![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou mijn anonimiteit kosten en veel van eigen kapitaal om gedrukt te krijgen. Want ik zie niet meteen uitgevers springen een nozem als mij kans te geven. Gun je Peche zijn 2 kamer app niet ipv de achterbank? Lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een object van de evolutie is een denkbeeld in jouw wereldvisie. De evolutie bestaat niet. Ter illustratie: België is geen object van het weer omdat het weer niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar als wij de leepste zijn kunnen wij misschien een handje toesteken....? Maar dan moeten wij onze menselijke dwaasheid en overmoed en bekrompenheid en kortzichtigheid en... en... natuurlijk niet voor wijsheid nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens allang een initiatief gaande dat de mens wil veredelen. Je bent niet geselecteerd kennelijk, wegens ongeschikt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Dit heeft voor mijn part wel allemaal met evolutie te maken. Alleen jammer dat er vragen worden gesteld waartoe ik al antwoord gaf in vorige topics
![]() It's the question that drives us... there is no answer... only possible ways to walk. De essentie is vooral: welk verhaal gaan wij onze kinderen schrijven na te leven? Wat absorberen zij allemaal op de achtergrond? Wat is ons achtergrond liedje dat we onbewust heel de tijd meezingen? In welke trance van realiteit is de mensheid? Komt er op neer dat we af moeten van geloof en dringend aan geboortebeperking moeten doen. Er moet een ander besturingssysteem komen, iets absoluuts waarmee we geboren worden. Misschien moet ik eens te raad gaan bij kinderen? lol In plaats van het in geleerde te zoeken, zoek het eens in ongeleerde? Zet de wereld eens op zijn kop voor een keer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik spreek niet over dit menselijk dwalen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer mogen de haakjes weggenomen worden of wanneer gaan we mens eindelijk met een hoofdletter schrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet weg nu, zal later uitgebreider reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Dat is net de fout marie!!!! Mens met hoofdletter willen schrijven!
Wij zijn geen goden, de natuur heeft haar werking en wij moeten die haar ruimte gunnen en respecteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft iemand anders ook al geprobeerd en zelfs bij het gratis weggeven heeft het geen enkele volgeling opgeleverd anders dan de schrijver zelf. L Ron Hubbard was de laatste die het nog gelukt is. De rest zijn allemaal (lokale) bijverschijnselen (en heel soms lucratief voor malloten, dat dan weer wel)
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ons bewustzijn is nog te beperkt om met zoveel wijsheid om te gaan. Het is dankzij het boek Ismaël dat ik kan plaatsen waarom de vrucht als "zonde" kan erkend worden. Wie het boek nog niet las is het zijn menselijkheid verplicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie hebben mij altijd verweten dat ik niets in de plaats breng. Wel binnen dit en een paar jaar zal ik op eigen kosten een boek drukken. En zal ik dat desnoods tot bij jullie aan de deur komen afzetten. En dan heb ik rustig te tijd het constructief te benaderen. Want ja, ik geef toe, ik heb er serieus met mijn klak naar gesmeten. En ik heb het te veel in een wir war op elkaar gesmeten. Als dit project slaagt, kan ik tenminste zeggen een alternatief geboden te hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen grotere bedriegers dan zij die hun eer moeten hoog houden... Dan inderdaad liever naar het vrijblijvend getater van kinderen luisteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik materie, flora, fauna met hoofdletter schrijf is dat niet om hun grootsheid maar om aan te duiden dat ze, in tegenstelling tot de mens, tot volledige ontwikkeling gekomen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grootste fout van de mens is dat hij zich met zijn verstand veréénzelvigd heeft. Kun jij, buiten jouw te vereenzelvigen met het verstand, jezelf als een onafhankelijk element zien? Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 maart 2015 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Zeker niet bij koppige geleerden!
![]() Is de mens nog puur natuur tegen hij gevormd zijn werkcarriere instapt en al duizendtal maal in de rij heeft leren lopen? Letterlijk he en dat zaait zich figuurlijk héél diep in het onbewuste. Ons verstand is zo vlug gekomen als dat is kunnen gaan, maar we hebben dat in cultuur laten zetten. We zitten echt gevangen in culturen, ideologiën en zelfstraffen, noem maar op! Ik zie mezelf in dat optiek zeker als een onafhankelijk element en niet als onderdeel van een instituut. Doch ben ik onderdeel van een geheel waarin ieder organisme zijn rol speelt. Weet je dat als een leeuwen roedel van een gazelle gegeten heeft hij de rest met rust laat? En de rest van de gazellen kudde daarna verder rustig graast in gezelschap van de leeuw terwijl hun maatje wordt opgepeuzeld? Er is een verstandshouding in het dierenrijk. En wij als mens hebben door het observeren van de natuur en bereiken van kennis ervan de meest fantastische dingen bereikt. We bereiken Rome in minder dan 3h, telefonisch direct. Ik ben mijn voorouders dankbaar en we kunnen daar best trots op zijn! Maar hoe kunnen we zo ver van de natuur zijn gaan leven en waarom zetten wij ze liever in cultuur dan haar haar rechtmatige plek te geven? En daarin onze eigen rechtmatige plek nemen. Waarom moeten we de plek gijzelen en alles in onze weg op de rand van afsterven duwen door hun huis om te zetten in grondstoffen. Of huizen van ons. Er is geen lang termijn zicht in het voordeel van onze soort; we zitten in een productiemaatschappij. En dat is zeker niet voordelig voor andere soorten op de aarde. De overgangsfase moet nu gebeuren in een nieuw rechtssysteem en in een nieuw besturingssysteem dat ons verlost van ideologiën en religies. Waarin duurzaamheid eerst staat en wegwerpen een groot taboe is! The Peche Paradigm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men dacht oplossingen te vinden met zijn verstand en in eerste instantie leek dat te lukken; maar het enige dat de mens op die manier bereikt heeft is dat hij totaal en meer en meer vervreemd is van zichzelf; de mens loopt niet meer in zijn Eigen schoenen, hij loopt er constant naast. |
|
![]() |
![]() |