Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 08:33   #21
Peche
Banneling

Standaard

Tjah BDW... zelfs FDW is nog trouwer aan zijn politieke idealen als gij...
We blijven geen jonge gasjes die niet door uw opportuniteit prikken he....
Uw partij zal sterven met uw vertrek en dat zullen velen toejuichen.
Uw rijk is gekomen, ge hebt uw volk verraden... en wie gaat er met U spelen als VOCA de touwtjes van uw handen en voeten knipt?
Hoe lang geniet U nog macht bescherming te kopen en naast de kwestie te praten? Ik betreur dit Bart, ik had in u veel meer gezien! Maar bij uw vermageringskuur is er teveel Bart van u ontnomen... was het dit nu echt waard ? Enfin ik weet niet wat miljoenen op een rekening van iemand doen, maar ik ben dan toch liever arm op mijn sterfbed dan zo rijk als de koning met tig doden op mijn geweten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:35   #22
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Tjah BDW... zelfs FDW is nog trouwer aan zijn politieke idealen als gij...
We blijven geen jonge gasjes die niet door uw opportuniteit prikken he....
Uw partij zal sterven met uw vertrek en dat zullen velen toejuichen.
Uw rijk is gekomen, ge hebt uw volk verraden... en wie gaat er met U spelen als VOCA de touwtjes van uw handen en voeten knipt?
Hoe lang geniet U nog macht bescherming te kopen en naast de kwestie te praten? Ik betreur dit Bart, ik had in u veel meer gezien! Maar bij uw vermageringskuur is er teveel Bart van u ontnomen... was het dit nu echt waard ? Enfin ik weet niet wat miljoenen op een rekening van iemand doen, maar ik ben dan toch liever arm op mijn sterfbed dan zo rijk als de koning met tig doden op mijn geweten.
Wat een hypocrisie!
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:37   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
Tenzij... het ook van zijn kant uit een mooi theater is natuurlijk. Het zou kunnen dat het enkel zijn doel is om de tsjeven en de liberalen een standje te geven. Nadat ze hemzelf de hoed van de racist hebben opgezet dat hij hen nu de hoed van de hypocriete komediant wil opzetten ?
2
Dat noem ik: zijn hand overspelen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:39   #24
Peche
Banneling

Standaard

Waarom zou dat hypocriet zijn?
Oud 1 april 2015, 08:39   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsjeven en blauwsels overspeelden hun hand.
Denkt de Schoof.

Ze hebben mee gehuild met de wolven in het bos: het is racisme.

Als het racisme is, dan moet er een veroordeling komen.

Komt ze er niet, dan moeten ze hun woorden terug trekken. Al was het maar omwille van het principe dat je onschuldig bent tot je veroordeeld wordt.

Je merkt aan de taal van De Wever dat hij 'geraakt' is door de houding van de coalitiepartners.
Wel, hun rekening zal nog komen.
En De Wever is slim genoeg om die rekening via de kiezer te laten presenteren.

titel: De Wever: 'Als ik hiervoor word veroordeeld, stop ik ermee'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609362
Arm boeboelekke toch.

Politiek is nu eenmaal vuil spel. Als je het niet aankunt, is het beter iets anders te doen.
Oud 1 april 2015, 08:40   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dewever heeft gelijk maar hij moet niet hypocriet doen, zelfs de strafste uitspraak van Dewinter ging minder ver (omdat hij natuurlijk op zijn hoede is en wel weet waar dat de grenzen liggen).
Maar Dewinter is volgens Dewever wel een racist en als dat zo is ; dan is hij dat ook.
Als ik betrapt word op een snelheidsovertreding op de autostrade aan 125 per uur, ben ik een snelheidsduivel omdat gij zo benoemd wordt omdat gij 185 reed ?
(en bovendien: het Weverde met zijn uitspraak "reed niet 1 km per uur te snel".)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 april 2015, 08:40   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit artikel is -opnieuw- puur voor de galerij.
Het is ongezien dat een toppoliticus die het voorwerp is van een klacht hierover via de gazet gaat zitten voorafnames doen op wat er zal gebeuren mocht men hem veroordelen. Dat doet men niet. Punt.
Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Dat de tsjeven en liberalen slecht theater speelden in het parlement wil ik best geloven, de verontwaardiging was idd een beetje TE omnipresent. Maar dat hoort erbij nadat een concurrent een uitschuiver maakt.

Want dat laatste was het volgens mij. Zijn communicatie was ongelukkig door de veralgemening. Dat is altijd problematisch. Je kunt niet 100% van een groep een stempel opdrukken. Nooit.
Maar is dat racisme ? Volgens mij totaal niet.
Ik kan niet geloven dat een magistraat hier tot een ander oordeel zou komen.

Maar als een kleine verongelijkte jongen zitten klagen bij een journalist dat je recht in je schoenen staat, de waarheid toch mag zeggen, blufpoker spelen dat je dan zelf aan Bracke gaat 'vragen' (=bevelen in dit geval ) om zijn onschendbaarheid op te heffen en dat het dan 'stopt' bij een gebeurlijke veroordeling is meer dan een brug te ver.

Hij zal hier ongetwijfeld heel veel sympathie winnen bij een aantal mensen, maar gedraagt zich als de ergste poujadist die we in de belgische toppolitiek al te zien kregen. Voor iemand van zijn intelligentie is het uiterst ongeloofwaardig dat hij dat zelf niet beseft.

Tenzij... het ook van zijn kant uit een mooi theater is natuurlijk. Het zou kunnen dat het enkel zijn doel is om de tsjeven en de liberalen een standje te geven. Nadat ze hemzelf de hoed van de racist hebben opgezet dat hij hen nu de hoed van de hypocriete komediant wil opzetten ?
hypocriete komediant? Komediant voor iemand die constant zijn Eigen volk, te beginnen met zijn Eigen kiezers, verraad; en dat verraad via poujadisme ten top steeds op de anderen wil steken?

Ik denk eerder dat hij hen meer en meer aan de schandpaal nagelt, waar ze thuis horen en dat het Vlaamse volk er werkelijk niet meer naast kan kijken.

De Vlamingen worden zo heel scherp voor de keuze gezet; ofwel meeheulen met de wolven in la Belgique, steeds weer en opnieuw op kosten van de Vlamingen, en zelfs niet meer alleen op de hun bijeengespaarde appel voor de dorst, maar nu door hen regelrecht in het vlees, hun basisbehoeften of toch zeker van de zwakkere onder hen, te snijden; ofwel toegeven dat heel dat toneel daarboven liefst zo vlug mogelijk zou stoppen en dat de overlopers de rekening gepresenteerd wordt.

Oké, ik weet dat voor jou, verblinde partijloper, de keuze zich niet stelt... Liever nog een beetje meer de kop in het zand steken, niet?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:42   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dat noemen ze politiek man, wordt wakker!
idd, deze uitspraak van De Wever is politiek, taktisch zéér sterk trouwens. Hij zet hier met enkele woorden CD&V en OVLD op hun plaats en kan zich nu nog meer permitteren dan ervoor.

Je kan voor zijn ideeën zijn of tegen, maar politiek-taktisch kent hij echt zijn gelijke niet in de Belgische politiek.
Oud 1 april 2015, 08:42   #29
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

BDW prikt ineens terug naar de 'verontwaardigde' CD&V.
CD&V kan de bal terugkaatsen door te stellen dat iedereen recht heeft op juridische bijstand en dat zijn beroep los staat van CD&V, maar de perceptie begint zich wel af te tekenen die de selectieve verontwaardiging in de verf zet.

Bron

Citaat:
...
Het geweten van Abderrahim Lahlali (CD&V)

Over de klacht die is ingediend, is De Wever snoeihard. Onder meer Dyab Abou Jahjah en modeontwerpster Rachida Aziz kondigden aan een strafklacht in te dienen, met de advocaat Abderrahim Lahlali onder de arm.

Dat die laatste ook een CD&V-raadslid is én ook de advocaat "die de kwelduivel was van juf Magalie van de Blokkendoos zet echt kwaad bloed bij N-VA. "Dat is de man die Syriëstrijder Hakim Elouassaki heeft verdedigd en tal van andere moslimextremisten.
Die de duiveluitdrijver heeft verdedigd die een lesbische moslima heeft gemarteld tot de dood erop volgde.
Die de advocaat was van de ouders van twee zogezegd misbruikte kleuters van basisschool De Blokkendoos in Aartselaar. Zelfs toen juf Magalie totaal onschuldig bleek, bleef Lahlali maar doordrammen."

En De Wever gaat nog verder over de advocaat en over z'n partij: "Hoe krijgt die man dat nog allemaal verzoend met zijn geweten? Hij zit voor CD&V in de gemeenteraad van Ronse, is er fractieleider. Hij stond op de lijst voor het Vlaams Parlement met de uitdrukkelijke steun van Abou Jahjah. Sta me toe om dat vanwege CD&V erg bedenkelijk te vinden."
...
Oud 1 april 2015, 08:43   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Arm boeboelekke toch.

Politiek is nu eenmaal vuil spel. Als je het niet aankunt, is het beter iets anders te doen.
je ziet toch ook dat hij hier een tactisch spelletje aan het spelen is hé? Wat moeten nu CD&V en OVLD nog zeggen hierover? zelf zwijgen is nu geen optie.
Oud 1 april 2015, 08:45   #31
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Politiek is nu eenmaal vuil spel.
En dat 'vuil spel' moeten we ophemelen als het beste systeem of wat?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:46   #32
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom zou dat hypocriet zijn?
Tja.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:47   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag altijd proberen wat voorbeelden te geven waar een toppoliticus van sp.a is gaan bleiten in de gazet dat als men hem veroordeelt, dat hij het dan afbolt.

Ik wacht met spanning op je voorbeeld.
Sossen bollen het nooit af.
Die blijven zitten op hun postje.

Die herinneren zich niks meer.

.

Oud 1 april 2015, 08:48   #34
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Tja.
Dat is geen antwoord!
Wat is er hypocriet aan?
Heb ik jullie in hypnose gelult met propaganda en populistische leugens?
Heb ik jullie voorkeurstemmen in handen van wolven gegooid die hun eigen bedrijf voor de gezondheid/welvaart van uw kind plaatsen?

Was hypocriet wel uw juiste woordkeuze? Zoneen, nuanceer eens.
Oud 1 april 2015, 08:49   #35
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Hopelijk zijn we er nu vanaf, eindelijk hebben we een kans!

En we hebben er zelf niets voor moeten doen, whahaha
Buiten aanvaarden dat eender wat je zegt als racisme mag opgevat worden als je een blanke bent. Weg vrijheid. Idd je hebt er niets voor moeten doen. Ook aanvaarden dat begrippen die relatief zijn enkel en alleen via hun definitie, ineens absoluut worden, omdat een minderheid geen verstand heeft (of over een woordenboek kan beschikken).
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:50   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je ziet toch ook dat hij hier een tactisch spelletje aan het spelen is hé? Wat moeten nu CD&V en OVLD nog zeggen hierover? zelf zwijgen is nu geen optie.
Zwijgen is nu juist de beste optie. Of antwoorden: "het is goed dat De Wever zijn verantwoordelijkheid opneemt voor wat hij gezegd heeft, maar die klacht hoefde echt niet." kortom: de bal gewoon in het kamp van De Wever houden.
Oud 1 april 2015, 08:51   #37
Peche
Banneling

Standaard

Zijn het berbers alleen dan die radicaliseren Athelas?
En radicaliseren zij door ons migratiebeleid? Zomaar ineens? BOEF van de ene op de andere moment? En de oorlog in Syrië en de Arabische lente hadden er niets mee te zien?
Neen het Belgische immigratiebeleid van de vorige regering is de schuld.....

Dat is toch meer dan racisme???? Dat is gewoon volledig naast de kwestie lullen en heeft HEEL BELGIË getoond dat Dewever niet capable tot relativeren is en dringend uit zijn ambt gestampt dient te worden.

Maggie for premier!
Oud 1 april 2015, 08:51   #38
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd, deze uitspraak van De Wever is politiek, taktisch zéér sterk trouwens. Hij zet hier met enkele woorden CD&V en OVLD op hun plaats en kan zich nu nog meer permitteren dan ervoor.

Je kan voor zijn ideeën zijn of tegen, maar politiek-taktisch kent hij echt zijn gelijke niet in de Belgische politiek.
En zou de Kalief van Antwerpen hiermee nu voorkomen hebben dat de VB-overlopers hem straks massaal weer zouden dumpen in het stemhokje?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:51   #39
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit artikel is -opnieuw- puur voor de galerij.
Het is ongezien dat een toppoliticus die het voorwerp is van een klacht hierover via de gazet gaat zitten voorafnames doen op wat er zal gebeuren mocht men hem veroordelen. Dat doet men niet. Punt.
Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Dat de tsjeven en liberalen slecht theater speelden in het parlement wil ik best geloven, de verontwaardiging was idd een beetje TE omnipresent. Maar dat hoort erbij nadat een concurrent een uitschuiver maakt.

Want dat laatste was het volgens mij. Zijn communicatie was ongelukkig door de veralgemening. Dat is altijd problematisch. Je kunt niet 100% van een groep een stempel opdrukken. Nooit.
Maar is dat racisme ? Volgens mij totaal niet.
Ik kan niet geloven dat een magistraat hier tot een ander oordeel zou komen.

Maar als een kleine verongelijkte jongen zitten klagen bij een journalist dat je recht in je schoenen staat, de waarheid toch mag zeggen, blufpoker spelen dat je dan zelf aan Bracke gaat 'vragen' (=bevelen in dit geval ) om zijn onschendbaarheid op te heffen en dat het dan 'stopt' bij een gebeurlijke veroordeling is meer dan een brug te ver.

Hij zal hier ongetwijfeld heel veel sympathie winnen bij een aantal mensen, maar gedraagt zich als de ergste poujadist die we in de belgische toppolitiek al te zien kregen. Voor iemand van zijn intelligentie is het uiterst ongeloofwaardig dat hij dat zelf niet beseft.

Hij heeft helemaal niet veralgemeend! Luister toch eens zeer aandachtig naar het volledige verhaal. Hij heeft gewoon de feiten benoemd (en de cijfers zijn wat ze zijn), maar kennelijk mag dat niet (meer) of je bent op slag een racist! Hopelijk bestaan er nog rechters die recht spreken.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:51   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En dat 'vuil spel' moeten we ophemelen als het beste systeem of wat?
Uiteraard. Wet van de sterkste, Machiavelli, dat ziet jij toch graag gebeuren n�*et?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be