![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doordat die werkgever maximaal winst wil maken, zal hij impliciet voor de solidariteit zorgen dat Jimmy zijn (ergere) noden kan verzachten, eerder dan Jef, die meer eisen stelt en dus minder erge noden heeft. Hierdoor wordt zowel Jimmy (met hogere noden dan Jef) beter, dan de werkgever, dan de klant van de werkgever die de producten goeiekoper kan kopen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net hetzelfde heb je meer lokaal met allerlei hulp en uitkeringen. Daarmee hou je mensen eigenlijk in hun armoede.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
x Aantal zijn al in werking. Er ontbreekt er nog één: een doordachte, breed uitgewerkte taks-shift zoals in Oosenrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog altijd minder slecht dat bedrijven als Van Hool, Philips,enz... verhuizen naar Europese landen dan naar de spleetoogjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Alle arbeidsintensieve productie gaat weg uit België, dat is gewoon een natuurlijke evolutie. Het heeft geen zin om ons sociaal stelsel hiervoor uit te hollen want het zal nooit genoeg zijn. Laatst gewijzigd door Pontus : 3 april 2015 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sylvania is nummer 3 in de wereld v.d. lampenmarkt, na Philips & Osram. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt. Bedrijven die outsourcen of zelfs delokaliseren doen meer aan ontwikkelingshulp dan welke NGO ook, welke drijven op giften van mensen die hun geweten willen sussen.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 3 april 2015 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nike verdient zeker ook een nobelprijs omdat de negerkes in Afrika dankzij hun toch nog ne euro verdienen, zekers. Profiteren van armoede om zo goedkoop mogelijk producten te kunnen produceren om ze vervolgens voor het 10-dubbele te verkopen en 99% van de winst in eigen zak te stoppen is simpelweg uitbuiting.
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef ze anders een nobelprijs, al die nobele bedrijven die aan "ontwikkelingshulp" gaan doen. Het zijn gewoon uitbuiters en profiteurs, nog meer dan een heel leger werklozen ooit kan profiteren.
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zal een voorbeeld nemen. Telecomdiensten worden in België (net zoals het voorbeeld van energie) ervaren als erg duur. Als je appelen met appelen gaat vergelijken echter en je zou een grafiek maken zoals bovenstaande van elektriciteit kom je tot de conclusie dat de meerprijs in België van telecomproducten/diensten bijna integraal bestaat uit allerlei belastingen waaronder voor een aanzienlijk deel de BTW. Die hogere BTW die overal op betaald moet worden in België speelt trouwens bij vele kleinere ondernemingen wel een rol omdat ze die steeds moeten 'voorschieten' bij aankopen van diensten/goederen van derden. Al is de rol op zich van BTW erg beperkt in wat men feitelijk als productiekost kan beschouwen.
Laatst gewijzigd door doremi : 3 april 2015 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Dat de werknemers ginds toch voor die uitbuiters willen werken wil zeggen dat ze het dan beter hebben dan er niet voor te werken.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Vind deze uitspraken eigenlijk gevaarlijk. Ik kom professioneel veel in contact met bedrijven die er in slagen om in Belgie winstgevend te produceren en zelfs voor kunnen lopen op de concurrentie door de combinatie van hoge scholing, nabijheid van universiteiten/onderzoeksinstellingen en subsidiemogelijkheden.
Het is niet al kommer en kwel. Wel begrijp ik dat productiebedrijven met standaard producten het steeds moeilijker hebben. De vraag is natuurlijk: kan je tegen een chinese fabriek op, zelf al verlaag je je loonkosten gevoelig ? Nederland klaagt ook steen en been over bedrijven die naar Oost Europa trekken, net zoals hier. En hun loonkost ligt gevoelig lager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door subocaj : 3 april 2015 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had geen andere keuze onder druk van de concurrentie en heb verplicht mijn productie moeten delocaliseren, zoniet was ik al tientallen jaren failliet. Ik heb de pretentie niet van zuster Theresa te zijn en geef toe dat ik voor de centen ga en liefst zoveel mogelijk. Als anderen daar ook beter van worden dan is dat mooi meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De proleten moeten wel op bijna alles ja knikken omdat er gelijk achter hem 1 miljoen man staat om hem te vervangen. Tenzij t al te gortig wordt en dan richten ze een vakbond op. Tssss
![]() |