![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Wisenose wrote:
> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>"krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht >>news:[email protected] ali.nl... >> >>KNIP met dank aan Krokkebaas ;-) >> >> >>>4. Volgens TNS wil een groot deel van de Vlamingen (40 pct) het Blok in > > de > >>>regering. >> >>Wat dan de laatste belgische regering zal zijn. >> > > Dat is toch geen probleem GK ! > Dan verandert België gewoon van naam; > wat denk je van "Etats Unies de Belgique" ? Dat hebben ze al eens geprobeerd, en dat ging ook niet. -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#22 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > Dixit wrote: > >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >>>"krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht >>>news:[email protected] cali.nl... >>> >>>KNIP met dank aan Krokkebaas ;-) >>> >>> >>>>4. Volgens TNS wil een groot deel van de Vlamingen (40 pct) het Blok in >> >> de >> >>>>regering. >>> >>>Wat dan de laatste belgische regering zal zijn. >>> >>>-- >>>Ghingis Khan >>>http://chinggiskhanfoundation.com/ >>>http://www.khadag.org/ >> >> >> Gelukkig hebben wij dan nog Ginghis die ons alsnog herinnert aan wat de >> VB-kaderleden *eigenlijk* van plan zijn. >> Toch maar verbieden dus. > > Gij wilt het Vlaams Blok laten verbieden omwille van haar separatistische > programma??? > Zo zijn toch de democraten anno 2004, typische Stalinisten. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#23 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > Wisenose wrote: > >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >>>"krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht >>>news:[email protected] cali.nl... >>> >>>KNIP met dank aan Krokkebaas ;-) >>> >>> >>>>4. Volgens TNS wil een groot deel van de Vlamingen (40 pct) het Blok in >> >> de >> >>>>regering. >>> >>>Wat dan de laatste belgische regering zal zijn. >>> >> >> Dat is toch geen probleem GK ! >> Dan verandert België gewoon van naam; >> wat denk je van "Etats Unies de Belgique" ? > > Dat hebben ze al eens geprobeerd, en dat ging ook niet. > Want dan kregen ze die jaarlijkse 10 miljard euro niet mee van de Vlamingen ? En de koning moest verhuizen ook nog zeker ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#24 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > Wisenose wrote: > > > >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > >>>"krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht > >>>news:[email protected] cali.nl... > >>> > >>>KNIP met dank aan Krokkebaas ;-) > >>> > >>> > >>>>4. Volgens TNS wil een groot deel van de Vlamingen (40 pct) het Blok in > >> > >> de > >> > >>>>regering. > >>> > >>>Wat dan de laatste belgische regering zal zijn. > >>> > >> > >> Dat is toch geen probleem GK ! > >> Dan verandert België gewoon van naam; > >> wat denk je van "Etats Unies de Belgique" ? > > > > Dat hebben ze al eens geprobeerd, en dat ging ook niet. > > > > Want dan kregen ze die jaarlijkse 10 miljard euro niet mee van de > Vlamingen ? En de koning moest verhuizen ook nog zeker ? > Neen, vlamingen hielden de koning op de troon (koningskwestie). WN. |
![]() |
#25 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > > "krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in >> bericht >> news:[email protected] i.nl... >> >> > In "De Standaard" staat eveneens dat het VB relatief weinig >> > aanhang vindt >> > bij hooggeschoolden, maar ze geeft er geen aanwijzingen of >> > cijfers over. >> > Zou dit terecht zijn en heeft iemand daar wel cijfers over ? >> >> Ik weet niet waar jij dat haalt. Het TNS-onderzoek toont >> uitdrukkelijk het omgekeerde aan. >> >> Ik citeer uit DS van 9.10.04, op p. 4 ("Hart van kiezers ligt >> rechts van het midden"): >> >> quote >> >> 22 procent van de [Vlaamse] kiezers noemt zichzelf "eerder >> rechts". Het zijn vooral kaderleden, mannen, hogere sociale >> klassen en mensen met een diploma hoger onderwijs. >> Het Vlaams Blok is bij die categorie mensen de populairste >> partij, >> 40 pct stemt erop. 30 pct. stemt voor CD&V/N-VA en 20 pct. voor >> de >> VLD. >> >> unquote >> >> > Er klopt hier iets niet, maar ik weet niet wat. >> >> Nu wel. >> >> Krokkebaas > > Klopt wat je schrijft. Wat ik las had zich verkeerd in mijn > geheugen > genesteld. > In "De Standaard" staat niet "hooggeschoolden", maar wel "hogere > kaders" > (tezamen met de vrouwen), waarbij het Blok weinig succes kent. > Je kan inderdaad geen gelijkheidsteken zetten tussen beide > bevolkingsgroepen, ook al zijn hogere kaders doorgaans wel > hooggeschoolden. > Maar vervang in m'n post "hooggeschoolden" door "hogere kaders" > en mijn > vraag blijft dan nog wel overeind: waarom niet bij hen? Ik herhaal: in de groep "kaderleden en hogere sociale klassen" is het VB de <grootste> partij (40 pct). Waar lees jij dat het geen succes zou hebben bij hooggeschoolden? Krokkebaas |
![]() |
#26 |
|
![]() "krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > "krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht > > news:[email protected] i.nl... > > >> "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in > >> bericht > >> news:[email protected] i.nl... > >> > >> > In "De Standaard" staat eveneens dat het VB relatief weinig > >> > aanhang vindt > >> > bij hooggeschoolden, maar ze geeft er geen aanwijzingen of > >> > cijfers over. > >> > Zou dit terecht zijn en heeft iemand daar wel cijfers over ? > >> > >> Ik weet niet waar jij dat haalt. Het TNS-onderzoek toont > >> uitdrukkelijk het omgekeerde aan. > >> > >> Ik citeer uit DS van 9.10.04, op p. 4 ("Hart van kiezers ligt > >> rechts van het midden"): > >> > >> quote > >> > >> 22 procent van de [Vlaamse] kiezers noemt zichzelf "eerder > >> rechts". Het zijn vooral kaderleden, mannen, hogere sociale > >> klassen en mensen met een diploma hoger onderwijs. > >> Het Vlaams Blok is bij die categorie mensen de populairste > >> partij, > >> 40 pct stemt erop. 30 pct. stemt voor CD&V/N-VA en 20 pct. voor > >> de > >> VLD. > >> > >> unquote > >> > >> > Er klopt hier iets niet, maar ik weet niet wat. > >> > >> Nu wel. > >> > >> Krokkebaas > > > > Klopt wat je schrijft. Wat ik las had zich verkeerd in mijn > > geheugen > > genesteld. > > In "De Standaard" staat niet "hooggeschoolden", maar wel "hogere > > kaders" > > (tezamen met de vrouwen), waarbij het Blok weinig succes kent. > > Je kan inderdaad geen gelijkheidsteken zetten tussen beide > > bevolkingsgroepen, ook al zijn hogere kaders doorgaans wel > > hooggeschoolden. > > Maar vervang in m'n post "hooggeschoolden" door "hogere kaders" > > en mijn > > vraag blijft dan nog wel overeind: waarom niet bij hen? > > Ik herhaal: in de groep "kaderleden en hogere sociale klassen" is > het VB de <grootste> partij (40 pct). Waar lees jij dat het geen > succes zou hebben bij hooggeschoolden? > > Krokkebaas Krokke, Ik wist dat ik het gelezen had in "De Standaard", maar het was niet in de weekenduitgave, wat ik eerst dacht en nog eens napluisde, maar in de krant van maandag in het artikel "Tien vragen over de VB-kiezer: De partij van het volk". Onder de afbeelding staat letterlijk "Behalve bij vrouwen en hoger-opgeleiden is het Blok doorgedrongen tot alle lagen van de bevolking. En in het artikel zelf staat nogmaals: "Het VB doet het slechter dan gemiddeld bij vrouwen, mensen uit de hogere klassen en hoger opgeleiden". Zo, en nu jij ... Zou de krant misschien een Omarr-strategie toepassen? Je tegenstanders in het vakje "imbecielen" stoppen, om vervolgens uit te pakken met je eigen vermeende superioriteit? En op de reactie van Tom De Moor: Klopt wat je zegt. Ik zou er iets willen aan toevoegen: vrouwen hebben altijd een sterkere drang gehad zich te conformeren dan mannen. Het "dwarsliggen" tegen de gevestigde waarden is de mannen meer ingeboren. Daarom dat vrouwen in se conservatiever zijn dan mannen. Een vrouw is als de dood voor maatschappelijke uitsluiting. hedwig hedwig |