Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2015, 23:26   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik kan u verzekeren dat ze zeer actief zijn. De heer Dubois had het tijdens de meeting nog over respect voor de ordediensten tonen omdat ze goed opgetreden hebben de laatste dagen.

Hier mijn persoonlijke mening:

Ik was akkoord met uitstel, toegegeven het toont van weinig ballen aan het lijf t.o.v. de groep maar het plaatst PEGIDA in een goed daglicht tegenover de meerderheid van de bevolking.

Want stel: de betoging gaat door en er gebeurd iets. "PEGIDA betoogt ondanks waarschuwing stad en verhoogd dreigingsniveau 3," het zou een leuke krantenkop zijn. Daarnaast is het dan ook nog een eenvoudig om de groep te bestempelen als 'onruststokers', voeg daar de aanwezigheid van prominente VB'ers aan toe op de betoging en je kan het boeltje opvouwen.

Als je aan de andere kant wél respect toont, even wacht met de bijeenkomst ook - kan je je aantallen versterken, kom je niet in een negatief daglicht én kan je de eerste, toegelaten, bijeenkomst nog ééns zo goed maken. Schuif dan de VB'ers naar het laatste rijtje in de massa en hop: PEDIGA groeit en staat in een mooi daglicht.

VB heeft natuurlijk dat geduld en verstand niet, dus reken maar van yes dat dit liedje niet lang zal spelen.
Welneen, u heb echt geen inzicht in de modale Vlaming die tegenwoordig nog enkel uit zijn luie zetel komt als zijn eigen portefeuille geplet dreigt te worden. Voor het overige laat al het overige hem koud.

Daarom: gelukkig is er nog het VB.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:31   #22
Mirushetnieuws
Burger

Mirushetnieuws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, u heb echt geen inzicht in de modale Vlaming die tegenwoordig nog enkel uit zijn luie zetel komt als zijn eigen portefeuille geplet dreigt te worden. Voor het overige laat al het overige hem koud.

Daarom: gelukkig is er nog het VB.
Gelukkig is er nog het VB, die hoor je niet vaak. Weet u wat het probleem is met de groep zoals ze nu is?

Laat me u even verlichten:

Als we hadden uitgesteld, hadden de individuen die het groepsniveau terugbrengen naar de stone age de groep hééééél misschien verlaten. Er waren écht achterlijke commentaren te lezen die rechts weer een lekkere naam van achterlijke mensen kon geven, die heeft u vast wel al gehoord.

Nu waarschijnlijk hadden ze toch gebleven want zo fanatiek zijn ze wel: dus geen verlies in aantallen in principe.

Reken daarbij dat je misschien de intellectuele mensen uit de groep een motivatie geeft andere, slimme, mensen aan te trekken en je bent goed op weg een gerespecteerd groepje mensen te worden.

+ wat ik hiervoor zei.

Zoals het er nu uitziet: Het VB leidt een groep achterlijke rechtsen die niet anders kunnen dan "weg met die bruin apen" roepen.

Geloof me, je wil niet weten hoeveel keer me dat geantwoord is toen ik vroeg wat is de motivatie bij u?

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 17 januari 2015 om 23:33.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:33   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is er nog het VB, die hoor je niet vaak. Weet u wat het probleem is met de groep zoals ze nu is?

Laat me u even verlichten:

Als we hadden uitgesteld, hadden de individuen die het groepsniveau terugbrengen naar de stone age de groep hééééél misschien verlaten. Er waren écht achterlijke commentaren te lezen die rechts weer een lekkere naam van achterlijke mensen kon geven, die heeft u vast wel al gehoord.

Nu waarschijnlijk hadden ze toch gebleven want zo fanatiek zijn ze wel: dus geen verlies in aantallen in principe.

Reken daarbij dat je misschien de intellectuele mensen uit de groep een motivatie geeft andere, slimme, mensen aan te trekken en je bent goed op weg een gerespecteerd groepje mensen te worden.

+ wat ik hiervoor zei.

Zoals het er nu uitziet: Het VB leid een groep achterlijke rechtsen die niet anders kunnen dan "weg met die bruin apen" roepen.

Geloof me, je wil niet weten hoeveel keer me dat geantwoord is toen ik vroeg wat is de motivatie bij u?
Ik lees hier slechts de woorden van iemand die gekwetst is in zijn eigen ego. Dat bleek eigenlijk al vanaf het begin.
Oud 17 januari 2015, 23:36   #24
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Ik lees hier slechts de woorden van iemand die gekwetst is in zijn eigen ego. Dat bleek eigenlijk al vanaf het begin.
Waar u dat haalt is me een raadsel.

Ik ben iemand met bepaalde idealen. Net zoals ik wou uitspreken over de islamisering op de bijeenkomst, zo zal ik ook uitspreken over een groep die een scherm heeft opgericht van leugens en bedrog met een agenda in het hoofd.

Moest u mij kennen zou u dat weten; ik zwijg nooit als er iets onrechtvaardig/incorrect gebeurd. Ik vind het vooral jammer voor Hans, dat is een zeer welbespraakt man. Ikzelf heb me tot dat moment zelfs nog nooit bemoeid in politiek en dergelijke.

EDIT: Ik was vergeten dat je pro-VB was, jullie kunnen ook enkel modder werpen natuurlijk; eens de argumenten op zijn.

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 17 januari 2015 om 23:37.
Oud 17 januari 2015, 23:39   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar u dat haalt is me een raadsel.
Lees uw eigen woorden.
Oud 17 januari 2015, 23:42   #26
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Lees uw eigen woorden.
Ik weet wat ik schrijf. U bedoeld wellicht het gedeelte: "dan flikkeren je ze er gewoon weer uit."

Dat was eerder richting Hans bedoeld, de man had al veel werk gedaan en ik vind dat echt een schande.

Ik heb 1 meeting gehad en een tiental telefoontjes, ik ben heus niet op de teentjes getrapt. Nogmaals: moest u me kennen.

Ondertussen zijn we ook al lang naast de kwestie denk ik.

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 17 januari 2015 om 23:42.
Oud 17 januari 2015, 23:44   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wat ik schrijf. U bedoeld wellicht het gedeelte: "dan flikkeren je ze er gewoon weer uit."

Dat was eerder richting Hans bedoeld, de man had al veel werk gedaan en ik vind dat echt een schande.

Ik heb 1 meeting gehad en een tiental telefoontjes, ik ben heus niet op de teentjes getrapt. Nogmaals: moest u me kennen.

Ondertussen zijn we ook al lang naast de kwestie denk ik.
Indien u niet op uw tenen was getrapt, had u het openingsbericht nooit geplaatst. Zoveel is duidelijk.
Oud 17 januari 2015, 23:47   #28
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want stel: de betoging gaat door en er gebeurd iets. "PEGIDA betoogt ondanks waarschuwing stad en verhoogd dreigingsniveau 3," het zou een leuke krantenkop zijn. Daarnaast is het dan ook nog een eenvoudig om de groep te bestempelen als 'onruststokers', voeg daar de aanwezigheid van prominente VB'ers aan toe op de betoging en je kan het boeltje opvouwen.

Als je aan de andere kant wél respect toont, even wacht met de bijeenkomst ook - kan je je aantallen versterken, kom je niet in een negatief daglicht én kan je de eerste, toegelaten, bijeenkomst nog ééns zo goed maken. Schuif dan de VB'ers naar het laatste rijtje in de massa en hop: PEDIGA groeit en staat in een mooi daglicht.
Dat is waar.
Oud 17 januari 2015, 23:51   #29
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Indien u niet op uw tenen was getrapt, had u het openingsbericht nooit geplaatst. Zoveel is duidelijk.
In eerder bericht gaf ik de motivatie al aan.
Oud 17 januari 2015, 23:57   #30
smiley

Standaard

Citaat:
Zoals het er nu uitziet: Het VB leidt een groep achterlijke rechtsen die niet anders kunnen dan "weg met die bruin apen" roepen.

Dat is inderdaad verwerpelijk. Dat is inderdaad racisme en die mensen zou men er best uitkieperen. Islam heeft immers niks met kleur te maken. Een blanke Europeaan die in de ban van die ideologie geraakt kan die ideologie tot net zulk een monster omtoveren. Er strijden er nu mee in Syrie alla hakbaar roepend terwijl ze letterlijk koppen snellen net zoals de anderen. islam is een ideologie en mensen kunnen die ideologie de rug toe keren. Diegenen die die ideologie de rug toekeren zijn nu net brave mensen met enig moreel besef anders zouden zij de islam, die gevaarlijke uit haar voegen gebarste sekte, niet verlaten. Exmoslims zijn onze bondgenoten !
Ik kan daar geen kwaad woord over horen

Deze man bvb. Exmoslim Afshin Ellian. http://www.elsevier.nl/Nederland/blo...rpageid=158493 Is er 'ene van ons'. Die tot de islam bekeerde blanke alla hakbaar koppen snellende gewezen Europeanen in Syrie echter is er 'gene van ons'. Een door een barbaarse ideologie omgevormd antiwesters stuk krapuul.

Laatst gewijzigd door smiley : 18 januari 2015 om 00:05.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 00:03   #31
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is inderdaad verwerpelijk. Dat is inderdaad racisme en die mensen zou men er best uitkieperen. Islam heeft immers niks met kleur te maken. Een blanke Europeaan die in de ban van die ideologie geraakt kan die ideologie tot net zulk een monster omtoveren. Er strijden er nu mee in Syrie alla hakbaar roepend terwijl ze letterlijk koppen snellen net zoals de anderen.
De enige manier om de islamisering tegen te gaan is om de humanistische waarden te vergelijken met die van het boek. De Qu'ran is alles behalve humanistisch ét voila u wint elke discussie en haalt het gelijk.

Wat er nu plaatsvind is ten eerste al de moslim zelf aanvallen, terwijl je die strijd nooit zal winnen én de boel enkel zal opheten.

Wist u trouwens, en dit vind ik eerlijk gezegd niet kunnen, dat er in het wetboek een uitzondering geld voor de Joodse gemeenschap op ritueel slachten? Dat moet men dan in principe ook opnemen in het beleid, dat dat uitzonderingetje weg moet; anders ben je alweer enkel tegen de islam en viseren is ook weer niet top.
Oud 18 januari 2015, 00:04   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
"Non-official cover" Udo Ulfkotte, reguliere media is CIA
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 00:08   #33
smiley

Standaard

Citaat:
De enige manier om de islamisering tegen te gaan is om de humanistische waarden te vergelijken met die van het boek. De Qu'ran is alles behalve humanistisch ét voila u wint elke discussie en haalt het gelijk.
Inderdaad.

Citaat:
Wat er nu plaatsvind is ten eerste al de moslim zelf aanvallen, terwijl je die strijd nooit zal winnen én de boel enkel zal opheten.

Wist u trouwens, en dit vind ik eerlijk gezegd niet kunnen, dat er in het wetboek een uitzondering geld voor de Joodse gemeenschap op ritueel slachten? Dat moet men dan in principe ook opnemen in het beleid, dat dat uitzonderingetje weg moet; anders ben je alweer enkel tegen de islam en viseren is ook weer niet top.
Natuurlijk moeten die uitzonderingen eruit. Ook voor de joden dus.
Oud 18 januari 2015, 00:09   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een discussie met een moslim verliest u iedere keer. Hij wijst immers deze humanistische waarden af, juist omdat ze op louter menselijke aspecten gebaseerd zijn.
Oud 18 januari 2015, 00:10   #35
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
In een discussie met een moslim verliest u iedere keer. Hij wijst immers deze humanistische waarden af, juist omdat ze op louter menselijke aspecten gebaseerd zijn.
Het doel is dan ook niet winnen tegen de moslim. Het doel is het publiek winnen, en het publiek apprecieert rechtstreeks aanvallen nét iets minder.
Oud 18 januari 2015, 00:13   #36
smiley

Standaard

Citaat:
Da's waar. Maar het bewijst tevens dat de islam onverenigbaar is met het westen. Er zijn trouwens voorbeelden genoeg. Eigenlijk win je iedere keer van een moslim al denkt de moslim van zichzelf dat hij gewonnen heeft.

Die moslims in dit filmpje hier denken dat zij gewonnen hebben
https://www.youtube.com/watch?featur...xc&app=desktop

Terwijl het enige wat zij met dit filmpje bereiken is dat ze diegenen die de islam decennia lang de hand boven het hoofd hebben gehouden voor schut zetten en diegenen die de nare waarheid over de islam zijn blijven vertellen gelijk geven

Laatst gewijzigd door smiley : 18 januari 2015 om 00:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 00:30   #37
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Da's waar. Maar het bewijst tevens dat de islam onverenigbaar is met het westen. Er zijn trouwens voorbeelden genoeg. Eigenlijk win je iedere keer van een moslim al denkt de moslim van zichzelf dat hij gewonnen heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=GPwf2-xLvAQ

have fun
Oud 18 januari 2015, 08:13   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik lees dit op smoelenboek:

Citaat:
Lieve mensen, PEGIDA, dat zijn jullie. Wij zijn woordvoerder Hans Dubois dankbaar voor de uitstekende manier waarop hij onze zaak de voorbije dagen verwoord heeft. Een beslissing om de volksbijeenkomst van 26.01 af te gelasten is echter aan gans PEGIDA, niet aan één persoon. Een groot deel van ons wil dus de aanvraag voor een volksbijeenkomst handhaven en de beslissing van de burgemeester afwachten. Wij gaan er ons dit weekeinde eens rustig over beraden, maandag laten we meer weten. Wat vindt jij er intussen van: maandag 26.01 op straat komen, ja of nee? JIJ bent PEGIDA!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:14   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt er meer op dat jij op je tenen bent getrapt dat topic starter de maskerade van het blok aan het licht heeft gebracht. Dat stoort blijkbaar erg.
Ik ben hem in elke geval dankbaar, dat hij toont wat Pegida in werkelijkheid is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:48   #40
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik had vandaag een gesprek met mijn schoonzuster. Zij is afkomstig van Algerije en (min of meer) moslima. Ik verklaar. Ze is niet met haar geloof bezig zoals die anderen die denken dat ze een kap moeten dragen om dat duidelijk te maken.
Noem haar dus niet praktiserend. Ze is ingeburgerd, spreek bijna perfect Nederlands en werkt sinds ze hier is.
Haar visie vond ik op z'n minst interessant. Ze vertelde dat ze de laatste dagen hoog oplopende discussies heeft gehad met mede-moslims.
Ze verfoeid de aanslagen en zegt dat dit totaal niets met het geloof te maken heeft.
Ze probeert haar geloofsgenoten duidelijk te maken dat ze in dit land op een correcte manier zijn opgevangen, financiële steun krijgen (of kregen) en dat ze de handen bijten van de mensen die hulp bieden.
Ondanks haar terechte opmerkingen, blijven een groot deel van haar geloofsgenoten vijandig staan tegenover het "westen". Ze maakt zich in deze attitude kwaad.
Ze heeft me dan ook duidelijk gemaakt dat we ons geen schuldgevoel moeten laten aanpraten en dat we gepast reageren op de laatste ontwikkelingen inzake terreur.
Als er nog steeds politiek correcte idioten zijn die daar aan twijfelen, moeten die misschien eindelijk eens met moslims praten, in plaats van er over te lullen vanuit hun pluche zetel. Misschien krijgen ze dan eindelijk het inzicht van de iets snellere leerlingen....
Dat is dus wat men noemt moslim(a) in naam. Iemand die de islam niet of amper kent. Ik moet haar immers teleurstellen
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=459
Het verschil tussen de 'progressieven' en anderen onder ons is nu dat zij meegaan met de bewering van die moslim(a)'s in naam omdat ze dit graag horen terwijl de islamcritici dit tegenspreken en met bewijzen afkomen uit hun eigenste islamitische bronteksten die die moslim(a)s in naam niet kennen. De 'progressieven' noemen die tegensprekers gemakshalve 'islamofoben' of 'haatzaaiers'
Moet men nu plots meehuilen met de 'progressieven' die ook beweren dat dit niks met de islam te maken heeft net omdat er moslim(a)s in naam bestaan ? Waarom haten haar 'geloofs'genoten nu niet-moslims zo erg ? omdat in hun haatboekske(s) staat dat dat 'duivelaanbidders' zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be