Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2004, 13:31   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Generaloberstvonstorch
Jaja, een men turk se ng altei beter dan ne marokkane... we moete ne spirale van gweld verandere een de buik legen dan krijge we trug smak in de dinge...
Oud 14 oktober 2004, 13:33   #22
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ooit gehoord van de slag om canakkale??? Welke arabieren zijn geslacht ik kan zo een paar verhalen vertellen over turken die geslacht zijn in Cyprus , Bulgarije, Balkan, maar dat zullen jullie vast niet begrijpen volgens mij vinden jullie het leuk als alle turken hier weg gaan kunnen jullie tegen jezelf over de Turken discussiëren. Is lekker handig gelijk geen tegenstanders meer. Het is vaag maar hetzelfde gebeurt als in WO 2
-het gaat slecht met de economie
-mensen zoeken zondebok
-er komt (waarschijnlijk ) een extreem rechtse partij aan de macht (met de zondebokken)
Jullie hebben zoiets van als de Moslims er niet waren is al het leed weg van de wereld. Jullie zijn de de ondekkiingsreizen wel heel snel vergeten toen jullie heel afrika uitmoorden. En daar profiteren we in de westerse wereld nog steeds van (cacaoboeren etc.)

Mjah, jullie hebben vast begrepen dat ik ook stop met discussieren op dit forum
er zijn trouwens betere forums http://forum.fok.nl
http://forum.turksnl.net

mzzzzzzzls
Eeuh Cyprus? Is TURKIJE daar niet binnengevallen? Ga maar discussieren met uw turkskes over de muntthee en waterpijp. als ge het nog niet gemerkt hebt, het is hier politics.BE
Oud 14 oktober 2004, 13:34   #23
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat er Afrikaanse slaven werkten op de katoenvelden in Amerika. Komop zonder de Afrikaanse leegplundering Europa nooit worden wat het was. EN dat laat ik de Aboriginals de INdonesiërs er nog buiten
O ja, dat is absoluut waar. Zonder enige ironie gezegd hoor. Amerika en het Westen hebben een onmogelijk nog af te lossen schuld tegenover Afrika. Dat ontkennen is dwaas en enggeestig. Toch vreemd voor een Vlaams Blokker om dit te zeggen, maar toch is het zo.
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 13:36   #24
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat er Afrikaanse slaven werkten op de katoenvelden in Amerika. Komop zonder de Afrikaanse leegplundering Europa nooit worden wat het was. EN dat laat ik de Aboriginals de INdonesiërs er nog buiten
Eeuh, Amerika is niet gelijk aan Europa. En wie verkocht de zwarte slaven in Afrika?
Oud 14 oktober 2004, 13:38   #25
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Eeuh Cyprus? Is TURKIJE daar niet binnengevallen? Ga maar discussieren met uw turkskes over de muntthee en waterpijp. als ge het nog niet gemerkt hebt, het is hier politics.BE
Cyprus is de laatste eeuwen afwisselend in Turkse en Griekse handen geweest. In 1974 kwam een extreem-rechtse partij aan de macht een er werden dagelijks turken in Cyprus vermoord die daar wel degelijk aanwezig waren. Toen is Turkije met steun van de VN een vredersoperatie In Cyprus begonnen.

Muntthee is trouwens marrokaans

Laatst gewijzigd door sinan123 : 14 oktober 2004 om 13:42.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 13:40   #26
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Eeuh, Amerika is niet gelijk aan Europa.
Joriske begon over Amerika (ik reageerde daarop)

Citaat:
En wie verkocht de zwarte slaven in Afrika
De bezitters van het land bijv Belgen, Engelsen, Fransen
Oud 14 oktober 2004, 13:42   #27
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Cyprus is de laatste eeuwen afwisselend in Turkse en Griekse handen geweest. In 1974 kwam een extreem-rechtse partij aan de macht een er werden dagelijks turken in Cyprus vermoord die daar wel degelijk aanwezig waren. Toen heeft Turkije met steun van de VN een vredersoperatie In Cyprus begonnen.
BS in pakskes, Turkije is Cyprus binnengevallen ZONDER VN ondersteuning en is nu nog altijd het enige land dat Turks Cyprus erkent. In die invasie van jou zijn duizenden griekse gezinnen uit hun huizen gezet en verdreven.

Trouwens, ging jij niet ophouden met te posten op dit forum?
Oud 14 oktober 2004, 13:44   #28
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Joriske begon over Amerika (ik reageerde daarop)

De bezitters van het land bijv Belgen, Engelsen, Fransen
1. JIJ maakt de vergelijking VS - Europa in die post, niet Joriske. Neem verantwoordelijkheid voor wat je zegt ipv je achter iemand anders te verschuilen.

2. De meeste slavenhandelaars waren arabieren (en dit is niet racistisch bedoeld). De meeste slavenhandel had trouwens plaats in het noorden van Afrika waar de slaven verscheept werden naar de VS.
Oud 14 oktober 2004, 13:46   #29
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2004, 13:48   #30
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
1. JIJ maakt de vergelijking VS - Europa in die post, niet Joriske. Neem verantwoordelijkheid voor wat je zegt ipv je achter iemand anders te verschuilen.
Ben je blind: zie 1 pagani Joriske begon over Amerika

Citaat:
IK zei profiteren. En de indistruele revolutie werd opgebouwd met grondstoffen uit Afrika of heb ik t mis.

De Industriële Revolutie werd in de eerste plaats opgebouwd met grondstoffen uit Europa zelf. Kool en staal had het continent in overvloed, wol uit Engeland, katoen uit Amerika. De enige belangrijke grondstof die Afrika leverde was rubber.
Citaat:
De meeste slavenhandelaars waren arabieren (en dit is niet racistisch bedoeld). De meeste slavenhandel had trouwens plaats in het noorden van Afrika waar de slaven verscheept werden naar de VS.
Wat jij zegt is helemaal niet waar voor de tijd van Mohhammed was het voor de aravieren gebruikelikj om slaven te verhandelen dat heeft de profeet in zijn tijd verboden

Laatst gewijzigd door sinan123 : 14 oktober 2004 om 13:50.
Oud 14 oktober 2004, 13:52   #31
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

De slavernij werd als laatste afgeschaft in het Midden Oosten onder druk van het westen, die gebeurde een halve eeuw geleden.
Oud 14 oktober 2004, 13:53   #32
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
BS in pakskes, Turkije is Cyprus binnengevallen ZONDER VN ondersteuning en is nu nog altijd het enige land dat Turks Cyprus erkent. In die invasie van jou zijn duizenden griekse gezinnen uit hun huizen gezet en verdreven.

Trouwens, ging jij niet ophouden met te posten op dit forum?
EIgenlijk wel maar ik moest jullie eerst dissen. De INVasie was met steun van de VN maar het land dat ze oprichten werd niet erkend. Turkije deed dit om dit in de toekomst te voorkomen
Oud 14 oktober 2004, 13:53   #33
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ben je blind: zie 1 pagani Joriske begon over Amerika
" Alleen jammer dat er Afrikaanse slaven werkten op de katoenvelden in Amerika. Komop zonder de Afrikaanse leegplundering Europa nooit worden wat het was. EN dat laat ik de Aboriginals de INdonesiërs er nog buiten" is als ik mij niet vergis jouw citaat?

Citaat:
Wat jij zegt is helemaal niet waar voor de tijd van Mohhammed was het voor de aravieren gebruikelikj om slaven te verhandelen dat heeft de profeet in zijn tijd verboden
Je achter diene zeveraar gaan verstoppen om feiten te verbergen vind ik bedroevend. Ga af op je instinct en verander van forum.
Oud 14 oktober 2004, 13:53   #34
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De slavernij werd als laatste afgeschaft in het Midden Oosten onder druk van het westen, die gebeurde een halve eeuw geleden.
Bron?
Oud 14 oktober 2004, 13:55   #35
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bron?
De jouwe?
Oud 14 oktober 2004, 13:55   #36
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat er Afrikaanse slaven werkten op de katoenvelden in Amerika. Komop zonder de Afrikaanse leegplundering Europa nooit worden wat het was. EN dat laat ik de Aboriginals de INdonesiërs er nog buiten" is als ik mij niet vergis jouw citaat?
dit was erna ga een bril kopen ofzo

Citaat:
Je achter diene zeveraar gaan verstoppen om feiten te verbergen vind ik bedroevend. Ga af op je instinct en verander van forum.
Eigenlijk heb je gelijk jullie zien alleen wat jullie willen zien
Oud 14 oktober 2004, 13:57   #37
sinan123
Banneling

Standaard

BEst wel gezellig trouwens om tegen iedereen in mijn eentje te discussiëren.
Oud 14 oktober 2004, 14:00   #38
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dit was erna ga een bril kopen ofzo
Dat was de post die ik citeerde. Logischerwijs gaf jij daar repliek op. Of is zulk een vorm van communicatie te moeilijk?

Citaat:
Eigenlijk heb je gelijk jullie zien alleen wat jullie willen zien
Eigenlijk interesseert jullie geloof ons geen ... Alleen denken jullie van wel. Het is gewoon een feit dat slavenhandelaren in Afrika in de 19e eeuw voornamelijk arabieren waren. Dat kan je opzoeken, probeer maar eens. Mohammed heeft daar niets mee te maken, die lag toen al lang onder de grond.
Oud 14 oktober 2004, 14:02   #39
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
BEst wel gezellig trouwens om tegen iedereen in mijn eentje te discussiëren.
Tja, jij hebt je vrienden gekozen, niet wij...
Oud 14 oktober 2004, 14:07   #40
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Nog even dit voor SINAN :

"Recente geschiedenis:
Na aanvankelijk een protectoraat van het Verenigd Koninkrijk te zijn geweest, werd Cyprus in 1960 een onafhankelijke staat. Door de aanwezigheid van een grote Turkse minderheid op het eiland, die zich net als de Griekse meerderheid openlijk uitsprak voor aansluiting bij haar ‘moederland’, ontstond er meteen een gespannen situatie op het eiland. Deze leidde in 1963 tot openlijk geweld. Turkse eenheden bezetten een deel van het Noorden van het eiland, er vielen tientallen doden en de Turkse vice-president Küçük, de Turkse ministers en parlementariërs verlieten het politieke bestel. In 1964, na een conferentie met afgevaardigden van het Verenigd Koninkrijk, Griekenland, Turkije en de twee Cypriotische gemeenschappen, besloot toenmalig VN-Secretaris-Generaal U. Thant tot het sturen van een zogenaamde ‘peace-keeping force’. Deze zou binnen afzienbare tijd de rust moeten herstellen op het eiland, maar is nu - eind jaren negentig - nog steeds actief.

Ondanks de aanwezigheid van VN-troepen en topoverleg tussen de twee gemeenschappen liep de spanning begin jaren zeventig opnieuw hoog op. Overigens niet alleen tussen de twee gemeenschappen, maar ook tussen de Grieks-Cypriotische leider Makarios en de in Griekenland zetelende militaire Junta. Deze Griekse generaals waren het niet eens met het gematigde beleid van Makarios en steunden in 1974 een militaire staatsgreep onder leiding van Nicos Sampson. Turkije eiste het vertrek van Sampson en van de 650 Griekse officieren die op dat moment gedetacheerd waren op het eiland. Toen dit verzoek ondanks Amerikaanse druk niet werd ingewilligd, besloot Turkije op 20 juli 1974 tot een invasie. Drie dagen na de invasie viel de Junta in Griekenland en verliet Sampson zijn post. Zo werd een gewapend treffen tussen Griekenland en Turkije voorkomen. Het Turkse leger had echter zijn positie op het eiland ingenomen."

En hier is de link :

http://www.europese-beweging.nl/landen-info/cyprus.htm

Met andere woorden : uw verhaaltje over cyprus is een fabeltje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be