Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2015, 12:34   #21
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien.

Je kon kiezen voor het werklozenstatuut maar koos voor het SWT statuut.
Al dat geruis dat je daar rond produceert is van geen tel.

Door te kiezen voor het SWT statuut verbond ge u er ook toe tot het einde te blijven en met minder genoegen te nemen.

Je had dus WEL DE VRIJE KEUZE.
Indien ik voor 31 december 2014 (de sluiting) het bedrijf verliet moest ik ;
1/ elders werk hebben met een contract van onbetaalde duur
2/ zelf ontslag nemen en al mijn voordelen laten vallen
Er was een mogelijkheid 3/ nl zelf ontslag nemen zonder ander werk gevonden te hebben. Dan was je niet meer sociaal verzekerd (geen dopgeld, geen terugbetaling ziekte, geen pensioenopbouw, ...)
Wij hadden een keuze, U heeft gelijk!
U had natuurlijk voor de emmer stront gekozen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 12:38   #22
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
[b]
Door te kiezen voor het SWT statuut verbond ge u er ook toe tot het einde te blijven en met minder genoegen te nemen.
Iedereen die voldeed aan de voorwaarden om met swt te gaan was volgens de cao gedwongen om tot 31/12/2014 in dienst te blijven.
De keuze swt/gewone dopper hebben wij begin december 2014 moeten doen.
Oud 7 juni 2015, 12:39   #23
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er was een mogelijkheid 3/ nl zelf ontslag nemen zonder ander werk gevonden te hebben. Dan was je niet meer sociaal verzekerd (geen dopgeld, geen terugbetaling ziekte, geen pensioenopbouw, ...)
Natuurlijk heb ik gelijk en moet me niet tot leugens verlagen gelijk gij.

Als je niet voor het SWT statuut koos had je dezelfde rechten als alle anderen die ontslagen werden.

Maar zoals je zelf al aangeeft, je koos het statuut dat je de meesta garantie gaf op hangmatten en verwijt dagelijks anderen dat ze een voor hun voordelige statuut hebben gekozen of er gebruik van maken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 12:42   #24
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die voldeed aan de voorwaarden om met swt te gaan was volgens de cao gedwongen om tot 31/12/2014 in dienst te blijven.
De keuze swt/gewone dopper hebben wij begin december 2014 moeten doen.
Alweer leugens, leugens, leugens.

Zonder CAO was je nergens toe gedwongen.
Zonder CAO was er zelfs geen sprake van SWT
En die CAO was er pas eind maart begin april 2013 nadat die bij Ford en toelevering werd goedgekeurd.
Oud 7 juni 2015, 12:48   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen mooi, maar wel een treffend beeld.
Een mens kiest al eens iets dat hem best uitkomt.
Je moet dat niet verwijten aan de mensen die de keuze maken, je moet dat verwijten aan de mensen die de keuzes organiseren.

Maarree euh .... versta je wat ik bedoel ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 12:51   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als die man een andere keuze had gemaakt nl de ambtenarij, de netto-ontvangers-industrie.
Veel verlof, extra feestdagen, 12% meer loon, geen werkdruk, "uitgesteld" loon, ...
In feite zou iemand eerst minimum een jaar of 10 als zelfstandige of werknemer in de privé gewerkt moeten hebben vooraleer hij tot het uitoefenen van een politiek mandaat of ambtenarij wordt toegelaten.
Iemand die zijn hele leven afhankelijk is vd maatschappij is niet meer of minder dan een bedelaar.
Laat deze man een voorbeeld zijn voor alle ambtenaren en vervang de beeltenis vh koningspaar door een foto van deze Syrische vluchteling die weigerde te leven vh zweet van anderen!
Had die man een andere keuze gemaakt, zou hij dan minder bekwaam geweest zijn ? Zou hij zich minder ingezet hebben ?
Zou hij geredeneerd hebben in termen van emmers faecaliën en emmers rozenwater ?

..

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 juni 2015, 13:45   #27
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik gelijk en moet me niet tot leugens verlagen gelijk gij.

Als je niet voor het SWT statuut koos had je dezelfde rechten als alle anderen die ontslagen werden.
Niet waar, dan had ik ontslag moeten nemen en was ik niet meer sociaal verzekerd.
U bent gek.
Kerel, als gij vroeger niet elk jaar 3 maanden ziek had gevierd dan hadden ze U in 2003 niet met uw kloten buiten gegooid en had jij nu ook swt.

Laatst gewijzigd door demonen : 7 juni 2015 om 13:50.
Oud 7 juni 2015, 13:50   #28
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Had die man een andere keuze gemaakt, zou hij dan minder bekwaam geweest zijn ? Zou hij zich minder ingezet hebben ?
Zou hij geredeneerd hebben in termen van emmers faecaliën en emmers rozenwater ?

..
U bent VRIJWILLIG 14 jaar voor uw pensioen, U WAS LEVENSLANG BENOEMD, aan de kant gaan staan.
Wij hadden geen keuze, WIJ WERDEN ONTSLAGEN.
Onze werkgever en zijn klanten waren niet bereid om UW vervroegd pensioen en uw dubbel uitgesteld loon te financieren.
Doordat de Belgische Staat 2 miljoen netto-ontvangers elke maand een "LOON" moet uitbetalen is hier de grootste deïndustrialisatie ter wereld aan de gang. Jullie zijn de hangmatters en niet de mensen van Ford, Opel, VW en de andere industriële bedrijven.
Oud 7 juni 2015, 13:51   #29
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer leugens, leugens, leugens.

Zonder CAO was je nergens toe gedwongen.
Zonder CAO was er zelfs geen sprake van SWT
En die CAO was er pas eind maart begin april 2013 nadat die bij Ford en toelevering werd goedgekeurd.
Wij waren door de CAO gedwongen te blijven tot de laatste dag.
Indien wij vroeger opstapten verloren wij ALLES! Zelfs niet meer sociaal verzekerd!!!!
Oud 7 juni 2015, 13:53   #30
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

..
In Griekenland kennen ze het antwoord op uw vraag.
Oud 7 juni 2015, 14:40   #31
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Immigratie blijft altijd een complex verhaal dat pejoratieve connotaties zal hebben.

Je vestigen in een ander land betekent dat je je ergens opdringt aan die lokale bevolking. Je stelt hen voor een voldongen feit. De mensen moeten vrede nemen met je aankomst en het kan een nefast gevolg hebben op de sociale cohesie waar je aankomt.
Dorpelingen kennen mekaar immer van oudsher, alsook mekaars geschiedenis en levenswortels.
Bij nieuwkomers is dit niet het geval en moet men afgaan op hetgeen hen verteld wordt, als er al iets verteld wordt. Nieuwkomers zullen altijd minder vermengbaar zijn met de rest van de gemeenschap, daar ze "nieuw" zijn.

Zelfde kom je tegen als je verhuisd binnen het Vlaamse polderlandschap, of binnen Nederland, Frankrijk of eender waar.
Nergens staan mensen te springen om nieuwkomers, of dat nu blanke blauwogigen zijn of mensen met een totaal andere cultuur en taal.

Ik denk dat het voor zich spreekt dat de naadloze inmenging van nieuwkomers met een totaal andere taal, cultuur en opvattingen of religie moeilijker is dan naadloze inmenging van nieuwkomers met exact dezelfde taal, cultuur, opvattingen en/of religie.

Dat zie je ook bij nieuwkomers die zelf weer groepen gaan vormen bij mensen met dezelfde taal, cultuur, religie, opvattingen, ... Ook al zijn zij nieuw voor mekaar, de kleinere afstand vergemakkelijkt de communicatie en vermenging.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 14:54   #32
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uit de Tijd.

Mohad Altrad uit Montpellier is zaterdagavond verkozen tot wereldondernemer van het jaar 2015. De man die als berooide Syrische bedoeïen meer dan 40 jaar geleden vluchtte naar Frankrijk, heeft vandaag een bedrijf met 17.000 medewerkers.

Als het positief is mag het ook gezegd worden. Niet alle immigranten komen om te profiteren.
In mijn ogen profiteert die van 17.000 man dus.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 15:09   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent VRIJWILLIG 14 jaar voor uw pensioen, U WAS LEVENSLANG BENOEMD, aan de kant gaan staan.
Wij hadden geen keuze, WIJ WERDEN ONTSLAGEN.
Onze werkgever en zijn klanten waren niet bereid om UW vervroegd pensioen en uw dubbel uitgesteld loon te financieren.
Doordat de Belgische Staat 2 miljoen netto-ontvangers elke maand een "LOON" moet uitbetalen is hier de grootste deïndustrialisatie ter wereld aan de gang. Jullie zijn de hangmatters en niet de mensen van Ford, Opel, VW en de andere industriële bedrijven.
Zeg Demonen, ik ga het nog eens moeten herhalen.
Niet dat het me stoort, helemaal niet. Zelfs omgekeerd: ik vind het grappig dat je je er zo in opjaagt.
Maar die 14 jaar is wel ferm overdreven hoor ! Ik denk trouwens niet dat zoiets bestaat, behalve misschien voor militaire piloten.

Maar op de duur zouden mensen dat nog gaan geloven.

(trouwens, men zou nogal veel moeten inleveren, met zo weinig jaren dienst, en niet een paar van de vijf -destijds- jaren aan de hoogste pree ...)

.

Oud 7 juni 2015, 15:19   #34
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet waar, dan had ik ontslag moeten nemen en was ik niet meer sociaal verzekerd.
U bent gek.
Kerel, als gij vroeger niet elk jaar 3 maanden ziek had gevierd dan hadden ze U in 2003 niet met uw kloten buiten gegooid en had jij nu ook swt.
Ik ben er nu nog geen 50, hoezo met welke regeling zou ik dan SWT gekregen hebben ?
Met een CAO verzonnen door demonen.

Of om het kort en bondig af te sluiten, je liegt opnieuw.
Oud 7 juni 2015, 15:21   #35
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent gek.
Ga maar ergens anders zielig doen met uw leugens.
Oud 7 juni 2015, 15:28   #36
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ga maar ergens anders zielig doen met uw leugens.
DPG, het siert je dat je nog de moed opbrengt om met hem in discussie te gaan.

Alleen, het is hopeloos!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 15:28   #37
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij waren door de CAO gedwongen te blijven tot de laatste dag.
Indien wij vroeger opstapten verloren wij ALLES! Zelfs niet meer sociaal verzekerd!!!!
Van het moment dat de CAO er was had je de keuze, wel of geen SWT en je koos voor SWT omdat dit het beste statuut was voor u en nam het blijven tot eind 2014 erbij maar je moet niet blijven liegen en zielig doen over het feit dat je geen keuze had, want dat is gelogen.

Laatst gewijzigd door dpg : 7 juni 2015 om 15:28.
Oud 7 juni 2015, 15:50   #38
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Van het moment dat de CAO er was had je de keuze, wel of geen SWT en je koos voor SWT omdat dit het beste statuut was voor u en nam het blijven tot eind 2014 erbij maar je moet niet blijven liegen en zielig doen over het feit dat je geen keuze had, want dat is gelogen.
Wij mochten het bedrijf pas verlaten op 31/12/2014.
Vroeger kon mits verlies van alle rechten incl. sociale verzekeringsrechten want U moest zelf ontslag nemen.
Indien U ergens anders een vast contract kreeg kon U dit overwegen.
Naar mijn weten heeft geen enkele vd meer dan 2.000 swt-ers deze keuze gemaakt.
De keuze tussen swt en normale dopper hebben wij enkele dagen voor de sluiting mogen maken als ook de bijpassing vd werkgever in 1 keer of maandelijks tot aan het pensioen.
Maw, wat U als "keuze" bestempeld was geen keuze.

Laatst gewijzigd door demonen : 7 juni 2015 om 15:53.
Oud 7 juni 2015, 15:54   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Immigratie is op zich geen probleem, echter je mag wel voorwaarden stellen bij immigratie.

En dat ontbreekt. Ik geef een voorbeeld: kennis van een van de landstalen, beroepskwalificaties, enige financiele middelen die bewijzen dat je niet gaat profiteren van de SZ,...

Als je dat doet, zijn migranten een meerwaarde en welkom.

Maar niet-integreerbare noord-afrikanen binnenlaten is gewoon geen goede zaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 16:06   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Praten over immigratie die "positief" is, komt overeen met praten over uitwerpselen die naar rode rozen ruiken.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be