Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2014, 10:35   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
N-VA is de tweede partij van Oostende.
Was ze even vergeten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 10:42   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

In Oostende spreekt men vlot en spontaan Frans

Positief vind ik. De N-VA heeft er duidelijk geen voet aan wal. Goed zo
Oostende is een gemeente waar de mensen leven van het toerisme.
Het is dan ook normaal dat je vreemdelingen aanspreekt in een taal waarvan je verondersteld dat ze die begrijpen.

Ik word trouwens nooit aangesproken in het Frans als ik daar kom.
Ik spreek de mensen daar dan ook zelf aan in het Vlaams en krijg in die taal antwoord.

En er is niets positief aan dat de sossen er nog steeds de macht hebben, want dat kost ons dagelijks veel geld.

Het voorstel van de N-VA om jou als langdurige werkloze naar het OCMW te sturen, is trouwens positief voor jou en voor de belastingbetalers.
Want jij zou dan weten welke voordelen je hebt en sneller aan werk geraken en dus minder kosten aan de gemeenschap.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 11:33   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is dan ook normaal dat je vreemdelingen aanspreekt in een taal waarvan je verondersteld dat ze die begrijpen.

Ik spreek de mensen daar dan ook zelf aan in het Vlaams en krijg in die taal antwoord.

En er is niets positief aan dat de sossen er nog steeds de macht hebben, want dat kost ons dagelijks veel geld.

Het voorstel van de N-VA om jou als langdurige werkloze naar het OCMW te sturen, is trouwens positief voor jou en voor de belastingbetalers.
Want jij zou dan weten welke voordelen je hebt en sneller aan werk geraken en dus minder kosten aan de gemeenschap.
Die zit.
Jammer dat de N-VA dat niet kon doordrijven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:09   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als, om te beletten dat N-VA er een voet aan wal krijgt, men in Oostende verplicht zou zijn Frans te zemelen, dan toont dat vooral aan hoe zwak men aldaar staat tegenover die partij. De tijd dat Oostende de "Vandelanotte-city" was is een verhaal dat op zijn einde loopt. Ook in Oostende zullen sossen niet ontsnappen aan hun onomkoombaar lot: Der totaler Untergang.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:13   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De goed geïntegreerde allochtonen spreken daar de Oostendse variant van het Westvlaams. Wel is iedere inwijkeling van elders een "aangespoelde", zelfs de Westvlamingen uit het binnenland.
Ik ben van herkomst ook een "Westvlaming uit het binnenland". Wat is er dan wel nodig om in uw oogjes genade te krijgen? Een tatouering op de binnenkant van de bovenarm?
Oud 25 december 2014, 12:16   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, voor correct Nederlands moet je daar alvast niet zijn.
Bwa, dat zou ik toch zo maar niet durven beweren. Als ik in Oostende een winkel binnenstap spreek ik steeds Nederlands, geen West-Vlaams. En ik krijg steeds respons in behoorlijk Nederlands.
Oud 25 december 2014, 12:48   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bwa, dat zou ik toch zo maar niet durven beweren. Als ik in Oostende een winkel binnenstap spreek ik steeds Nederlands, geen West-Vlaams. En ik krijg steeds respons in behoorlijk Nederlands.
Hetzelfde met mij.

Laatst gewijzigd door Everytime : 25 december 2014 om 12:48.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:57   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is normaal dat een commerçant zich aanpast aan de taal van de klant. Als hij aangesproken wordt in het Oostends zal hij wel in het Oostends replikeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:59   #29
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Deze draad heeft geen enkele zin. Alleen bedoeld om de Vlaamsgezinden op stang te jagen en gezien het vergevorderde uur hoogstwaarschijnlijk geschreven onder invloed van royaal gedronken rommelcava en carapils.

Ik heb slechts één opmerking : draai de zaken eens om. Wordt er in de franstalige toeristische centra ook spontaan Nederlands gesproken door de horecauitbaters? Ik zal je het antwoord zelf geven : neen. Er is een verbetering, maar too little and too late. Je "spontaan" is trouwens een leugen. Ik ben in Oosteende nog nooit eerst in het frans aangesproken geweest.

Gelieve op mijn bericht niet te reageren. Met een kip die nog niet eens weet dat de N-VA tweede partij in Oostende is wens ik geen discussie.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:26   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deze draad heeft geen enkele zin. Alleen bedoeld om de Vlaamsgezinden op stang te jagen en gezien het vergevorderde uur hoogstwaarschijnlijk geschreven onder invloed van royaal gedronken rommelcava en carapils.

Ik heb slechts één opmerking : draai de zaken eens om. Wordt er in de franstalige toeristische centra ook spontaan Nederlands gesproken door de horecauitbaters? Ik zal je het antwoord zelf geven : neen. Er is een verbetering, maar too little and too late. Je "spontaan" is trouwens een leugen. Ik ben in Oosteende nog nooit eerst in het frans aangesproken geweest.

Gelieve op mijn bericht niet te reageren. Met een kip die nog niet eens weet dat de N-VA tweede partij in Oostende is wens ik geen discussie.
In Wallonië kun je wel met Nederlands terecht als je toevallig te maken krijgt met een winkelier die daar van uit Vlaanderen of uit Nederland is aangespoeld. Voor de het overige mag je je bagage "français" aanspreken.
Oud 25 december 2014, 13:53   #31
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was een verademing gisteren in Oostende. Voor het eerst sinds jaren werd ik niet als vreemde Engelssprekende allochtoon gezien
Hedde uwen hoofdoek als rok gebruikt gisteren misschien ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 14:10   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is begrepen.
Waar er in Vlaanderen vlot en als vanzelfsprekend Frans wordt gesproken heeft de N-VA niets in de pap te brokkelen, dus dat is goed nieuws voor trollen, luiwammesen en profiteurs.
Oud 25 december 2014, 19:52   #33
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wow....kan je niet naar een land (waar ze frans spreken) gaan in afrika samen met C2C, want volgens C2C ligt daar het geld te rapen........geeeeeeeeeeeuw

a ja want de N-VA heeft geen voet aan wal in Oostende........snurk snurk.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 21:15   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

nu men sprak mij niet aan in het Frans, wel: men vroeg mij spontaan of ik misschien liever in het Frans verder wou gaan, dat is het verschil met Antwerpen, daar begint men dikwijls in het Engels tegen me te ratelen al van voor ik zelfs maar 1 woord gezegd heb, en zelfs als ik dan in het Nederlands antwoordt en duidelijk zeg "Nederlands is geen probleem" zijn er die dan toch nog in het Engels doorgaan .. echt niet normaal
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 21:23   #35
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Naar mijn weten leeft Antwerpen ook van het toerisme, nee er is gewoon een verschil in mentaliteit. Ook het feit dat het een zeemansstad is speelt er ongetwijfeld in mee ... N-VA heeft er geen voet aan wal want de plaatselijke bevolking pikt het duidelijk niet dat Vlaanderen über en super Vlaams dient te zijn met enkel en hoofdzakelijk Nederlands als gesproken taal en Engels voor de zogezegde "vreemdelingen" ....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 23:42   #36
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu men sprak mij niet aan in het Frans, wel: men vroeg mij spontaan of ik misschien liever in het Frans verder wou gaan, dat is het verschil met Antwerpen, daar begint men dikwijls in het Engels tegen me te ratelen al van voor ik zelfs maar 1 woord gezegd heb, en zelfs als ik dan in het Nederlands antwoordt en duidelijk zeg "Nederlands is geen probleem" zijn er die dan toch nog in het Engels doorgaan .. echt niet normaal

geeuw
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 23:44   #37
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn weten leeft Antwerpen ook van het toerisme, nee er is gewoon een verschil in mentaliteit. Ook het feit dat het een zeemansstad is speelt er ongetwijfeld in mee ... N-VA heeft er geen voet aan wal want de plaatselijke bevolking pikt het duidelijk niet dat Vlaanderen über en super Vlaams dient te zijn met enkel en hoofdzakelijk Nederlands als gesproken taal en Engels voor de zogezegde "vreemdelingen" ....
Boooooooooooooorrrrrrrring.....
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 23:49   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen, bij gratie van toerisme?

Oud 26 december 2014, 00:00   #39
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Waarom verschiet ik er niet van dat sommige mensen geen job vinden?
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2014, 00:52   #40
Suzanne 23
Vreemdeling

Standaard

In Oostende wordt de klant aangesproken in het Nederlands, als hij/zij echter de taal niet meester is schakelt men gewoon over op de door de toerist gesproken taal, zelfs iemand uit de verste uithoek zal geholpen worden desnoods met gebarentaal.
Een Oostendenaar zou het niet pikken als hij in een andere taal begroet wordt!
Tolerant naar toeristen toe maar van een winkelier wordt verwacht dat hij/zij Nederlands spreekt.
Suzanne 23 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be