![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vorige maal stemde ik voor het Vlaams Blok. Ditmaal: | |||
Ik stem opnieuw voor het Vlaams Blok |
![]() ![]() ![]() |
16 | 72,73% |
Ditmaal stem ik op het Liberaal Appel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
1. Toen het Vlaams Blok nog heel kleintjes was, was er nood aan een echte nationalistische volkspartij. Had Dillen deze niet gesticht, dan was het iemand anders geweest. Maar nu, NVA en alle andere kleine blablablaaa, zijn totaal overbodige partijen. Als ik voortga op de affiches van NVA heeft deze 3 programmapunten: 1.NVA 2.NVA 3.NVA. Inderdaad, meer dan naambekenheid spuien zit er niet in. Eigen partij eerst. (ik hoop dat ik dat nog mag zeggen zonder dat dit tot het schelden wordt gerekend?) 2. Over LA kan ik niets van verkettering zeggen, maar wat NVA betreft: daar maak ik geen woord meer aan vuil. Ik geloof dat gij nieuw bent op deze site? Tonnen stront heeft het VB hier al van de NVA op zijn kop gekregen, maar zoals ik zeg: aan die mannen maak ik geen woord meer vuil, tenzij ze de tonnen stront die ik van hun gekregen heb terug willen. 3. Als een partij de last van een verkettering schuwt, dan ben je niet waard dat er iemand is die je zijn vertrouwen schenkt. Moedige politici is juist wat we nodig hebben, geen laffe ezels. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik heb van de twee personen op dit forum die vroeger zogezegd Vlaams Blok stemden en nu voor het LA zullen stemmen, nog geen één argument gehoord dat hun keuze motiveert.
Het lijken me meer geboren anti-Blokkers te zijn die met alle middelen die partij onderuit willen halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() [size=6]Halo Liberale Appellers[/size]
Jullie gaan die 2 islamieten toch niet na-apen die beweerden dat de Koran van hen een beter mens heeft gemaakt, maar niet éénmaal de inspanning hebben geleverd om die stelling geloofwaardig te maken.* Troost je, NVA doet het al niet beter ofschoon die dan toch wel enkele pogingen in die zin hebben ondernomen. *Meen jij dat de koran mensen vedraagzamer maakt? 1. Zeer zeker, merk ik dagelijks 2% [ 1 ] 2. Weet niet, soms wel, soms niet 17% [ 7 ] 3. Integendeel, de koran stimuleert het dierlijke in de mens 80% [ 33 ] Totaal aantal stemmen : 41 (maatschappelijke discussies pagina 1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zeg antwoord dan eens op mijn vraag? Veel dank ![]() Ik heb van de twee personen op dit forum die vroeger zogezegd Vlaams Blok stemden en nu voor het LA zullen stemmen, nog geen één argument gehoord dat hun keuze motiveert. Het lijken me meer geboren anti-Blokkers te zijn die met alle middelen die partij onderuit willen halen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben n-va'er 8)
Ik heb hier niet gestemd, ik ben geen anti-blokker. Indien n-va en LA niet zouden bestaan stemde ik waarschijnlijk VB.
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik blijf Vlaams blok stemmen, geen liberaap appel !
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Dat de ware schuldige bekent
![]() ![]() Dat die huidige 14% haar mening verdedigt ![]() ![]() Allez, waag je kans, misschien kan je me nog over de blauwe streep halen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik ben een groot voorstander van het Liberaal Appel omdat die de problemen bespreekbaarder maakt die totnogtoe enkel door het Vlaams Blok op de politieke agenda geplaatst werden.
Dat het Vlaams Blok wat stemmen zal verliezen is niet erg, zolang de som van de uitslag van beide partijen maar groter is dan de uitslag van het Vlaams Blok als Liberaal Appel er niet zou geweest zijn. Het Vlaams Blok blijft ondanks alles nog steeds een gigant, zelfs als het stemmen verliest aan Liberaal Appel. Zonder Liberaal Appel schatte ik de vooruitgang van het Vlaams Blok in Antwerpen met 4% �* 5%. Het zou dan uitkomen op (33% + 4,5% =) 37,5%. Omdat het potentieel voor pro-westerse partijen echter veel groter is, geef ik Vlaams Blok en Liberaal Appel samen nog 4% �* 5% meer. De weerstand om voor Liberaal Appel te stemmen zal immers voor nieuwe kiezers of voor kiezers die van partij veranderen kleiner zijn. Dat geeft dan tesamen (37,5% + 4,5% =) 42%. Tegelijk zijn er veel Blokkiezers die geen Vlaamsnationalisten zijn en evenmin zich kunnen vinden in de oerconservatieve houding van het Blok tegenover abortus of die bang zijn voor een strekking in het Blok die wel eens heel extreem uit de hoek zou kunnen komen. Veel mensen stemmen dus op het Blok niet uit liefde maar uit angst voor iets dat nog veel gevaarlijker is dan datgene waarvan de anti-westerse partijen het Vlaams Blok van beschuldigen, ze zijn nl. bang voor de vernietiging van de westerse cultuur in Europa. Als we deze mensen die daarom het Vlaams Blok zouden ruilen voor het Liberaal Appel schatten als goed voor 5%, komen we dus op (33% - 5% =) 28% voor het Blok. Het Liberaal Appel zou dan uitkomen op (42% - 28% =) 14%. Wat het Liberaal Appel van het Vlaams Blok zou kunnen afsnoepen is dus (37,5% - 28% =) 9,5%, hetgeen zo'n 68% van de 14% is die het Liberaal Appel zou halen. Let wel, we hebben het hier over Antwerpen en niet over de rest van Vlaanderen. De sinjoren zijn politiek immers veel meer revolutionair ingesteld dan de mensen van buiten Antwerpen. Daar komt alles wat later op gang ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() 5% van 33% = 15% van het aantal kiezers in Antwerpen dat het Vlaams Blok voor het Liberaal Appel zou ruilen.
Bij de poll zouden er hier 3 van de 16 mensen (die tot nu stemden) die vorige keer Blok gekozen hebben dit keer Liberaal Appel stemmen. Dat is bijna 19%. tip : om te pollen moet je inloggen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Darwin, de man waar ik op wachtte, temeer omdat ik weet dat uit zijn mond meestal zinnige dingen komen. Ik moet nu echter vertrekken en ik zal pas vanavond of morgenvroeg een antwoord geven.
Misschien toch nog één ding (je krijgt tijd om over na te denken ![]() Tenzij jij echt gekant zou zijn tegen een Onafhankelijk Vlaanderen, is het wel vreemd dat juist jij voor het LA zou stemmen. Ik ken geen meer gemotiveerde Korantegenstander dan jij (en ik). Ward is daar veel zachter in dan Filip. Tot later ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard zullen de verkiezingen het moeten uitwijzen, maar ik heb zo het gevoel dat het LA vooral met ontevreden CVP- en VLD-stemmen zal gaan lopen. Mensen die zo gebrainwasht zijn dat ze denken dat ze niet op het VB mogen stemmen, maar toch het gedachtegoed van het VB onderschrijven, hebben nu een alternatief. Dit zal vooral de VLD-Antwerpen een zware slag toebrengen. Wedden?
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ward Beysen moet zorgen dat hij van de eerste keer goed scoort, gezien de kiesdrempel, niet enkel in Antwerpen, maar ook elders. Dan komt het erop aan je goed te profileren, zoals het Vlaams Blok zo goed doet.
Beysen zegt op TV dat veel Blokkiezers ten onrechte mestkevers genoemd worden en richt zich op die Blokkiezers. Dat is op zich al bijna revolutionair. Het betekent m.a.w. dat hij de ideeën van die mensen grotendeels deelt. Tenzij je voor het cordon bent is elke partij die het cordon wil doorbreken een stap vooruit. Het doorbreken van een cordon rond één enkele partij betekent noodzakelijk dat kiezers die daarvoor enkel bij die partij terecht konden, nu ook elders onderdak kunnen vinden. Het Liberaal Appel profileert zich als zeer liberaal. Het Vlaams Blok staat voor samenhorigheid. Dus is er zeker nog plaats voor een pro-westerse sociaal-ecologische partij. Dit trio van 'Vrijheid' 'Broederlijkheid' en 'Gelijkheid' was vroeger terug te vinden bij de partijen als de PVV, CVP, SP. Dit zijn echter anti-westerse moslimpartijen geworden. Hun pro-westerse & anti-islamitische opvolgers worden Liberaal Appel, Vlaams Blok en een partij die nog moet gevormd worden. Liberaal Appel moet momenteel alle mogelijke kansen krijgen om van de grond te komen vind ik. Eens dat deze partij een gevestigde waarde is geworden moet dan werk gemaakt worden van een nieuwe pro-westerse sociale partij. Daarna kan het gewone spel van de politieke krachtsverhoudingen gaan spelen. Een partij die groter is dan 33% vind ik trouwens toch wat onrustbarend. Dan is het evenwicht zoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Na 18 mei hoor je niets meer van LA en wellicht ook niet meer van de N-VA!
LA is egoïstisch asociaal rechts, is niet nationalistisch,... en heeft bitter weinig gemeenschappelijk met het vlaams Blok buiten het standpunt omtrent harde aanpak van criminaliteit. LA is als alternatief voor het Blok dus niet eens het overwegen waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Darwin: Ik ben een groot voorstander van het Liberaal Appel omdat die de problemen bespreekbaarder maakt die totnogtoe enkel door het Vlaams Blok op de politieke agenda geplaatst werden.
Duym: Inderdaad, het LA moet voor de politiek correct denkenden een nachtmerrie zijn. Zolang het LA een onbeduidend klein iets blijft kan men haar doodzwijgen, maar anders zal er kleur moeten bekend worden. In hun strijd tegen het Vlaams Blok werden de NVA’ers onmiddellijk bestempeld als pure democraten (Ive Desmet). Maar in welk hokje gaat men het LA plaatsen? Verketteren kan niet. Het is immers ongeloofwaardig om bijna 50% van de Antwerpenaren als verwerpelijken te bestempelen. En plaatsen in het hokje van de democraten kan ook niet, want wat zou er dan nog aan te merken zijn op het gedachtegoed van het Vlaams Blok? Darwin: Dat het Vlaams Blok wat stemmen zal verliezen is niet erg, zolang de som van de uitslag van beide partijen maar groter is dan de uitslag van het Vlaams Blok als Liberaal Appel er niet zou geweest zijn. Het Vlaams Blok blijft ondanks alles nog steeds een gigant, zelfs als het stemmen verliest aan Liberaal Appel. Duym: Filip Dewinter vindt een procentje meer of minder, niet zo belangrijk dan deze paarsgroene regering te breken. Hij roept op om het LA wel als concurrent te zien, maar niet als tegenstander (Edegem). Darwin: Zonder Liberaal Appel schatte ik de vooruitgang van het Vlaams Blok in Antwerpen met 4% �* 5%. Het zou dan uitkomen op (33% + 4,5% =) 37,5%. Omdat het potentieel voor pro-westerse partijen echter veel groter is, geef ik Vlaams Blok en Liberaal Appel samen nog 4% �* 5% meer. De weerstand om voor Liberaal Appel te stemmen zal immers voor nieuwe kiezers of voor kiezers die van partij veranderen kleiner zijn. Dat geeft dan tesamen (37,5% + 4,5% =) 42%. Duym: Mijn pronostiek: In Antwerpen zie ik LA boven de 10% uitstijgen, in Vlaanderen boven de 5%. Ik zie echter nog wel een kleine winst voor het Vlaams Blok. De stemmen van LA komen massaal van donkerblauwe VLD’ers, maar ook van CD&V’ers die de drempel naar het Vlaams Blok te hoog vinden (mede door de vooroordelen die hen zijn ingepompt). Voor de NVA is Beysen een bijzonder slechte zaak. Ik ken lauwpolitiek geïnteresseerden die graag een hardere aanpak willen van de criminelen, maar wegens een boel onredelijke vooroordelen niet voor het Vlaams Blok stemmen en ook niet meer geloven in die linkse VLD (daar verschiet ge toch niet van zeker?). Ofschoon een Vlaamse Onafhankelijkheid hun worst zal wezen, hadden ze dat ‘keurig echtpaar’ van de RVA voor ogen. Dat het NVA is hoeft hun niet meer gezegd te worden. Hun keuze gaat nu naar ‘den Beysen’ die blijkbaar door iedereen in Antwerpen gekend is!! Darwin: Tegelijk zijn er veel Blokkiezers die geen Vlaamsnationalisten zijn en evenmin zich kunnen vinden in de oerconservatieve houding van het Blok tegenover abortus of die bang zijn voor een strekking in het Blok die wel eens heel extreem uit de hoek zou kunnen komen. Duym: Moest Beysen een hevige Vlaams Nationalist zijn (maar ja, als ons kat een koe was dan kon ik ze melken), dan stemde ik LA. Ik sta voor 95% achter het Vlaams Blok programma. Mijn kijk op de ethische kwesties liggen echter dichter bij Beysen. Gelukkig is Beysen even streng tegen drugs als het Vlaams Blok. Ook is die man voor een bindend referendum (in tegenstelling met het ondemocratisch NVA). Darwin: Veel mensen stemmen dus op het Blok niet uit liefde maar uit angst voor iets dat nog veel gevaarlijker is dan datgene waarvan de antiwesterse partijen het Vlaams Blok van beschuldigen, ze zijn nl. bang voor de vernietiging van de westerse cultuur in Europa. Duym: Ja en dan? Ik ben Vlaams Nationalist uit liefde, maar mijn haat speelt hier evenzeer mee. Die arrogante Waalse dictators die zeggen hoe wij Vlamingen moeten leven, doen en denken, en op de koop toe met onze Vlaams centen gaan lopen ligt mij sterk op de maag. En dat ondemocratisch koningshuis vind ik gewoonweg walgelijk. Darwin: Als we deze mensen die daarom het Vlaams Blok zouden ruilen voor het Liberaal Appel schatten als goed voor 5%, komen we dus op (33% - 5% =) 28% voor het Blok. Het Liberaal Appel zou dan uitkomen op (42% - 28% =) 14%. Wat het Liberaal Appel van het Vlaams Blok zou kunnen afsnoepen is dus (37,5% - 28% =) 9,5%, hetgeen zo'n 68% van de 14% is die het Liberaal Appel zou halen. Let wel, we hebben het hier over Antwerpen en niet over de rest van Vlaanderen. De sinjoren zijn politiek immers veel meer revolutionair ingesteld dan de mensen van buiten Antwerpen. Daar komt alles wat later op gang ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Paul Debaes is dus niet het enige uitschot dat zijn heil zoekt in het LA.
Marleen Denecker (eveneens uit onsportieve frustratie uit het Vlaams Blok gestapt) trekt nu de lijst in West-Vlaanderen. Slechte keus Ward, met dat mens gaat ge nog veel last krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Niet voor niets wou Beysen van een samengaan met Veilig Bauw niet weten. En alles draaide rond het cordon en een eventueel samengaan met het Vlaams Blok. Goed zo objectieve bondgenoot ![]() Vlaams Blokhaters stemmen niet voor het LA, integendeel. Hoe vaak heb ik al heb mogen horen: ik stem voor den Beysen, het Vlaams Blok is me te extreem, maar ik vind het wel goed dat ze samengaan (in hoever dit waar is, is een andere zaak). Vooral op het migrantenstanpunt zijn de opvatingen precies dezelfde, enkel de aanpak verschilt ten dele. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |