![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Miljardair wil ze exploiteren maar van wie is de maan eigenlijk ?? | |||
Interessant ![]() |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
vlieg naar de maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
loop naar de maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
We gaan een Space 1999 krijgen !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
nutteloos !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
nutteloze geldverkwisting !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
de mensen is op ontdekkingstocht !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
de mens vernielt de natuur !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
ik wil naar de maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
ik wil mee op zo'n reis naar de maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De wereld wordt er beter van !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
De uitvoerder wordt er stinkend rijkl van , en de rest kan de pot op !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik annexeer de Maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Man on the Moon !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Ik wil een kopjer koffie !!!! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
maanmannetjes zullen ons de oorlog verklaren , aldaar !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Laat de Maan met rust !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Wij leven hier !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
We kunnen overal leven !!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
cordon sanitair rond de Maan !!!! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij heeft een buitenhuis op de verre kant.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 14 maart 2015 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Naveen Jain zou z'n kapitaal beter gebruiken om de meerderheid van z'n landgenoten een menswaardig bestaan te bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de ruimte toegankelijk te maken gaat ie meer doen voor al zijn landgenoten, dan zijn kapitaal te verdelen onder de armsten.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De maan was van die prachtige serie uit een ver verleden UFO
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft de morele plicht een deel van al dat geld te investeren in z'n armzalig land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij wil dat doen door naar de maan te gaan. So?
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar soms vraag ik mij wel eens af op welke planeet jij meent te leven. Nooit aan gedacht om af en toe eens jouw elitaire ivoren toren te verlaten?
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, het is hier K&K. Mogelijks is Lombas wat aan het dollen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prima literatuur hoor. Het bevestigt een traditie die al honderden jaren teruggaat en bepaalde adagio's onderlijnt, zoals: "Sans la certitude de la propriété, le territoire resterait inculte." Met een ivoren toren heeft dat niets te maken. Integendeel, het is juist de meest pragmatische en dynamische der scholen. Anders dan de wetmatigheid van eigendomsrechten - die duizenden jaren teruggaan - proberen te ontkrachten zoals in China of de Soviet-Unie gebeurde, probeert het om te gaan met de ontstaansredenen ervan en de noodzaak ervan voor een bestaan in vrede en welvaart.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Ja, puur theoretisch. Het al dan niet bestaan en aanvaarden van het natuurrecht heeft geen impact op het bestaan of de validiteit van eigendom. Zoals steeds komt eerst de handeling (eigendom) en achteraf pas de verklaring (eigendomsrecht). Eigendom bestaat omdat het een evolutionair voordelig maatschappelijk instituut is (als legale fictie), waarvan de vorm bepaald wordt door de actuele krachtverhoudingen in die maatschappij. De historische evolutie van macht en eigendom tonen dat goed aan. Waarom men dus zou willen vasthouden aan natuurrecht is mij vreemd. Het praktisch nut is nihil, zo blijkt.
Might makes right, zoals men zegge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
China en de Sovjets hebben nooit echt geprobeerd eigendom af te schaffen hé. Hoe zou dat ook kunnen wanneer eigendom het gevolg is van macht (wat zij zelf erkennen) en zijzelf inderdaad ook zeer grote macht kenden over hun respectievelijke maatschappijen. De enigen die, bij mijn weten, eigendom proberen 'te ontkrachten' zijn sommige anarchisten, en dat door zichzelf opzettelijk machteloos te maken. Alle anderen proberen slechts de term te herdefiniëren om krachtverhoudingen (reëel of gewenst) goed te praten. Laatst gewijzigd door Troubadour : 15 maart 2015 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik snap niet wat de concrete basis is van een eigendom... Ik begrijp enkel dat de aarde al sinds een bepaalde tijdperk geclaimd wordt door 1 of andere buitenaardse groep terwijl ze zelf hun eigen planeet naar de knoppen hebben geholpen...de mens zelf claimt noch verzorgt haar eigen planeet... Dus wat is het nut dan van het claimen van een maan die niemand kan toebehoren noch bewoond is geweest ? Klinkt erg kolonialistisch met inbegrip van de redenen die geen enkele mens kan toe-eigenen wat niet door de mens bewoond wordt ! Je bent eigenaar van dat stuk grond of niet ? dus heb je geregistreerde eigendom waar je als vanzelfsprekend zorg voor draagt dat ze er netjes bij ligt en dat het huis zelf bewoond wordt maar de wijze waarop deze eigendom gecreëerd is om ze via wettelijke rechten te kunnen verkopen zet juist aan tot het claimen van eigendom die niet van jou is en dus een groot stuk doorheen de geschiedenis verwaarloost geweest is. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 15 maart 2015 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee , ze is van mij !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() De maan is van den Amerikaan want die heeft er zijn vlag op staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ironie was: de gesmokkelde thee was sowieso al duurder. Er was gewoonweg niet genoeg afzetmarkt voor de Britse thee. Het antwoord van een "war on tea" had dan ook gekende gevolgen. Het basisprincipe is dat "ieder het zijne &c." het enige leidmotief kan zijn bij het komen tot rechtspraak. Elke ontkenning daarvan houdt namelijk dwang in, of geweld, of subjectiviteit - waarbij partijen onrecht wordt aangedaan en worden benadeeld. Eigendom komt verder tot stand door een zeker nutsgebruik. Het argument zie je bijvoorbeeld in Zimbabwe. Onder het mom van gelijkwaardigheid (op zich geen slecht uitgangspunt) werd grond van blanke boeren herverdeeld onder zwarten, ofwel letterlijk ofwel in de zin van aandeelhouderschap. Grote stukken landbouwgrond kwamen als gevolg daarvan braak te liggen. Dat wordt als onlogisch aanvaardt. Aan de andere kant had je in Nederland vanaf eind jaren zestig een woningnood maar een flink aantal ongebruikte panden. Er kwam een liberaal geïnspireerde krakersfilosofie uit voort waar zeker iets voor te zeggen valt (en niet zo links is als ze lijkt). Mijn oom woonde jarenlang in een kraakpand in Amsterdam. Hij had een onbewoonbare flat bewoonbaar gemaakt. Dat was een voorwaarde opdat de stad je er niet uit kon zetten zonder een alternatief aan te bieden. Hij had zich dus iets "eigen" gemaakt (qua vruchtgebruik). "Ieder het zijne" is dus een noodzakelijk uitgangspunt voor elke rechtspraak, en eigendom is een van nature instelling die daar het gevolg van is.
![]() |
![]() |