![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En IMEC heeft net haar nieuwe toren neergepoot en is constant op zoek naar nieuwe werknemers, mede dankzij het succes van haar diensten en producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje verder in het researchpark van Heverlee is het nochtans al een half decennium een leegloop waar je depressief van wordt. 98% van de businessmodellen faalt ongeacht de inzet, de goede bedoelingen en het potentieel op eerste zicht. De speelruimte en het geld daarvoor zijn in België allang niet meer voorhanden. We moeten terug naar onze roots van een eeuw geleden ... en veel protectionistischer optreden. Hier komen veel te veel buitenlandse werknemers de boel gadeslaan en de know-how later implementeren in overzeese gebieden. Zelfs de chocolatiers hebben er last van! Chinezen en masse op onze universiteiten, die kloothommels paaien met handelsmissies, de Paradisio Panda's ... Het zijn allemaal totaal foute signalen van totale onderwerping geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat houden de vakbondsloze landen (of beter gezegd, de landen met een vakbond die zich meer aanpast aan de realiteit, en minder vasthoud aan "verworven rechten") tegen om ons onder de voet te lopen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta momenteel op een beurs in Duitsland tussen een paar honderden exposanten waar vele luxemerken aanwezig zijn. Als ik zo rondkijk op enkele uitzonderingen na komt bijna alles uit China. Ze schreeuwen het natuurlijk niet van de daken of gaan er zelf over liegen maar ik weet het gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad, Belgie is in vrije val en als de bad bank van Dexia nog eens in het nieuws komt, zal dat de druppel zijn die de druppel voor de financiers van ons meer dan 3% bedragende deficit zal doen overlopen, zoals de druppel in Griekenland enkele jaren terug overliep. Intussen heb ik in geen decennia ook maar 1 voorstel gehoord om voor werkgelegenheid te zorgen, noch van Vlaanderen, noch van Belgie, noch van de EU; wel integendeel: Europa en Vlaanderen hebben de vreselijke gewoonte de enige kip met de gouden eieren waarvan men alles verwacht , nl het prive-initiatief zo sterk te bereglementeren dat al wat kan delokaliseren ook effectief delocaliseert, oorspronkelijk naar Azie en sinds 2000 naar Polen, Roemenie. Voor wat niet kan delocaliseren zoals de bouw op belgische bouwgrond heeft de EU geregeld dat dit werk ook gedaan kan worden door onderbetaalde sukkelaars uit Roemenie, Polen, Bulgarije. Een Griekenland scenario voor gans de EU, en eerder nog voor Belgie is zeer zeker nakend. In eerdere threads hier van enkele jaren terug had ik voorspeld dat Belgie zich in een dergelijk scenario zou bevinden maximum 2 jaar na de verkiezingen van vorig jaar mei; ik maak me sterk dat mijn voorspelling zal uitkomen... En het zwaard van Damocles van de 45 miljard euro van Dexia waarvoor Belgie borg staat zal de druppel zijn die de emmer van 106% van het BNP staatsschuld zal doen overlopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() De politiek houdt zich dezer dagen ledig met psychologische masturbatie.
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter