Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2003, 14:28   #21
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Misschien omdat joden werk hebben, niet iedereen verwijten racist te zijn, ons niet zo ambeteren...
Inderdaad, maar vooral omdat de Joodse godsdienst geen veroveringsgodsdienst is, de Islam daartegen wel. Kijk maar naar het verleden en het heden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 14:38   #22
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol De Mol
Grappig om bepaalde Blokkers de hielen te zien likken van de joodse lobby in Antwerpen.
Ze zouden beter zwijgen, ze kennen de geschiedenis niet van de Vlaamse Beweging.
Die was steeds ANTI-zionistisch en zal dat blijven. Ik zou hier zo enige citaten kunnen droppen van Reimond Tollenaere, Van Severen, Ward Hermans en een ton anderen.
De Blok kopstukken zijn een bende hypocrieten.

Overigens zitten vele Blok kopstukken met een verleden, als je begrijp wat ik bedoel. Een kast vol lijken. Een paar zouden er bij gelegenheid eens kunnen uitvallen.

Overigens kan men terecht zeggen dat het Blok racistisch is sinds eneige tijd. Islamiten moeten assimileren, joden blijkbaar niet.

Dat assimileren was ook al een bocht van 180 graden, haaks op alles wat het Blok uit schreef.

Dewinter en Co zijn de nieuwe Schiltz's. Slaap rustig verder Blokkerkes.

Ma toch, wat klets jij uit je nek. Ik stem voor het partijprogramma van het Vlaams Blok. Dat er mensen zijn met een verleden valt niet te ontkennen, maar verheug je over het feit dat die hun stem niet meer kan, mag en zal gehoord worden.
Ik weet echter dat je dat worst zal wezen, de grootste Jodenhaters zitten immers bij onze tegenstanders.

"Ja das zeker da golle veur die vuil Jode zé.. omdat daar de meeste rijke smeelappe tusse zitte" Dit is de zoveelste Antwerpse uitspraak in die zin die ik opnieuw zeer recentelijk naar mijn hoofd kreeg van een bloedrode rakker.
Oud 5 maart 2003, 14:51   #23
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Misschien omdat joden werk hebben, niet iedereen verwijten racist te zijn, ons niet zo ambeteren...
Inderdaad, maar vooral omdat de Joodse godsdienst geen veroveringsgodsdienst is, de Islam daartegen wel. Kijk maar naar het verleden en het heden.
Moest er zoiets bestaan als dé Joodse godsdienst of dé Islam of hét Christendom zou je daar een uitspraak over kunnen doen, want zo stel je het ook hééél simpel voor.

Trouwens ik zie écht geen enkel verschil tussen een Jood met hoed, baard, krolletjes, .... & een Islamiet met typische kledij. Dus de extremisten der godsdienst die zich nimmer of nooit zullen aanpassen. Aan u om dan het standpunt van het Blok te verduidelijken want het Blok, en dit moet je toch toegeven, scheert graag alle allochtonen over dezelfde kam, zeker wanneer het islamieten betreft. Zij zijn het toch die zeggen: niet aanpassen = buiten
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 15:09   #24
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Citaat:
Moest er zoiets bestaan als dé Joodse godsdienst of dé Islam of hét Christendom zou je daar een uitspraak over kunnen doen, want zo stel je het ook hééél simpel voor.

Trouwens ik zie écht geen enkel verschil tussen een Jood met hoed, baard, krolletjes, .... & een Islamiet met typische kledij. Dus de extremisten der godsdienst die zich nimmer of nooit zullen aanpassen. Aan u om dan het standpunt van het Blok te verduidelijken want het Blok, en dit moet je toch toegeven, scheert graag alle allochtonen over dezelfde kam, zeker wanneer het islamieten betreft. Zij zijn het toch die zeggen: niet aanpassen = buiten

De mensen met rust laten en hen niet: beroven, bespotten, intimideren enzovoort is op zich al een vorm van aanpassing. Ik meen dat vele islamieten daar nog aan moeten beginnen. Maar als je de Koran leest begrijp je wel vanwaar de wind komt.
Oud 5 maart 2003, 15:23   #25
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Koran, Bijbel, Thora... dat interpreteer je hoe je wil. En dat heeft meer met bepaalde strekkingen te maken binnen die bepaalde godsdienst.

Trouwens fraude is dat ook geen vorm van beroving Daarover niets gelezen of gehoord, had te maken met een bepaalde bank.... weet het niet juist meer. Of over de machtige Israëlische maffia die massaal XTC uitvoeren van Europa naar Amerika En de (Orthodoxe) Joden zijn hét Uitverkoren volk & voor hen ben je lucht, letterlijk, daardoor kan je je ook beledigd voelen, geloof me vrij.

Ik wil maar aantonen dat elke gemeenschap zijn specifieke problemen heeft & het gemakkelijk is om de armste gemeenschap als zondebok te gebruiken.
Oud 5 maart 2003, 16:01   #26
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koran, Bijbel, Thora... dat interpreteer je hoe je wil. En dat heeft meer met bepaalde strekkingen te maken binnen die bepaalde godsdienst.

Trouwens fraude is dat ook geen vorm van beroving Daarover niets gelezen of gehoord, had te maken met een bepaalde bank.... weet het niet juist meer. Of over de machtige Israëlische maffia die massaal XTC uitvoeren van Europa naar Amerika En de (Orthodoxe) Joden zijn hét Uitverkoren volk & voor hen ben je lucht, letterlijk, daardoor kan je je ook beledigd voelen, geloof me vrij.

Ik wil maar aantonen dat elke gemeenschap zijn specifieke problemen heeft & het gemakkelijk is om de armste gemeenschap als zondebok te gebruiken.
Dat was de bank Max Fischer, die het slachtoofer was van de mafia (advocaat Hertman, SPA'er en een man wiens kop ik niet kan zien, verdedigde de bank haar belangen).

Dat de Joden niet beter of slechter zijn dan wij Vlamingen is een feit. Maar ik ben toch niet blind. Om maar één voorbeeld te geven:
Dagelijks rij ik met tram (7 -15) en bus (27-32-33). Het is opvallend hoe gedisciplineerd en gereserveerd die Joodse jongelui zich gedragen. Daarentegen wanneer er een groepje Marokkanen opstapt hou ik mijn hart vast. Het is hun werkelijk te doen om te zien hoever ze kunnen gaan. Maar ook die grens wordt schaamteloos overschreden.
Oud 5 maart 2003, 16:15   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De Marrokkanen zijn lastig en kosten geld.

De Joden zijn niet lastig en helpen aan de welvaart.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 16:48   #28
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Deze waarheid als een koe is in de ogen van het enige minderwaardig ras, namelijk de Lemanieten, een racistische uitspraak.

Volgens Leman kan het verkondigen van waarheden = racisme.

Het is niet om van te verschieten dat die 70 vetbetaalde Lemanieten de leugen lief hebben.
Oud 5 maart 2003, 16:56   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Deze waarheid als een koe is in de ogen van het enige minderwaardig ras, namelijk de Lemanieten, een racistische uitspraak.

Het is niet om van te verschieten dat die 70 vetbetaalde Lemanieten de leugen lief hebben.
Ik heb geen zin om mij in deze nutteloze discussie te storten, maar kan het mij niet laten om dan toch nog deze vraag af te vuren. Is het dan, volgens jullie heren Duym & Antoon, zo dat dit verbonden is met het ras of het geloof dat Marokkanen "ambetanterikken" zijn & heeft het hoegenaamd niets te maken dat zij onderdeel uit maken van de armste groep in onze bevolking? En ook durf jij dan te beweren dat alle Marokkanen "ambetanterikken" zijn of ken je er ook wel een paar "goei"? En hoe komt het dan toch dat ik, met vele anderen, Marokkaanse collega's heb, die dus werken , behoren ook zij allemaal tot deze "ambetanterikkken"?
Oud 5 maart 2003, 17:10   #30
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik heb geen zin om mij in deze nutteloze discussie te storten, maar kan het mij niet laten om dan toch nog deze vraag af te vuren. Is het dan, volgens jullie heren Duym & Antoon, zo dat dit verbonden is met het ras of het geloof dat Marokkanen "ambetanterikken" zijn & heeft het hoegenaamd niets te maken dat zij onderdeel uit maken van de armste groep in onze bevolking? En ook durf jij dan te beweren dat alle Marokkanen "ambetanterikken" zijn of ken je er ook wel een paar "goei"? En hoe komt het dan toch dat ik, met vele anderen, Marokkaanse collega's heb, die dus werken , behoren ook zij allemaal tot deze "ambetanterikkken"?
1. Lees de Koran en geloof nog maar 10% van wat daar staat => license to kill

2. Jij moet dringend het rapport van M. Van San lezen over gelijkaardige groepen arme allochtonen en gelijkaardige arme autochtonen (beiden Nederlandssprekend).

3. Ik ken er meer dan één goeië!. Maar weet je wat het toppunt is? Wanneer hun slechte kant (die wij allen hebben) zichtbaar wordt, dan is het ingegeven vanuit de Koran.
Oud 5 maart 2003, 20:01   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jorge,

Ik geloof niet dat het te makenb heeft met ras. Ik ben trouwens geen racist.

Het heeft wel te maken met opvoeding. Je weet even goed als ik dat de opvoeding bij de Joden, en bij onszelf, anders is dan bij onze zogenoemde allochtonen, meestal Marrokanen. En hun opvoeding is ook meestal gebaseerd op de islam.

Kom niet af met te zeggen dat Vlaamse kinderen ook met kauwgom spuwen of soms onbeleefd kunnen zijn.

Het gaat om een totaal-beeld.

Niemand kan tegenspreken dat de overgrote last van de allochtonen uitkomt. Zowel de criminele feiten als de lastige gedragingen op straat, in trams en bussen, etc...

Niemand kan tegenspreken dat hetzelfde soort last minder door Vlamingen gebeurt, laat staan door Joden.

Jij hebt het over arme bevolkingen. Die jonge Marrokkanen met een dure wagen rondtoeren zijn niet minder lastig en arrogant dan hun arme geloofsgenoten.

Het getuigt ook niet van racisme op te merken dat de Joden tot de welvaart bijdragen (algemeen geweten, spreek dat maar eens tegen) en dat de Noord-Afrikanen de gemeenschap eerder geld kost.

Nogmaals, ik ben geen racist,en begrijp niet dat zoiets meteen als racistisch moet worden bestempeld.
Oud 6 maart 2003, 09:53   #32
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Beste Heren Antoon & Duym,

Ik stelde de vraag ofdat het ras of godsdienst gerelateerd is niet met de bedoeling om jullie als racisten te verwijten, hoegenaamd niet. Maar vroeg mij af waaraan dat dan ligt, dat Noord-Afrikanen ambetanter zijn, volgens julllie heeft het dus eerder met de Islam & opvoeding. Ok, daar kan ik voor een stuk in volgen, maar toch kan je, zoals ik eerder aanhaalde, moeilijk alle Islamieten over één kam scheren daar er zovele verschillende soorten zijn om de Islam te beleiden.

Ik denk dat het enerzijds komt doordat onze leefwerelden verder uit elkaar liggen & dit tot frustraties & angst, langst beide kanten leidt, waardoor je op den duur elkaar niet meer begrijpt & niet meer respecteert. Als je een donkerdere huid hebt wordt je zowieso scheef bezien, meer gecontroleerd door de politie, uitgemaakt gewoon op basis van je uiterlijk, .... combineer dit met armoede, want je kan moeilijk beweren dat deze mensen niet tot de armsten behoren & je krijgt een héél explosieve situatie, waardoor je ook meer vatbaar wordt voor extremen in de godsdienst. Hierbij zou ik toch nog even willen stipulleren dat het gastarbeiders waren & dus ook niet meteen de Noord-Afrikaanse intelligentia naar België zijn gekomen & dit in tegenstelling tot bvb. de Indiase & Pakistaanse gemeenschap.
Nu, wil ik hiermee zeker niet de Noord-Afrikanen tuttoyeren, het moet langs twee kanten komen & het verleden moet achter ons worden gelaten. Maar enkel een constructieve dialoog tussen de twee gemeenschappen met wederzijds respect kan dit oplossen. Waarbij deze groep zich zeer zeker zich moet integreren door Nederlands te leren, wetten respecteren,... maar zich niet assimileren.

Hiermee wil ik echter niet zeggen dat criminelen ongeacht godsdienst, taal of huidskleur moeten aangepakt worden.

En ook om toch nog een beetje on topic te blijven, blijf ik erbij dat integratie voor moslims & joden dezelfde moet zijn, want ik ben ervan overtuigd dat zeker niet alle joden de Nederlandse taal spreken & dit is toch een heel belangrijk onderdeel van integratie.
Oud 6 maart 2003, 10:00   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weer eens het verleden achter ons laten? We doen niet anders, reeds tientallen jaren.

Kansarm? Die allochtonen worden gekoesterd, met geld, goedkope woningen, allerhande voordelen.
Hun criminaliteit wordt op zijn minst gezegd "zacht" aangepakt.

En 't is nooit goed. Zij worden lastiger en arroganter, wat wij ook doen.
Het is een kwestie van mentaliteit.

Het is inderdaad zo dat je niet alle Marrokkanen over eenzelfde kam moogt scheren.

Maar de trant is ook duidelijk. Het is die groep die problematisch is.

Ik blijf bij mijn eerdere alleszeggende (en niet-racistische) conclusie:

Oud 6 maart 2003, 10:27   #34
Pol De Mol
Burger

Standaard

Citaat:
Witte boord criminaliteit. De aanslag op onze identiteit. Ga eens hun rol doorheen de geschiedenis na.

Altijd hetzelfde spelletje.
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 11:02   #35
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ok, Antoon denk dan hier even over na:

In België zijn Islamieten een probleem. En in de VS Latijns-Amerikanen & zwarten (beiden voor het overgrote deel Christelijk)
Maar wel gaat het hier over de armste groep van de bevolking.
Oud 6 maart 2003, 11:45   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jorge,

Ik heb hier een dubbel antwoord op:

1) Wij zijn in België, die groep is dus voor ons een probleem. Schrijven dat elders andere groepen lastig zijn maakt weinig uit. Het lost mijn probleem hier niet op.

2) De Moslims zijn overal ter wereld een probleem. In heel Europa, in de V.S., in de Fillipijnen, in Israel, in Rusland, China, India, noem maar op.
Oud 6 maart 2003, 16:36   #37
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt logisch als je ziet hoe goed de (Orthodoxe) Joden geïntegreerd zijn. Dan moeten jullie mij toch eens duidelijk maken wat dan wel het verschil is tussen Joden & Moslims, en hoe de Joodsche gemeenschap zich dan beter aanpast, want dat is toch het enige heikele punt volgens het Vlaams Blok dacht ik, dan de Moslim gemeenschap
Buiten het verschil dat het een héél rijke tov een héél arme gemeenschap gaat.
Verschil tussen moslims en Joden?

Wereldwijd zijn er nog geen 13 miljoen Joden (minder dan er mensen in Nederland wonen) en hun aantal neemt jaarlijks af.
Halverwege deze eeuw bestaat de wereldbevolking voor één duizendste uit Joden.

Wereldwijd leven er nu bijna 1,2 miljard moslims, het viervoudige van enkele decennia geleden en binnen twee generatie is ook dat aantal verviervoudigd.
Halverwege deze eeuw bestaat de halve wereldbevolking uit moslims.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2003, 17:27   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben je zeker dat de Joden met zo weinig zijn?
Oud 7 maart 2003, 19:14   #39
Jehovah
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

De VLD gaat in ieder geval een groot aantal joodse kiezers verliezen. Dat was reeds langer duidelijk.

De Gucht mikt waarschijnlijk op de 'andere kant' van het kiezerspubliek, namelijk de genaturaliseerde marrokkanen.

Vraag is of hij op een winnende paard wedt.
Misschien gelooft hij echt wel dat Sharon een oorlogsmisdadiger is. En eerlijk gezegd, ik geloof dat ook.

Shalom allemaal.
Jehovah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2003, 19:16   #40
Jehovah
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Halverwege deze eeuw bestaat de wereldbevolking voor één duizendste uit Joden.
En voor een kwart uit idioten.
Jehovah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be