![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als "Ruslandkenner" zou je trouwens moeten weten dat in de middeleeuwen geen enkel land zo vrij omging met homoseksualiteit als Rusland. Het was de misdadiger Stalin die homoseksualiteit in 1933 terug strafbaar maakte (het beruchte artikel 121, op basis waarvan duizenden homoseksuelen als dissident naar de werkkampen werden gestuurd). Dank zij de glasnost van Gorbatsjov is er sinds begin jaren negentig ook weer terug meer openheid gekomen omtrent homoseksualiteit. In 1989 werd in Rusland de eerste officiële holebi-organisatie erkend en in 1990 verscheen er de eerste officieel geregistreerde holebi-krant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch was er in het parlement een voorstel om homosexualiteit terug strafbaar te maken dat net geen meerderheid haalde. Op dat vlak kent Rusland een andere evolutie dan in het Westen waar homosexualiteit en heterosexualiteit op gelijke voet werden geplaatst. Rusland was inderdaad vrij tolerant ten opzichte van homosexualiteit tot de orthodoxe kerk daar een einde aan maakte in de 18de eeuw. Op dat vlak kent het een gelijkaardige evolutie met sommige moslimlanden zoals Turkije. Na de revolutie werd het verbod op homosexualiteit tijdelijk opgegeven maar later terug ingevoerd omdat Rusland er toen nog lang niet rijp voor was, nu nog steeds niet denk ik. Er zijn talrijke verslagen van homosexuelen die in elkaar geslagen worden of zelfs vermoord, vooral in het leger. Ik vind persoonlijk dat die mensen moeten doen wat ze niet kunnen laten maar wel liefst zonder dat de rest van de wereld daar met hun neus op gedrukt moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wordt de rest van de wereld met hun neus op homoseksualiteit gedrukt? Omdat homoseksuelen vinden dat ze dezelfde rechten moeten krijgen als heteroseksuelen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja ja t'is al goed...
Bijvoorbeeld gay-parades en zo daar zit niemand echt op te wachten en het geeft het verkeerde signaal dat homoseksualiteit op hetzelfde niveau staat als heteroseksualiteit, dat is niet zo, homoseksualiteit is een afwijking, net als bijvoorbeeld incest, sex met dieren of pedofilie, en daarmee zullen we ons niet voortplanten, maar het verschil is dat het niet schadelijk is en dus is er geen reden om het te verbieden, maar het blijft wel een afwijking. ik weet dat ik me hier in linkse milieus niet populair maak met zo'n opinie maar zo zij het. Bij ons op het platteland wordt homoseksualiteit algemeen aanvaard (nu toch) en heb je ook al homokoppels die samenwonen, in Rusland, op het platteland maar ook veel grootsteden, is dat absoluut nog niet het geval en worden homoseksuelen die er openlijk voor uitkomen uitgesloten, gepest en vernederd. Dit geldt trouwens evengoed voor de Russische migrantengemeenschap in belgië. Je moet op een bepaalde leeftijd trouwen en kinderen krijgen, dat wordt door de familie en de gemeenschap verwacht. Dit is niet zo sterk als in de moslimlanden maar wel veel sterker dan bij de Belgen. Er zijn wel ontzettend veel echtscheidingen maar die hebben meer te maken met alcoholisme en economische problemen dan met homoseksualiteit. Laatst gewijzigd door tomm : 3 oktober 2004 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u nog niet doorhebt dat homofilie en pedofilie totaal losstaan van elkaar ga ik niet eens de moeite opbrengen om het proberen te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan begrijpen dat bepaalde mensen zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen zoals anderen zich seksueel aangetrokken voelen tot familieleden, mensen van hetzelfde geslacht of dieren. Dat gevoel bestaat bij sommigen, maar om het daarom goed te keuren is weer een heel andere zaak, want het is schadelijk voor de kinderen zelf en voor de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Seks met dieren is een persoonlijke keuze. Dat heeft niets te maken met aangeboren etc. Pedofilie is een moeilijke zaak. Dit is eveneens aangeboren maar kan in tegenstelling tot homofilie niet legaal ' beoefend ' worden. En zo hoort het ook. Maar de meeste mensen bekijken pedofielen als ziekelijke goorlappen. Ik zie dat anders: Deze mensen kunnen er niet aan doen dat ze zijn zoals ze zijn maar tevens is het uit den boze dat deze zich vergrijpen aan kinderen. Je kan dus stellen dat deze gedoemd om ongelukkig door het leven te gaan. 'k Vind dat meelijwekkend. Want er zijn wel degelijk personen die hun drang naar kinderen verdringen en deze verdienen lof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere zaken die je daar opnoemt, zijn van een andere orde. Pedofilie en bestialiteit zijn niet wenselijk omdat er geen sprake is van wederzijdse toestemming en incest is niet wenselijk omdat het bepaalde consequenties kan hebben in het geval van een zwangerschap. Toch wordt ook incest tot op zeker hoogte getolereerd: neef en nicht kunnen bijvoorbeeld met elkaar trouwen. Ze hebben alledrie in de verste verte niets te maken met homoseksualiteit. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Schrijf korrekt Nederlands!
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'Ze' zijn weer aan het generaliseren.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor deze diepgaande inhoudelijke bijdragen... Dat was nu nèt wat we hier nodig hadden!
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Bedoel je zoiets? ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 4 oktober 2004 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets ja...
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik zag hier (in het VB-compartiment - leesclub) J.Hyoens een boek aanprijzen van Gerry ADAMS (leider van Sin Fein, politieke vleugel van het IRA !!!!). Dan moet dat ook een terrorist zijn
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 4 oktober 2004 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is ook Sharon een terrorist, hij laar auto's exploderen in het buitenland en steunt gewapende bendes van kolonisten in het buitenland (= de bezette gebieden, Libanon, ...) die al regelmatig slachtingen hebben aangericht onder de burgerbevolking, zoals in Sabra en shatilla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |