![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
UV straling zorgt voor huidkanker. Zo zal Fukushima ook wel de kans op kanker verhogen bij een aantal mensen. Maar weet je wat? "When you’re in an airplane, high above the Earth, you receive much higher radioactive doses from cosmic rays than people on the ground. In fact, commercial airline workers who are on planes for up to 900 hours per year, receive among the highest occupational dose of any occupation, coming in just below uranium miners with 3 mSv/year [2]. Note that nuclear power plant operators receive less than half of this." "So is it dangerous? Nope. These doses are well below any levels that have been shown to cause cancer or other damage. A 2002 study of 10,000 airline pilots was performed over 17 years that found that "no marked risk of cancer attributable to cosmic radiation is observed in airline pilots." [4] So as long as you’re flying less than an airline pilot, you have nothing to worry about." http://www.whatisnuclear.com/physics...n_flights.html Je kan je afvragen hoeveel straling je nu eigenlijk zal opvangen van Fukushima. Denk je dat deze ramp je kansen op kanker daadwerkelijk verhoogt? I seriously doubt it. Er is overal radioactieve straling, in de lucht, uit de ruimte... de grond. Tenzij je naast Fukushima staat, twijfel ik eraan dat dit enige invloed heeft op Belgen of Europeanen in het algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.northcountrypublicradio.o...-carbon-dating |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het monazite strand in het Braziliaanse Guarapari, met een dosis van 175 millisievert per jaar. En da's een toeristenoord. De Kerala vallei in Indië. Ook zo'n oord waar de achtergrondstraling gevoelig hoger is dan in 99% van de verboden zone rond Tjernobyl. Citaat:
Maar voor de rest is er geen verschil. Alfa, beta en gammastraling trekt zich er geen drol van aan dat het nu ontstaat uit radioactief verval van natuurlijke elementen, of van kernafval. Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook is het een gegeven dat de locatie een zeer grote invloed kan hebben op de hoeveelheid C14 in de te testen zaken. Er zijn dingen die rijker zijn in C14 dan andere dingen. Zo is het verschil tussen gras en zeewier zodanig dat zeewieretende dieren een pak jonger zullen testen dan de graseters. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet al die kleine dosissen optellen.
En doe daar een flinke geut pesticiden bij. Gratis in alle voeding en wijn. En mocht men twijfelen of het gevaarlijk is? Ja dus, het is gemaakt om al in zeer kleine dosis dodelijk te zijn. Anders was het niet goed gemaakt.
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou leuk zijn moesten de angsthazen zich eens wat meer verdiepen in de wetenschap ipv propaganda.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetenschap die iedere 30 jaar bochten van 180° maakt.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier ist' wel een bocht van nul graden vriend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite...wat weet jij daar van allemaal?
Niks behalve wat je selectief leest. Net als 99,99% anderen van de wereld.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke referentieperiode? Correctie aangroei aantal gevallen tegenover bevolkingsaangroei?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Heb je liever geloof dat koppig dezelfde waanzin blijft geloven ongeacht welke nieuwe feiten zich voordoen? Wetenschap maakt geen bochten. Wetenschap corrigeert enkel veronderstellingen op basis va nieuwe kennis.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals round up goed is? Tja...sensibilering doet zijn werk bij de jonge mensen. Zover kunnen we akkoord gaan.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Enkel een idioot zou zo'n ongenuanceerde uitspraak doen. De feiten zijn wat ze zijn. De mens werd al blootgesteld aan radioactiviteit in de tijd van de Romeinen en ervoor, de planeet zelf is sinds zijn ontstaan al radioactief.
Radioactiviteit is niet het probleem, de intensiteit is.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Suikers contra vet....hoeveel graden? Vet ...50 jaar wetenschappelijke onzin onder invloed van lobby groepen met miljoenen dollars. Miljoenen doden...they dont care.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is onderzoek genoeg. Je moet alleen niet verwachten dat de subjectieve regering je daarvan op de hoogte brengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In de grond en in de zee. Nogmaals, denkt U dat gans Fukushima gesaneerd is, en ook al halveert die straling, dat blijft toch lekken en zich verspreiden in de werend? Die mutaties bij insecten, vissen, zoogdieren, vogels dat tot de-evolutie leidden en migreren, kan toch niet ongezien voorbij gaan? Citaat:
Maar feit is, dat zit daar al jaren te lekken in zee, lucht, grond. En sedert dit jaar is het te meten aan de kusten van het hele Amerikaanse continent. Daarbovenop is bijna ieder voedingswaar in de supermarkt ermee besmet. En als radioactiviteit er al was en niet "zo heel schadelijk is", komt deze straling er nog maar eens bij en maakt het wel "iets schadelijker" he. Dat die stralingswaarde afbouwt kan zijn, maar als dat jaren aan een stuk blijft lekken blijft die toch alleen maar opbouwen? Als het echt niets is, wil ik daar ene zien zwemmen in de buurt, ne vis boventrekken en hem aan heel zijn familie zien voederen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.chinadaily.com.cn/cndy/20...t_15676512.htm Hoeveel langer moet ze nog lekken voor de insecten buiten de regio ook besmet worden? Laatst gewijzigd door Peche : 8 juli 2015 om 05:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |