Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2015, 16:41   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, vrouwenbesnijdenissen vinden hun oorsprong in Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Dat was nog relatief ver voordat de islam überhaupt bestond.
Ongetwijfeld, maar de vraag is of het in een bepaalde godsdienst vandaag al dan niet gewettigd wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:42   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de koran staat er tot tweemaal toe wel iets over de noodzaak dat vrouwen zich bedekken. In het ene vers wordt er zelfs uitdrukkelijk op gewezen dat die kledingwijze er dan voor zorgt dat een moslima als moslima herkend kan worden.
islamitische geleerde zijn het er wel over eens dat een hoofddoek verplicht is, inderdaad.

Een niqaab is aanbevolen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:43   #23
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, vrouwenbesnijdenissen vinden hun oorsprong in Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Dat was nog relatief ver voordat de islam überhaupt bestond.
Dus dat geeft aan dat besnijdenis een ritueel was om ergens bij te horen ?

Of heeft dat werkelijk te maken om gezondheidsredenen ?

Besnijdenis, ik snap niet waarom en waarvoor dat toegepast werd ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:43   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar de vraag is of het in een bepaalde godsdienst vandaag al dan niet gewettigd wordt.
Je punt?

Er zijn ook Amerikaanse bitches die vinden dat jongetjes zich moeten besnijden omdat dat "mooier" zou zijn.

Misschien dat vrouwenbesnijdenissen ook nog wel een hype gaat worden in de VS, je weet het niet.
Oud 20 juni 2015, 16:44   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je punt?

Er zijn ook Amerikaanse bitches die vinden dat jongetjes zich moeten besnijden omdat dat "mooier" zou zijn.

Misschien dat vrouwenbesnijdenissen ook nog wel een hype gaat worden in de VS, je weet het niet.
Nogmaals, wordt het in een bepaald religie gewettigd?
Oud 20 juni 2015, 16:45   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ontken dit toch niet.

En hoe komt het dan dat men in Indonesie besnijdt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:46   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dus dat geeft aan dat besnijdenis een ritueel was om ergens bij te horen ?

Of heeft dat werkelijk te maken om gezondheidsredenen ?

Besnijdenis, ik snap niet waarom en waarvoor dat toegepast werd ?
Het zal verschillende redenen hebben, maar het werd zover ik weet ook gezien als een overgangsritueel (besnijdenis = punt tot volwassenwording).

Verder zal de pijn van zo,n besnijdenis hem/haar ook voorbereiden op het "harde" leven.
Oud 20 juni 2015, 16:47   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de koran staat er tot tweemaal toe wel iets over de noodzaak dat vrouwen zich bedekken. In het ene vers wordt er zelfs uitdrukkelijk op gewezen dat die kledingwijze er dan voor zorgt dat een moslima als moslima herkend kan worden.
neenee er staat gewoon in dat ze zich als moslima herkenbaar moeten maken. Weze het door een indianenpluim. Er staat nèrgens dat ze zich moeten inpakken enkel dat ze hun kleding over zich moeten laten hangen (over hun borsten?) de [hoofddoek] is er door de vertaler bijgevoegd

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 juni 2015, 16:48   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wordt het in een bepaald religie gewettigd?
Mwau, mijn islamitische overbuurman is niet de schaamlipjes van zijn dochter aan het wegsnijden.

Maar heel misschien heb ik het gegil gemist, kan zijn. Zal voortaan beter luisteren.
Oud 20 juni 2015, 16:48   #30
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedekken betekend an sich niet volgens de koran zich volledig onherkenbaar maken !!

Eigenlijk is de noodzaak tot zich bedekken ingegeven door de schaamte van je eigen lichaam en die niet te vertonen op een zodanige wijze wat zedendelicten in de hand werkt.

Geldt ook voor mannen, het is niets anders dan een voorschrift om zich te kleden om je eigen lichaam te bedekken, niet om je onherkenbaar te maken in het openbaar...je ziet hoe de meeste extremisten dat verkeerdelijk oppikken met de opgelegde volledig bedekking waarbij je onherkenbaar rondloopt !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 juni 2015 om 16:48.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:48   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee beweer ik overigens niet dat vrouwenbesnijdenissen helemaal niets met de islam te maken hebben.

Je kunt het namelijk wel degelijk terugvinden in bepaalde fatwa’s.
daar had ik het dus over. Niet over fatwas maar over ahadith.

Oud 20 juni 2015, 16:48   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

http://data.worldbank.org/indicator/...T.IN/countries

Als we dit mogen geloven. 1,8 kind baart een Belgische vrouw gemiddeld. Dit betekent dat onze bevolking zal krimpen! Rekening houdend dat migranten er gemiddeld meer hebben, is dit voor onze etnische Belgische wijven maar +- 1,5 schat ik.

Conclusie: dit is te laag. Onder het vervangingscijfer (2,1) dat nodig is om een bevolking op peil te houden.

Al moet ik zeggen dat ik deze cijfers wel vreemd vind want dit is toch wel een erg laag cijfer, niet?

Als ik naar mijn directe omgeving kijk, de broers en zussen van mezelf en mijn vrouw, en dan spreken we al snel over meer dan 12 gezinnen ligt de mediaan op 3. Er zijn er met 2 (niemand minder), mediaan 3 alsook koppels met 4 en zelfs 2 met 5 kinderen. Uiteraard zijn dit wel katholieke families en dus geeft dit niet het maatschappijbeeld weer.

Maar toch, wanneer ik dan kijk naar seculiere vrienden of kennissen, of in mijn straat gewoon, hebben de meeste gezinnen toch gewoon 2 of 3 kinderen. Gezinnen met 0 of 1 kinderen zijn veeleer uitzondering dan regel.

Wij wonen natuurlijk wel in een gemeente, misschien hebben gemeentes hogere geboortecijfers dan steden? (exclusief migranten) Omdat ze in steden minder ruim wonen?

We gaan er dus van uit dat het cijfer 1,8 kind per vrouw klopt, dan stellen die Belgische wijven mij diep teleur. Ze zijn niet alleen dik, lui, sletterig en stijlloos, ze kunnen ook nog niet eens kinderen grootbrengen. Wat hebben wij daar nu eigenlijk aan?

Bijgevolg een oproep, doe uw best jongens. Voor ons vaderland!!!! I have a dream (1 groot Belgisch/Vlaams katholiek rijk). Kinderen moeten niet gezien worden als een last.
Moet ik vrouw zijn dan zou ik niet graag een kind hebben van iemand die zo denigrerend over vrouwen spreekt.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:49   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
islamitische geleerde zijn het er wel over eens dat een hoofddoek verplicht is, inderdaad.

Een niqaab is aanbevolen.
sommige islamitische "geleerden" vinden ook dat vrouwen aan één oog voldoende hebben en dat ze zwarte handschoenen moeten dragen.

Oud 20 juni 2015, 16:50   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sommige islamitische "geleerden" vinden ook dat vrouwen aan één oog voldoende hebben en dat ze zwarte handschoenen moeten dragen.
Die heb je, ja.
Oud 20 juni 2015, 16:51   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar zulke zaken staan open voor discussie.

Het is onredelijk en onwaar om te doen alsof de vrouwenbesnijdenissen direct te linken zijn aan de islam. De oorsprong vind je elders.
Oud 20 juni 2015, 16:53   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

zoiets dus?

Oud 20 juni 2015, 16:54   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Bedekken betekend an sich niet volgens de koran zich volledig onherkenbaar maken !!
Dat laatste gebeurt ook niet met een hoofddoek. U verwart met de zogenaamde "nikaab".
Oud 20 juni 2015, 16:55   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kom op , circe. Dit soort flauwe grapjes doen mij niet lachen, hoor.

Roep eens op tot een genocide, ofzo.
Oud 20 juni 2015, 16:56   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom op , circe. Dit soort flauwe grapjes doen mij niet lachen, hoor.

Roep eens op tot een genocide, ofzo.
ik ben bloedernstig. uw "geleerden" vinden dat vrouwen er zo moeten bijlopen. Ge kunt met één ook ook gewoon uw boodschappen doen hoor. En met twee ogen doet ge toch niks anders dan mannen verleiden.

Oud 20 juni 2015, 16:57   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben bloedernstig. uw "geleerden" vinden dat vrouwen er zo moeten bijlopen. Ge kunt met één ook ook gewoon uw boodschappen doen hoor. En met twee ogen doet ge toch niks anders dan mannen verleiden.
Die vrouw, zeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be