Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2003, 15:56   #21
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard

Ons water is dus slecht,maar als je water van onze kraan neemt is dat best drinkbaar.
Maar als je in Spanje water van de kraan neemt daar mag je niet van drinken,daar moet je water in bidons kopen.

Of haal ik hier dingen door elkaar?
Oud 6 maart 2003, 15:58   #22
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door akanit
Ons water is dus slecht,maar als je water van onze kraan neemt is dat best drinkbaar.
Maar als je in Spanje water van de kraan neemt daar mag je niet van drinken,daar moet je water in bidons kopen.

zeker! het onderzoek ging over rivier- en grondwater

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 15:59   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
- - Sinds de regionalisering van leefmilieu is de waterkwaliteit er in Vlaanderen beetje bij beetje op vooruit gegaan. Maar j�*renlang BELGISCH wanbeleid kan je nu eenmaal niet op enkele jaren Vlaams beleid teniet doen.
O jee het is weer eens de schuld van dat boosaardige monster - België genaamd. Hoewel Leefmilieu Vlaams is wring je je nog in allerlei bochten om de schuld toch maar op België te schuiven. Zielig eigenlijk, want deze zaak heeft niets met de communautaire problematiek te maken.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 16:00   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dan ook dat milieu terug materie moet worden van de federale regering, alle Belgen gelijk voor de wet!!
Groot gelijk!
Geloof niet langer alles wat er in het Groot Vlaemsch-Nationaal Sprookjesboek staat!
Oud 6 maart 2003, 16:02   #25
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Ik vind dan ook dat milieu terug materie moet worden van de federale regering, alle Belgen gelijk voor de wet!!
Groot gelijk!
Geloof niet langer alles wat er in het Groot Vlaemsch-Nationaal Sprookjesboek staat!
of nog verder, milieu is een zaak voor europa, want rivieren en grondwater stopt niet aan de grenzen, en zekers niet aan fictieve taalgrensjes

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 16:20   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je mag in Spanje gerust van het leidingwater drinken. Als buitenlander zal je er misschien even ziek van worden omdat je lichaam niet gewoon is aan de samenstelling van het water. Op dezelfde manier zal echter de Spanjaard ziek worden als hij ons leidingwater drinkt.

Ik spreek trouwens van ervaring, probeer maar eens Belgisch leidingwater te drinken na er jaren niet gewoond te hebben. Als je dat probeert bereidt je je best voor op een aantal dringende bezoekjes aan het toilet.
Oud 6 maart 2003, 17:19   #27
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Bush daarentegen heeft wel een waardig en haalbaar alternatief voor Kyoto voorgesteld.
ehhhhhh
dat alternatief is nog maar pas volledig tot op de grond afgebroken door de wetenschappers die Bush zelf had aangesteld om het te beoordelen.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 17:36   #28
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je mag in Spanje gerust van het leidingwater drinken. Als buitenlander zal je er misschien even ziek van worden omdat je lichaam niet gewoon is aan de samenstelling van het water. Op dezelfde manier zal echter de Spanjaard ziek worden als hij ons leidingwater drinkt.

Ik spreek trouwens van ervaring, probeer maar eens Belgisch leidingwater te drinken na er jaren niet gewoond te hebben. Als je dat probeert bereidt je je best voor op een aantal dringende bezoekjes aan het toilet.
Wat u hier vertelt is een hardnekkig sprookje, van dezelfde orde als wat onze moeders vroeger vertelden, namelijk dat mensen van hier in zuiderse landen diarree kregen door het gebruiken van olijfolie.

Wie in België leidingwater drinkt, wordt niet ziek. Om ziek te worden, moet je water drinken dat vervuild is met pathogene bacteriën. De watermaatschappijen controleren continu de bacteriologische kwaliteit van het drinkwater. Dit water wordt een groot aantal keren ontsmet op diverse wijzen. Als bij een controle pathogenen worden gevonden, wordt het water in die eenheid meteen afgesloten. Het is niet zo dat de laboranten van de maatschappij zeggen: laat die er maar door, dat is ene van ons.

In Spanje zou ik ook meteen het water drinken en niet ziek worden. Hetzelfde kan ik niet zeggen van Mexico. Daar krijg je van het drinkwater de vinkentering. Niet omdat het andere bacteriën zijn, gewoon omdat hun controle niet deugt.
ToffeKnol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 17:50   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Citaat:
Citaat:

Wat u hier vertelt is een hardnekkig sprookje, van dezelfde orde als wat onze moeders vroeger vertelden, namelijk dat mensen van hier in zuiderse landen diarree kregen door het gebruiken van olijfolie.

Wie in België leidingwater drinkt, wordt niet ziek. Om ziek te worden, moet je water drinken dat vervuild is met pathogene bacteriën. De watermaatschappijen controleren continu de bacteriologische kwaliteit van het drinkwater. Dit water wordt een groot aantal keren ontsmet op diverse wijzen. Als bij een controle pathogenen worden gevonden, wordt het water in die eenheid meteen afgesloten. Het is niet zo dat de laboranten van de maatschappij zeggen: laat die er maar door, dat is ene van ons.

In Spanje zou ik ook meteen het water drinken en niet ziek worden. Hetzelfde kan ik niet zeggen van Mexico. Daar krijg je van het drinkwater de vinkentering. Niet omdat het andere bacteriën zijn, gewoon omdat hun controle niet deugt.
Wel, dan zal mijn spetterpoep ergens anders vandaan gekomen zijn
Oud 6 maart 2003, 18:05   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
rivieren en grondwater stopt niet aan de grenzen, en zekers niet aan fictieve taalgrensjes
Ssstt dat mag je niet zeggen van onze Vlaemsch-nationale vrienden!
Oud 6 maart 2003, 18:10   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
rivieren en grondwater stopt niet aan de grenzen, en zekers niet aan fictieve taalgrensjes
Absoluut wel! Dit soort problemen is een voorbeeld dat Europees moet aangepakt worden.

Niet Belgisch he BUB'ertjes, maar dat mag ik niet zeggen waarschijnlijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 18:15   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk moet het Europees aangepakt worden.
Maar waarom is het dan Vlaams?!
Oud 6 maart 2003, 18:17   #33
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet het Europees aangepakt worden.
Maar waarom is het dan Vlaams?!
Dat weet ik ook niet! Waarschijnlijk omdat het Belgisch niet lukte, en dan probeerde men het maar eens Vlaams. Ik denk dat Europa nog niet echt klaar is om dergelijke zaken Europees aan te pakken.
Oud 6 maart 2003, 18:20   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom houden we het niet Belgisch tot Europa er wel klaar voor is?
Oud 6 maart 2003, 18:22   #35
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet! Ik ben daar niet voor verantwoordelijk he! Maar ik denk dat men dat er maar bij had gesleurd omdat men toch maar aan het federaliseren was. Ze hadden beter de sociale zekerheid overgeheveld naar Vlaanderen.
Oud 6 maart 2003, 18:32   #36
Dimitri

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heeft België geen grenzen dan? Waar zou nou toch dat vervuilde Maaswater in Nederland vandaan komen, denk je? Er moet soms zelfs gewoon gestopt worden met waterwinning uit de Maas, zo smerig is het.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 18:41   #37
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

De Oude Kelten waren er zich nog niet van bewust doch zedeloos end' ijdel Roma (Conscience): 't rivierwater stopt sedert de Romeinse veroveringen aan de taalgrens. De defederalisering van het water is dan ook heel normaal. Misschien moet ook Brussel en de Oostkantons hun eigen waterwinning krijgen. Voor de faciliteitengemeenten kunnen we een Vlaamsche regeling uitdenken: 't vuul water voor den Fransoos ende 't schoon voor den Vlaeminck.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 18:49   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Dat weet ik niet! Ik ben daar niet voor verantwoordelijk he! Maar ik denk dat men dat er maar bij had gesleurd omdat men toch maar aan het federaliseren was. Ze hadden beter de sociale zekerheid overgeheveld naar Vlaanderen.
U geeft dus toe dat er bevoegdheden zijn geregionaliseerd die beter federaal waren gebleven...
Oud 6 maart 2003, 18:51   #39
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat er bevoegdheden zijn geregionaliseerd die beter federaal waren gebleven...
Ik geef toe dat er bevoegdheden gefederaliseerd zijn die beter Europees worden geregeld!
Oud 6 maart 2003, 18:58   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar aangezien Europa er volgens U nog niet klaar voor is... waren ze beter federaal gebleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be