![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kindervreugde ondervond deze vrouw ook.
Vermoord om haar goedheid” HBVL 21-01-2015 om 07:40 door DHu/JCr/VRS/NV/MaW Binderveld / Kozen / Nieuwerkerken / Wijer - Kenny C. (26) uit Nieuwerkerken is gisteravond bij de onderzoeksrechter voorgeleid op verdenking van de moord op zijn moeder. Rond 8.30 uur vonden buren het lichaam van de 63-jarige Jeanine Driesmans (foto boven). Met bebloed hoofd lag ze in de kruiwagen op de koer van haar huis aan Klein Tegelrij in Nieuwerkerken. Zoon Kenny lag in bed. De druggebruiker zou zijn moeder geregeld hebben afgedreigd voor geld, zelfs met geweld. Of hij de feiten toegeeft, was gisteravond nog niet bekend. Gistermorgen werden de bewoners van Klein Tegelrij wakker met het bericht waar ze allang voor vreesden. Hun geliefde buurvrouw Jeanine Driesmans was het slachtoffer geworden van geweld, vermoedelijk door haar zoon. Jeanine vluchtte geregeld naar de overburen of naar haar zus, die ook tegenover haar woont, wanneer Kenny zijn vraag om geld met harde hand afdwong. Mogelijk is Jeanine gisteren ook nog gewond weggerend. Op het grasveld tegenover haar huis vonden de speurders bloedsporen. De vrouw heeft de deur van de overburen niet meer gehaald. ‘s Morgens werden die geconfronteerd met de gruwel. Kruiwagen Overbuur Livio Landerloos (30) wilde even voor 8.30 uur zijn zoontje naar school brengen. “Onze buurman René kwam roepend van zijn oprit gerend. ‘Kom zien!’ schreeuwde hij. René had de noodcentrale 100 aan de lijn en duwde zijn telefoon in mijn hand terwijl we naar de koer van Jeanine liepen. Achter de tweede poort stond een kruiwagen. Daarin lag Jeanine, haar hoofd onder het bloed. De hulpverleners van de 100 vroegen me om te checken of ze nog ademde. Dat durfde ik niet meteen. Toen hoorde ik de ambulance al, dus het hoefde gelukkig ook niet meer.” Livio is zwaar onder de indruk van het weerzinwekkende tafereel. “Jeanine lag in een kruiwagen, haar hoofd over de rand, helemaal bebloed. Volgens de ambulanciers was ze al overleden. Ze zou al enkele uren dood zijn.” Livio was gisteren thuis omdat hij een arbeidsongeval had gehad. Een machine kwam tegen zijn oogkas. Vijf maanden geleden had hij Jeanine nog uit de handen van haar uitzinnige zoon gered. “Die dag had ze haar Ligier op het grasveldje naast ons huis geparkeerd. Ik zag hoe haar zoon haar afranselde in het autootje. Toen ben ik tussenbeide gekomen. Ze kreeg vaker slaag. In de zomer hoorden we haar roepen. Ze is ook een paar keer komen aanbellen, om even te schuilen voor het geweld van haar zoon. We vreesden dat het ooit zou misgaan, maar zo’n bruut geweld, dat hadden we nooit gedacht”, zegt Livio. http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150121_0...-haar-goedheid Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 januari 2015 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Ik heb mij misschien niet volledig uitgedrukt (voor een nieuweling...) Duitsland kan mij eigenlijk heel veel schelen. Alleen het feitje van een eventuele belasting op kinderloze echtparen lijkt niet echt relevant voor hier, waar het al jaren bestaat onder belastingaftrek als je wel kinderen hebt.
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 januari 2015 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Erg hè maar ge komt da ook gewoon , ge weet al heel uw leven van niets anders .... en het kan uw op ouder leeftijd feitelijk ook geen zak meer schelen .... wereldreis maken... nieuwe contacten zoeken... er is zoveel te doen...in het leven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezond verstand.
Citaat:
Shit happens. Er zijn nog steeds de dienstencheques. Als ouderloze enige kinderen zich eenzaam voelen, kunnen ze er een kusivrouw voor alle werk mee inhuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ze voor veel mensen evenzeer een financiële strop zijn. Schaf het kindergeld en alle fiscale voordelen voor mensen met kinderen af want ik ben het beu om uitgeperst te worden ter glorie van andermans kleine apen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet die onzin maar bij andere mythes zoals 'een gelukkige jeugd' 'een schone oude dag' 'een succesvolle carrière'
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: Uw zonen en uw dochteren aten, en dronken wijn, in het huis van hun broeder, den eerstgeborene;
En zie, een grote wind kwam van over de woestijn, en stiet aan de vier hoeken van het huis, en het viel op de jongelingen, dat ze stierven; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen. Toen stond Job op, en scheurde zijn mantel, en schoor zijn hoofd, en viel op de aarde, en boog zich neder; En hij zeide: Naakt ben ik uit mijner moeders buik gekomen, en naakt zal ik daarhenen wederkeren. De Heere heeft gegeven, en de Heere heeft genomen; de Naam des Heeren zij geloofd! Job 1:18-21
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dan relevant voor zijn vraag?
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Zéér relevant.
Het zijn ervaringsdeskundigen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 januari 2015 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ouders konden eigenlijk geen kinderen krijgen.
De vraag hoeft dus niet meteen een ongelofelijke kinderwens op te wekken.
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderloze mensen worden zielige gefrustreerde mensen, die uiteindelijk de kinderen van een ander niet kunnen verdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dient ter illustratie voor het gebrek aan relevantie in je opwerping.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Wat een clichédenken en het klopt ook niet ! Open your mind en leer ook eens kinderloze mensen kennen die niet als een zure haring door het leven gaan.
|
![]() |
![]() |