![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2015 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, niet gelijk Verafstoot. Ten tweede, dat staat allemaal mooi beschreven in diverse stukken van de nva-stauten, congresteksten en verkiezingsprogramma's. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is dat Charles Michel I én Geert Bourgeois I geen begroting in evenwicht hebben de N-VA statuten, congresteksten en verkiezingsprogramma's ten spijt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2015 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
meer zelfs ... VHSI en II hebben in tijde van hoogconjunctuur, op een voorheen ongeziene manier, de smalle marge die Dehaene in aanloop naar de Maastrichtnormen had uitgebouwd,verbrast (en ik wik mijn woorden) en in veelvoud uitgegeven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheidsuitgaven zijn structureel ( = gecorrigeerd voor conjunctuurverschillen) blijven stijgen na de regeringen Verhofstadt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat die staatshervormingen hebben opgebracht in een hogere overheidskost.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() belangrijker daarin was het openbreken van de financieringswet ... uw Belgie is erdoor gered ten koste van de deelstaten zonder dat de overheidsschuld verdeeld is ... giga flater van de deelstaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draghi heeft uitdrukkelijk gesteld dat het aan de Europese lidstaten is om structureel te hervormen. België gaat door op een spending spree. Dit zowel op federaal niveau als op het niveau van de gemeenschappen en gewesten. Eén grote hap in deze spending spree gaat naar de kosten van de staatshervorming. Hierdoor komt er meer tewerkstelling die rechtstreeks of onrechtstreeks door de overheid betaald wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tot voor SHV6 zat B in een wurgfinanciering (ere wie ere toekomt, dat was Schiltz' strategie, en ook nog eens vastgehouden door GLambert later)...sinds de 6eSHV is die financiële wurgstrop verlegd van t federale weg naar de deelstaten. op KT well played van B ... maar ik denk niet dat t lang houdbaar gaat zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, neem nu het onderwijs. Er waren al twee ministers van onderwijs, per taalstelsel één dus. En er zullen toch geen extra onderwijzers nog zijn sedert de splitsing van deze bevoegdheid ? En daarbij nog: kwaliteit moet betaald worden. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2015 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij het begrip synergiebaten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() als je per se B wil behouden ? absolute afschaffing van alle speciale meerderheden, grendels en belangenconflicten.
Vlaanderen en Wallonië compleet ééntalig zonder faciliteitsfranjes. Brussel tot in elk detail van uitvoering drietalig. maar wat mij betreft, ik lig niet zo wakker van naties en staten ... natiestaten zijn volgens mij passé. B evengoed als Vl. en terecht heeft de mensheid alleen maar miserie gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wij meer gediend zijn met wat minder democratie en wat meer monarchie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2015 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2015 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2015 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China kent ook weinig democratie en daar lossen ze verkeersinfarcten zoals wij hier kennen rond Brussel en Antwerpen op enkele maanden op. In België wordt hier decennia lang over gepalaverd en geld besteed aan studiewerken. In de tijden dat België nog het cijnskiesrecht kende was ons land een veel vermogende wereldspeler.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2015 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |