Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2014, 15:46   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Straks kunnen we zelfs niet meer op straat komen uit vrees door een moslimgek te worden neergestoken. Wel, wat moet er gebeuren tot West-Europa inderdaad beseft dat de islam een wereldwijde oorlog voert? De ogen sluiten tot een fundamentalist een atoombom op pakweg Brussel en NewYork gooit?
Ik vrees dat zelfs dit niet tot een meer realistische kijk zou leiden. We leven in een open samenleving die op dat vlak ( terreur) erg kwetsbaar is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 10:47   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad maar verontrust u dit niet? Wanneer burgers wereldwijd in conflict komen met islam gaat het steevast om moordzuchtige, zeer wrede fanatici die zonder pardon dood en verderf zaaien tegenover alles en iedereen, behalve eigen aanhang.
De ingezette middelen ( onthoofdingen, slavenhandel, verkrachtingen) zijn van een Middeleeuws kaliber, mijn inziens willen die fanatici juist niets liever dan dit conflict tussen die moslims en alle anderen wereldwijd te laten ontsporen, moorden op toeristen in een museum, inrijden op mensen op een kerstmarkt en op straat...vliegtuigen vol mensen op gebouwen laten ontploffen, metro's opblazen, een militair onthoofden op straat...
Ik hoop dat dit niet leidt tot een al of niet erkende oorlog wereldwijd.

Maar wat het onderwerp betreft, dat wordt bedacht door mensen die niets snappen van Islam. In Antwerpen werd ook zo een project geprobeerd maar moslims betraden de kerk niet, volgens hen is dit voor moslims verboden.
Bovendien erkennen zij Jezus enkel als profeet, de verschillen zijn te groot tussen christendom en islam, dat los je niet op met een liedje zingen.
Alice, dat is ook niet helemaal waar. Het grootste aantal slachtoffers van de schuimbekkende fanatici zijn uitgerekend moslims. Dat is uitgerekend hun zwakste kant, ze zijn onderling enorm verdeeld. Kijk maar naar ISIS die in Syrië en Irak niet enkel vecht tegen Christenen of tegen Jezidi's maar nog meer tegen andere moslims.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 14:01   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alice, dat is ook niet helemaal waar. Het grootste aantal slachtoffers van de schuimbekkende fanatici zijn uitgerekend moslims. Dat is uitgerekend hun zwakste kant, ze zijn onderling enorm verdeeld. Kijk maar naar ISIS die in Syrië en Irak niet enkel vecht tegen Christenen of tegen Jezidi's maar nog meer tegen andere moslims.
Met eigen aanhang bedoel ik; die moslims die door Islamitische terreurgroepen tot de eigen organisatie gerekend worden.Uiteraard zijn tot heden vooral andere moslims slachtoffer van fanatici, maar dat verandert de dreiging voor mensen hier niet.
Oud 25 december 2014, 14:55   #24
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik ben niet tegen multicultuur , maar ....
het MOET van beide kanten komen , anders ....
krijg je sowieso problemen , en wordt het rien de knots !!!!
En verder , ik ben dus ook tegen knuffelaars !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 00:42   #25
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Kom kom, wie kan er nu tegen een beetje zingen zijn.
Het is slechts de eerste fase van het proces hoor. Bekijk hier het volgende deel. (twee video's)
"You are so very welcome." Dat moest er nog aan mankeren ja.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 02:49   #26
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden we veranderen? Iedereen wilt nog steeds hier naar toe komen, dus zij passen zich maar vooral aan.

Ik zou mijn kerk pas aanpassen, als de moskee het ook deed; maar liever hield ik religie privé.
Oud 26 december 2014, 02:55   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Waarom zouden we veranderen? Iedereen wilt nog steeds hier naar toe komen, dus zij passen zich maar vooral aan.

Ik zou mijn kerk pas aanpassen, als de moskee het ook deed; maar liever hield ik religie privé.
Christendom en islam zijn twee verschillende religies, wanneer dit vreedzaam naast mekaar kan bestaan zijn we al een heel eind.
Dat " samen zingen" slaat gewoon nergens op.
Oud 26 december 2014, 12:33   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christendom en islam zijn twee verschillende religies, wanneer dit vreedzaam naast mekaar kan bestaan zijn we al een heel eind.
Dat " samen zingen" slaat gewoon nergens op.
Er wordt helemaal niet 'samen' gezongen.

Christenen stellen hun kerken ter beschikking aan moslims om er te 'bidden' of wat dan ook (zingen is sowieso haram, tenzij de koran gereciteerd wordt), andersom heb ik nog niet gezien of gehoord.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 12:40   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er wordt helemaal niet 'samen' gezongen.

Christenen stellen hun kerken ter beschikking aan moslims om er te 'bidden' of wat dan ook (zingen is sowieso haram, tenzij de koran gereciteerd wordt), andersom heb ik nog niet gezien of gehoord.
Welke kerk is ter beschikking gesteld?
Oud 26 december 2014, 12:47   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke kerk is ter beschikking gesteld?
Post #27.

(Nog) Niet hier, wel in de VS.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 13:48   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Post #27.

(Nog) Niet hier, wel in de VS.
Ah, bedankt voor de info.
Oud 26 december 2014, 15:19   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die oorlog gevoerd wordt met terreur, zoals aanslagen op mensen in kantoren, op straat, in metro's of op een kerstmarkt.
Die vorm van oorlog voeren kennen wij niet, en is hoe dan ook ongelijk.

Ik denk dat met veel moslims wel samen te leven valt in de zin van vreedzaam naast mekaar leven, zolang Islam niet bepaald hoe de samenleving er hier uitziet. En helaas zijn er groepen wereldwijd met plannen om nu juist daar verandering in te brengen via terreur.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar je moet Jansen en Vermeulen eens lezen, een islam die zich integreert en die de wetten van het volk boven deze van het geloof stelt , die bestaat niet.
Niet te veel woorden aan vuil maken en gewoon verbieden dus.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 16:15   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar je moet Jansen en Vermeulen eens lezen, een islam die zich integreert en die de wetten van het volk boven deze van het geloof stelt , die bestaat niet.
Niet te veel woorden aan vuil maken en gewoon verbieden dus.
Ik ken beide schrijvers hoor, en " goed bedoelen" lees ik niet graag, ookal heeft u een punt met uw opmerking, de koran zegt inderdaad dat geen enkele door mensen gemaakte wet boven Allah staat. Met andere woorden, een wet die strijdig is met Islamitische principes heeft voor moslims geen betekenis en bijgevolg moeten ze zich daar niet aan houden.

Gebeurt dit? Ja, uiteraard, maar daarom is niet iedere moslim een fanaticus die ervan droomt dat morgen een kalifaat gesticht wordt.
Het probleem zit wel bij de collectiviteit, want wat een moslim als individu denkt, is maar al te vaak ondergeschikt aan wat de groep oplegt. Daar van af wijken wordt als verraad gezien en kan tot agressie leiden.
Oud 26 december 2014, 17:39   #34
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem zit wel bij de collectiviteit, want wat een moslim als individu denkt, is maar al te vaak ondergeschikt aan wat de groep oplegt. Daar van af wijken wordt als verraad gezien en kan tot agressie leiden.
Ik volg je post volledig.

In het licht van bovenstaande gezien, wat zou er gebeuren - en gebeurt lokaal al - wanneer de moslimaanwezigheid significant wordt?

Bij mijn weten is er nog nooit een moslimmeerderheid geweest die minderheden - van welke aard ook - als volwaardige burgers heeft beschouwd.

Er stelt zich dus toch een potentieel probleem.
Oud 27 december 2014, 12:56   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik volg je post volledig.

In het licht van bovenstaande gezien, wat zou er gebeuren - en gebeurt lokaal al - wanneer de moslimaanwezigheid significant wordt?

Bij mijn weten is er nog nooit een moslimmeerderheid geweest die minderheden - van welke aard ook - als volwaardige burgers heeft beschouwd.

Er stelt zich dus toch een potentieel probleem.
Voor alle duidelijkheid, moslims zijn geen homogene groep. De meerderheid zijn soennieten, maar er zijn ook sjiieten, onder Turken vind je nationalisten ( grijze wolven:zetten Turkse identiteit voorop) aanhangers van milli gorus(zetten religie voorop) en moskees aangesloten op het dyanet( zetten Turkije voorop)

Onder Marokkanen heb je Berbers en afstammelingen van Arabieren, de streek van afkomst bepaald de samenhang in groepen. Maar evengoed zijn er veel Afghanen, Oost Europeanen, en nu ook Afrikanen.
Die groepen zitten wat invulling van religie betreft, alles behalve op één rij in wijken waar ze nu een hoge concentratie uitmaken.

Het is dus niet zo dat radicale elementen hele wijken kunnen organiseren. Maar dat is ook niet nodig omdat die groepen evengoed terreur zullen gebruiken tegenover al die moslims die hun visie niet aanhangen, net zoals je nu al op plekken in de wereld ziet.

Waar zit het probleem dan wel?
Bij de erfenis uit de jaren zestig en zeventig...voor de eerste migranten stond arbeid voorop die hen ongekende welvaart bracht, niemand keek naar de grote verschillen in normen en waarden die meekwamen met die mensen.
Een minderheid groeide daaruit en wist eigen identiteit te verzoenen met verwachtingen van deze samenleving, maar een meerderheid deed dit niet. Via gezinshereniging werd die afstand steeds groter, en dat opende de deur voor radicalisering die al jaren opgang maakt, en daar iedereen van weg moest kijken.

Ook binnen de moslimgemeenschappen zelf.Wanneer je zoon "veel naar de moskee gaat en met het geloof bezig is"dan is dat toch goed?
Nee, niet wanneer dit de kloof met de samenleving enkel doet toenemen, kwetsbare jongeren, opgegroeid tussen traditie en cultuur met andere normen en waarden achter de voordeur dan daarbuiten, een pasklare, superieure indentiteit biedt die Islam boven alle normen en waarden van deze samenleving zet.

Dat los je dus helemaal niet op met richting samenleving te wijzen, opvallend hoeveel "moslimwoordvoerders "met ineens een mening, dit blijven doen.
Zolang er geen brede discussie onder moslims van allerlei strekkingen is over welke vorm van islam passend is binnen deze samenleving, wat aansluit op de verwachtingen van deze samenleving en wat niet, is ieder initiatief dweilen met open kraan.
Omdat wat achter en voor een voordeur van jongeren verwacht wordt haaks op mekaar blijft staan, met daardoor gebrekkige identiteit, vatbaar voor die ideologie die van je maakt wat je wilt zijn, superieur met mogelijkheid om alle anderen zelfs met geweld te dwingen om jouw superioriteit te erkennen.

En in die groep zitten altijd zwakke figuren, die bereid zijn om geweld te plegen, vergeet niet dat vanuit het buitenland deze beweging gesteund en gefinancieerd werd.
Zolang niemand durft te zeggen dat vooral voor alle moslims zelf er werk aan de winkel is, door kritisch te kijken naar welke vormen van invulling van hun overtuigingen kinderen kansen in deze niet islamitische samenleving missen, die evenwaardig is aan opvattingen uit de Koran, zonder dat inzicht wordt de splijtzwam tussen moslims en anderen enkel groter.
Oud 27 december 2014, 12:57   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...stdienst.dhtml

Waarom mogen de Westerlingen echt niks meer van hun eigen kultuur behouden in Europa? Waarom moet het echt allemaal kapot?

Ik snap jullie linkiewinkies toch niet hoor!

Jullie vinden dat moslims hun kultuur onaangepast, met alles erop en eraan, volledig moeten kunnen beleven in Europa.
Wij mogen absoluut geen kritiek hebben op hun gewoontes en tradities die voor ons soms wel heel barbaars lijken.
Waarom mogen wij dan de tradities die al honderden jaren tot onze kultuur behoren niet meer beleven zoals onze ouders die ervaren hebben? Waarom moeten wij ons dan wel aanpassen en zij niet?

Jullie zijn echt de grootste racisten van allemaal!

hoe durven ze hun eigen cultuur naar hier brengen? dit past hier helemaal niet!

zie http://m.nieuwsblad.be/cnt/DMF20141002_01300501

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 12:58   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temps Futurs Bekijk bericht
Die collectiviteit is inderdaad gevaarlijk maar bij rondvragen die vermoedelijk toch anoniem gebeuren blijkt dat een meerderheid van de moslims hier sympathiseren met ISIS, een ander deel is vermoedelijk tegen ISIS omdat ze een Kalifaat willen van een andere islam strekking.

Blijkbaar praten we over een kleine minderheid van de moslims die als individu kan denken.

http://politiek.thepostonline.nl/201...r-opmars-isis/
Dat verbaasd me ook niet, de vraag is wel welke koers we uitstippelen, en tot heden zie ik in Belgie althans beleidsmakers die echt geen idee hebben!
Dat mag iedereen verontrusten.
Oud 27 december 2014, 12:59   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Ja hoor, u mag aanschuiven met het offerfeest, en daarmee zijn alle problemen van de baan!
Oud 27 december 2014, 14:02   #39
De Europeaan
Burger

De Europeaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Linkse propaganda.
Oud 27 december 2014, 14:37   #40
Yordin
Partijlid

Standaard

Het tijdperk van de open samenleving ligt achter ons, sinds de Mohammedcartoons en recenter de zwarte piet discussie ligt alles wat allochtonen en moslims aangaat ultragevoelig.
Wie als autochtoon niet mee gaat in deze fundamentalistische politiek correcte stroming behoort vandaag tot de paria’s van de samenleving.
Ik volg dan ook de openingsposter dat racisme evenzeer of misschien nog meer gezocht kan worden bij links.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be