Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2004, 23:02   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Als anaalridder lijkt het me misschien wel interessant om je te laten besnijden, maar dat heeft dan ook op zich een specifieke functie denk ik!
Ah? Vertel eens? Ik ben niet zo op de hoogte van de geneugten van anale seks, vrees ik...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 23:07   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn
Aan Raf zou ik ook willen vragen of het niet gevaarlijk is met een DROGE eikel te copuleren. Ik weet dat de vrouwen hier nog maar eens vernederd worden door voor de copulatie de penis van de man in hun mond te steken om hem te bevochtigen of alleszins met speeksel op hun vingers te bevochtigen.
Als je op je doel afstormt als een stier op een rooie lap, zou dat best wel eens kunnen. De meeste mensen maken het wat aangenamer door op voorhand wat aan "opwarming" te doen. De boel wordt daar vanzelf wel vochtig van...

Ik zie overigens niet in wat er "vernederend" is voor een vrouw om de penis in haar mond te nemen, tenzij ze dat zelf niet wil. Ik heb de indruk dat jij een bijzonder saai seksleven hebt...

Citaat:
Anaal is er het grootste gevaar voor SOA-aandoeningen.
Daarom dat je ook steeds een condoom moet gebruiken, besneden of niet. Verder heeft het met deze discussie absoluut niets te maken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 oktober 2004, 07:53   #23
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Aan Raf zou ik ook willen vragen of het niet gevaarlijk is met een DROGE eikel te copuleren. Ik weet dat de vrouwen hier nog maar eens vernederd worden door voor de copulatie de penis van de man in hun mond te steken om hem te bevochtigen of alleszins met speeksel op hun vingers te bevochtigen.
Raf zou zoiets NOOIT vragen aan een vrouw, niet Raf?

Citaat:
Deze discussie zou nog kunnen verder gezet worden over PHIMOSIS bij jongens, die door de schooldokters nog al eens uitgebuit worden om wat zakgeld te verdienen.

De fibulatie van de meisjes is nog een zwaardere misdaad.
Wat is Phimosis en Fibulatie? Klinkt sexy, doet het pijn? Veel pijn?
Oud 6 oktober 2004, 10:37   #24
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg

Wat is Phimosis en Fibulatie? Klinkt sexy, doet het pijn? Veel pijn?
Het eerste is een vernauwing van de voorhuid, het tweede is dacht ik het geheel of gedeeltelijk afsluiten van de vagina om geslachtsverkeer te voorkomen. Beiden niet heel sexy.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 10:57   #25
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Nee, laat dan maar zo, ik dacht dat het een standje was dat ik nog niet kende.
Oud 6 oktober 2004, 11:28   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg nooit nooit.

Citaat:
Oud 6 oktober 2004, 19:43   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als je dat gaat verbieden, komt het er dus maar op aan een arts te vinden die bereid is de besnijdenis uit te voeren om "medische redenen", of ga je dat ook verbieden?

Besnijdenis bij jongens is van een heel andere orde dan die bij meisjes: het is in de eerste plaats al een stuk hygiënischer en het heeft daarenboven nog eens een positieve invloed op het uithoudingsvermogen. Persoonlijk vind ik het bovendien ook nog eens heel wat mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Artsen die zich daaraan bezondigen moeten levenslang kunnen geschorst worden als een van hun slachtoffers hen aanklaagt wegens rituele verminking.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2004, 04:01   #28
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf ben principiëel tegen alle vormen van kinderinwijding!!! Of het nu gaat om kinderdoop, de inheemse bijenproef of om meisjes/jongensbesnijdenis.

Vooral het lichamelijk bewerken van je bloedeigen kind om het 'op te laten nemen' vind ik persoonlijk een achterhaald en misplaatste handeling.

Toch vind ik ook dat wanneer mensen volwassen zijn, ze zelf maar moeten weten waar ze hun voorhuid laten. Van mijn part amputeer je al je seksorganen (of doe eens gek, je handen) om te laten blijken hoe godslievend je wel niet bent.

Overigens vind ik dat debat over 'zonder voorhuid duurt het langer' maar onzin. Laat liever je lichaam intact en oefen, oefen, oefen je uithoudingsvermogen tot je erbij neervalt --> veel plezieriger lijkt mij!
Oud 12 oktober 2004, 22:38   #29
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal
Hirsi Ali: Jongensbesnijdenis moet worden verboden
Bron: ANP

DEN HAAG - Het kabinet moet overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Het Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) heeft dit zondagavond gezegd in het televisieprogramma Het geluk van Nederland op Nederland 3.

Vooral in Islamitische en Joodse kring worden per jaar vele duizenden jongetjes besneden. Dit gebeurt om religieuze redenen. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd om hygiënische en esthetische reden.

Het kabinet heeft kort geleden de lichtste vorm van meisjesbesnijdenis strafbaar gesteld. Hirsi Ali vindt dat dit bij jongens ook zou moeten gebeuren. De ingreep kan volgens haar bij jongens ook heel ingrijpend zijn. Bij jongensbesnijdenis wordt een deel van de voorhuid van de penis weggesneden.

___

Ayaan Hirsi Ali heeft gelijk. Jongensbesnijdenis is - net als meisjesbesnijdenis - verminking van een minderjarige. Het dient ook geen enkel doel, aangezien die verminkingen bij islamieten en joden alleen met een beroep op de religie worden uitgevoerd.

Die jongetjes worden voor hun hele verdere leven opgezadeld met een ernstige verminking. Als ze volwassen zijn hebben ze die verminking nog steeds, ook als ze dan niet meer langer moslim of jood zouden zijn.

Schijnbaar kunnen religieuzen - met een beroep op hun geloof - zonder justitiële vervolging hun kinderen verminken. Net zoals religieuzen - met een beroep op hun geloof - onbestraft mogen oproepen tot haat en geweld.

Conclusie: de genitale verminking van meisjes én jongens moet hard worden aangepakt. Het is nuchter betracht een ernstig misdrijf. Als die genitale verminkingen niet met een beroep op religies zouden worden uitgevoerd, zou justitie die misdrijven dan ook vervolgen.
Opgelet mensen, jullie gaan nooit meer Hirshi Ali Somali kreunen over verboden van besnijdenis bij jongens!
reden: Niet alleen de moslimjongeren ondergaan besnijdenis maar ook JODEN en co (uit hygiënische redenen)
Straks gaat hij gewaarschuwd (=gedreigd, maar dan op een beleefde taal gezegd) worden door paar joden met hoge functieën en tis gedaan. Zij zal niet meer treuren over dit onderwerp. Moesten jooodse jongens niet besnijden wordden éh.. gingen we daar elke dag over zeveren. Maar tis gedaan. Ze heeft namelijk tegen harde rotsen gebotst. Gedaan, jullie zullen haar niet meer horen over dit onderwerp.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 08:13   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Worden die joodjes en islamietjes nu mét of zonder verdoving besneden? Ik vond namelijk het volgende: (tekst integraal overgenomen)

Citaat:
"Een uitkomst voor masturbatie, die bij kleine jongen bijna altijd succesvol is, is de besnijdenis... De operatie moet door een chirurg zonder verdoving uitgevoert werden, omdat de daarmee verbondene pijn een heilzaame effect op de geest heeft, vooral wanneer die met het denkbeeld van bestraffing verbonden is."

Voor de meisjes heeft zich de auteur ook een attentie verzint:
"Bij vrouwelijke personen ontdekte de auteur, dat het aanbrengen van zuivere carbolzuur op de clitoris een uitstekende weg is, om de abnormale opwinding te temperen."
Dr. John Harvey Kellogg [ja, precies, die met de cornflakes!], in: Plain Facts for Old and Young, Burlington, Iowa, F. Segner & Co., 1888, p. 295
http://members.aol.com/Pillcock/Gesch_nl.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 08:53   #31
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Worden die joodjes en islamietjes nu mét of zonder verdoving besneden? Ik vond namelijk het volgende: (tekst integraal overgenomen)

http://members.aol.com/Pillcock/Gesch_nl.html
Zonder, ik heb een reportage gezien uit Turkije waar ouders hun zoontje naar een voetbalstadium of iets even groot en daar werden de jongens massaal verminkt. Zonder verdoving, ik kan maar hopen dat er elementaire hygiene aan te pas kwam.

En El Turco, als Hirsi Ali haar protest stopt vanwege joodse druk, is ze haar plaats in de regering niet waard. Besnijdenis zonder toestemming van de "eigenaar" en zeker zonder verdoving moet worden verboden. Waar gaat dat naar toe? Om een schaap te slachten moeten mensen zich aan allerlei voorschriften houden, maar een mens verminken mag gewoon thuis.
Oud 13 oktober 2004, 22:19   #32
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En El Turco, als Hirsi Ali haar protest stopt vanwege joodse druk, is ze haar plaats in de regering niet waard.
Tussendoorse opmerking: ze zit niet in de regering.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be