![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij komt bij mij als secretaresse werken, en ik betaal U geen geld, maar wel brood, benzine, toegang tot een woning.... Maw, gewoon geen officieel geld meer gebruiken, maar alles ruilen. Op papier werkt gij niet, heb ik dat appartement (dat niet eens van mij is, maar aan mij is doorgespeeld voor een andere dienst) nooit ter beschikking gesteld en zo voort.
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() De bedoeling is van lasten op arbeid volledig weg te werken en te vervangen door %BTW
Lonen stijgen, bedrijven maken winst en overheid krijgt altijd de nodige centen. Gezinnen die 500 euro op de maand meer hebben zullen dat ook gaan besteden. Meer economie = meer %BTW |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Gij komt bij mij als secretaresse werken, en ik betaal U geen geld, maar wel brood, benzine, toegang tot een woning....
Dat zou nu ook kunnen , hoeveel % denk je dat dit doet. Dat brood hebt u gekocht met %BTW , die benzine hebt U gekocht met %BTW de woning hebt u gekocht met %BTW Of u de secretaresse nu in natura betaald of loon met kaart voor %BTW zal het hetzelfde blijven. PS. haar loon kan u aftrekken van bruto winsten . Natura ook Dus voor % BTW blijft dit de zelfde uitwerking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geld in zijn eenvoud is gewoon een papiertje met een waarde op, al de rest is er bij bedacht om "geldvermeerdering" te bekomen. Als ik een briefje van vijf euro in mijn handen gestopt krijg kan ik daarmee een paar pintjes gaan drinken of ik kan dat opsparen...vijf euro blijft vijf euro. Als ik in het bovenstaande geval aan "geldvermeerdering" wil doen kan ik dat niet zomaar toveren in een briefje van 10 euro...maar ik wil in feite met de toegestopte vijf euro iets doen...oke, dan zegt de wet dat ik dat dien aan te geven dus impliceert dat ik 5 euro gestolen heb van degene die mij dat briefje 'vrijwillig' heeft gegeven ? Dus dien ik iets te verzinnen om return op dat geld te kunnen krijgen..dus ik bedenk dat ik snoepjes ga verkopen, volgens de wet mag dat zolang de verkoop niet commercieel bedoelt is maar zuiver om 'geld te verdienen' gaat, dat werkt enigszins een soort corruptie in de hand want de potentie van "geld verdienen" kan gelijkstaan aan bestraffing op het niet aangeven van dat verdiende geld...alhoewel je wel een belastingvrije grens hebt waarmee je kunt doen wat je wilt zolang dat dit het bedrag van de belastingvrije som niet overschrijdt. (fictief stel ik dat bedrag vast op 500 euro bvb). Oke, nu ik heb vijf euro gekregen, nu ga ik naar een grote winkelketen en vind daar grote pakken met snoep in (makro had dat als ik het voorlaatste bezoek nog herinner) en zo'n pak kost me juist vijf euro ! Ik ga naar huis en begin dadelijk aan het tellen van de snoepjes die in dat pak bevinden..een momentje werk dus..en ik kom per snoepje uit op bvb 100 snoepjes, dus ga ik even berekenen op hoeveel cent elk snoepje apart waard is...5 euro / 100 snoepjes is 0.05 cent. Nu wil ik proberen om tien euro te verdienen met die snoepjes...zonder bedrog toe te passen en in verhouding tot het aantal snoepjes die ik ga verpakken in kleine pakjes...vermits ik er 100 heb kan ik daar 10 snoepjes per pakje van maken dan heb ik ook 10 pakjes voor de prijs van 0.50 cent per pakje...dan is de kost gelijk aan het return op de originele berekening...5 euro dus...dus beslis ik per pakje 1 euro te vragen want ik heb de vastgestelde prijs verdubbeld en ik heb na de verkoop 10 muntjes van 1 euro verdiend = 10 euro !! Snap je dan dat geld ook zo werkt middels de truc van de "geldvermeerdering" toe te passen door iets meer te vragen dan de originele oorspronkelijke prijs die ik heb verdubbeld op tien snoepjes in een pakje te verkopen aan 1 euro ? Dus ga ik verder en koop nu ditmaal twee verschillende grote snoepdozen en bij beide stel ik vast dat de aantallen hetzelfde zijn op 100 snoejes elk...resultaat is dat als ik het bovenstaande opnieuw toepas ik ineens 20 muntjes van 1 euro verdien = 20 euro, nu kan ik ineens vier pakken aan het hetzelfde resultaat verdubbelen naar 40 euro, 8 pakken aan 80 euro enzovoorts...en dat met 1 simpel muntje van 1 euro ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 21 maart 2015 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu wil ik proberen om tien euro te verdienen met die snoepjes...zonder bedrog toe te passen en in verhouding tot het aantal snoepjes die ik ga verpakken in kleine pakjes...vermits ik er 100 heb kan ik daar 10 snoepjes per pakje van maken dan heb ik ook 10 pakjes voor de prijs van 0.50 cent per pakje...dan is de kost gelijk aan het return op de originele berekening...5 euro dus...dus beslis ik per pakje 1 euro te vragen want ik heb de vastgestelde prijs verdubbeld en ik heb na de verkoop 10 muntjes van 1 euro verdiend = 10 euro !!
Baar geld bestaat niet meer. BTW overal vergeten? begint al bij grondstoffen en volumes Prijs op eindproduct beïnvloed uw concurrentie positie . Snoepjes zullen in de winkel blijven staan met uw berekening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Immers, ik heb alles betaalt inclusief btw waar de winkels voor verantwoordelijk zijn en dat is die 5 euro die ik heb gekregen..ikzelf ben een particulier die principieel vrijgesteld is van de verkoopregels aangaande commerciële activiteiten in grote hoeveelheden. Trouwens, als ik vijf euro toegestopt krijg in een echt briefje van vijf euro...is dat baar geld, snap je hem ? Deze kan ik zelfs op de bank storten als elektronisch geld, rendement is wel laag als je zoiets over tien jaar tien euro van krijgt...snappie ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Heel het systeem is gebaseerd op een full automatisch magazijn met miljoenen onderdelen.
VB. Uiteindelijk zal het goedkoopste in de rekken liggen daarnaast iets duurder met meer kwaliteit en zo verder. Kan van producten gaan tot diensten. Elk een eigen code nummer. Enkel bij elke verschuiving(primaire verkoop) van plaats(bedrijf , prive personen of dienst) zal er % BTW op berekend worden. Uiteindelijk zullen de meesten producten of diensten een eindverbruiker hebben waar weer % BTW word verrekend. Elke keer als dat product of dienst word doorverkocht is er % BTW verrekening. Wat zal leiden dat een brood in Griekenland evenveel kost als in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst zien en dan geloven. Politici zullen dan ook geen smeer-of ander geld meer kunnen incasseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Trouwens, als ik vijf euro toegestopt krijg in een echt briefje van vijf euro...is dat baar geld, snap je hem ? Deze kan ik zelfs op de bank storten als elektronisch geld, rendement is wel laag als je zoiets over tien jaar tien euro van krijgt...snappie
Systeem is zonder baar geld. Rendementen op rekening kunnen nog altijd, zelfs zonder baar geld...snappie Laatst gewijzigd door Deo : 22 maart 2015 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Eerst zien en dan geloven. Politici zullen dan ook geen smeer-of ander geld meer kunnen incasseren.
Op de nagel |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Belastingvrij zal niet meer bestaan tussen commerciële diensten en producten.
Belastingen op privé personen zijn afgeschaft. Gratis kan enkel de overheid in diensten steken voor sociale luiken is in % BTW ingewerkt. Laatst gewijzigd door Deo : 22 maart 2015 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat overheid nu versnippert overal gaat innen komt nu uit 1 belastingpunt %BTW van elke virtuele transactie
Laatst gewijzigd door Deo : 22 maart 2015 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() In de winkels zelf staan de goedkoopste onderaan de rekken, de redelijke in het midden en bovenaan de dure merkproducten...ga eens winkelen en hou dat eens in het oog...je zult voor eenzelfde product..zoals chocomousse bvb verschillende namen en verschillende prijzen hebben...dat heet concurrentievervalsing door de winkels zelf...er is geen enkelvoudige prijs voor 1 soort product...
De prijzen van producten(vb. chocomousse) mogen verschillen de consument zal uiteindelijk kiezen. Enkel prijzen afspraken van bedrijven onderling moet door overheid gecontroleerd worden. Om woekerprijzen uit te sluiten. Als een potje chocomousse normaal +-0,50 euro kost en overal staan prijzen van 3 euro. Kan consument overheid inlichten . Normaal zou overheid dit onmiddellijk kunnen detecteren, Code nummer (product, gewicht enz..) daar zal altijd een max. prijs aan verbonden zijn. VB; potje chocomousse word verkocht aan 4 euro en is 3 euro over de max. prijs . Is er een foutcode bij betaling die automatisch word gemeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel er zijn twee bedrijven die van naam verschillen en toch hetzelfde product zoals chocomousse maken...in het ene bedrijf stellen ze 100 arbeiders aan het werk en in het andere bedrijf maar 50 arbeiders...bij wie van de twee gaat de meeste omzet gegenereerd worden ? Het spreekt voor zich dat het bedrijf met het minste aantal arbeiders de meeste omzet zal kunnen boeken ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Concurrentie zal er onderling altijd blijven .
Een bedrijf dat aan de chocomousse 20% meer verdiend is hun eigen verdienste. En daar is niks mis mee, als het eindproduct maar tussen een min/max. prijs ligt voor eindverbruiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jobs hebben we dan nog steeds niet. We kopen goedkope brol uit China aan die we hier peperduur verkopen. Peperduur door de BTW die er op zit. Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 maart 2015 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt dat niet aan de automatisatie of aan de ingesteldheid van de arbeiders? Aantal arbeiders linken aan omzet??????? |
|
![]() |
![]() |