![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens die huurwaarborg mag ook een bankwaarborg zijn, maar dat is al een eerste aanwijzing : bij slechte betalers weigert de bank een huurwaarborg te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan het van mijn part zelfs verkrachting of doodslag noemen. Daarom is het dat nog niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Jij moet een fantastische man zijn om daarover te kunnen een oordeel uit te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 30 april 2015 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 30 april 2015 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dan gaat men maar naar een andere bank die geen forfait van € 250,00 vraagt. Er zijn banken genoeg in ons land. Ik denk eerder dat die banken weigerachtig zijn omdat zij die cliënt van haar noch pluim kennen en geen goede inlichtingen over hem kunnen verkrijgen ofwel dat die een verleden heeft dat bol staat met klachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb je juist niet begrepen ? 4.900 gedocumenteerde klachten bij de huurdersbond. Denk je dat die dossiers openen voor lulkoek ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgever had goede bedoelingen, maar de banken vegen er hun voeten aan. Waarom die hoge dossierkost ? Gewoon om hem buiten te jagen. Motto : 'ga maar ergens anders heen' Nochtans is de wet formeel : de bank bij wie een zichtrekening loopt MOET die huurwaarborg geven. De praktijk is echter heel anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat 3 maanden al als zéér snel wordt ervaren en dat twee maanden huurwaarborg niet volstaat om de gederfde huur voor drie maanden te compenseren. En nog minder om er de aangerichte vernielingen van te laten herstellen. Dat "mevraa Oemans" niet streeft naar een procedure zoals jij dat graag zou zien heeft waarschijnlijk te maken met de grondwet. Citaat:
Er mag volgens de Belgische grondwet niet geraakt worden aan het gewaarborgde recht op een behoorlijke huisvesting. Mevraa Oemans raakt niet aan de recht. In tegenstelling tot de sossen komt ze niet uitsluitend op voor wanbetalers en allerlei krapuul dat andermans eigendom vernielt. En dat is maar goed ook. Ik kende ooit een "gezin" van 8 personen en vier grote honden. De vrouw des huizes ((een ex.prostituee) had een echtgenoot met een invalidepensioen en een jonge bouwvakker met een baan. Ze huurden een sociale woning van de kantonnale bouwmaatschappij van Beringen, maar hadden evengoed j�*ren huurachterstand en problemen met de elektriciteitsmaatschappij. Dat was alleen mogelijk omdat ze gesteund werden door een gemeenteraadslid van de SP.a. Uitgerekend de dag dat de vrouw en haar minnaar (voor de zoveelste keer) van een fertiliteitskliniek kwamen (omdat ze via natuurlijke weg geen kinderen meer kon krijgen) werd hun hebben en houden op straat gezet met de deurwaarder. De "sociale" huurmaatschappij was de klachten wegens overlast (uitwerpselen, ontelbare niet reglementaire vuilzakken tot op straat en een rattenplaag) beu, alsook de veel te hoog opgelopen huurachterstand en de vernielingen. Het gezin leefde daarna een tijdlang in hun caravan op een recreatiedomein, en toen die afbrandde werd hen een afgelegen boswachterswoning ter beschikking gesteld. Waarna de vrouw een pulpblaadje inschakelde om het gemeentebestuur aan te klagen dat de aansluitingskosten voor water en stroom weigerde te betalen. De sociale woning, die splinternieuw was toen het gezin ze betrok, was totaal vernield. Niet alleen het glas van de voordeur was al j�*ren gebarsten, zelfs de vloeren moesten vervangen worden omdat ze niet meer proper te krijgen waren. Pas na enkele maanden werd die woning opnieuw verhuurd.....aan een Limburgse vrouw met een Marokkaanse "vriend". Na een jaar stond het huis opnieuw te huur. Ik denk niet dat de sociale verhuurmaatschappij veel gehad heeft aan de bestaande huurwaarborg, noch dat ze veel verdiende aan de verhuur van dat huis....
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'tis mevraa Oumans. Oep zen aantwaarps, zjust gelak da zij klapt. En met extreme voorbeelden bewijs je juist niets. Net zoals niet alle verhuurders huisjesmelkers zijn. Mijn dochter huurt haar flat van een vlaming die er acht heeft in brussel. Die vraagt correct twee maand waarborg. De zes flats die ze daarvoor bezocht vroegen die klootzakken allemaal drie maand. Te betalen op HUN rekening. (volkomen verboden, is fraude) Toen zij haar studentenkot opzegde, hebben we zes maanden moeten wachten op de waarborg met als onnozele uitleg dat de huisbazin eerst nog de electriciteitsafrekening moest afwachten. Tot ik het beu was en die dame even een bloemlezing heb gegeven over de vaststelbare overtredingen in haar pand o.a. op vlak van brandpreventie en normen die ze niet respecteerde. Twee dagen later stond het geld op mijn rekening. Bewijst dit iets ? Neen, het zijn anekdotes. Er zijn stronthuurders en er zijn strontverhuurders. Zij vormen gelukkig een kleine minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Rus en zijn vriendin die hierboven ooit een appartement huurden via het OCMW hadden wel geld om op één jaar tijd drie tweedehandsauto's te kopen, maar geld om hun huur te betalen hadden ze niet. Ik heb met eigen ogen de brief gezien die ze na hun uitdrijving van het OCMW kregen om hen te helpen bij het betalen van hun energiekosten. Ook de zoveelste maning van hun toenmalige bank waar ze een kleine 1000 euro schuld hadden heb ik gezien. De eigenaar verkocht van miserie zijn appartement. Geloof het of niet, maar twee jaar later kregen de nieuwe eigenaars een brief van B-Post toegestuurd met een bankkaart én de daarbij behorende geheime code op naam....Alexey Butrimov. En ja, ook daar heb ik de bewijzen van gezien. Bij de politie bleek dat de Rus bekend was, maar niemand wist waar hij verbleef. En TOCH slaagde de kerel erin om een bankrekening te openen bij B-Post. Vraag mij niet hoe dat kan, maar het k�*n.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaalde ook twee maanden huurwaarborg. Ik maakte in de tien maanden dat ik daar woonde een paleisje van de kamer die ik huurde (naast mijn eigen woning). Ik was dan ook van plan om daar langer te blijven wonen, maar toen er een nieuwe huurder zijn intrek in het gebouw nam werd er elk weekend iets ontvreemd in mijn kamer. Het slot werd uiteindelijk wel vervangen, maar de dief bleef er wonen. Ik vertrok dus en kocht het appartement waar ik nog altijd woon. Toen ik verhuisde kreeg ik evengoed mijn huurwaarborg niet terug...omdat de huisbaas kosten had gemaakt voor een internetaansluiting. De modem, die ik betaalde, bleef nochtans ter plaatse. Dezelfde dag dat ik vertrok verhuurde de eigenaar de perfect in orde gebrachte kamer mét internetaansluiting al aan een nieuwe huurder.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2015 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bovenburen kregen de brieven in hun brievenbus. Ik stuurde ze met de brief van B-Post naar de politie. Daarom weet ik ook dat de Rus ergens ten lande illegaal "aan het werk is".
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rekeningen op een niet geldig adres zijn de eerste stap in bankfraude. |
|
![]() |
![]() |