Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2003, 18:57   #21
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Belang
Net zoals het LRM bezwijkt ook het CGKR niet onder de druk van de politieke partijen. De demokratie werkt nog!
Nu moet u mij eens uitleggen waar beide verenigingen hun democratische legitimatie vandaan halen. Heeft de kiezer deze mensen ooit een mandaat gegeven?

Als de democratie blijkbaar zo hoog in uw vaandel staat, pas de zaak hier toe op de snelweg van de democratie, nl. een volksraadpleging. Laat het volk oordelen.
Een volksraadpleging in heel Vlaanderen met als vraag: is het Vlaams Blok een racistische partij?
Zelfs als een derde van de mensen die niet op het Vlaams blok hebben gestemd "nee" stemmen, dan nog is meer dan de helft van mening dat het Vlaams Blok een racistische partij is.
Ik ben bereid om mij persoonlijk voor zo'n volksraadpleging in te zetten als het Vlaams Blok zich ertoe verbindt om bij veroordeling door een volksraadpleging zichzelf te ontbinden.
Denk aan Le Pen in Frankrijk. We gaan nog lachen...
Oud 8 maart 2003, 19:10   #22
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Citaat:
Citaat:
Net zoals het LRM bezwijkt ook het CGKR niet onder de druk van de politieke partijen. De demokratie werkt nog!
Nu moet u mij eens uitleggen waar beide verenigingen hun democratische legitimatie vandaan halen. Heeft de kiezer deze mensen ooit een mandaat gegeven?

Als de democratie blijkbaar zo hoog in uw vaandel staat, pas de zaak hier toe op de snelweg van de democratie, nl. een volksraadpleging. Laat het volk oordelen.
Een volksraadpleging in heel Vlaanderen met als vraag: is het Vlaams Blok een racistische partij?
Zelfs als een derde van de mensen die niet op het Vlaams blok hebben gestemd "nee" stemmen, dan nog is meer dan de helft van mening dat het Vlaams Blok een racistische partij is.
Ik ben bereid om mij persoonlijk voor zo'n volksraadpleging in te zetten als het Vlaams Blok zich ertoe verbindt om bij veroordeling door een volksraadpleging zichzelf te ontbinden.
Denk aan Le Pen in Frankrijk. We gaan nog lachen...

[size=6]Akkoord, maar mag het Vlaams Blok dan eerst via de rode staatszender haar programma eens grondig uiteenzetten zoals alle andere 'democratische' partijën dat dagelijks mogen doen?

Ik denk dat het lachen dan aan ons is, 100% zeker van.[/size]
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 21:50   #23
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Moon, het zou me sterk verbazen dat het VB spreekt over "Belgen" uitwijzen na een criminele daad.
Als je even logisch nadenkt, kan dit niet!
Wat wel zou kunnen is, wanneer blijkt dat één of andere terrorist de Belgische nationaliteit onder valse voorwendsels bekomen heeft, die nationaliteit weer af te nemen.
Wat ook kan, is "vreemdelingen" die een crimineel feit plegen, uitwijzen.

Een Belg is een Belg, ook al heeft die een ander kleurtje!
denk je dat k dat verzin?
lees hun partijprogramma eens !!! waarom denk je dat k vind dat VB te ver gaat?
ik citeer: (...) Het staatsburgerschap kan altijd worden
ingetrokken na bewezen fraude of een veroordeling voor zware criminele feiten. (...) p.17
eigenlijk is VB al "mild" geworden, hun oude programmas gingen nog veel verder, nog meer dinges die niet kunnen maar blijkbaar waren er toen niet veel mensen die logisch nadachten
wat ik niet snap is, VB heeft het altijd over dat vreemdelingen de wetten moeten respecteren enzo maar hoeveel keren hebben ze al zelf niet de GW of de internationale verdragen miskent !!!
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 21:54   #24
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote="Duym"]
Citaat:

[size=6]Akkoord, maar mag het Vlaams Blok dan eerst via de rode staatszender haar programma eens grondig uiteenzetten zoals alle andere 'democratische' partijën dat dagelijks mogen doen?

goei idee !! want blijkbaar weten veel mensen niet wat VB inhoudt !!
mar voordat VB zijn zegje mag doen, gaan wij de GW en aantal mensenrechten verdragen toelichten en toetsen aan hun 70programma en huidig programma
en wacht tot dat de mensen de recente uitpsraken van VB over die holebi video horen !!!
we zullen wel zien wie er gaat lachen
Oud 8 maart 2003, 22:00   #25
vlaanderen72
Banneling

Standaard

ingetrokken na bewezen fraude of een veroordeling voor zware criminele feiten. (...) p.17
eigenlijk is VB al "mild" geworden, hun oude programmas gingen nog veel verder, nog meer dinges die niet kunnen maar blijkbaar waren er toen niet veel mensen die logisch nadachten
wat ik niet snap is, VB heeft het altijd over dat vreemdelingen de wetten moeten respecteren enzo maar hoeveel keren hebben ze al zelf niet de GW of de internationale verdragen miskent !!![/quote]

vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 22:00   #26
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Foutje! 8)
Oud 8 maart 2003, 22:01   #27
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Moon, het zou me sterk verbazen dat het VB spreekt over "Belgen" uitwijzen na een criminele daad.
Als je even logisch nadenkt, kan dit niet!
Wat wel zou kunnen is, wanneer blijkt dat één of andere terrorist de Belgische nationaliteit onder valse voorwendsels bekomen heeft, die nationaliteit weer af te nemen.
Wat ook kan, is "vreemdelingen" die een crimineel feit plegen, uitwijzen.

Een Belg is een Belg, ook al heeft die een ander kleurtje!
wat ik niet snap is, VB heeft het altijd over dat vreemdelingen de wetten moeten respecteren enzo maar hoeveel keren hebben ze al zelf niet de GW of de internationale verdragen miskent !!!
Het vlaams blok mag voor mijn part zo streng mogelijk zijn, in het uitbrengen van de partij -standpunten!
En iedereen heeft er zijn mond vol van dat de partij met de jaren het progamma afgezwakt ,omdat ze ook andere kiezers wil aantrekken.
Het is zeker anders geformuleerd doch de beginselstandpunten zal de partij nooit verloochenen!
En ik sta voor de volle100% achter mijn partij en dat zal steeds zo blijven!
Oud 8 maart 2003, 23:54   #28
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Moon, het Vlaams Blok is ras-- en andre sisten voor het uitwijzen van criminelen. EN WAT GAAT U VERTELLEN over Coveliers die KRACK hetzelfde zegt en beweerd. Met 50 maten en 25 gewichten worden door Julie demoraten gebruikt om UW GROTE gelijk te propaganderen. We gaan de DEMOCRATEN toch ook niet te lijf mer strenen zolas ze gedaaan hebben in Mechelen tegen het Blok. En dan nog onder het oog van de politie. Wanneer ik niet meer mag zeggen wat ik wil . DAN LEEF IK IN EEN DICTATUUR!!!. En dan mogen ze mij wijs proberen maken dat ze een demorcatie beschermen. 't Zijn zotten die dat geloven. IEDER heeft voor mij het recht ZIJN mening te verkondigen, ongeacht of U dat rassistisch vind of niet. Ik vind die andere mening ook maar gelul. En wanneer men de andere partijen zou moeten beoordelen over het tegen het Blok of Niet. DAN MOGEN ZE GEEN ANDER PROGRAMMAPUNTEN kenbaar maken. Zoals, wanneer ge nu terug stemt voor de VLD, spa en groen.... Dan is er een belastingsverlaging (sik) in het jaar 2006. DAT IS ZUIVERE VOLKVERLAKKERIJ.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 06:38   #29
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote="moon"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:

goei idee !! want blijkbaar weten veel mensen niet wat VB inhoudt !!
mar voordat VB zijn zegje mag doen, gaan wij de GW en aantal mensenrechten verdragen toelichten en toetsen aan hun 70programma en huidig programma
en wacht tot dat de mensen de recente uitpsraken van VB over die holebi video horen !!!
we zullen wel zien wie er gaat lachen
Ten eerste:
Een partij afwegen aan een programma dat afgevoerd is, zegt meer over de tegenstanders van die partij, dan over die partij zelf.
Iedere partij heeft het recht om haar programma aan te passen, een recht waar alle partijen gebruik van gemaakt hebben.

Ten tweede:
Het Vlaams Blok haar uitspraken omtrent die holibi-video heeft ons juist al veel kiezers opgebracht. Hier wordt duidelijk gesteld dat het Vlaams Blok niet anti-homo is maar wel anti-bi. Een homo-relatie kan getuigen van trouw en liefde, maar iemand die regelmatig van kutje naar piemeltje moet en omgekeerd, laat geen opening voor een hechte relatie.
Naar schatting, en ik praat met mensen van alle partijën, is er in ieder partij een grote meederheid die bi-seks verwerpelijk vindt (op Agalev na).

18 mei zal aantonen dat het gelijk en het lachen aan onze kant is
Oud 9 maart 2003, 09:02   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Het is zeker anders geformuleerd doch de beginselstandpunten zal de partij nooit verloochenen!
Je partij zal er niet om lachen.
Hier geef jij impliciet toe dat het blok-programma bijgeschaafd werd, maar dat ze nog steeds achter hun initiëel extremistische standpunten staan. Daar nemen we met plezier nota van.
De 'verborgen agenda' onthuld door een loslippig, voortvarend blokstemster.

Citaat:
Ontluisterend hoe in deze eeuw nog zoveel mensen behoefte hebben aan dogmata van partijen, ideologieën of religies.
Hoever is de stap voor dergelijke sujetten naar de roep om een leider, führer, generalissimus of diergelijkenden?
Oud 9 maart 2003, 09:04   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer jullie kunnen lachen met een status-quo of een lichte achteruitgang, dan is het een positieve zaak voor jullie blokkers. Groot gelijk om geen drama te maken van tegenslagen en beginnende aftakeling.
8)
Oud 9 maart 2003, 09:34   #32
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote="Superstaaf®"]
Citaat:
Hier geef jij impliciet toe dat het blok-programma bijgeschaafd werd, maar dat ze nog steeds achter hun initiëel extremistische standpunten staan. Daar nemen we met plezier nota van.

Citaat:
Ontluisterend hoe in deze eeuw nog zoveel mensen behoefte hebben aan dogmata van partijen, ideologieën of religies.
Hoever is de stap voor dergelijke sujetten naar de roep om een leider, führer, generalissimus of diergelijkenden?
Dat het Vlaams Blok programma bijgeschaafd is, is een feit. Dat jij zo iets ziet als onbetekenend is jouw probleem.

Ik heb nooit gezegd voor 100% achter het partijprogramma te staan, maar wel 95% (nog onlangs hier op deze site).
In de ethische kwesties volg ik niet altijd (abortus, euthanasie), daar ze mijn inziens soms te streng zijn.
Ik maak deel uit van de bestuursvergadering in Wilrijk, m.a.w. het Vlaams Blok is wel degelijk een partij waar genuanceerd mag gedacht worden. Dat valt tegen hé?
Oud 9 maart 2003, 10:47   #33
Vlaams Belang
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het LRM is een private organisatie en dat mensen zich verenigen in een organisatie is iets wat toegelaten is bij wet. Het CGKR is een overheidsinstelling, een controleorganisme dat er moet voor waken dat de wetten op het racisme en het principe van gelijke rechten en kansen wordt toegepast.

Elke organisatie die een wettige basis heeft (zoals bv vzw's dat zijn) kunnen zich burgerlijke partij stellen wanneer zij dat nodig acht. Als jij morgen genoeg gelijkgezinden vind, (drie leden is al voldoende) kan jij direct van start met een eigen vzw.

Citaat:
Ik ben van oordeel dat de burger genoeg inspraak heeft via de politieke partijen, de vele verkiezingen die er gehouden worden enz. Ik ben in het algemeen tegen referenda om vele redenen maar die discussie hoort niet in deze draad thuis.
Oud 9 maart 2003, 10:50   #34
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Moon, het Vlaams Blok is ras-- en andre sisten voor het uitwijzen van criminelen. EN WAT GAAT U VERTELLEN over Coveliers die KRACK hetzelfde zegt en beweerd. Met 50 maten en 25 gewichten worden door Julie demoraten gebruikt om UW GROTE gelijk te propaganderen. We gaan de DEMOCRATEN toch ook niet te lijf mer strenen zolas ze gedaaan hebben in Mechelen tegen het Blok. En dan nog onder het oog van de politie. Wanneer ik niet meer mag zeggen wat ik wil . DAN LEEF IK IN EEN DICTATUUR!!!. En dan mogen ze mij wijs proberen maken dat ze een demorcatie beschermen. 't Zijn zotten die dat geloven. IEDER heeft voor mij het recht ZIJN mening te verkondigen, ongeacht of U dat rassistisch vind of niet. Ik vind die andere mening ook maar gelul. En wanneer men de andere partijen zou moeten beoordelen over het tegen het Blok of Niet. DAN MOGEN ZE GEEN ANDER PROGRAMMAPUNTEN kenbaar maken. Zoals, wanneer ge nu terug stemt voor de VLD, spa en groen.... Dan is er een belastingsverlaging (sik) in het jaar 2006. DAT IS ZUIVERE VOLKVERLAKKERIJ.
je moet beter lezen wat ik schrijf, het uitwijzen van criminelen die de belgische nationaliteit hebben kan toch niet zomaar !! (behalve indien je hebt gefraudeert )
wat ik aankaart is dat iedere belg niet gelijk wordt behandelt door VB en dat kan niet, ze kijken naar uw etnische afkomst om u anders te behandelen hoewel we allemaal belgen zijn
beste fernand, ik ben zelf tegen het cordon, hoewel mijn partij ervoor is
ik vind dat het mogelijk is om met VB samen te werken, de laatste tijd heb k gemerkt dat VB goede dingen voor gehandicapten enzo
btw fernand heb je ook de oudere programmas van VB al eens geleze?
met oud bedoel k die van 1999 en ervoor
ze hebben in een paar jaar tijd een bocht van 360° genome , ik hoop dat ze echt veranderd zijn mar blijkbaar zijn er veel mense (zoals Vl72) die het oude terug wille
Oud 9 maart 2003, 15:21   #35
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Beste Moon, het programma van het Blok van voor 99, was een programma IN ZIJN TIJD. Dat het wat afgevlakt is geworden, dat moet ik ook tot mijn SPIJT bekennen. De eisen aangaande vreemdelingen en criminelen worden nu door de andere partijen toegepast, EN GEEN HAAN DIE ZE beschuldigd van rassisme of faschisme. Het Blok wordt alleen verketterd omdat het VLAAMS is, en de onafhankelijkheid wil. En wanneer men de Vlamingen wil verdelen......... Dan beschuldigd men de ene van ras----fasch en nazist. En het spel van drie kluiten kan beginnen. Ruzie allom in het Vlaamse huishouden. ..;;... En de Walen en Begischisten lachen zich krom om zoveel domheid en lompheid. (endatzegelijkhebbenook)
Oud 9 maart 2003, 16:16   #36
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Beste Moon, het programma van het Blok van voor 99, was een programma IN ZIJN TIJD. Dat het wat afgevlakt is geworden, dat moet ik ook tot mijn SPIJT bekennen. De eisen aangaande vreemdelingen en criminelen worden nu door de andere partijen toegepast, EN GEEN HAAN DIE ZE beschuldigd van rassisme of faschisme. Het Blok wordt alleen verketterd omdat het VLAAMS is, en de onafhankelijkheid wil. En wanneer men de Vlamingen wil verdelen......... Dan beschuldigd men de ene van ras----fasch en nazist. En het spel van drie kluiten kan beginnen. Ruzie allom in het Vlaamse huishouden. ..;;... En de Walen en Begischisten lachen zich krom om zoveel domheid en lompheid. (endatzegelijkhebbenook)
de eisen aangaande vreemdelingen worden niet door andere partijen nu toegapst!!
der is geen enkele partij die zegt dat we vreemdelingen moeten discrimineren inzake onderwijs,tewerkstelling,huisvesting,...
ben je het ermee eens dat VB voor 1999 toch wel racistisch is?
nu zijn ze veel milder geworden, volgens mij blijft er van het extreem gedachtegoed van VB binnen 5jaar niks van over
Oud 9 maart 2003, 17:07   #37
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Wanneer jullie kunnen lachen met een status-quo of een lichte achteruitgang, dan is het een positieve zaak voor jullie blokkers. Groot gelijk om geen drama te maken van tegenslagen en beginnende aftakeling.
8)
18 mei zal aantonen dat het blok WEERAL vooruitgegaan is, nu geen waanideeen gaan kweken ee superstaaf!
Oud 9 maart 2003, 17:15   #38
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Superstaaf®"]
Citaat:

Citaat:
Inderdaad superstaaf ik blijf 100% achter het blok staan ,nu en altijd!
en ik ben loslippig en vootvarend ahum ,waarom ,omdat ik STEEDS zeg hoe ik het bezie en vind!
Zo zij het.
Ik zou me niet langer thuisvoelen in een partij die net als de andere word:kazakkendraaiers!
En dat zie ik het blok niet doen.
Oud 9 maart 2003, 19:42   #39
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Moon, hetgeen U rsssistis noemt, noem ik gezond verstand
Oud 9 maart 2003, 21:12   #40
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Moon, hetgeen U rsssistis noemt, noem ik gezond verstand
tja al goe da we dan tenminste nog een GW hebbe zeker !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be