Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2022, 00:30   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hongaarse minister van Justitie: “EU zal niet eerder tevreden zijn, totdat Hongarije een linkse regering heeft”

Uit de tekst:

“EU werkt met politiek-ideologische meerderheden”
Oud 23 september 2022, 07:41   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Orbán eist opheffing van alle Ruslandsancties voor het eind van 2022: veroorzaken alleen maar economische problemen.

Citaat:
De Europese Unie zou alle sancties tegen Rusland uiterlijk tot het eind van dit jaar moeten opheffen, eist de Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto). Ondertussen zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU-lidstaten het over een achtste sanctiepakket eens geworden.
Of hij bij de EU een goede beurt maakt met de eis dat denk ik niet.

Zou het opheffen van de sancties tegen Rusland een goede zaak kunnen zijn?

Ik denk dat men ze eerder nog zal willen opvoeren, de sancties tegen.
Oud 23 september 2022, 08:50   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien gaat hij nog gelijk krijgen?

Volgende fiasco van de westelijke sancties: Russische olie is niet gemakkelijk te vervangen

Uit de tekst:

Citaat:
Voor de westelijke Ruslandsancties dreigt de volgende flop. Want niet alleen bij het gas, maar ook bij olie blijkt het bijna onmogelijk te zijn om het zonder leveringen uit Rusland te redden. Om alternatieven te vinden, zou een “moeilijke onderneming” zijn, verkondigde nu de Bank voor Internationale Betalingscompensatie. Die publiceerde maandag zijn kwartaalverslag. Daarin staat dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat andere producenten voldoende capaciteiten zouden hebben om de uitval van Russische olie te vervangen.
Enkele drones richting Russische gasvelden dat zij zelf 'niets' meer hebben?

Te ver gezocht?

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 september 2022 om 08:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2022, 10:23   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Orbán eist opheffing van alle Ruslandsancties voor het eind van 2022: veroorzaken alleen maar economische problemen.

Of hij bij de EU een goede beurt maakt met de eis dat denk ik niet.

Zou het opheffen van de sancties tegen Rusland een goede zaak kunnen zijn?

Ik denk dat men ze eerder nog zal willen opvoeren, de sancties tegen.
Ik ben voorstander van het opheffen van alle sancties tegen Rusland en Witrusland. Wel dienen deze landen op de zwarte lijst te blijven van belastingparadijzen en corrupte regimes.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 01:40   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Orbán laat Hongaren stemmen over EU-sancties tegen Rusland

Uit de tekst:

Citaat:
Sinds het begin van de Oekraïne-oorlog dragen alle EU-lidstaten nederig de sancties tegen de Russische Federatie mee. Maar dat zou weldra wel eens afgelopen kunnen zijn. De Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto) laat in een referendum de Hongaren erover beslissen of ze de zelfmoordsancties nog steeds meedragen of er een einde aan zouden willen maken.
Oud 1 oktober 2022, 01:45   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ben voorstander van het opheffen van alle sancties tegen Rusland en Witrusland. Wel dienen deze landen op de zwarte lijst te blijven van belastingparadijzen en corrupte regimes.

De wapenleveringen zijn natuurlijk voor zij die ze maken/leveren.
Oud 1 oktober 2022, 06:25   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
V. Orban heeft op een paar puntjes wel gelijk. Zelfs dik gelijk, in zijn kritiek op de EU.

Maar tegelijk op een aantal andere puntjes dik ongelijk.

V. Orban is ook zwaar verliefd op Europees geld.
En voor dat geld is hij bereid om het nog lang te trekken in de EU. Op een manier die eigenlijk wel meesterlijk is.
DAT vat het wel zowat een beetje samen.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 oktober 2022 om 06:30.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 08:32   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Orbán veroordeelt EU-sanctiepolitiek: “Brussel heeft ons belogen!”

Een deel van de tekst:

Citaat:
De Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto) zei op “Kossuht-Radio” dat Brussel de EU-burgers zou hebben belogen. Want de EU-leiding zou hebben beloofd dat de sancties geen effect zouden hebben op de energieprijzen en snel een einde zouden maken aan de oorlog in de Oekraïne.
De zigzagkoers die Brussel vaart?

Opletten voor ijsbergen...

Ook niet de enige leugen die uit Brussel komt, of zou het er eentje om bestwil geweest zijn?

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 oktober 2022 om 08:34.
Oud 15 oktober 2022, 01:58   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Orbán verzet zich tegen massamigratie

Citaat:
Een van de naties die zich, berustend in haar lot, niet wil schikken naar massamigratie is Hongarije.
Hij ziet het zo:

Citaat:
Hij ziet een fundamenteel conflict tussen EU-landen die een ontbinding van de naties in een federale staat willen en de naties die aan hun soevereiniteit en identiteit willen vasthouden.
Kan je hem ongelijk geven?

p.s.

Hongarije hekelt “aanvallen van links op basis van valse beweringen”

Citaat:
De Hongaarse regering heeft stevig uitgehaald naar de linkse elite in Europa.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 oktober 2022 om 02:07.
Oud 15 oktober 2022, 10:37   #30
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is Hongarije nu nog niet vertrokken uit de EU
Wanner gaat Erdogan daar mee beginnen?
Poetin kan Hongarije goed gebruiken bij zijn neo-Unie.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 10:55   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Alleen al voor zijn verzet tegen massa-migratie, verdient hij een dikke pluim.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 11:09   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alleen al voor zijn verzet tegen massa-migratie, verdient hij een dikke pluim.
Het probleem "bij ons" is dat 'm opeens helemaal niks goeds kan doen door zijn ietwat pro-houding qua dat Russisch ongedierteland.
Maar ik zie wel een duidelijk positieve en realistische benadering qua immigratie. Plus het feit dat hij niet in al dat slijmerig EU gedoe van de Commissie en hun Parlementaire praatbarak meeheult zoals een "maatje zonder sex-ervaring" of denkvermogen.
(Als ge mij die ietwat naughty vergelijking met sommige Ollanders hun gedachtengang hier denkt te kunnen vergeven.)
Oud 15 oktober 2022, 11:11   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het probleem "bij ons" is dat 'm opeens helemaal niks goeds kan doen door zijn ietwat pro-houding qua dat Russisch ongedierteland.
Maar ik zie wel een duidelijk positieve en realistische benadering qua immigratie. Plus het feit dat hij niet in al dat slijmerig EU gedoe van de Commissie en hun Parlementaire praatbarak meeheult zoals een "maatje zonder sex-ervaring" of denkvermogen.
(Als ge mij die ietwat naughty vergelijking met sommige Ollanders hun gedachtengang hier denkt te kunnen vergeven.)
Jou vergeef ik veel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2022, 11:33   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Viktor Orbán over het mislukte beleid van de Europese Unie

p.s.

Citaat:
Is Hongarije nu nog niet vertrokken uit de EU
Wanner gaat Erdogan daar mee beginnen?
Poetin kan Hongarije goed gebruiken bij zijn neo-Unie.
Er zijn fans van Edogan?????

Eerder...

Erdogan krijgt waarschijnlijk zijn zin door vluchtelingen naar Europa te sturen: 'EU kan bijna niet anders'
Oud 17 oktober 2022, 01:24   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Viktor Orbán met interessant initiatief in de Oekraïne-oorlog: “Hoop op vrede heet Donald Trump”

Uit de tekst:

Citaat:
In de oorlog in de Oekraïne heeft nu ook de Hongaarse minister-president Viktor Orbán zich met een onderhandelingsvoorstel het woord genomen. Hij brengt daarbij de voormalige Amerikaanse president Donald Trump in het gesprek.
Citaat:
Orbán maakte ook duidelijk dat hij de Amerikaanse president Biden niet als de juiste onderhandelingsleider aan Amerikaanse kant beschouwt. “De Amerikaanse president is te ver gegaan”, zei hij. Biden zou dingen over de baas van het Kremlin, Poetin, hebben gezegd, die het moeilijk zouden maken dat de beide vredesonderhandelingen met elkaar voeren.

“Het zal bruut klinken wat ik nu zeg. Maar hoop op de vrede heet Donald Trump”, zei Orbán. Biden had Poetin na het begin van de oorlog “slachter”, “oorlogsmisdadiger” en “moorddadige dictator” genoemd.
Of Biden de man op de juiste plaats is als POTUS daar twijfelde ik al langer aan en naar zijn mogelijke opvolgster moet ook niet gekeken worden.

Er zijn er zelfs die het heel anders zien.

Citaat:
Niet iedereen ziet Poetin als slechterik en Europa als redder: “Fors deel van de wereld vindt optreden van het Westen hypocriet”
Na al die moorden lijkt ook dat mij wreed twijfelachtig dat niet iedereen hem als de slechte ziet.

“Trump enige kans op vrede in Oekraïne en met Merkel zou oorlog nooit gebeurd zijn”

Of merkel daar de hand zou kunnen in gehad hebben dat lijkt mij wreed twijfelachtig.

Zij heeft de EU op haar eentje helemaal overhoop gezet dus...

Of Trump een rol zou kunnen spelen in het geval van: de oorlog Rusland/Oekraïne, het zou straffe kost zijn maar het zou wel de baan vrijmaken voor zijn nieuwe presidentschap in 2024.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 oktober 2022 om 01:28.
Oud 17 oktober 2022, 11:51   #36
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan uit Antwerpen Bekijk bericht
Zal Hongarije het eerste Europese land zijn dat het juk van de EU van zich afschudt?

http://curiales.nl/2015/02/21/viktor-orban/
Victor Orban, hangt meer het communisme aan dan de democratie zoals alle Dictators. Voor Poetin is hij , als dictator in spé, de gedroomde splijtzwam van Europa.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be