie > van Bern over 28 jaar, volgens de EU over 48 jaar en volgens de VS over 73 > jaar ;-) (auteur van het boek en regisseur van de film stierven beiden in > 1982). Spijtig... TMC zit hier niet op de kabel denk ik. >> Het beruchte Amerikaanse patriotisme is >> hiervan slechts een bijproduct en fundamenteel anti-autoritair: het is de >> trots om in een land te wonen waar het individu voor alles komt. >> >> In de wereld van mensen als Bush is er een subtiel maar cruciaal >> verschil: zij draaien de zaken om. Hun helden zijn niet Samuel Walton of >> Dirty Harry, >> maar de anonieme marinier die een glorievolle dood sterft voor de >> 'vrijheid >> van zijn land'. Wanneer dat moet gebeuren, wordt in toenemende mate >> beslist >> in even anonieme overheidsdiensten. Ook deze mentaliteit is niet goed, >> niet >> voor de Amerikanen zelf en ook niet voor hun economie. In die zin is Bush >> niet het beste wat Amerika kan overkomen (wat ook weer niks over Clinton >> of >> Kerry zegt). > > De Democraten zijn op dat vlak nog erger dan de Republikeinen. Het was > Kennedy die zei "ask not what your country can do for you, but what you > can do for your country". > > Vraag is dan wel of er nog speelruimte zou zijn voor individualistische > helden, als jouw alternatief, the Libertarian Pary, het voor het zeggen > krijgt. Het terrorisme en het revanchisme tegen de VS, dat niet louter > veroorzaakt wordt door zijn interventionistische politiek van de laatste > decennia, maar evenzeer door de spontane verspreiding van zijn culturele > memen via de markt. Palestina is een prima wervingsfactor voor Bin Laden, > maar wat Bin Laden en zijn kornuiten in werkelijkheid veel meer stoort dan > de bezetting van Palestina, is het feit dat Hollywood, internet en hiphop > tot in de meest afgelegen tribale gebieden van de islamwereld zijn > doorgedrongen, en dat blote vrouwenschouders door de schuld van Amerika nu > ook in de grootwarenhuizen van het heilige land van Mekka en Medina te > zien zijn. > > De hamvraag is dus: wat doet de Libertarian Party tegen gekken die met > bomauto's, vuile bommen en gekaapte vliegtuigen je maatschappij willen > vernietigen, zelfs als die maatschappij zich niet met de politiek in de > rest van de wereld zou bemoeien, maar louter via vrijhandel > cultuurproducten > verspreidt die in de ogen van die gekken decadent zijn?�*�*Ter�*verdediging > tegen die gekken heb je wel degelijk een CIA nodig, en heb je wel degelijk > Predator-vliegtuigen, Tomahawk-kruisraketten en spionagesatellieten nodig. > Over vliegdekschepen valt te discussiëren. Je verwart Bin Laden's middelen, het treffen van burgers, met zijn doel en met zijn vijanden. Bin Laden heeft politieke plannen voor het Midden Oosten, en vind daar de Amerikaanse overheid in haar weg. Zijn vete is in de eerste plaats gericht tegen de Amerikaanse overheid en niet tegen de Amerikanen of tegen de Amerikaanse vrijheden. Die wil hij uiteraard uit de moslimwereld weren, maar dat is niet de reden waarom hij terreuraanslagen pleegt. Mocht dat wel zo zijn, kan er geen twijfel bestaan om de wapens op te nemen. > Anyway, de Libertarian Party maakt toch geen kans, dus alle beschouwingen > daaromtrent zijn even realistisch, als mijn bedenking van een paar dagen > geleden, inzake de DHL-crisis, dat de staat nooit rechtstreeks zou mogen > onderhandelen met individuele bedrijven. Principieel heb je dus gelijk, > maar in the real world of today vertoont Bush minder collectivistische > trekjes dan Kerry (more social security, more big government). Een stem > voor Badnarik (klinkt eerder als de naam van een avatar uit een > computerspelletje) zou dan ook een verloren stem zijn, die uiteindelijk de > positie van de meest collectivistische kandidaat zou versterken. Mensen beginnen met dezelfde argumenten als ik zeg dat ik blanco stem. Maar mijn voorkeur verdien je nu eenmaal niet omdat de anderen nog slechter zijn. Voor hetzelfde geld is het omdat iedereen op jouw manier redeneert dat de LP nooit een kritische massa stemmen zal kunnen verzamelen... Dat republikeinen minder collectivistisch zijn dan democraten is maar relatief waar; de partij telt bij mijn weten idd meer 'liberale' koppen dan de democraten, maar niet in de mate dat het een diepe stempel drukt op het factuele beleid. Wolf |
![]() |
#29 |
|
![]() "Wolf" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Dat > republikeinen minder collectivistisch zijn dan democraten is maar relatief > waar; de partij telt bij mijn weten idd meer 'liberale' koppen dan de > democraten, maar niet in de mate dat het een diepe stempel drukt op het > factuele beleid. In alles wat herverdeling en sociale zekerheid aangaat zijn de Democraten duidelijk veel collectivistischer ingesteld dan de Republikeinen. Denk bijvoorbeeld aan de belastingsverlagingen voor de hoogste inkomens. Als het aan de Democraten lag, zou jouw "ruige individualist die zichzelf niet wegcijfert of onderwerpt, maar die er zonder omwegen voor gaat", meer gepluimd worden dan nu het geval is. En dat is geen kwestie van liberale koppen, maar van het partijprogramma. Luc |
![]() |
#30 |
|
![]() Wolf wrote:
> Je verwart Bin Laden's middelen, het treffen van burgers, met zijn doel en > met zijn vijanden. Bin Laden heeft politieke plannen voor het Midden > Oosten, en vind daar de Amerikaanse overheid in haar weg. Zijn vete is in > de eerste plaats gericht tegen de Amerikaanse overheid en niet tegen de > Amerikanen of tegen de Amerikaanse vrijheden. Die wil hij uiteraard uit de > moslimwereld weren, maar dat is niet de reden waarom hij terreuraanslagen > pleegt. Mocht dat wel zo zijn, kan er geen twijfel bestaan om de wapens op > te nemen. De vete van Bin Laden is niet in de eerste plaats gericht tegen de Amerikaanse overheid. Ze is wel degelijk gericht tegen de Westerse manier van leven. Dat wordt duidelijk als je zijn talrijke epistels leest. Gevraagd waarom hij tegen de VS (en de rest van het Westen vecht) antwoord Bin Laden vrijwel konsisten met het volgende twee hoofdredenen. 1) Omwille van de inmenging van het Westen in het Midden Oosten. Eerst enkel de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in Saoedie Arabië, later voegde hij er ook nog de steun aan Israël bij. 2) De "dekadentie van het Westen". Het feit dat wij in het Westen zelf wetten maken, ipv. gewoon volgens de wet van god leven, het feit dat wij zaken als vrouwenarbeid (buiten het huis), rente en persoonlijke vrijheid toestaan. Of zoals een blogger die ik even niet kan vinden het kernachtig uitdrukte: "Al Qaida blew up the WTC because, amongst other things, we allow our women to drive cars." Krist |