Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2015, 18:38   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welk leger?
Net terug van Mars?
Oud 18 januari 2015, 18:50   #22
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geef gewoon iedereen vanaf een bepaald jaar (vb. 67 jaar) 1000 euro/maand. Zonder ook maar 1 uitzondering. Maak ineens het dopgeld voor iedereen hetzelfde, pakweg 500 euro. Ook geen brugpensioen of landingsbaan of wat men ook verzint meer. Onder de 67 jaar en geen werk = 500 euro dopgeld. 67 jaar = 1000 euro pensioen.

Of schaf gewoon het pensioen af. Stilaan laten uitdoven. Ok iemand die vandaag 55 jaar is moet nog recht op een pensioen hebben. Maar iemand die vandaag nog op de schoolbanken zit heeft nog een gans leven voor zich om aan een vorm van zelf pensioensparen te doen. Binnen pakweg 40 jaar is het probleem pensioen dan vanzelf opgelost.
Ondertussen ben ik wel al meer dan 25 jaar aan het afdragen voor mijn pensioen,krijg ik de afgedragen gelden dan terug in jouw systeem?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 18:57   #23
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wat een onzin, de meeste jongeren zullen al blij zijn als ze er ooit in slagen de levensstandaard van hun ouders te evenaren.
Veel jongeren kijken naar een levensstandaard van mensen die al 20 tot 30 jaar werken achter de rug hebben en denken dat deze ook de hunne moet zijn.Als ik op reis ga met het vliegtuig sta ik dan ook versteld van het grote aantal jongeren dat dit doet,ik vloog voor het eerst na 8 jaar werken,nu zie ik het vliegtuig vol zitten met gasten die nog studeren.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 09:34   #24
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet niet over welke jongeren u het heeft.
Als ik kijk naar de jongeren in mijn omgeving (20 tot 30 jaar) dan overtroeven die hun ouders dat het (niet) mooi is om te zien.

Grotere auto, groter huis, alles tiptop in orde, .....
Of de poef kan er veel gekocht worden....

Achter die schijnbaar grote luxe gaat bij jonge mensen vaak hetzelfde schuil (op enkele jongeren na die wel snel opgeklommen zijn tot managementfuncties en/of een zaak hebben geerfd): hoge hypotheken, twee voltijdse banen en een enorme ratrace.

Wij hebben geen afgewerkt huis, geen twee dure wagens (eerder twee oudere kleine wagens) en de meeste jonge ouders onder onze vrienden en colleges zitten in hetzelfde schuitje, of ze moesten bijvoorbeeld een royale injectie van cash hebben gehad van de ouders toen ze bouwden/kochten.

Ik maak het vergelijk: mijn ouders en schoonouders konden perfect een huis bouwen of kopen op 1 inkomen. Het tweede inkomen was extra, voor de luxe (maar meestal de spaarrekening in hun geval). Wij hebben een echte noodzaak om met twee te verdienen, het leven is gewoon veel duurder geworden. En dan hebben we het over de basisbehoeftes, niet de luxeartiekelen.

Maargoed, het begint allemaal bij die basisbehoeftes. Begrijp me niet verkeerd: we verdienen goed en kunnen alles goed betalen. Maar mensen die minder hoge lonen hebben, ik vraag mij af hoe die het doen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 14:15   #25
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Alle politici weten het ... maar niemand durft. Zelf nva niet.
Tik tak tik tak tik tak tik tak ....
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be