Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2004, 17:30   #21
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
enkel voor de Vlamingen... door de eeuwen heen !!
en prutspartijtjes moeten zich daar niet mee komen moeien, zeker geen nationalisten die liever onder de franstalige knoet blijven schuilen en de eerste zijn om te roepen :

"vive le roi et la reine !"

vanaf morgen is het terug "schild en vriend !"

Op de betoging in Halle verklaarden de Heren van CD&V (Leterme) en NVA Bourgeois : splitsing nu ! onmiddellijk en onverwijld !! zonder toegevingen !!

als de federale overheid niet wil plooien zal ze maar moeten barsten
van mij mogen ze allemaal roepen en tieren, de splitsing zal op deze manier nog lang op zich wachten als ze er dan al helemaal komt.

ik wil die onderhandelingen wel eens zien als jullie als boeren binnenkomen.
ge zult niet veel van de franstaligen loskrijgen en u onverwijld moogt ge da helemaal vergeten
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 17:50   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
jullie snappen precies niet dat indien men met het woord onverwijld en urgentie blijft zwaaien er een probleem aandient. indien vlamingen het alleen door het parlement wensen te jagen trekken de franstaligen ten eerste vrijwel zeker aan de alarmbel. ten tweede valt er met franstalige kant helemaal niet meer te onderhandelen. jullie hebben het nog niet helemaal door maar de vlaamse partijen vegen hun pad schoon: de splitsing word gewoon begraven in het parlement om uiteindelijk er helemaal niet te komen en alle partijen kunnen dan zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen, ondanks dat ze het wetsvoorstel hebben ingediend hun niks te verwijten valt, maakt u geen blaaskens wijs, die onverwijlde splitsing is een utopie. als er die nog zal komen...
jammer voor de hardliners maar onverwijld bestaat niet in dit federale belgië
De Vlamingen in het algemeen en het VB in het bijzonder snappen maar al te best dat over logische Vlaamse eisen, onverwijld of niet, met Franstaligen niet te praten valt, tenzij er weer ferm betaald wordt. Een transfer van 10 miljard euro is nog niet genoeg.
Wij vormen de democratische meerderheid, wij betalen de rekeningen, dus moeten wij gewoon doen wat wij nodig achten.
Daarom moeten wij onverwijld die federale staat vaarwel zeggen zodat Vlamingen en Franstaligen afzonderlijk kunnen doen wat ze zelf willen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 17:58   #23
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De Vlamingen in het algemeen en het VB in het bijzonder snappen maar al te best dat over logische Vlaamse eisen, onverwijld of niet, met Franstaligen niet te praten valt, tenzij er weer ferm betaald wordt. Een transfer van 10 miljard euro is nog niet genoeg.
Wij vormen de democratische meerderheid, wij betalen de rekeningen, dus moeten wij gewoon doen wat wij nodig achten.
Daarom moeten wij onverwijld die federale staat vaarwel zeggen zodat Vlamingen en Franstaligen afzonderlijk kunnen doen wat ze zelf willen.
kleingeestige....zelfs de NVA ziet wat het blok probeert te doen.

allez kom, overtuig ons eens, hoe denkt u en het blok de splitsing onverwijld en onmiddellijk te realiseren? realistisch s v p,
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
Oud 15 oktober 2004, 18:11   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
kleingeestige....zelfs de NVA ziet wat het blok probeert te doen.
allez kom, overtuig ons eens, hoe denkt u en het blok de splitsing onverwijld en onmiddellijk te realiseren? realistisch s v p,
De onmiddellijke splitsing zonder betalen werd beloofd door ALLE Vlaamse partijen en staat daarbij in het Vlaamse regeerakkoord.
Wij hebben de meerderheid en die democratische meerderheid moet beslissen. En als de regering valt, dan valt ze.
Dan nieuwe verkiezingen en een nieuwe regering kan niet gevormd worden omdat een overeenkomst niet mogelijk is. Dan volgt boedelscheiding en doen Vlamingen en Franstaligen wat ze willen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 18:17   #25
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams kartel is nu al aan het kronkelen voor de onderhandelingen, wat zal dat straks(?) dan niet zijn .
De CD&V zal plooien.
En dan gaat iedereen weer verschieten waarom het blok zo groot is.
Oud 15 oktober 2004, 18:25   #26
PAJOT
Banneling

Standaard

Ach, als de N-VA eens zou breken met de CD&V en een verbond zou vormen met het Blok ... 't is maar een wensdroom, helaas ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 18:30   #27
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De onmiddellijke splitsing zonder betalen werd beloofd door ALLE Vlaamse partijen en staat daarbij in het Vlaamse regeerakkoord.
Wij hebben de meerderheid en die democratische meerderheid moet beslissen. En als de regering valt, dan valt ze.
Dan nieuwe verkiezingen en een nieuwe regering kan niet gevormd worden omdat een overeenkomst niet mogelijk is. Dan volgt boedelscheiding en doen Vlamingen en Franstaligen wat ze willen.
mag ik u er wel op wijzen dat men met 2 moet zijn om te dansen.
vlamingen alleen kunnen dit niet doen. ze kunnen het proberen maar dan trekken de franstaligen aan de alarmbel. dan word heel uw splitsingseis netjes en héél diep begraven in het parlement.

en ik vroeg een realistische kijk op de zaak, geen hypotheses van:
als dit....dan dat....en dan dat.... en zus....en zo....... blablabla
Citaat:
[/font]
Oud 15 oktober 2004, 18:32   #28
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ach, als de N-VA eens zou breken met de CD&V en een verbond zou vormen met het Blok ... 't is maar een wensdroom, helaas ...
dream on, de NVA zie ik nooit samenwerken met het blok.
zelfs in een van de laatste persmedelingen betreurt ze de acties van het blok
Citaat:
[/font]
Oud 15 oktober 2004, 19:06   #29
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dankzij het Blok is er inderdaad weer een kink in de kabel gekomen om BHV te splitsen.
Het Blok weet maar al te goed, dat de grote meerderheid van de kamer zou tegen stemmen. In dien N-VA en CD&V zouden voorgestemd hebben, was AL HET WERK naar de knoppen geweest. Want dan hadden we alle partijen TEGEN ons, en vooral TEGEN ONS WETSVOORSTEL om de zaak te splitsen. Met als rampzalig gevolg geen splitsing van BHV. Maar ja, we hebben al eerder dit jaar gezien, hoe het Blok zich onthouden heeft bij de eindstemming voor ons amendement om BHV te splitsen. Laten we ook niet vergeten, dat het Blok in Antwerpen buiten zat te betogen voor de "vrijemeningsuiting", terwijl de N-VA de Antwerpse gemeenteraad zat over te halen, om de steun van de stad te betuigen aan de Vlaamse rand.

Kort weg, het Blok zou een splitsing aan haar neus zien voorbijgaan door haar kortzichtige houding. Maar ja, extreem rechts primeert nu eenmaal op Vlaams Nationalisme natuurlijk.
Triestig. Op mijn ouwe leeftijd moeten meemaken dat er Vlaamse nationalisten zijn die zo een collaboratistisch - lees Belgisch - discours volgen.
Oud 15 oktober 2004, 19:07   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dankzij het Blok is er inderdaad weer een kink in de kabel gekomen om BHV te splitsen.
Het Blok weet maar al te goed, dat de grote meerderheid van de kamer zou tegen stemmen. In dien N-VA en CD&V zouden voorgestemd hebben, was AL HET WERK naar de knoppen geweest. Want dan hadden we alle partijen TEGEN ons, en vooral TEGEN ONS WETSVOORSTEL om de zaak te splitsen. Met als rampzalig gevolg geen splitsing van BHV. Maar ja, we hebben al eerder dit jaar gezien, hoe het Blok zich onthouden heeft bij de eindstemming voor ons amendement om BHV te splitsen. Laten we ook niet vergeten, dat het Blok in Antwerpen buiten zat te betogen voor de "vrijemeningsuiting", terwijl de N-VA de Antwerpse gemeenteraad zat over te halen, om de steun van de stad te betuigen aan de Vlaamse rand.

Kort weg, het Blok zou een splitsing aan haar neus zien voorbijgaan door haar kortzichtige houding. Maar ja, extreem rechts primeert nu eenmaal op Vlaams Nationalisme natuurlijk.
Kronkel kronkel kronkel .

Ik dacht dat jullie een akkoord hadden met VLD en SP-A om dit onmiddelijk te splitsen? Hoe kan dan nu VOOR deze urgentie zijn "al het werk naar de knoppen helpen"???? Of blijkt uw "akkoord" toch niet zo rotsvast te zijn als dat je hoopt?

Enfin, Door tegen deze urgentie te stemmen heb je het gedoemd te worden behandeld in het forum of een commissie. We kunnen alvast onze Vlaamse Portemonee uithalen
Oud 15 oktober 2004, 19:56   #31
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Kronkel kronkel kronkel .

Ik dacht dat jullie een akkoord hadden met VLD en SP-A om dit onmiddelijk te splitsen? Hoe kan dan nu VOOR deze urgentie zijn "al het werk naar de knoppen helpen"???? Of blijkt uw "akkoord" toch niet zo rotsvast te zijn als dat je hoopt?

Enfin, Door tegen deze urgentie te stemmen heb je het gedoemd te worden behandeld in het forum of een commissie. We kunnen alvast onze Vlaamse Portemonee uithalen
Als het daar maar bij blijft.
Oud 15 oktober 2004, 21:00   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Blok weet maar al te goed, dat de grote meerderheid van de kamer zou tegen stemmen.
Dat is dan de verantwoordelijkheid van die grote meerderheid die onverwijld haar keutel heeft ingetrokken en niet van het Vlaams Blok voor wie onverwijld splitsen ook onverwijld splitsen betekent.

Ging het 'Vlaams' kartel de splitsing trouwens niet op haar eentje in het parlement brengen als de VLD tegen zou wringen?

Zit de Raad van State in het parlement?
Oud 15 oktober 2004, 21:04   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dream on, de NVA zie ik nooit samenwerken met het blok.
zelfs in een van de laatste persmedelingen betreurt ze de acties van het blok
ze moeten toch hun "gezicht" redden... en later de schuld in de schoenen van het Vlaams Blok kunnen schuiven!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 21:06   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Triestig. Op mijn ouwe leeftijd moeten meemaken dat er Vlaamse nationalisten zijn die zo een collaboratistisch - lees Belgisch - discours volgen.
Een discreet Good Evening N-VA! lijkt hier echt gepast.

Staaf><N-VA
't Is een Judaskus, maar daarom niet minder gemeend.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 oktober 2004 om 21:07.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 21:07   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De Vlamingen zullen alweer de gaten in de begroting moeten dichten.

Verbaast het u nog dat steeds meer Vlaamse ondernemers samen met het Vlaams Blok de kaart van de Vlaamse onafhankelijkheid trekken? Hoelang laten wij nog met onze voeten spelen? Hoelang laten wij nog toe dat die arrogante Waalse politici onze zakken rollen?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 21:08   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Hoelang laten wij nog toe dat die arrogante Waalse politici onze zakken rollen?
Holahola!
't Zijn uw Vlaamse brothers-in-arms die hun eigenste voorstel kelderen omdat het van jullie komt!
Oud 15 oktober 2004, 21:12   #37
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Het resultaat is dat de wetsvoorstellen -ook hun wetsvoorstellen- worden ondergedompeld in de parlementaire procedure en dat dus bijgevolg een koppeling zal ontstaan aan de besprekingen binnen het Forum en/of één of ander overlegcomité.
Je moet me toch eens uitleggen hoe je aan die conclusie komt? De Raad van State brengt advies uit over één maand en dan wordt er meteen gestemd, over koppeling met het Forum is er niet afgesproken bij mijn weten.

Ik hoop dat het Vlaams Blok over één maand even constructief meewerkt als de Vlaamse meerderheid het voorstel erdoor krijgt. Dat zou de franstaligen pas doen schrikken. Nu cavalier seul gaan spelen is begrijpelijk, maar niet erg tactisch.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 21:13   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de NVA zie ik nooit samenwerken met het blok.
Het is idd al te duidelijk met wie de geSchiltzten wél tussen de lakens gaan.
Maar ze hadden dan ook geen andere keuze, hé?
Oud 15 oktober 2004, 21:15   #39
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je moet me toch eens uitleggen hoe je aan die conclusie komt? De Raad van State brengt advies uit over één maand en dan wordt er meteen gestemd, over koppeling met het Forum is er niet afgesproken bij mijn weten.

Ik hoop dat het Vlaams Blok over één maand even constructief meewerkt als de Vlaamse meerderheid het voorstel erdoor krijgt. Dat zou de franstaligen pas doen schrikken. Nu cavalier seul gaan spelen is begrijpelijk, maar niet erg tactisch.
Ik zou zeggen "we zullen zien, ik geef jullie krediet"... maar dat zeg ik al sinds de verkiezingen (lees m'n posts er maar op na) en zie waar het toe geleid heeft.

But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 21:18   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Dus deze keer zal het 'advies' van de Raad van State niet aan de politieke laarsjes gelapt worden als het de establishmenstpartijen slecht uitkomt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be