Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2015, 07:13   #21
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
Heeft verder niks met anti-semitisme te maken?
Als ik het goed heb zijn "joden" een fout ten tijde van de brits - romeinse vertaling en volgens de ierse bijbel bevatte het ierse alfabet geen letter J maar een soort I of l;

Het woord jood is afgeleid uit de ierse taal volgens volgende stuk;

Citaat:
"De Ieren brachten godsdienst en beschaving naar Egypte en die godsdienst was Zonsverering. Het woord “Jood” is afgeleid van een idiomatisch Iers woord Iudh (Yudh), wat ‘van het licht’ betekent. Het verwijst naar de Priesters van de Zon, volgers van het Licht, degenen die wijsheid hadden. Het woord Iudh wordt gecamoufleerd wanneer het omgezet wordt in het Nederlands door de letter J te gebruiken ipv de I om het woord mee te beginnen, aangezien de letter J niet voorkomt in het Ierse alfabet. Dus door het weglaten van de letters in de oorspronkelijke Ierse spelling formuleerden de “Doctors” het woord “Jood”. Deze niet verdachte misleiding heeft de OPLICHTERS totnogtoe goed gediend. Er zijn andere idiomatische namen in de Ierse taal voor “Jood” en “Hebreeër” die onmiskenbaar bewijs leveren dat ze wis en waarachtig van Ierse oorsprong zijn. Een van de namen voor “Jood” is Iuil (uit te spreken als Yoel). Het geeft de eigenschappen van de Zon aan wanneer die op Zijn sterkste kracht en waardigheid is en het is de naam van de maand Iuil (Juli). Het is dit idee, dat zijn oorsprong vond bij en werd ontwikkeld door, de Ierse priesters van IESA, dat naderhand door Romeinse kerkpriesters werd gekopieerd toen ze hun VALSE GESCHIEDENIS van Rome schreven en de namen van de maanden van het jaar, waarin de Zon zijn grootste kracht heeft, toekenden aan twee van hun “historische’ figuren, Julius en Augustus Ceasar. Iuil staat in het Iers voor leren, kennis. De Ieren kenden deze kwaliteiten toe aan de Zon, dus, in overeenstemming met dit idee, lieten de Romeinse priesters in hun fictieve geschiedenis Julius Ceasar een boek schrijven. Derhalve hebben we een historie van “Ceasars campagnes”, een priesterlijke compositie. Die eigenschappen werden toegeschreven aan de Zon door de IERSE CULTUS VAN IESA en degenen die het religieuze leven omarmden werden Joden, en niet onze arme “broeders’ die de eigenaren van de stad NEW York zijn. De Ieren waren HEBREEERS. Ik ontdekte dat die vaststelling de echte waarheid was met betrekking tot de oude Ieren. Dus het staat vast dat de hiërarchie in Rome wist dat de Ierse kerk van IESA CHRIOST (Jezus Christus) het CHRISTENDOM ofwel Zonsverering op het Westerse Continent had ingesteld. Deze kennis moest ten tijde van de ONDERDRUKKING van de Ierse Kerk door de Ierse priesters die naar de Roomse Kerkorganisatie werden gebracht worden bevestigd.”
Bron: http://www.trillingsfrequenties4all....oomnieuws.html
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 07:16   #22
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het helpt niet hoor. Langs de deur van het zogezegd "antizionisme" komen ze binnenmarcheren en tonen ze wat ze werkelijk zijn: antisemieten. Alles wat uit hun stinkende klep komt refereert naar dezelfde eeuwen oude kwaal. Vroeger was er de onverdraagzaamheid van het Christendom en de afgunst als grote aanstoker. Nu is het hoofdzakelijk het bestaan van een democratische staat midden in een dictatoriale regio die hen op de heupen werkt.
Bs'd

Natuurlijk, iedereen met twee werkende hersencellen weet dat we van doen hebben met ouderwetse jodenhaat.

In oostenrijk is het nu al zo ver dat oproepen tot het uitmoorden van alle joden door de overheid geschaard wordt onder "legitieme kritiek op Israel".

Het is tijd voor de joden in europa om collectief hun koffers te pakken en naar Israel te vertrekken.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 07:19   #23
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Natuurlijk, iedereen met twee werkende hersencellen weet dat we van doen hebben met ouderwetse jodenhaat.

In oostenrijk is het nu al zo ver dat oproepen tot het uitmoorden van alle joden door de overheid geschaard wordt onder "legitieme kritiek op Israel".

Het is tijd voor de joden in europa om collectief hun koffers te pakken en naar Israel te vertrekken.
Ja, maar over welke joden hebt u het ?

Ik zou niet wensen dat er vreemde joden op mijn grondgebied komen die onterecht hun "jood" zijn claimen omdat hun afstamming onzuiver is !!

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 07:19.
Oud 5 april 2015, 07:28   #24
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Bs'd

Over de joden die volgens de joden joods zijn.

Citaat:
Ik zou niet wensen dat er vreemde joden op mijn grondgebied komen die onterecht hun "jood" zijn claimen omdat hun afstamming onzuiver is !!
Je hoeft je geen zorgen te maken, de joden gaan naar Israel, en niet naar jouw grondgebied.
Oud 5 april 2015, 07:33   #25
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Over de joden die volgens de joden joods zijn.
Uh, is dat alles ? Geen criteria aan verbonden om erkent te zijn als jood ? Afstamming, bloed, en dergelijke ?

Citaat:
Je hoeft je geen zorgen te maken, de joden gaan naar Israel, en niet naar jouw grondgebied.
Over dit heb ik het over het grondgebied waar Joden als zogenaamde uitverkoren volk dient naar toe te reizen, maar heb je er eens over nagedacht dat er mensen kunnen zijn die zich kunnen voordoen als jood en dus niet aan de criteria voldoen van een jood !!

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 07:33.
Oud 5 april 2015, 07:36   #26
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Uh, is dat alles ? Geen criteria aan verbonden om erkent te zijn als jood ? Afstamming, bloed, en dergelijke ?
Bs'd

Niets waar jij je hoofd over hoeft te breken, laat het maar aan de joden over.

Citaat:
Over dit heb ik het over het grondgebied waar Joden als zogenaamde uitverkoren volk dient naar toe te reizen, maar heb je er eens over nagedacht dat er mensen kunnen zijn die zich kunnen voordoen als jood en dus niet aan de criteria voldoen van een jood !!
Als iemand naar Israel wil emigreren moet hij aantonen dat hij joods is of joodse voorouders heeft.
Oud 5 april 2015, 07:42   #27
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Niets waar jij je hoofd over hoeft te breken, laat het maar aan de joden over.

Als iemand naar Israel wil emigreren moet hij aantonen dat hij joods is of joodse voorouders heeft.
Gemakzucht, zie je wel joden kunnen daar niet uit eigengereidheid over oordelen...en dat kun je niet staven door alleen maar te vragen dat ze dat kunnen aantonen...complex gegeven dat wel...maar het woord joden...ik geloof dat dit grotendeels een verzonnen is om mensen zonder land toch een land te kunnen geven..ook al berust israel als naam niet op een land...

De betekenis van israel blijkt een totaal andere bedoeling te hebben dan ik denk !

Maar ga je mij nog verdenken van antisemitisme ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 07:42.
Oud 5 april 2015, 07:54   #28
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Gemakzucht, zie je wel joden kunnen daar niet uit eigengereidheid over oordelen...

Bs'd

Nee, dat zie ik helemaal niet.

Citaat:
en dat kun je niet staven door alleen maar te vragen dat ze dat kunnen aantonen...
Ja hoor, als ze dat kunnen aantonen dan is dat goed.

Citaat:
complex gegeven dat wel...maar het woord joden...ik geloof dat dit grotendeels een verzonnen is om mensen zonder land toch een land te kunnen geven..ook al berust israel als naam niet op een land...
Maak je geen zorgen, er zijn mensen die geloven nog idiotere dingen.

Citaat:
De betekenis van israel blijkt een totaal andere bedoeling te hebben dan ik denk !

Maar ga je mij nog verdenken van antisemitisme ?
Ik heb andere plannen met m'n vrije tijd.
Oud 5 april 2015, 07:56   #29
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed heb zijn "joden" een fout ten tijde van de brits - romeinse vertaling en volgens de ierse bijbel bevatte het ierse alfabet geen letter J maar een soort I of l;

Het woord jood is afgeleid uit de ierse taal volgens volgende stuk;

Bron: http://www.trillingsfrequenties4all....oomnieuws.html
Bs'd

Iedere zot kan allerlei stukken op het internet zetten. Niet te veel aandacht aan besteden.
Oud 5 april 2015, 08:01   #30
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Iedere zot kan allerlei stukken op het internet zetten. Niet te veel aandacht aan besteden.
Dat was mij al enige duidelijk.
Oud 5 april 2015, 08:01   #31
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Neen, maar wat is de werkelijke toedracht van het joden dom...

Als ik op wikipedia op het woord antisemitisme zoek...is er toch een verhaal die niet helemaal kan kloppen met de geschiedschrijving..

Citaat:
Christelijke religieuze vooroordelen zijn onder andere gebaseerd op de vermeende vijandige houding van Joden tegenover Jezus Christus en de eerste christenen. Dit speelde in de middeleeuwen sterk, maar komt nu minder voor. In de jaren 80 van de 20e eeuw kwam de familie Goeree nog met deze mening in het nieuws.[54]
Dus ik kan er vanuit gaan dat er nep joden zullen zijn die naar israel willen komen, maar het feit spreekt voor zich dat er dus iets van de aangehaalde quote slaat op de nep joden die zich ten tijde van de khazarenrijk bekeerd hebben tot het judaisme maar niet voor het christelijke of of voor de islamitische...de keuze onder hun geweldsmonopolie waar moorden zelfs een doodnormale zaak was !

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 08:05.
Oud 5 april 2015, 08:10   #32
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar wat is de werkelijke toedracht van het joden dom...

Als ik op wikipedia op het woord antisemitisme zoek...is er toch een verhaal die niet helemaal kan kloppen met de geschiedschrijving..
Bs'd

In dat geval adviseer ik je om wikipedia even aan te passen.

Citaat:
Dus ik kan er vanuit gaan dat er nep joden zullen zijn die naar israel willen komen, maar het feit spreekt voor zich dat er dus iets van de aangehaalde quote slaat op de nep joden die zich ten tijde van de khazarenrijk bekeerd hebben tot het judaisme
Voor de joden is iemand die zich bekeerd heeft tot het jodendom een jood.

En aangezien de joden bepalen wie er jood is, en aangezien de joden bepalen wie er naar Israel mag immigreren, zijn andere opvattingen irrelevant.
Oud 5 april 2015, 08:39   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat voor een racistisch taaltje is me dat? Hoe zuiver is jouw afstamming dan wel? Ben jij soms 100,00 % Arisch?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 09:04   #34
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat voor een racistisch taaltje is me dat? Hoe zuiver is jouw afstamming dan wel? Ben jij soms 100,00 % Arisch?
Kijk, een godsdienstbeleving is iets totaal anders dan religieuze beleving..

Als er gesproken wordt over een plan dat geen gronden heeft met rassen of etniciteit..is er sprake van alle mensen ongeacht het geloof dat je zelf beleeft...

Het gaat over een volk dat in samenwerking met een plan geprofeteerd wordt..dus is een bepaalde geestelijkheid voor nodig om dat plan kans van slagen te geven, maar als je aanspraak maakt op aardse gronden die volgens dat geloof behelst dat ze enkel toebehoort aan een bepaalde volk, in dit geval 'joden' terwijl er sprake is van een plan dat ongeacht het geloof die jij hebt alle mensen in wordt opgenomen...maar dan enkel in geestelijk opzicht !

Net daarom de meeste geweld en aversie tegen joden gebeurd uit het verwerpen van dat plan dat werd geprofeteerd ten tijde van het romeinse rijk maar zelfs daarvoor !
Oud 5 april 2015, 09:12   #35
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, een godsdienstbeleving is iets totaal anders dan religieuze beleving..

Als er gesproken wordt over een plan dat geen gronden heeft met rassen of etniciteit..is er sprake van alle mensen ongeacht het geloof dat je zelf beleeft...

Het gaat over een volk dat in samenwerking met een plan geprofeteerd wordt..dus is een bepaalde geestelijkheid voor nodig om dat plan kans van slagen te geven, maar als je aanspraak maakt op aardse gronden die volgens dat geloof behelst dat ze enkel toebehoort aan een bepaalde volk, in dit geval 'joden' terwijl er sprake is van een plan dat ongeacht het geloof die jij hebt alle mensen in wordt opgenomen...maar dan enkel in geestelijk opzicht !

Net daarom de meeste geweld en aversie tegen joden gebeurd uit het verwerpen van dat plan dat werd geprofeteerd ten tijde van het romeinse rijk maar zelfs daarvoor !
Bs'd

Nog een verwarde ziel op het forum.
Oud 5 april 2015, 09:23   #36
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Nog een verwarde ziel op het forum.
Heel erg bedankt jood van niets...voel je u bedreigd door mij ?

Dat laatste is werkelijk racistisch bedoelt..heel erg bedankt om een strohalmpje te sturen...maar ik ga niet wenen vermits de meeste joden toch terecht geslachtofferd zijn wegens hun verdrijving uit hun thuisland...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 09:23.
Oud 5 april 2015, 10:18   #37
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 april 2015 om 10:20.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 10:18   #38
geertvdb

Standaard

Citaat:
Een "Messiaanse Jood" is een Jood die zich bereid toont Jeshua ("Jezus") als Messias te erkennen, dus een belangrijke toegeving aan het Christendom. De betrokkene zet evenwel niet de stap waarbij hij/zij toetreedt tot het Christendom. Die zogenaamde "Messiaanse Joden" worden door diverse takken van het Judaïsme nagenoeg unaniem afgewezen.
En dan? Wat maakt dat nu uit of er joden zijn die in Jezus geloven, of dat de rosse van K3 de maagd Maria is?
het gaat erom dat dat dat allemaal religieuze nutters zijn. tenzij dat u gelooft dat 1 van die strekkingen 'de ware godsdienst' is?
Oud 5 april 2015, 10:23   #39
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het zelfde als islamofobie ?
Waar zeg ik dat het 'hetzelfde' is?

Citaat:
Bij de ene is het een verwijt een rascist te zijn, en bij de andere is het een
verwijt onrealistische angst te hebben voor een godsdienst.
Een groot verschil naar mijn idee.
Wat is het ene, en wat is het andere?
Oud 5 april 2015, 10:38   #40
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij de ene is het een verwijt een rascist te zijn, en bij de andere is het een
verwijt onrealistische angst te hebben voor een godsdienst.
Bs'd

Alle angst voor de islam, hoe groot ook, is realistisch.

Kijk alleen maar wat ze uitvreten met hun eigen soort in het Midden Oosten.

Voor de ongelovigen hebben ze nog wat ergers in petto.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be