Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Gaat u de zorgverzekering betalen ?
Ja 12 75,00%
Ja maar 1 6,25%
Neen 3 18,75%
Neen maar 0 0%
Ik weet het niet 0 0%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2015, 12:35   #21
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sloeber Bekijk bericht
Die bestaat!

In 2014 waren de sancties bij niet betaling van de bijdrage in Vlaanderen de volgende.

Wie gedurende drie jaar zijn bijdrage niet of niet volledig betaald heeft, loopt een administratieve boete tot 250 euro op.
De zorgkas moet het recht van de zorgbehoevende op tenlasteneming met vier maanden schorsen voor elk jaar dat hij als aangeslotene zijn jaarlijkse bijdrage niet betaald heeft, hoewel hij in dat jaar daartoe verplicht was.
Maatregel ingevoerd door Inge Vervotte!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:04   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vermits het nog een van de weinige belastingen is die niet rechtstreeks van het loon gaan stel ik voor de Vlaamse zorgverzekering die door deze regering wordt verdubbeld massaal niet te betalen als protest tegen deze belastingsregering. Het is wel net een sociale belasting wat een beetje spijtig is maar wie ziet dat toch zitten ?
Beetje simpel om gewoon niet te betalen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:06   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er een boete best�*�*t.

Op het moment dat je de zorgverzekering zou nodig hebben, zal je die NIET krijgen.
De boete bedraagt 250 euro, behalve voor personen die op 1 januari van het jaar voorafgaand aan de geldboete recht hebben op verhoogde tegemoetkoming in het kader van de ziekteverzekering. Voor hen bedraagt de geldboete 100 euro.

http://www.zorg-en-gezondheid.be/Vla...eve-geldboete/

Toch een boete hoor.
Oud 17 januari 2015, 15:06   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Na 1 aanmaning gaat men kijken of je nog belastingen moet terugkrijgen en via deze weg het geld recupereren. Is dat niet het geval of dekt dit niet het volle bedrag dan gaat men uw inkomen in beslag nemen bij uw werkgever. Heeft U geen werkgever dan komt de deurwaarder.
U heeft geen keuze, U zult betalen.
Nee, er is wel degelijk een boete.
Oud 17 januari 2015, 15:10   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
kan u mij cijfers geven ?

wat betaal ik meer voor mezelf te laten verzorgen ?

wetende dat ik 1.800 € jaarlijks betaal aan transfer naar Wallonië waar ik niks aanheb.
al 35jaar ...............

graag cijfers dat ik een standpunt kan innemen.

maar doe geen moeite als het beneden de 100 € is
Als u zorgbehoevend bent krijgt u maandelijks een extra uitkering voor niet medische kosten.
Ook rusthuisbewoners krijgen dit.
Oud 17 januari 2015, 15:11   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
??

De zorgverzekering gaat van 25 euro naar 50 euro en als we die met z'n allen niet betalen staat de belastingsregering in haar blote kont.
De niet-betaler komt in zijn blote kont te staan, de regering zeker niet.
Oud 17 januari 2015, 15:14   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om die 25 euro alleen het gaat om het geheel maar door die 50 niet te betalen kunnen we ons protest echt laten voelen. Leer begrijpend lezen.
De administratie gaat u niet behandelen als iemand die protesteert maar gewoon als wanbetaler met alle gevolgen van dien.
Oud 17 januari 2015, 15:17   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik sta volledig achter een boycot van het betalen van die zorgverzekering.

Helaas kan ik er niet aan mee doen, wegens persoonlijke redenen.

Maar hoe meer mensen weigeren te betalen, hoe meer boetes er in de kassa komen, hoe beter voor de mens die zorg nodig heeft of zal hebben.
Vlaanderen zal jullie dankbaar zijn voor die vrijwillige bijdrage aan belastingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:26   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wordt dat dan niet betaald door het gevangeniswezen, een schande is dat ......
Inderdaad, die betalen dat niet, en ik mocht niet naar de post om de rekening te gaan betalen.
Oud 17 januari 2015, 15:28   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik sta volledig achter een boycot van het betalen van die zorgverzekering.

Helaas kan ik er niet aan mee doen, wegens persoonlijke redenen.

Maar hoe meer mensen weigeren te betalen, hoe meer boetes er in de kassa komen, hoe beter voor de mens die zorg nodig heeft of zal hebben.
Vlaanderen zal jullie dankbaar zijn voor die vrijwillige bijdrage aan belastingen.

.
Je doet me wat denken aan Erwin Brentjes vroeger op betogingen. Die stond ook altijd helemaal van achter anderen aan te sporen om nog eens een steen te smijten.
Oud 17 januari 2015, 15:30   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IEMAND moet toch die kweek bazaar blijven onderhouden..
Ik heb geopteerd voor "ja,maar...
Ik stel me de vraag: bij wie komt dat nu en straks vooral terecht?
De echte sukkelaars wat helpen, graag gedaan. Maar niet de halve wereld die hier binnenloopt en van begin tot einde op onze kosten!

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2015 om 15:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:33   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
??

De zorgverzekering gaat van 25 euro naar 50 euro en als we die met z'n allen niet betalen staat de belastingsregering in haar blote kont.
Waarbij ze dan zo rap als kijken iets anders uit haar mouw zal schudden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:39   #33
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Volgens mij ligt de onvrede bij de verhoging die het dubbele is van het vorige bedrag.
Dit is een fout van de vorige regeringen die de € 25,00 nooit geïndexeerd hebben. Moest dit wel gebeurd zijn dan zou die schok niet zo erg zijn overgekomen. Maar in ieder geval blijft het geld in Vlaanderen waar ik hoop dat het beter zal beheerd worden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:54   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits het nog een van de weinige belastingen is die niet rechtstreeks van het loon gaan stel ik voor de Vlaamse zorgverzekering die door deze regering wordt verdubbeld massaal niet te betalen als protest tegen deze belastingsregering. Het is wel net een sociale belasting wat een beetje spijtig is maar wie ziet dat toch zitten ?
het is een verkapte subsidie voor ocmw's, rusthuizen bij voorkeur van de christelijke familie die op kap van de werkende mens komt... jawel

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 januari 2015 om 15:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 17:31   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.zorg-en-gezondheid.be/Vla...rgverzekering/

Voor een keer dat er een soort taks bestaat waarvoor de bestemming NAUWKEURIG opgegeven is (niet-medische zorgen niet gedekt door de verplichte ziekteverzekering) en bovendien een autonoom Vlaamse materie,afgestemd op Vlaamse noden......is het weeral niet goed?

Eigenlijk zou ik AL mijn taksaties en belastingen op deze manier vooraf netjes ingekaderd en bestemd willen zien...
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee dat hier een solidariteitsgedachte in zit,maar evengoed,naarmate de omstandigheden in Vlaanderen(demografie) wijzigen een zekere stijging.Dan nog gaat het maar om een miezerig bedragje waar we allemaal,onvermijdelijk,VEEL zullen voor terugkrijgen.

Voor mensen die enige versie vertonen jegens ambtenaren,of andere overheidstewerkgestelden in het algemeen,het gaat hier over werken uitgevoerd door HARD WERKENDE "ambtenaren",er is weinig "zachts" aan de zachte sector tegenwoordig!

Voor mensen die er iets op tegen hebben dat de inning gebeurt alover de administraties van de bestaande mutualiteiten...

Wel ja,we zouden natuurlijk wat extra administratie kunnen oprichten voor het innen en uitgeven van deze gelden in plaats van gebruik te maken van bestaande(en FORMIDABEL WERKENDE!!!!) kanalen...

Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2015 om 17:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 18:36   #36
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om € 50, m.a.w. who the fuck cares?

Ik wist trouwens niet dat dit een belastingregering is. De liberalen en de NVA beogen net het tegenovergestelde. Vergeet echter niet dat er bij het aantreden van de regering al meteen een gat van 19 miljard uit de kast kwam gevallen. Dat kan je moeilijk negeren en krijg je niet zonder inspanningen dicht. Het doel lijkt me duidelijk, beiden willen de belastingen naar beneden en de loonkost laten dalen waardoor werknemers ook netto meer overhouden.
Oud 17 januari 2015, 19:28   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gaat hier om € 50, m.a.w. who the fuck cares?

Ik wist trouwens niet dat dit een belastingregering is. De liberalen en de NVA beogen net het tegenovergestelde. Vergeet echter niet dat er bij het aantreden van de regering al meteen een gat van 19 miljard uit de kast kwam gevallen. Dat kan je moeilijk negeren en krijg je niet zonder inspanningen dicht. Het doel lijkt me duidelijk, beiden willen de belastingen naar beneden en de loonkost laten dalen waardoor werknemers ook netto meer overhouden.
Weeral een die niet begrijpend kan lezen. Het gaat me niet om de zorgverzekering maar om het geheel van gestegen belastingen of belastende besparingen of minderinkomsten die deze regering in onze nek duwt. De zorgverzekering is echter de enige van al die belastingen die we kunnen weigeren te betalen. Als een miljoen mensen of meer dat doen dan gaat een van de vele de regeringen dat voelen. Iedereen klaagt altijd steen over been over de stakingen. Ik stel een andere vorm van actie voor. Betaalstaking.
(Dit is geen oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid want dat is strafbaar maar een oproep tot een betaalstaking http://books.google.be/books?id=e2vZ...afbaar&f=false.)

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 januari 2015 om 19:32.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 21:36   #38
sloeber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Maatregel ingevoerd door Inge Vervotte!
Oei, en dan?
Mocht het een maatregel van nv-a of het vb zijn, had u dan wel betaald?
Oud 17 januari 2015, 22:46   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een die niet begrijpend kan lezen. Het gaat me niet om de zorgverzekering maar om het geheel van gestegen belastingen of belastende besparingen of minderinkomsten die deze regering in onze nek duwt. De zorgverzekering is echter de enige van al die belastingen die we kunnen weigeren te betalen. Als een miljoen mensen of meer dat doen dan gaat een van de vele de regeringen dat voelen. Iedereen klaagt altijd steen over been over de stakingen. Ik stel een andere vorm van actie voor. Betaalstaking.
(Dit is geen oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid want dat is strafbaar maar een oproep tot een betaalstaking http://books.google.be/books?id=e2vZ...afbaar&f=false.)
Mo Moksken,
gij kunt lang geen miljoen mensen mobiliseren.
Afhankelijk van wat ge precies organiseert, vb. of er pruts-populaire muziek op een podium bij staat, of vb. als er bier bij het piket geleverd wordt, kunt gij iets van tussen 200 en 20.000 man mobiliseren.
Maar als hun eigen verantwoordelijkheid voor nog maar 10 euro in het gedrang komt, dan kunt gij zelfs geen 20 man mobiliseren.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 17:47   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Al 600.000 mensen doen mee !! Join the club. Fuck ons land met het hoogst aantal politiekers per inwoner ter wereld.

http://www.demorgen.be/nieuws/ruim-6...niet-a2199194/
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be