![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dat zal misschien ook jou bedoeling zijn: Antisemitisme opflakkeren bij de niet-joden! Maar of de echte joden dat graag hebben? Maar welke mens gaat daarin trappen? Het is geen kwestie dat jou waarheid ons bevalt of niet. Jij mag gerust jouw waarheid hebben, daar heb ik geen probleem mee, omdat ik ook mijn waarheid heb en ieder zijn waarheid heeft, dat moet kunnen! Maar 'De Waarheid', dat is een ander verhaal! Die bestaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=7GXrZLoH_q4 Of hun religie... https://www.youtube.com/watch?v=4TAtRCJIqnk
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 12 januari 2015 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Verdomme wel erg he! Ik kan het niet laten om mijzelf aan mijn voornemen niet te houden. Nu denkt hij al in onze plaats. Hij weet dat wij weten dat zijn woord de waarheid is en hij weet ook dat wij de waarheid niet kunnen verdragen.
Dat zijn de hersenkronkels dus van een nieuwe profeet die dus alles weet. Ook dus hoe anderen denken en waarom ze bepaalde handelingen betrachten. (censuur dus van zijn goddelijk woord) En juist daar heb ik het steeds moeilijk mee gehad. Er zijn nog profeten geweest die dachten dat hun wijsheid het woord van God zou zijn. Er zijn er zelfs die durfden beweren dat de mens geschapen is naar het beeld en gelijkenis van God. En dit terwijl ze dachten; vermoed ik toch; dat ze een God moesten scheppen naar het beeld en gelijkenis van de mens. Maar dit laatste is dan weer mogelijk een hersenkronkel van mijzelf. Ik durf dan ook niet beweren dat mijn vrees de waarheid zal zijn. Zoveel profetisme bezitten mijn grijze cellen niet. Ik spreek dus niet in naam van een volk en evenmin in naam van een godsdienst. Dat is dus weeral censuur die ik mezelf opleg en dit om het "samen leven" niet te zeer te verstoren. En ik vraag mij af wanneer ik mijn woord getrouw zal zijn. Want ik ging al dat profetisme hier negeren. Hopelijk komt er hier weer niet opnieuw een nieuwe hersenkronkel die mij zou dwingen om mijn gelofte niet in stand te houden. Ik hoop dus dat dit mijn laatste reactie zal zijn. Want die idioot slaagt er wonderwel in om hier alles overhoop te blijven halen. En ik die dacht......dat hier gedebatteerd kon worden op serieuze basis. IJdele hoop dus. Dus laat ik hier; hoop ik toch; ruimte voor de verzen van Pilatus. Die heeft toch ooit ook wel iets gezegd zeker? ![]() Niet bruikbaar? Laat hem dan een liedje zingen. Eentje uit de heilige schriften indien mogelijk. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 12 januari 2015 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn alleen leugenaars die beweren dat de waarheid niet bestaat, want dan kunnen ze niet van liegen beschuldigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Bs'd
Zo, en nu weer even on topic: Waar zijn de grote culturen van de antieke wereld met hun originele talen, religies, en groepswaarden? Waar is het oude Sumerië, Mesopotamië, Amon, Moab, Aram, Egypte, Babylonië, Media, Nubië, Perzië, Griekenland, Palmyra, Parthia, Lydia, Akkadia, en Rome? Waar zijn de oude naties van de Phoenitiërs, Amelekieten, Hittieten, Asyriërs, Kanaanieten, Midianieten, Aegeers, Minoërs, Nabateërs, Maja's, Azteken, Cassieten, Cimmeriërs, Doriërs, Etrusken, Inca's, Hyksos, Jebusieten, Zidoriërs, en Scyten? En waar zijn de niet zo oude groepen als de Mongolen, Hunnen, Avars, Bulgaren, Kariërs, Franken, Vandalen, Oostgoten, Samaniërs, Goten, Visgoten, Lombardijnen, Kelten, Saxen, Berbers, Picten, Tartaren, Galliërs, en Vikingen – waar zijn ze vandaag de dag? Het antwoord op deze vragen is duidelijk: Deze naties en vele anderen zijn cultureel, religieus, en zelfs etnisch geabsorbeerd in de loop der geschiedenis. (3) Alle andere oude naties hebben hun nationale en religieuze identiteit – wanneer ze de kans kregen – opgegeven, om één te worden met de meerderheid of de overwinnende macht. Alleen de Joden, temidden van ongelooflijke discriminatie en vervolging, hebben hun taal, religie, nationaal bewustzijn, en burgerlijke wetgeving behouden over een periode van 3000 jaar, terwijl ze vaak een integraal deel waren van een grotere niet-Joodse maatschappij. De Joden hoefden alleen maar de meerderheidscultuur en/of religie te accepteren, om ogenschijnlijk enorme hoeveelheden plunderingen, martelingen, deportaties, en slachtpartijen bespaard te blijven. Waarom waren de Joden hierin zo anders dan de andere volken en culturen? Waren de joodse leiders door de geschiedenis heen zo uitzonderlijk ingenieus en overtuigend dat zij er in slaagden, in totaal verschillende landen, om het Joodse volk bij elkaar te houden gedurende meer dan 3000 jaar terwijl het verdwijnen van andere naties slechts een kwestie was van militaire overwinning, ideologische infiltratie, of deportatie? Waren de Joden zo anders dat alleen zij in staat waren om vol te houden, terwijl andere naties, onder beduidend minder erge omstandigheden, na verloop van tijd volledig geïntegreerd en geabsorbeerd waren in de overheersende maatschappij? De grote negentiende eeuwse Amerikaanse schrijver, Mark Twain, verwonderde zich hier ook over in zijn essay “Betreffende de Joden”; hij schreef: (4) Concluderend kunnen we zeggen: *Als de statistieken correct zijn, dan maken de joden maar 1% van het menselijk ras uit. (in werkelijkheid maar 0,2%) Dat suggereert slechts een wazig dim vleugje sterrenstof, verloren in de gloed van de Melkweg. *Normaal gesproken zou men nauwelijks iets moeten horen van de jood, maar hij wordt gehoord, en werd altijd al gehoord. *Hij is net zo prominent aanwezig op de aarde als elk ander volk, en zijn economische invloed is totaal onevenredig met zijn kleine aantal. Zijn bijdragen aan de wereldlijst van grote namen in de literatuur, wetenschap, kunst, muziek, financien, medicijnen, en ingewikkelde studies is ook buiten alle verhouding vergeleken met zijn kleine aantal. Hij heeft een fantastisch gevecht geleverd in deze wereld, in alle eeuwen, en hij deed het met zijn handen op zijn rug gebonden. *Hij zou heel hoogmoedig kunnen zijn, en het zou hem vergeven moeten worden. *De egyptenaren, de babyloniers, en de perzen rezen op, vulde de aarde met pracht en praal, en vervaagden toen tot legenden. *De grieken en romeinen volgden hen, maakten een hoop kabaal, en zij zijn verdwenen. *Andere volken staken de kop op en hielden de fakkel hoog voor tijdje, maar het vuur doofde uit, en zij zitten nu aan de kant, of zijn verdwenen. De jood zag ze allemaal, versloeg ze allemaal, en is nu wat hij altijd was, hij vertoond geen tekenen van decadentie, geen ouderdomsverschijnselen, geen slijtage, geen uitputting van zijn energie, geen afstomping van zijn scherpe agressieve verstand. * Alle dingen zijn sterfelijk, behalve de jood. *Alle andere machten gaan voorbij, maar hij blijft. *Wat is het geheim van zijn onsterfelijkheid? Het hele verhaal van Mark Twain Concerning the Jews kan in het engels*hier gevonden worden: www.fordham.edu/halsall/mod/1898twain-jews.html Nadat Mr Twain zijn essay geschreven heeft ergens in 1800, zijn er honderduizenden joden vermoord in Rusland (in het begin van de twintigste eeuw) en de nazi's slaagden in het uitroeien van een derde van het Joodse volk. De twintigste eeuw bracht ons ook de stichting van het derde Joodse rijk. Tijdens de oprichting slaagde de minuscule Joodse staat, voornamelijk bestaande uit vluchtelingen, er in om de gezamenlijke legers van vijf Arabische landen te weerstaan, ondanks het feit dat hun aantallen en bewapening die van de net opgerichte ongeorganiseerde Joodse staat ver overtroffen. De Joodse staat was genoodzaakt om nog verscheidene andere veldslagen te leveren en oorlogen uit te vechten terwijl hun niet afhoudende maar verslagen vijanden – met hun uitgestrekte landen, rijkdom, en militaire uitrusting - blijven roepen om haar vernietiging. Wat zou Mr Twain vandaag zeggen? Daarbij, ondanks het feit dat de meerderheid van de Amerikaanse Joden niet eerder naar Amerika kwamen dan rond het begin van de 20e eeuw, (en op dit moment minder dan 2% van de Amerikaanse bevolking uitmaken) in 1970, voor de verzadiging van de Joodse baby-boomers, stonden zij voor 9% van alle Amerikaanse artsen en 20% van de Amerikaanse advocaten. Aan de universiteiten waren hun aantallen nog meer buitenproportioneel. In 1971 vertegenwoordigden zij 22,4% van alle medische universiteits faculteit leden, en 24,9% aan alle rechten faculteiten. (5) Daarbovenop, van 1901 tot aan 1981, (een periode van Jodenslachtingen en crisis in Rusland, Duitsland, Oost-Europa, en het Midden Oosten) was het aantal Joodse Nobelprijswinaars vijfentwintig keer groter dan hun aandeel in de wereldbevolking. (6) Vandaag de dag (2007) zijn de Joden slechts een vijfde van 1 procent van de wereldbevolking. (0,2%) Maar toch, in de eerste helft van de twintigste eeuw, ondanks onophoudelijke sociale en legale discriminatie, en ondanks de holocaust, hebben Joden 14% van de Nobelprijzen in literatuur, chemie, en medicijnen/fysiologie gewonnen. In de tweede helft van de twintigse eeuw, toen Nobel prijzen werden toegekend aan mensen over de hele wereld, toen steeg dat aantal naar 29%. Tot dusver in de eenentwintigste eeuw, staat het op 32%. (7) Het Joodse volk heeft ook een groot aantal intellectuele en humanitaire giganten voortgebracht in deze periode, en dat allemaal nadat Mr Twain zijn essay geschreven had over het onverklaarbare Joodse fenomeen. Uit het boek: "The anti-Jewish Phenomenon", van Rabijn Dr Benzion Allswang. 3. See Tapsell, R.F., “Monarchs and Rulers, Dynasties and Kingdoms of the World” (New York: Facts on File Inc 1983) 4. Twain, “Concerning the Jews” Harpers Magazine, September 1899 5. Lipset, S.M. and Ladd, E.C., 'Jewish Academics in the United States: Their Achievements, Culture, and Politics', in “American Jewish Yearbook”, 1971 (Philidelphia: Jewish Publication Society of America, 1971) M. Fine and M. Himmelfarb (eds.). 6. Encyclopedia Judaica: 1973-1982 Decennial Book, (Jerusalem: Keter 1982) 7. Murray, C. “Jewish Genius”, Commentary (April 2007) Laatst gewijzigd door Eliyahu : 12 januari 2015 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, eh...
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder uitgelegd heb, als mensen de discussie niet kunnen winnen, dan gaan ze schelden, en "Leugenaar!" roepen is daar een onderdeel van. Moet je gewoon niet te veel aandacht aan besteden. Laatst gewijzigd door Eliyahu : 12 januari 2015 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw doel van discussiëren is niet winnen met argumenten, maar eindeloos ontwijken en copasten tot uw tegenstanders het beu zijn en u als enigste overblijft.
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ssssst!!!!! Laten doen!
We hebben hier te maken met Ahasverus. Hij is te oud geworden om eeuwigdurend te blijven wandelen. Dan maar eeuwigdurende wartaal uitslagen. Zijn tong is nog niet versleten. ![]() En vooral niet proberen om zijn vrijheid tot wauwelen trachten te beperken. Want je loopt het risico dat je hier binnenkort het hele gamma "Heilige schriften" onverkort op uw dak krijgt. Het is nu al niet meer te pruimen. Best is dus te wachten tot de regentijd voorbij is. Dan valt de bedding van de beek vanzelf droog. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Bs'd
De Franse schrijver Jon DeBileda, tijdens het laatste deel van de negentiende eeuw, (dwz vóór de Russische Revolutie, nazi-Duitsland, en de moderne Joodse staat) beschreef de situatie aldus: (14) "In wezen lacht het Joodse volk om alle vormen van anti-semitisme. Denk zo lang als je wilt, en je zult niet in staat zijn om een vorm van wreedheid of strategie te vinden die niet gebruikt is in de oorlogvoering tegen het Joodse volk. 'Ik kan niet verslagen worden', zegt het Jodendom. Alles wat je vandaag probeert mij aan te doen is 3200 jaar geleden geprobeerd in Egypte. Daarna probeerde de Babyloniërs en Perzen het. Daarna probeerden de Romeinen het, en dan anderen en anderen ..... Er is geen twijfel dat de Joden ons allemaal zulen overleven. Dit is een eeuwig volk ..... Ze kunnen niet verslagen worden, begrijp dat dan! Elke oorlog met hen is een zinloze verspilling van tijd en mankracht. Daar tegenover staat dat het verstandig is om een wederzijds verbond met hen te sluiten. Hoe betrouwbaar en winstgevend zijn ze als bondgenoten. Kijk naar hun vaderlandsliefde, hun commerciële voordeel, en hun ambitie en hun succes in de wetenschap, de kunst, en de politiek. Wees hun vriend en zij zullen u honderdvoudig terug te betalen in vriendschap. Dit is een verheven en uitverkoren volk." Bijna vanaf het begin van de geschiedenis van Rusland vormde een traditie van autocratie en een toewijding aan de oosters-orthodoxe christendom een beleid van wantrouwen ten opzichte van Europese invloed, en in het bijzonder ten opzichte van het jodendom. (30) Dit wantrouwen liep op tot het punt van paranoia toen Polen werd verdeeld in de late achttiende eeuw. Rusland werd toen de gouverneur van het grootste groep van de Joden in de wereld. Gelijk met hun toelating tot het Russische rijk werden joden beperkt tot het leven in het "Vestigingsgebied", “de Pale”. (31) Zelfs binnen de Pale zuchtten de Joden onder economische beperkingen, extra belastingen, en andere ontberingen. In 1808 bijvoorbeeld vaardigde tsaar Alexander de Eerste een edict uit waarin werd opgeroepen tot de verdrijving van de Joden uit alle dorpen. Daardoor werden een half miljoen joden als vee de steden in gedreven, en werden in de open pleinen achter gelaten om daar te verhongeren en te bevriezen. (32) Alexander's opvolger, Nicolaas I, introduceerde honderden beperkende wetten die de joodse activiteiten verder beperkten, en hij ging verder dan zijn voorgangers, die de Joden alleen maar ontdeden van hun burgelijke vrijheden om land te bezitten, en te wonen en te werken waar ze wilden. Nicolaas I, vastbesloten om de russificatie van de Joden te voltooien, viel de Joodse geest aan door Joodse jongeren van twaalf jaar oud tot een uitgebreide militaire dienstplicht van vijfentwintig jaar te verplichten. (de vijfentwintig jaren begonnen toen de jongen achttien werd). Joodse jongeren werden naar de verste uithoeken van het rijk gebracht en werden geslagen en gemarteld in een poging om hen te "overtuigen" zich te bekeren tot de Russische (christelijke) Orthodoxie. (33) Toen Nicholas er niet in slaagde de Joodse geest te breken, (dwz de Joden wilden zich niet bekeren) richtte hij zijn aandacht op het Joodse onderwijs. Hij dwong de Joodse kinderen om naar speciale scholen voor de Joden te gaan waar de Talmoed niet werd onderwezen, en waar het jodendom in het algemeen, onderwezen werd volgens de opvattingen van de Russische Orthodoxie. (34) Nicholas stopte uiteindelijk met deze scholen, want het leidde niet tot bekering. In 1881, formuleerde tsaar Alexander II, onder invloed van zijn belangrijkste adviseur Pobedonstsev, zijn "anti-revolutionaire programma", met Russische Joden als zijn doel. Het Joodse probleem zou eenvoudig opgelost moeten worden; 1/3 moest emigreren, 1/3 zou sterven, en 1/3 moest zich bekeren. (35) Met Pasen van 1881 begonnen de moordpartijen, en over een periode van vijfentwintig jaar (1881-1906) werden duizenden joden vermoord, terwijl tienduizenden verminkt werden en in totale ontreddering achter gelaten werden. (36) *** In 1915 beval Groothertog Sergei, de opperbevelhebber van het leger van Rusland, de verplaatsing van 600.000 Joden naar het binnenland van Rusland. Ongeveer 100.000 Joden stierven door blootstelling aan de elementen of verhongering tijdens de uitvoering. (37) In 1917, tijdens de Russische revolutie, werden massamoorden op Joden georganiseerd en uitgevoerd door de Oekraïners en Blanken. In de Oekraïne werden 200.000 Joden afgeslacht, en 300.000 kinderen werden dakloos en verweesden. Tijdens de revolutie en de daaropvolgende burgeroorlog werden joodse populaties door beide zijden er van beschuldigd lid te zijn van de tegenstander, en werden dienovereenkomstig gemarteld. Tijdens deze periode werd het beschouwd als een genade om direct gedood worden, in plaats van te worden doodgemarteld. Ouders werden gedwongen om het martelen van hun kinderen te aanschouwen, en kinderen van hun ouders. Joodse vrouwen werden onderworpen aan obscene handelingen en verminking voor het voorrecht om te sterven werd verleend. (38) ... ........................... In de post-Tweede Wereldoorlog, viel de voormalige Sovjet-Unie het Joodse volk aan met verschillende strategieën. Zij probeerden het Joods nationalisme doorbreken door het Zionisme te definiëren als "een reactionaire beweging .... wat de klassenstrijd ontkent en ernaar streeft om de Joodse werkende massa's te isoleren van de algemene strijd van het proletariaat. "(42) Hun verfijnde propaganda apparaat associeerde zionisme consistent met nazisme, en verwezen vaak naar de Joodse staat als Hitleriaans. (43) 30. Flannery, E.H., “The Anguish of the Jews” (New York: MacMillan Co., 1965) 31. Idem 32. Grosser P.E., and Halperin, E.G., “The Causes and Effects of Anti-Semitism” (New York: Philosophical Library, 1978 33. Idem 34. Idem 35. Flannery 36. Grosser at al. 37 Ibid 38. Ibid 39. Prager D. and Telushkin, J. “Why the Jew? The Reason for Anti-Semitism” (New York: Simon & Schuster) 40. Idem 41. Bottomore, T.D. “Karl Marx: Early Writings” (New York: McGraw-Hill, 1964) 42. Idem 43. Prager et al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Bla, bla, bla, ...
![]() Laatst gewijzigd door Yog Sothoth : 23 januari 2015 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |