![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 mei 2015 om 09:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Automatisch verbetert bvb de handelsbalans. Wat betekent een handelsbalans. Concreet betekent dat je gewoon 2 miljard minder fossiele grondstoffen importeert en dezelfde inkomsten behoudt dat je gewoonweg 2miljard in uw zakken zitten hebt die de externe economie niet meer binnenrijft. Je moet gewoon rendabel denken in die materie. 2miljard minder fossiele grondstoffen mag een investering kosten van 20miljard. Of inclusief onze lasten op arbeid, kost die investering slechts 10miljard arbeid... Dat is 20% rendement, of in 5 jaar heb je alles terugverdiend. De consument koopt dan andere dingen met zijn geld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 mei 2015 om 09:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, dingen die je fabriceert, die zouden absolute eigendom moeten zijn. Daartoe behoort ook absoluut nalatenschap, welke de enige reden is om niet "met negatief saldo" dood te gaan he. Want er is een incoherentie in jouw verhaal. Als je dingen mag "bezitten" maar je mag ze niet "doorgeven", wat zou dat bezit dan willen zeggen ? Dat wil zeggen dat ik tegen het einde van mijn leven aan kapitaalsvernietiging zou moeten doen, om niks aan de staat te laten. Ik moet alles wat ik bezit, onbruikbaar en waardeloos maken. Want ik ga toch geen voordeel voor de concurrentie van mijn nageslacht nalaten zeker, he. Ik ga toch ten alle prijze willen vermijden dat wat IK gepresteerd heb, ten voordele komt van de concurrenten van mijn nalatenschap, ttz, de anderen, nee ? Wat je dus gaat bereiken met zo een maatschappij, is dat op 1 generatie, alle kapitaalsopbouw totaal vernietigd zal worden. Tenminste, als mensen opgesloten zitten in dat systeem. Als ze niet opgesloten zitten, gaan zij die het potentieel hebben om kapitaal op te bouwen, natuurlijk hun biezen pakken he. Dan bereik je inderdaad de gelijkheid waar je van droomt, namelijk dat het enkel de natuurlijke overlevingstalenten in een verwoeste omgeving zijn, die het onderscheid maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2015 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zelfs zeggen, met cryptocurrencies stelt de vraag zich niet. Want met cryptocurrencies is bezit, kennis van een geheime sleutel.
Als je "bezit" hebt in cryptocurrencies, wil dat gewoon zeggen dat je de geheime sleutel bezit om het door te geven (ttz, ermee te betalen). Als de geheime sleutel verloren gaat, is dat bezit ook, voorgoed, verloren voor iedereen. Als dusdanig, als je cryptocurrencies bezit, dan kan je twee dingen doen: met je sleutel dood gaan. Dan is het weg. Niet naar de staat, niet naar jouw nalatenschap, het is gewoon weg. Of anders, de geheime sleutel nalaten aan uw nalatenschap. Hoe kan dat tegengehouden/nagegaan worden ? Het is een stuk papier met wat woorden op. Of een file. Of gelijk welke informatiedrager. Ik kan het zelfs van buiten leren, en mijn nalatenschap laten van buiten leren. Niemand anders kan eraan. Als het goed gedaan is, weet zelfs niemand wie wat heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe ga je trouwens in jouw systeem om met grote multinationals. Kan dat dan nog? Of moeten we meteen schaalvoordelen ook de deur uitsmijten? Jij noemt het tegen-intuitief, maar ik denk dat het niet realistisch is. Het gaat trouwens enkel werken in een gesloten systeem, nooit in een internationale context. Interessant als denkoefening, maar volgens mij enkel toepasbaar in een kleine gesloten gemeenschap. Je kan dit waarschijnlijk terugvinden in bepaalde sektes die een gesloten gemaanschap vormen. Ik kan me best voorstellen dat het daar werkt.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Weet niet of dit een interessante aanvulling kan zijn
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is toch absurd. Waarom zou mijn dochter niet mogen erven waarvoor mijn vrouw en ik gewerkt hebben. En ik zeg wel duidelijk gewerkt. Dus bij overlijden alles voor de Belgische staat. Ze hebben nu al meer dan de helft van mijn loon. En hoe herverdelen? Iets geven aan mensen die nooit gewerkt hebben maar naar België komen en hier hopen op steun? Mij hebben ze altijd geleerd, wil je iets dan moet je ervoor werken.
Laatst gewijzigd door Patrick M. : 18 mei 2015 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wat men bvb. wil vermijden is dat families 5 generaties een notariaat in handen hebben en daardoor gigantisch veel kapitaal bij mekaar gespaard hebben. Zo veel dat er niet genoeg is voor iedereen een redelijk deel van de koek te geven. Maar ik snap je punt ook wel. Als ik nu een apotheek heb en mijn zoon studeert pharmacie, dan wil ik dat hij de zaak kan overnemen. Dat kan niet meer met dat principe...
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie eerder heil in correctieve ingrepen op het huidig systeem dan in een volledige ommezwaai. Voor een ommezwaai moet eerst alles volledig in soep draaien voor de geesten daar rijp voor gaan zijn. En dat soort crisissen gaat gepaard met veel ellende...
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom kunnen jullie niet in gewone mensentaal commentaar geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Evolutionair logisch betekent dat we allemaal al lang halftijds hadden kunnen werken, het druist in tegen wat men vandaag nog allemaal oppert inzake werkgelegenheid. We leven dus in een soort van Moderne Middeleeuwen, het treft miljoenen mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan werkt ik 30 jaar en stop met werken, ik verkoop mijn huis en doe mijn geld op. Wanneer ik dan sterf is er niks meer over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ja, het lijkt een simplisme maar dat is het niet. Er zijn ook mensen die enkel getracht hebben om hun bankrekening zo hoog mogelijk te maken en ook niet meer dan dat, ze sterven ook, net zoals jij. Hun leven zou ook een pak aangenamer kunnen geweest zijn zonder die doelstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle kapitaalsgoederen gaan dus eraan geloven op 1 generatie. |
|
![]() |
![]() |