![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is blijkbaar echt ondenkbaar als het van franstalige kant moet komen. Nu de franstaligen voelen hoe het klimaat aan het keren is in Vlaanderen, en dat het steeds minder vanzelfsprekend wordt dat ze nog bediend zullen worden in hun taaltje om aan hun laksheid en arrogantie tegemoet te komen, zit de angst er echt in. Dat wil het franstalig herrenvolk niet ! Zo veel solidariteit willen ze niet opbrengen, terwijl ze omgekeerd wel eisen dat de Vlamingen de Waalse en Brusselse putten blijven vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 11/10 [SIZE=2]Wetsvoorstel B-H-V vandaag ingediend[/SIZE]
De wetsvoorstellen inzake de splitsing van het kies- en het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde zullen nog maandag worden ondertekend door de respectieve fractievoorzitters en worden ingediend in het federale parlement. Dat zijn de voorzitters van VLD, sp.a, CD&V, Spirit en N-VA maandagochtend overeengekomen. Het Vlaams regeerakkoord bepaalt dat de fracties van de partijen die deel uitmaken van de Vlaamse regering bij het begin van het (federale) parlementaire jaar in Kamer en Senaat wetsvoorstellen tot splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde voor de Kamer-, Senaats- en Europese verkiezingen en tot splitsing van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde zullen indienen. Over de strategie - onmiddellijk indienen of nog even wachten op wat er inzake B-H-V in de federale beleidsverklaring zal staan - zaten VLD en sp.a-Spirit, die ook deel uitmaken van de federale regering, enerzijds en CD&V en N-VA anderzijds niet helemaal op dezelfde golflengte. Vorige donderdag probeerden de voorzitters van de meerderheidspartijen al een eerste maal de violen te stemmen. Maandagochtend lukte dat dus wel. bron : GVA Laatst gewijzigd door Clemens : 11 oktober 2004 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben Tegendradigaard uit een kleine dorpke in de Kempen en ik lig der wel wakker van. splitsen die boel.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ze gaan het indienen en dan gaan ze gaan spreken ????? Niet spreken. Gewoon stemmen moeten ze doen.
En het dreigement van De Wael dat als de regering valt het niet gesplitst zou zijn ??? Tja nu is het ook niet gesplitst dus gaat Vlaanderen er niet op achteruit. Maar zal wel de VLD er op achteruitgaan bij de volgende verkiezingen. en dat is hetgeen waar De Wael schrik voor heeft.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Betalen, betalen ?????
NOPPES BETALEN !!!! ze moeten ook niet gaan klappen. GEwoon de neuzen tellen inhet parlement.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[font=Arial]De Nieuw-Vlaamse Alliantie is tevreden dat de Vlaamse meerderheidspartijen als één Vlaams front een wetsvoorstel indienen voor de snelle splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor de N-VA was de snelle splitsing een van de centrale thema’s vóór de verkiezingen. Dat blijft ook zo ná de verkiezingen.[/font] De N-VA eist nu dat de wetsvoorstellen voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde de normale parlementaire procedure doorlopen. Zodoende moeten de voorstellen tegen het einde van het jaar goedgekeurd zijn. In uitvoering van het Vlaamse Regeerakkoord wordt de bespreking van de voorstellen niet meegenomen naar het Forum. Wie overleg wil met de Franstaligen, kan dat perfect in het kader van de commissiewerkzaamheden, net zoals dat het geval is voor elk ander wetsvoorstel. De N-VA beklemtoont dat de bespreking niet zal gevoerd worden vanuit de tegenstelling tussen de federale oppositie en de meerderheid. De N-VA streeft in dit dossier enkel een welomlijnd resultaat na: het realiseren van de splitsing van de kieskring B-H-V. Het spreekt voor zich dat er van communautaire toegevingen geen sprake kan zijn. De democratische meerderheid in het parlement dient te worden gerespecteerd, ook als het een Vlaamse meerderheid is. Meer dan het Blok kan bewerkstelligen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() euh BVL ik denk dat zonder het Blok er geen meerderheid is om BHV te splitsen... of het zou moeten zijn dat er een Waalse partij instemt om BHV zomaar te splitsen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De kieskring BHV komt dichterbij.
1ste stap was tot een overeenkomst komen onder de Vlaamse partijen met het Vlaams regeerakoord. 2de stap was een wetsontwerp maken waar alle Vlaamse partijen konden achterstaan. 3de stap : indienen van het wetsontwerp voor het begin van het parlementair jaar. Stap voor stap naar meer Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Milquet wijst er vandaag op dat het cdH-partijbureau altijd hetzelfde standpunt heeft verkondigd: een splitsing kan niet. Ze herinnert ook aan de engagementen die alle Franstalige partijen terzake hebben genomen.
![]() Volgens de partijvoorzitster is de enige mogelijke oplossing een terugkeer naar de oude, arrondissementele kieskringen die bestonden voor de federale verkiezingen van 2003. ,,Alle andere voorstellen kunnen niet tegemoet komen aan de noden van de Franstaligen in de rand en doen afbreuk aan de solidariteit tussen Franstaligen'', staat in een mededeling te lezen. ![]() CD&V - NVA en hunr verkiezingsbeloften ![]() Wie zal het meeste haar op zijn tanden hebben ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() [quote=Raven]Dat zinnetje verdiend wel eens herhaald te worden.[/QUOTE
Als er 1 partij is die waarvan zijn mandatarissen enkel leunen op hun zitje zijn het de Blokkertjes wel. Want veel hebben ze niet te vertellen in het parlement. En als ze iets vertellen, laten ze hun PR mannen de tekstjes schrijven. Ze gaan dan nog op hun bek, als ze tegengewicht krijgen. Zeker vanuit N-VA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dezevendedag had Annemans precies niet veel zinnigs te vertellen hé? Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2004 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bruno232 : 11 oktober 2004 om 16:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
MR en PS hebben hun eigen voorstel, en CDH heeft haar agenda. Vlaanderen heeft één gemeenschappelijk voorstel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Laat staan wat de partijen dan onderling niet allemaal uit te vechten hebben... .
![]() |