Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2015, 22:02   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Persvrijheid laat inderdaad zelfcensuur toe.
Ongetwijfeld mag dat, maar ik vind het nogal vreemd dat de grote voorstanders van vrije meningsuiting zich storen aan het feit dat bepaalde media een andere kijk schijnen te hebben op de gebeurtenissen en bijgevolg ook anders handelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:06   #22
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze hebben wel ballen daar bij CH.
Ik vind dat die Attilla ballen heeft, om dat allemaal OK te vinden terwijl hij toch een verdediger is van alles wat maar met moslims en links te doen heeft. Het is ne kazakkendraaier, en mensen die hier al langer zijn weten en kennen zijn politieke standpunten (zoals die van mij hoop ik).
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:06   #23
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld mag dat, maar ik vind het nogal vreemd dat de grote voorstanders van vrije meningsuiting zich storen aan het feit dat bepaalde media een andere kijk schijnen te hebben op de gebeurtenissen en bijgevolg ook anders handelen.
Tekeningen niet willen publiceren om religies niet te kwetsen heeft niets te maken met een andere kijk te hebben op de gebeurtenissen. Het is zelfcensuur.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:09   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tekeningen niet willen publiceren om religies niet te kwetsen heeft niets te maken met een andere kijk te hebben op de gebeurtenissen. Het is zelfcensuur.
Jawel, dat kan getuigen van een andere visie. Ik volg al vele jaren het katholicisme in de VS en zij hebben een heel eigen kijk op dergelijke zaken.
Oud 12 januari 2015, 22:10   #25
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jawel, dat kan getuigen van een andere visie. Ik volg al vele jaren het katholicisme in de VS en zij hebben een heel eigen kijk op dergelijke zaken.
Zelfcensuur is een andere visie.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:11   #26
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Potlood Bekijk bericht
Wel een opvallend verschil tussen U.S.A. en Europa ...
Ik vond het meer dan laf van eerstgenoemde om geen cartoons te publiceren.
Den Amerikaan van alledag is een bange wezel, en heeft een heilige schrik om iemand te kwetsen. Ik zit ook op een forum waar over koetjes en kalfjes gesproken word, dus niet noodzakelijk politiek alleen. Wil je geloven geen woord over de aanslagen in Frankrijk. Maar wel over voetbal. Misschien tijd dat daar ook eens iets gebeurd zodat ze wakker schieten.
Oud 12 januari 2015, 22:13   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfcensuur is een andere visie.
Dan herleidt u alle andere keuzes tot "zelfcensuur", net alsof u anderen wilt binden door eigen keuzes. Het etiket wijst dus eerder op uw visie dan een werkelijkheid.
Oud 12 januari 2015, 22:14   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Den Amerikaan van alledag is een bange wezel, en heeft een heilige schrik om iemand te kwetsen. Ik zit ook op een forum waar over koetjes en kalfjes gesproken word, dus niet noodzakelijk politiek alleen. Wil je geloven geen woord over de aanslagen in Frankrijk. Maar wel over voetbal. Misschien tijd dat daar ook eens iets gebeurd zodat ze wakker schieten.
Weet u dan echt zo weinig van de VS? De aanslagen op de WTC-torens, dat was nogal wat anders dan wat er gebeurd is in Parijs...
Oud 12 januari 2015, 22:16   #29
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Lekker lachen met de islam en ik vermoed ook nog veel harder lachen met al die hypocrieten die in de mars meeliepen. Ze gaan er een patat op geven denk ik. Er gaan er nog veel groen lachen.
Laten we elk jaar deze laatste Zondag de Zondag van de schande en de hypokrisie gedenken. Schijnheiligheid ten top.
Oud 12 januari 2015, 22:20   #30
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet u dan echt zo weinig van de VS? De aanslagen op de WTC-torens, dat was nogal wat anders dan wat er gebeurd is in Parijs...
Wel ja akkoord, maar wat bedoelt ge daarmee ? Die aanslagen waren dus duizenden maal erger. Maar wat heeft dat gewijzigd in hun houding tegenover de moslims ? Eventjes is die gewijzigd, maar daarna was het toch allemaal terug koek en ei en mochten ze weer met duizenden, miljoenen terug binnenstromen. Ik zou dan idd. misschien moeten zeggen, tijd dat er "terug" iets gebeurd. Natuurlijk zo onnozel als ze hier in Europa zijn met hun immigratie van moslims, dat zal daar al niet zo vlug gebeuren. Ze hebben meer last van de Mexicanen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 12 januari 2015 om 22:23.
Oud 12 januari 2015, 22:22   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja akkoord, maar wat bedoelt ge daarmee ? Die aanslagen waren dus duizenden maal erger. Maar wat heeft dat gewijzigd in hun houding tegenover de moslims ? Eventjes is die gewijzigd, maar daarna was het toch allemaal terug koek en ei en mochten ze weer met duizenden, miljoenen terug binnenstromen.
Er is nooit iets gewijzigd. Net als bij ons haastte men zich te herhalen en te herhalen dat het allemaal niets met "de" islam te maken had, niets met "de" moslims.
Oud 12 januari 2015, 22:23   #32
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het was er op gericht vooral zoveel mensen te doden en de VS economisch te raken. In Parijs was dat eerder een aanslag op de vrijheid van denken wat even erg zo niet erger is.

Een massa van 2 miljoen mensen in Parijs die in sereniteit protesteren zonder brutaliteit of geweld is een les voor totalitaire godsdiensten en regimes.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:26   #33
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nooit iets gewijzigd. Net als bij ons haastte men zich te herhalen en te herhalen dat het allemaal niets met "de" islam te maken had, niets met "de" moslims.
Ik herinner het me niet zo goed of dat er dat dagdagelijks werd ingestampt dat het niets met moslims te maken had.

In Amerika zijn touwens ongeveer "slechts" 2% moslims in de bevolking.
Oud 12 januari 2015, 22:37   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner het me niet zo goed of dat er dat dagdagelijks werd ingestampt dat het niets met moslims te maken had.

In Amerika zijn touwens ongeveer "slechts" 2% moslims in de bevolking.
Bush gaf kort na de gebeurtenissen een toespraak in het Congres, waarin hij duidelijk aangaf dat niet "de" islam het probleem, maar wel "de" terroristen. Lees mee:

Citaat:
also want to speak tonight directly to Muslims throughout the world. We respect your faith. It's practiced freely by many millions of Americans and by millions more in countries that America counts as friends. Its teachings are good and peaceful, and those who commit evil in the name of Allah blaspheme the name of Allah.

The terrorists are traitors to their own faith, trying, in effect, to hijack Islam itself.
Oud 12 januari 2015, 22:44   #35
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Bush gaf kort na de gebeurtenissen een toespraak in het Congres, waarin hij duidelijk aangaf dat niet "de" islam het probleem, maar wel "de" terroristen. Lees mee:
Ja, herinner ik me. Deze is ook goed ...

Oud 13 januari 2015, 07:12   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat die Attilla ballen heeft, om dat allemaal OK te vinden terwijl hij toch een verdediger is van alles wat maar met moslims en links te doen heeft. Het is ne kazakkendraaier, en mensen die hier al langer zijn weten en kennen zijn politieke standpunten (zoals die van mij hoop ik).
En heb jij voor het overige iets zinnigs te zeggen?
Oud 13 januari 2015, 07:59   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Attilla zegt gewoon wat hij altijd zegt hoor.

Blijkbaar kunnen sommigen hier niet om met de idee dat niet iedereen meestapt in die extremistische praat van beide kanten.
Oud 13 januari 2015, 08:11   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En heb jij voor het overige iets zinnigs te zeggen?
Wat verwacht je van iemand die zich associeert met een bad vol drek?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 17:05   #39
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

De grootmoeftie van Egypte ziet het alvast niet zitten en zet het weg als een "niet te verdedigen provocatie"...

Geestelijke Egypte waarschuwt Charlie Hebdo
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 17:45   #40
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De grootmoeftie van Egypte ziet het alvast niet zitten en zet het weg als een "niet te verdedigen provocatie"...

Geestelijke Egypte waarschuwt Charlie Hebdo
Ja, als het gaat over Allah of Mo, dat gaat iedere aanhanger van de Islam te ver.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be