Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 18:54   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik heb verschillende sporten beoefend, maar als competitie koos ik voor een individuele sport: squash. Ik speelde naast individuele tornooien ook in teamverband. Wij speelden dan tegen andere clubs maar altijd 1 speler tegen een andere, net zoals in tennis.
Maar jij haalt een paar dingen door elkaar. Ik vind wedijver om beter te zijn dan de ander geen misdaad. Ik heb wel problemen met de beloning van enkel diegene die de beste is. Voor mij is de laatste of de zwakste even belangrijk als de beste of de sterkste. Of kort gezegd: de sterkte van de ploeg meet je af aan het belang van de zwakste schakel.
Competitie moet gezond blijven maar helemaal niet verboden. Het verbetert de wilskracht, de uithouding en het vormt je karakter om niet te snel op te geven als het even wat slechter gaat. Eigenschappen die je in het gewone leven altijd goed van pas komen. Ik ben gestopt met competitie toen ik fysiek zowat uit elkaar begon te vallen.
Piano, ik haal niets door mekaar en ga akkoord met al wat je hier zegt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 21:26   #22
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1* Dat lijkt niet alleen sterk, dat IS het ook.
Door de lagere taks op salarissen van vreemde voetballers worden clubs aangespoord om vreemdelingen aan te werven. Dat is zinloze discriminatie.
2* Het is niet dat ze zelf willen. Ze worden er toe aangespoord.
3* Probleem met Kim en Justine is dat ze wèl een racket vasthouden!

Mag ik nog eens herhalen. Een goed sportbeleid moet bevorderen dat hier zoveel mogelijk mensen gezonde sport beoefenen. Of is dat ver gezocht?
1* okay, wees eens wat duidelijker, onder welke wet valt die taksvermindering? Of hebben die gasten een expatcontract?
2* komaan, ze willen gewoon de beste spelers, clubs willen winnen
3* ze zijn toch nog niet onherroepelijk afgeschreven? Jij doet net of die op sterven na dood zijn Ik had het over "in het slechtste geval" dus als zij niet meer zouden mogen sporten. Dat is nog lang niet het geval dus.... wat is het probleem?

En wat het aanzetten tot sporten betreft, er zijn nog nooit zoveel kinderen ingeschreven om te leren tennissen, zulke topsporters stimuleren en motiveren kinderen om in hun voetsporen te treden. Dat is een aspect dat je over het hoofd ziet
Oud 4 oktober 2004, 22:23   #23
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Topsport is in eerste instantie niets meer dan een commercie.
Topsporters kennen de risico's, net zoals de mijnwerkers wisten wat de risico's waren.
Aangezien topsporters weten dat ze maar een beperkte periode kunnen meedraaien in de cirkel, moeten ze er wel alles uithalen.
Niet vergeten dat ze in hun geval een bepaald merk (zoals kledij, of in Beckham zijn geval scheermesjes) vertegenwoordigen.

Die industrie heeft maar al te graag veel geld veil om hun imago te koppelen aan de (korte) prestaties van een topsporter, wat de gevolgen ook mogen zijn.

Dus dat Kim ondertussen haast 'versleten' is, dat is maar een logisch gevolg van haar beroepskeuze, want het is niet meer dan dat.

Ook niet vergeten dat ouders meestal fortuinen hebben geïnvesteerd in hun kinderen eer ze zo ver zijn (vraag maar eens aan pa Clijsters).

Wij als 'gewone mensen' spiegelen ons graag in die topsporters en kopen kledij vna hetzelfde merk, games, etc..
Dus een pure commerce die op een korte duur liefst zo veel mogelijk opbrengt.
Dus over een korte periode zéér goede prestaties neerzetten is het belangrijkste.
Voor Kim zelf dan, want die wordt er op financiëel vlak beter van.

Ook is ze een 'ambassadeur' voor de jeugd, een voorbeeld als het ware.
Alleen de nuchtere man in de straat (en zo zijn er weinigen) zal achter die extreme sportprestaties de commercie en de hand van de industrie zien.
En die laat zich niet lijden als hij naar de winkel gaat om nieuwe kleding te kopen.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 08:11   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
1* okay, wees eens wat duidelijker, onder welke wet valt die taksvermindering? Of hebben die gasten een expatcontract?
2* komaan, ze willen gewoon de beste spelers, clubs willen winnen
3* ze zijn toch nog niet onherroepelijk afgeschreven? Jij doet net of die op sterven na dood zijn Ik had het over "in het slechtste geval" dus als zij niet meer zouden mogen sporten. Dat is nog lang niet het geval dus.... wat is het probleem?
4* En wat het aanzetten tot sporten betreft, er zijn nog nooit zoveel kinderen ingeschreven om te leren tennissen, zulke topsporters stimuleren en motiveren kinderen om in hun voetsporen te treden. Dat is een aspect dat je over het hoofd ziet
1* Als ik je niet kan overtuigen, dan mogelijk wel Platini, Frankrijks grootste voetballer. Hij zei in HLN van 6-4-4: "Wie gaat kinderen trainen in Europa? Waarom zou een jonge gast in Beveren hard werken om voetballer te worden, als hij toch geen kans krijgt om zijn clubshirt aan te trekken?"
Ook in de Bundesliga treft men maatregelen om jonge Duitsers meer mogelijkheid te geven in hun eigen clubs.
2* alles toegelaten omdat ze willen winnen?
3* Goed, ik zal wat wachten tot ze wel onherroepelijk zijn afgeschreven. Als ik dan maar niet het verwijt krijg altijd te beginnen zagen als het te laat is.
4* Ik zie het niet over 't hoofd. In tegendeel ik waarschuw voor topsport waarbij alles opgeofferd wordt om te winnen. Als kinderen door Kim meer sport beoefenen is dat goed. Maar het leidt ook tot te dikke kinderen in merkkledij die in de luie zetel hun idool op TV bewonderen met cocacola en chips bij de hand.
Oud 5 oktober 2004, 08:33   #25
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
1* Als ik je niet kan overtuigen, dan mogelijk wel Platini, Frankrijks grootste voetballer. Hij zei in HLN van 6-4-4: "Wie gaat kinderen trainen in Europa? Waarom zou een jonge gast in Beveren hard werken om voetballer te worden, als hij toch geen kans krijgt om zijn clubshirt aan te trekken?"
Ook in de Bundesliga treft men maatregelen om jonge Duitsers meer mogelijkheid te geven in hun eigen clubs.
2* alles toegelaten omdat ze willen winnen?
3* Goed, ik zal wat wachten tot ze wel onherroepelijk zijn afgeschreven. Als ik dan maar niet het verwijt krijg altijd te beginnen zagen als het te laat is.
4* Ik zie het niet over 't hoofd. In tegendeel ik waarschuw voor topsport waarbij alles opgeofferd wordt om te winnen. Als kinderen door Kim meer sport beoefenen is dat goed. Maar het leidt ook tot te dikke kinderen in merkkledij die in de luie zetel hun idool op TV bewonderen met cocacola en chips bij de hand.
1* ok, goed, Platini heeft dat gezegd maar welke belastingvoordelen geeft de staat als stimulans? ik wist dat echt niet en wil daar gewoon meer over weten.
2* Binnen het wettelijke natuurlijk. Kijk als ze niet alles doen om te winnen dan worden ze afgestraft, enerzijds door de competitie en anderzijds door de fans. Zoals van 't WE gebeurd is, bij Bergen dacht ik? De fans wilden de trainer buiten (blijkbaar niet onterecht) en die mocht beschikken. Ander en beter, als ze maar winnen.
3* Horus heeft veel uitgebreider maar perfect mijn idee daarover opgeschreven. Heb daar weinig aan toe te voegen.
4* Die te dikke kinderen kan je moeilijk op het conto van de topsporters schrijven hee. Dat begint in de eerste plaats bij de ouders.
Bij ons thuis moest iedereen bij de scouts en iedereen moest aan sport doen, we mochten kiezen dewelke maar met de voorwaarde dat als er lidgeld was betaald we dat jaar dan ook uitdeden.

Ik heb ook competitie gespeeld, op een gegeven moment in 5 ploegen tegelijk, toen was ik al wel volwassen en mijn weekenden waren gevuld met van de ene sporthal naar de andere te rijden.
Ik sukkel nu erg met mijn rug en moet voor een 3de keer geopereerd worden, ik heb echter geen secondje spijt van de vele uren training en wedstrijden.

Ik denk dat je zelf competitie moet gespeeld hebben om dat te snappen, ik ben er ook van overtuigd dat noch Kim, noch Justine, enkel spelen voor het geld ~ die willen de beste zijn, trainen daar hard voor en nemen de consequenties erbij.

Ik heb het moeilijker gehad met te moeten stoppen met sporten dan wanneer ik zou stoppen met roken trouwens
Oud 5 oktober 2004, 16:45   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
ok, goed, Platini heeft dat gezegd maar welke belastingvoordelen geeft de staat als stimulans? ik wist dat echt niet en wil daar gewoon meer over weten.
Mijn vriend sportmonitor die goed vertrouwd is met sportmiddens verzekert me:
Vreemde sporlui betalen 12% taks, Belgen 50+%. Hij denkt dat Vandelanotte zich hier 'verdienstelijk' gemaakt heeft
Bij een allochtone minivoetbalclub in Antwerpen ontvangen liefhebbers van de staat een prof-salaris, omdat ze een opvoedende taak hebben in dat milieu.
Hoewel het racisme is te veronderstellen dat allochtonen meer dan anderen moeten opgevoed worden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 oktober 2004 om 16:46.
Oud 6 oktober 2004, 12:34   #27
luc broes

Standaard

Even bovenaan zetten zodat Oriana het niet vergeet !
Oud 6 oktober 2004, 18:24   #28
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
1* Mijn vriend sportmonitor die goed vertrouwd is met sportmiddens verzekert me:
Vreemde sporlui betalen 12% taks, Belgen 50+%. Hij denkt dat Vandelanotte zich hier 'verdienstelijk' gemaakt heeft
2* Bij een allochtone minivoetbalclub in Antwerpen ontvangen liefhebbers van de staat een prof-salaris, omdat ze een opvoedende taak hebben in dat milieu.
Hoewel het racisme is te veronderstellen dat allochtonen meer dan anderen moeten opgevoed worden.
Allez, hier ben ik

1* die 12% moet toch onder een noemer vallen? Is dat een Expat of zo? Ik heb nog geen tijd gehad daar meer over op te zoeken maar hoop dat snel te kunnen doen. Tenzij jij, 't is tenslotte jouw bewering, een bron zou hebben waar meer details te vinden zijn over die belastingsvoet? Er zullen zeker en vast voorwaarden edm zijn.
2* Ik weet van dat profstatuut ja, ik vond dat een mooi initiatief en heb daar geen problemen mee.
Jouw laatste opmerking is dan weer een uitschuiver luc broes, laag hoor.
Oud 7 oktober 2004, 08:36   #29
luc broes

Standaard

[quote=oriana]Allez, hier ben ik

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 oktober 2004 om 08:52.
Oud 7 oktober 2004, 08:50   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Allez, hier ben ik
1* die 12% moet toch onder een noemer vallen? Is dat een Expat of zo? Ik heb nog geen tijd gehad daar meer over op te zoeken maar hoop dat snel te kunnen doen. Tenzij jij, 't is tenslotte jouw bewering, een bron zou hebben waar meer details te vinden zijn over die belastingsvoet? Er zullen zeker en vast voorwaarden edm zijn.
2* Ik weet van dat profstatuut ja, ik vond dat een mooi initiatief en heb daar geen problemen mee.
Jouw laatste opmerking is dan weer een uitschuiver luc broes, laag hoor.
Welkom!
1* Of iemand 'onder een noemer gevallen is' (!?) weet ik niet. En dat er zeker en vast voorwaarden zijn, zonder twijfel: men moet allochtoon zijn en sportman.
2* Waarom allochtone liefhebbers een profstatuut krijgen en autochtonen niet is een verkeerd initiatief. Iedereen gelijke kansen.
Allochtone meisjes doen het doorgaans goed en jongens niet. Ze krijgen nochtans gelijke kansen in onze maatschappij.
Iedereen moet hier zijn verantwoordelijkheid opnemen, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor alles wat elders verkeerd loopt. Dus geen uitschuiver. En zeker niet 'weer' een uitschuiver.

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 oktober 2004 om 08:51.
Oud 7 oktober 2004, 12:48   #31
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welkom!
1* Of iemand 'onder een noemer gevallen is' (!?) weet ik niet. En dat er zeker en vast voorwaarden zijn, zonder twijfel: men moet allochtoon zijn en sportman.
2* Waarom allochtone liefhebbers een profstatuut krijgen en autochtonen niet is een verkeerd initiatief. Iedereen gelijke kansen.
Allochtone meisjes doen het doorgaans goed en jongens niet. Ze krijgen nochtans gelijke kansen in onze maatschappij.
Iedereen moet hier zijn verantwoordelijkheid opnemen, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor alles wat elders verkeerd loopt. Dus geen uitschuiver. En zeker niet 'weer' een uitschuiver.
Ik had het hierover:
Citaat:
omdat ze een opvoedende taak hebben in dat milieu.
Zij hébben een opvoedende taak, maatschappelijk naar hun jeugd toe, en dienen niet zelf opgevoed te worden.
dat bedoel ik, zoals jij 't stelde was het tamelijk neerbuigend naar hen toe. Het is een vorm van maatschappelijk werk, om hun eigen kinderen uit de problemen te houden, daar kan je toch niets op tegen hebben dacht ik? Dat is toch een prima initiatief?
Oud 7 oktober 2004, 13:10   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik had het hierover:
Zij hébben een opvoedende taak, maatschappelijk naar hun jeugd toe, en dienen niet zelf opgevoed te worden.
dat bedoel ik, zoals jij 't stelde was het tamelijk neerbuigend naar hen toe. Het is een vorm van maatschappelijk werk, om hun eigen kinderen uit de problemen te houden, daar kan je toch niets op tegen hebben dacht ik? Dat is toch een prima initiatief?
Natuurlijk hebben ze een opvoedende taak en daar heb ik natuurlijk ook niets tegen (dat is wel degelijk een uitschuiver!). Alleen moet dat voor iedereen gelden, en geen onderscheid maken op basis van afkomst. Dat is trouwens in strijd met de antidiscriminatiewet. En dat is dan ook 'neerbuigend'.
Oud 7 oktober 2004, 16:17   #33
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De voetbalploegen betalen slechts op een klein deel sociale lasten dus is het loon van de voetballers hoger dan van gewone werknemers(procentsgewijze)

Dat ze op hun inkomen belastingen betalen zoals iedereen, is toch maar normaal zeker?

Of wil je dat grote lonen minder belast worden, want dan moet je de lijn doortrekken.

Bovendien kunnen topsporters een gedetailleerde belastingaangifte indienen, dus ze trekken hun onkosten wel af!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 22:30   #34
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben ze een opvoedende taak en daar heb ik natuurlijk ook niets tegen (dat is wel degelijk een uitschuiver!). Alleen moet dat voor iedereen gelden, en geen onderscheid maken op basis van afkomst. Dat is trouwens in strijd met de antidiscriminatiewet. En dat is dan ook 'neerbuigend'.
Positieve discriminatie mag wél, volgens die wet
Maar ik vind het geen discriminatie, maatschappelijk werkers worden toch ook betaald? Profvoetballers eveneens, en zij doen dus beide.
Oud 8 oktober 2004, 20:40   #35
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verhaal van Kim en Justine, beide kapotgetraind, maakt voor iedereen duidelijk wat er tegenwoordig verkeerd loopt in de sport.
Het doel van sport behoort te zijn:ontspanning, waardoor een gezonde geest in een gezond lichaam. In onze maatschappij komt dat er zelfs niet meer aan te pas. Het doel is tegenwoordig met alle middellen in de kortste tijd zoveel mogelijk geld en medailles in de wacht slepen. Een goede sportdokter is een dokter die de nodige drugs kan voorzien die op het gepaste ogenblik toegediend worden en onverdacht geld en roem oplevert.
Goedkope sportlui uit ontwikkelingslanden worden 'Belg' zodat eigen jeugd vanuit de luie zetel voor de TV kan zien hoe anderen onze club of ons fiere land verdedigen. Een meerderheid van de voetballers zijn vreemdelingen. Weldra is een meerderheid van onze jeugd te lui en te dik om een inspanning te doen.
Wanneer houdt de waanzin op ?
Je zou je eens wat beter moeten informeren, zeker inzake het tenniswereldje.
Het is de WTA die de speelsters verplicht een groot aantal tornooien te spelen. Al meer dan eens is daar van de speelsters zelf protest tegen gekomen, vooralsnog zonder resultaat.
Ten tweede, het krachttennis dat enkele jaren geleden z'n intrede heeft gedaan zal in de toekomst nog voor meer kwetsuren zorgen.
En ten derde, maar daar moet je al een beetje tennistechnish voor onderlegt zijn, het polswerk.
Agassi heeft het geïntroduceerd en heeft sinsdien veel navolging gekregen.
Over 20 jaar was het absoluut not done de pols te gebruiken. Elke tennisinstructeur hamerde toen op de "firm wrist".
Als eens beelden gezien in slowmotoin van Federer's forehand.
Ik geef het je nu al op een briefje, binnen 2 jaar zit die man ook met z'n pols te sukkelen.
Oud 9 oktober 2004, 06:35   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is ons lokaal tennisschooltje (bradenton) voor 700 miljoen dollar verkocht aan een groep investeerders uit New York. Zo'n paar topsporters kweken is goeie business. Er is vraag naar, en er zijn mensen die willen trainen om aan die vraag te voldoen, ik zie niet in wat daar verkeerd mee is.
Oud 9 oktober 2004, 06:52   #37
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ondertussen is ons lokaal tennisschooltje (bradenton) voor 700 miljoen dollar verkocht aan een groep investeerders uit New York. Zo'n paar topsporters kweken is goeie business. Er is vraag naar, en er zijn mensen die willen trainen om aan die vraag te voldoen, ik zie niet in wat daar verkeerd mee is.
Waarmee je bevestigt dat bepaalde sporten puur geldgewin en betaald entertaintment zijn en in feite maar weinig met sport, laat staan volksgezondheid, te maken heeft.

Jammer, want voor die 700 miljoen dollar waar slechts een beperkt aantal tennisballenkloppende 'geldmachines' uit zullen rollen, zouden er veel meer mensen tot 'gezonde' sport overgehaald kunnen worden en practisch gezien veel meer mensen sport beoefenen.

Zoals gezegd: mensen zijn enkel geïnteresseerd in de Number Ones van de wereld en om die te zien winnen betalen ze graag veel geld, tenminste toch diegenen die zich een toegangsticket kunnen permitteren.

Ondertussen wordt op onze scholen het aantal lesuurtjes lichamelijke opvoeding verder afgebouwd, verzieken en verdikken onze jongeren tot vroegtijdig fysiek ouwe zakken met alle gevolgen voor de nationale volksgezondheid vandien, en voor die opvang zal ooit iemand de rekening moeten betalen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 oktober 2004 om 06:52.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 08:25   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
700 miljoen dollar is goeie business, en daar is in principe niets verkeerd mee. Zolang men maar niet vergeet dat sportbeleid ervoor moet zorgen dat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk gezonde sport beoefenen. En dat is veel meer waard dan 7 maal 7 maal 700 miljoen dollar.

En een dikke proficiat aan Piano met zijn bovenstaande bijdrage. 100% akkoord!

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 oktober 2004 om 08:27.
Oud 9 oktober 2004, 08:33   #39
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
700 miljoen dollar is goeie business, en daar is in principe niets verkeerd mee. Zolang men maar niet vergeet dat sportbeleid ervoor moet zorgen dat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk gezonde sport beoefenen. En dat is veel meer waard dan 7 maal 7 maal 700 miljoen dollar.

En een dikke proficiat aan Piano met zijn bovenstaande bijdrage. 100% akkoord!
Mercie sjoeke en nu moet ik weer gaan werken: niet voor de sport maar voor de centen.
Oud 9 oktober 2004, 12:59   #40
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je een blauwe kleur hebt, en sport eerder ziet als een commercie dan wel aan de gezondheid van Jan Modaal.
Dus de gezondheid van enkele sporters moet opgeofferd worden om de kassa te doen rinkelen en de gemeenschap in zijn luie zetel te laten en rustig te laten betalen.

Daarom dat ik geen problemen heb met doping, die weten tenminste waar ze aan sterven.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be