![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
" Lees hieronder de integrale kerstboodschap van koning Filip Dames en heren, Niet zo lang geleden hebben we afscheid genomen van Koningin Fabiola. Aan de zijde van Koning Boudewijn had ze ons land helemaal in haar hart gesloten. Ze bezat de gave om al wie ze ontmoette, met eenvoudige woorden en gebaren, hoop te geven. Zonder voorbehoud zette ze zich in voor wie het moeilijk had. We zijn haar zeer dankbaar voor alles wat ze heeft gedaan, voor wie ze was. In naam van onze familie wil ik u hartelijk danken voor de vele blijken van sympathie en genegenheid die we naar aanleiding van haar overlijden hebben mogen ontvangen. Het leven van Koningin Fabiola stond in het teken van hoop en optimisme. Zo gaf zij ons een boodschap van onschatbare waarde, in een tijd die al te veel gekenmerkt wordt door angst. Angst voor de toekomst, voor mislukking, voor de andere. Angst kan zo overweldigend zijn, dat ze mensen verlamt, zodat ze zich in zichzelf en in eenzaamheid opsluiten, hun zin in de toekomst verliezen. Ik heb begrip voor de ongerustheid en moedeloosheid tegenover de reusachtige uitdagingen waar onze generatie voor staat, de zwakke economische groei, de stijgende armoede. Maar laten we niet toegeven aan berusting. Samen, met gezamenlijke inspanning, kunnen we de crisis overwinnen. Er is een zekere moed nodig om in te gaan tegen verzuring. Laten we allereerst proberen de wereld met andere ogen te zien. Door een positieve opstelling komt er meer energie en creativiteit vrij, niet alleen bij onszelf maar ook bij wie we zo benaderen. Ik denk daarbij aan de vele mensen die de Koningin en ik hebben ontmoet - en die in mislukking of tegenslag sterkte weten te vinden voor een nieuwe start. Zo’n attitude leidt tot engagement. Het is ook een levenshouding die anderen werkelijk inspireert. Ze maakt dat we elkaar beter kunnen aanvullen, ze versterkt de samenhang in de maatschappij. Ze geeft een gevoel van geborgenheid, haalt ons uit het isolement, haalt onze banden met elkaar aan en geeft opnieuw zicht op de toekomst. Laten we ook om ons heen kijken. Er zijn in onze maatschappij gelukkig veel positieve krachten aan het werk. Ik denk daarbij aan de vele mensen die zich vaak vrijwillig inzetten voor de jeugd, de ouderen onder ons, de zieken, mensen die alleen zijn of het financieel erg moeilijk hebben. Ik denk aan de solidariteit waar we telkens weer blijk van geven. Aan onze openbare diensten die dag in dag uit klaar staan voor de bevolking. Aan al die bedrijven en administraties die erin slagen efficiëntie te koppelen aan zorg voor hun medewerkers. Ten slotte denk ik daarbij aan de indrukwekkende innovatiekracht van onze bedrijven en onderzoekers. Ook die innovatiekracht is een uiting van een open en optimistische instelling. Elke vooruitgang, hoe bescheiden ook, begint met een positieve kijk op de zaken. Dames en heren, Laten we aan de vooravond van Kerstmis en bij het begin van het nieuwe jaar met een hoopvolle blik naar onszelf en naar onze omgeving kijken. Laten we zin hebben in de toekomst. Het is alvast wat de Koningin en ik u, en al wie u lief is, toewensen." |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat de Koninklijke Kerstboodschap volgens U over de verkiezingsuitslag van 2014 ipv over de dood van de Koningin weduwe en haar zogezegde boodschap van hoop misschien? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 december 2014 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Je kan voor minder dan 1500 euro heen en terug naar Afghanistan reizen. Een besparing van 198.500 euro.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat die jongens meer zouden gediend met enkele goedkope lokale schoonheden om hen op te peppen dan een zeveraar van een politieker. Veel goedkope en effectiever.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie weet had hij wat zangeressen zoals Natalia mee in zijn gezelschap. Tijdens WO II bezochten The Andrew sisters ,Judy Garland en Marlene Dietrich ook de Amerikaanse troepen aan het front. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel Kerstgeschenken kan je dan niet aan de troepen geven Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 december 2014 om 22:10. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlucht Volwassene: 1 €469,00 Belastingen en toeslagen €302,31 Totale reissom €771,31 Er worden mogelijk extra airline-belastingen in rekening gebracht. Bonus+ Je kunt €15,42 verdienen aan Bonus+ bij deze boeking. Aanmelden/inloggen om te verdienen Reisinformatie Vlucht Turkish Airlines Vertrek vr 16 jan 2015 Retour vr 23 jan 2015 Brussel (BRU) > Kabul (KBL) Kabul (KBL) > Brussel (BRU) Meer vluchtdetails Voor 771 € gaat het al met Turkisch Airlines |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natalia, ik krijg schrik als ik dat mens zie. Dan nog liever de uitlaat van een bulldozer poepen. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
mag je geen bakken Duvel -bier en pakken BiFi bierworstjes meenemen voor de troepen ,want dat is niet Hal-Hal |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarenboven is ze ook niet bang om een Vaderlandse stormfuselier meer of minder aan haar boezem te drukken. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sinds een paar jaar vlieg ik naar Azie met Emirates of Qatar. Goedkoper en veel luxueuzer dan Europese maatschappijen. Op gebied van wijn en sterke dranken moet je echt nee zeggen want ze blijven maar afkomen. Gratis en �* volonté duurste wijnen, champagnes, dure cognacs en whisky etc. Ik denk dat ze ook Sun Tzu gelezen hebben.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 december 2014 om 22:36. |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik moet toegeven: deze komt aan. Daar kan ik geen "allez gij" op antwoorden. Maar ik zal je nog wel terug hebben. In alle vriendschappelijkheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dik gelogen.
Als "onze jongens" ginder zitten, dan moet er sowieso een vlucht heen en weer per week plaats vinden. Voor wisselstukken, voor zieken, voor aflossingen, voor allerlei. Dus daar gaat onze minister van defensie gewoon tussen zitten. Supplementaire kosten bijgevolg: nul komma nul. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Boodschap van de Phphphilips:
vredig kerstfeest, o fabke het heilig menske is dood, maar we komen er boven op, jullie in de regen van Vlaanderen en Walenland, ik in de zon van Indië (oeps, dat laatste had niet mogen uitkomen). .
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat nog maar eens bewijst dat een monarchie een nutteloze geld verslindende instelling is.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij de wedstrijd, tussen hem en de kerstboom, wie het langst stil kan staan, wint hij met glans, zo een stijve hark. En het was groot nieuws, mijnheer had geen spiekbriefje nodig. Het was nogal duidelijk dat de tekst voor hem geprojecteerd werd. |
|
|
|
|