![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook normaal dat je vreemdelingen aanspreekt in een taal waarvan je verondersteld dat ze die begrijpen. Ik word trouwens nooit aangesproken in het Frans als ik daar kom. Ik spreek de mensen daar dan ook zelf aan in het Vlaams en krijg in die taal antwoord. En er is niets positief aan dat de sossen er nog steeds de macht hebben, want dat kost ons dagelijks veel geld. Het voorstel van de N-VA om jou als langdurige werkloze naar het OCMW te sturen, is trouwens positief voor jou en voor de belastingbetalers. Want jij zou dan weten welke voordelen je hebt en sneller aan werk geraken en dus minder kosten aan de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat de N-VA dat niet kon doordrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als, om te beletten dat N-VA er een voet aan wal krijgt, men in Oostende verplicht zou zijn Frans te zemelen, dan toont dat vooral aan hoe zwak men aldaar staat tegenover die partij. De tijd dat Oostende de "Vandelanotte-city" was is een verhaal dat op zijn einde loopt. Ook in Oostende zullen sossen niet ontsnappen aan hun onomkoombaar lot: Der totaler Untergang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben van herkomst ook een "Westvlaming uit het binnenland". Wat is er dan wel nodig om in uw oogjes genade te krijgen? Een tatouering op de binnenkant van de bovenarm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, dat zou ik toch zo maar niet durven beweren. Als ik in Oostende een winkel binnenstap spreek ik steeds Nederlands, geen West-Vlaams. En ik krijg steeds respons in behoorlijk Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde met mij.
Laatst gewijzigd door Everytime : 25 december 2014 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is normaal dat een commerçant zich aanpast aan de taal van de klant. Als hij aangesproken wordt in het Oostends zal hij wel in het Oostends replikeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb slechts één opmerking : draai de zaken eens om. Wordt er in de franstalige toeristische centra ook spontaan Nederlands gesproken door de horecauitbaters? Ik zal je het antwoord zelf geven : neen. Er is een verbetering, maar too little and too late. Je "spontaan" is trouwens een leugen. Ik ben in Oosteende nog nooit eerst in het frans aangesproken geweest. Gelieve op mijn bericht niet te reageren. Met een kip die nog niet eens weet dat de N-VA tweede partij in Oostende is wens ik geen discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar er in Vlaanderen vlot en als vanzelfsprekend Frans wordt gesproken heeft de N-VA niets in de pap te brokkelen, dus dat is goed nieuws voor trollen, luiwammesen en profiteurs.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
a ja want de N-VA heeft geen voet aan wal in Oostende........snurk snurk.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu men sprak mij niet aan in het Frans, wel: men vroeg mij spontaan of ik misschien liever in het Frans verder wou gaan, dat is het verschil met Antwerpen, daar begint men dikwijls in het Engels tegen me te ratelen al van voor ik zelfs maar 1 woord gezegd heb, en zelfs als ik dan in het Nederlands antwoordt en duidelijk zeg "Nederlands is geen probleem" zijn er die dan toch nog in het Engels doorgaan .. echt niet normaal
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
geeuw
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Waarom verschiet ik er niet van dat sommige mensen geen job vinden?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() In Oostende wordt de klant aangesproken in het Nederlands, als hij/zij echter de taal niet meester is schakelt men gewoon over op de door de toerist gesproken taal, zelfs iemand uit de verste uithoek zal geholpen worden desnoods met gebarentaal.
Een Oostendenaar zou het niet pikken als hij in een andere taal begroet wordt! Tolerant naar toeristen toe maar van een winkelier wordt verwacht dat hij/zij Nederlands spreekt. |
![]() |
![]() |