Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is het wenselijk dat Maoïstische, Leninistische en Marxistische jongeren, jaarlijks miljoenen subsid
Ja 2 11,76%
Neen 15 88,24%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2003, 09:40   #21
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

www.veto.be

Ik had gehoopt hier een overvloed van communistische Pravda-citaten te zien. Is het niet vreemd dat die hier nog niet staan?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 12:43   #22
ThomasL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forza Europa
Misschien mag ik de heer Thomas Leys eens herinneren aan het recht van antwoord aangaande de 'Guldensporenherdenking' van februari vorig jaar, dat moet ook nog altijd verschijnen hé, ondanks juridische stappen.
Veto publiceert enkel een recht van antwoord als het aan de wettelijke voorwaarden voldoet. Verder hebben wij geen weet van juridische stappen.
ThomasL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 13:12   #23
Pirenne
Burger

Standaard

VETO heeft op dit moment een wekelijkse rubriek waarin telkens een politieke jongerenbeweging die in Leuven actief is, wordt geïnterviewd. En daarin komen echt niet alleen linkse organisaties aan bod (vorige week kon de preses van KVHV zijn gedachtengoed toelichten).
VETO is tegenwoordig echt wel objectief, al was dat vroeger anders (vandaar de layout). De huidige generatie VETO-reporters wordt trouwens verweten dat ze geen mening heeft en enkel triviale onderwerpen aan bod doet komen.
Het verslag over de betoging was trouwens veel vollediger dan dat van bijvoorbeeld het VRT-nieuws, omdat de verslaggevers van VETO de moeite hadden gedaan om de hele avond de activiteiten te volgen.
Pirenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 13:17   #24
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

VRT werkt met beelden, die kan je niet zomaar verzinnen, je kan ze wel manipuleren, maar niet iets tonen dat nooit heeft plaatsgevonden. Tekst verzinnen dat is geen probleem, zeker niet bij veto.

Ga nu niet beweren dat de VRT en het Vlaams Blok, NSV of Voorpost de grootste vrienden zijn hé, dus wanneer de VRT die groeperingen kan 'pakken' zullen ze dat niet nalaten, maar dat was blijkbaar echt niet mogelijk de dag van de betoging, anders hadden ze dat zeker gedaan.
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2003, 13:37   #25
Pirenne
Burger

Standaard

Het valt toch op dat de berichtgeving in het VTM-nieuws veel genuanceerder was dan die in het VRT-nieuws. De reporters van VRT maakten niet eens melding van de officiële tegenbetoging, die incidentloos was verlopen. Ze lieten alleen de NSVers aan het woord (een vijftigjarig "student" die vond dat het godgeklaagd was dat ze al niet meer in hun eigen land kunnen betogen) en toonden dan de rellen die de anarchisten veroorzaakten. Alsof alle tegenbetogers gewelddadige anarchisten waren! Echt wel de slechtste reportage in jaren!
Oud 5 maart 2003, 13:41   #26
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sfeer wordt grimmiger wanneer een oudere man op het bruine volkje begint te roepen dat ze zich zouden moeten schamen.
"Bruine volkje" = beledigend; suggestief. De reporter kan het niet laten zijn eigen links gedachtegoed tentoon te spreiden.

Citaat:
Wanneer ook de andere omstanders de NSV'ers beginnen uit te schelden voor fascisten, beginnen er enkelen over te koken en dient hun eigen ordehandhaving voor een eerste maal in te grijpen.
Over de politie die die gek besprong, zwijgt men natuurlijk.

Citaat:
Migrantenjongeren komen een kijkje nemen, maar houden zich rustig afzijdig.
Wat een racistische verslaggeving! Wat maakt het nu uit welke huidskleur de omstaanders hadden?? Onder de NSV-betogers zaten ook mensen van vreemde afkomst.

Citaat:
Rond acht uur krijgt NSV versterking: een bus skinheads komt hun gelederen vervoegen.
Leugen; het waren NSV'ers uit andere provincies.

Citaat:
Dit lijkt de harde kern, het woord knokploeg spreken we natuurlijk niet uit.
Da's een uitspraak van het niveau "ik ben geen racist, maar...". "Ik wil niks zeggen he, maar ik zeg het toch maar. Wat een kleuterachtige verslaggeving.

Citaat:
Wanneer ook een tweede bus met dito inhoud arriveert, lijkt de politie geen risico's te willen nemen en jagen de 'Robocops' het aanwezige volk de Tiensestraat in. Langs de Ravenstraat raken we echter terug op het Hooverplein, waar rond 21u de tweehonderdkoppige NSV-aanhang in beweging komt. We kunnen achter de betogers en begeleidende politie meeglippen, samen met een dertigtal anderen.
Aha, Veto brengt hier dus op de frontpagina, onder het mom van objectieve verslaggeving, een persoonlijk verslag van een extremistische tegenbetoger. Ik dacht dat Veto met zijn links verleden had gebroken, maar hier zien we dus weer eens een illustratie van hun marxistisch gedachtegoed.

Citaat:
De beweging was echter maar van korte duur, daar, zoals we later horen, anarchisten slag leveren met de politie en zo de betoging staande houden.
Let op de discrepantie die men wil scheppen tussen "tegenbetogers" en "anarchisten". Totaal onterecht natuurlijk - alle linksen wilden vreedzame betogers de mond snoeren en inbreuk plegen op het grondwettelijk recht van vereniging en vrije meningsuiting. De echt fascisten waren dus aan de kant van de tegenbetogers te vinden.

Citaat:
Omdat de betoging toch stilstond, konden we rustig de would-be Dewinters bekijken.
Objectiviteit?

Citaat:
Justius Lipsiusstraat. Ter hoogte van elke zijstraat staan tegenbetogers massaal hun protest te uiten.
Lees: met glazen flessen, eieren, vuurpijlen, brandbommen, e.d. te gooien. De schrijver houdt het natuurlijk zedig op "protest uiten".

De rest van het artikel is van hetzelfde niveau - ik doe de moeite niet meer om er verder op te antwoorden. Hier past slechts 1 antwoord: alle Veto's uit de rekken gaan verwijderen.
Oud 5 maart 2003, 16:35   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Hier past slechts 1 antwoord: alle Veto's uit de rekken gaan verwijderen.
Wat is dat nu voor reactie, je kan stellen dat Veto linksgezind is, maar je kan in een NIET afdoen aan hun vrijheid van meningsuiting.

Ik kom toch ook uw bijbel niet verbranden omdat die vol geopinieerde verslaggeving staat?
Oud 6 maart 2003, 10:28   #28
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Akkoord, maar niet met MIJN geld, en niet onder de noemer van HET studentenblad, want buiten hun eigen redactie vertegenwoordigen ze hooguit 2 % van de studentenpopulatie. Veto mag van mij blijven bestaan, in hun huidige, Marxistisch-sectaire stijl, maar niet met geld van de academische overheid en niet onder de noemer van het blad van de leuvense student!!
Oud 6 maart 2003, 10:30   #29
Jamie McKenzie Fraser
Vreemdeling

Jamie McKenzie Fraser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamie McKenzie Fraser
Citaat:
Wegens de dermate positieve benadering en flagrante leugens, neergeschreven in de veto van deze week over de NSV en de NSV-betoging, zullen alle veto's wederom uit de bakken verdwijnen!

De pravda betwiste ook nooit de persvrijheid, wij ook niet.
Ik ben volledig akkord. Weg met de extremisten!! Extreem is nooit goed

Grtz
Jamie
Wat een extremistisch zienswijze
"Fight, you might die. Run, you'll live. At least a while... And dying in your beds, many years from now. Are you willing to trade all of that, from this day till that for one chance, just one chance to come back here, and tell our enemie that they may take our lives, but they never take.. OUR FREEDOM. CONQUERER!!!!"
Jamie McKenzie Fraser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 11:39   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar niet met MIJN geld, en niet onder de noemer van HET studentenblad, want buiten hun eigen redactie vertegenwoordigen ze hooguit 2 % van de studentenpopulatie. Veto mag van mij blijven bestaan, in hun huidige, Marxistisch-sectaire stijl, maar niet met geld van de academische overheid en niet onder de noemer van het blad van de leuvense student!!
Vreemd dat vooral extreem-rechtse mensen vinden dat VETO marxistisch is. Ik heb nog geen enkele niet extreem-rechtse studentenvereniging (LVSV, CDS,...) tegen de 'marxistische' VETO weten protesteren.

Ook wacht ik nog op communistische/marxistische citaten. Het ganse archief van VETO staat on line op www.veto.be
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 6 maart 2003, 11:48   #31
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

primo: ik ben niet extreem-rechts, want dat bestaat gewoon niet in België; ik omschrijf me eerder als gematigd links.

secundo: Wie weet zijn die zogenaamde Liberalen ook Marxist? Guy Vanhengel, vandaag VLD/MR minister, was ook MLBer. Onze regering zit vol ex-führers van AMADA en companie, LVSV, CDS enz, dat zijn maskers waar ze zich verbergen, maar eigenlijk hetzelfde doen.
Oud 6 maart 2003, 11:51   #32
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

U bent links, de liberalen zijn communisten, en de citaten waar ik om vroeg bent U vergeten.

Oud 6 maart 2003, 12:02   #33
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb geen citaten nodig om mijn gelijk te halen.
Oud 6 maart 2003, 12:05   #34
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Waarom staan er geen trotscysten in die peiling? Kronstadt moet gewroken worden!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 12:07   #35
Pirenne
Burger

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, u heeft een glazen bol .
Oud 6 maart 2003, 12:09   #36
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Neen, dat is gewoon een algemene tenneur. Men moet mij niet overvallen, om te weten wat een 'onveiligheidsgevoel' wil zeggen.
Oud 6 maart 2003, 12:10   #37
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

citaten noch feiten noch argumenten, nen dikke preficiat aan de gematigd linkse medemens.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 12:20   #38
Pirenne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat VETO wat linkser is dan de andere pers, is de logica zelve. De gemiddelde student is immers linkser dan de rest van de bevolking.
Voila, zo is het. De mensen die voor VETO schrijven, zijn allemaal studenten die dit doen op vrijwillige basis. De meerderheid van hen studeert aan de faculteit Letteren, traditioneel een "linkse richting". Ik heb in de tegenbetoging trouwens veel mensen gezien van Letteren, blijkbaar klopt dat cliché dus toch. Maar dit wil nog niet zeggen dat het gaat om een complot van marxisten. Het is nu eenmaal zo dat de doorsnee student niets moet hebben van extreem-rechts. Ik heb dan ook nog geen enkele student ontmoet die verbolgen was over het artikel van VETO (en ik trek echt niet alleen met marxisten op).

Waarom is er geen NSVer die voor VETO schrijft? Volgens mij omdat er gewoon niet zoveel studenten zijn met zulke sympathiën. Je moest in de NSV-betoging in ieder geval al goed zoeken om een student te vinden, de meerderheid bestond echt uit vijftigjarigen.
Oud 6 maart 2003, 12:34   #39
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen citaten, geen argumenten, er blijft niet veel over hé?

Oud 6 maart 2003, 13:22   #40
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Voila

Waarom zou ik mijn tijd en energie stoppen in het aanreiken van argumenten of citaten om U te overtuigen. Jij bent zeker van je groot gelijk, ik ben zeker van het mijne.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be