Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2015, 20:16   #21
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
"De manier waarop de Amerikanen op dit moment onderhandelen is buitengewoon gebiedend..." zegt een Nederlandse onderhandelaar die verder geen informatie mag verstrekken aan de bevolking waarover ze nu eigenlijk onderhandelen. Wat had men eigenlijk anders verwacht van de VS? Waarom gaan die onderhandelingen dan eigenlijk nog door met zo'n 'partner'!! En hoe kunnen we zeker zijn dat aan de Europese kant geen gekochte elementen zitten die de Europese bevolking een mes in de rug aan het steken zijn?
De VS voelen de bui al wel langer hangen en dan wordt het wat 'emotioneler'.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 20:52   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De manier waarop de Amerikanen op dit moment onderhandelen is buitengewoon gebiedend..." zegt een Nederlandse onderhandelaar die verder geen informatie mag verstrekken aan de bevolking waarover ze nu eigenlijk onderhandelen. Wat had men eigenlijk anders verwacht van de VS? Waarom gaan die onderhandelingen dan eigenlijk nog door met zo'n 'partner'!! En hoe kunnen we zeker zijn dat aan de Europese kant geen gekochte elementen zitten die de Europese bevolking een mes in de rug aan het steken zijn?
Dat is net als met de FIFA en Blatter. Omkoping,steekpenningen bestaan niet.
Bij de inrichting van een WK nemen ze de staat over voor de duur van dat WK en geen enkele politieker die zich verzet.

De put nadien mag de belastingbetaler op zich nemen.

Die Nederlandse onderhandelaar werkt in opdracht van de Nederlandse regering en bevolking en heeft dus de plicht beiden in te lichten.
Doet hij dat niet, in opdracht van de regering Europese of Nederlandse, dan is de regering medeplichtig aan volksbedrog.
Bud who cares?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:02   #23
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat is net als met de FIFA en Blatter. Omkoping,steekpenningen bestaan niet.
Bij de inrichting van een WK nemen ze de staat over voor de duur van dat WK en geen enkele politieker die zich verzet.

De put nadien mag de belastingbetaler op zich nemen.

Die Nederlandse onderhandelaar werkt in opdracht van de Nederlandse regering en bevolking en heeft dus de plicht beiden in te lichten.
Doet hij dat niet, in opdracht van de regering Europese of Nederlandse, dan is de regering medeplichtig aan volksbedrog.
Bud who cares?
Ik geloof geen bal van dat verhaal van die "Nederlandse onderhandelaar" Ofwel geef je info met naam en feiten ofwel zeg je niets. Er zijn trouwens grotere economische spelers dan Nederland in Europa.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:04   #24
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een goeie, de bevolking gelooft toch klakkeloos wat men zegt.
Oud 8 juli 2015, 21:04   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
TTIP (Transatlantic Trade & Investment Partnership), een omstreden mega-handelsverdrag waarmee het Europse Parlement vandaag heeft ingestemd, verwezenlijkt de plannen van de Nazi's.

De Nazi's planden tijdens hun ondergang dat zij via een economisch imperium opnieuw aan de macht zouden komen om hun fascistische plannen in de praktijk te brengen: een 4e rijk via de macht van grote bedrijven.

Daily Mail​ publiceerde in 2009 een geheim inlichtingendienst rapport waaruit de omvang van de plannen blijkt.

Revealed: The secret report that shows how the Nazis planned a Fourth Reich ...in the EU

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...Reich--EU.html

Big Money / Big Food / Big Pharma etc. met een drang naar zelfbehoud en groei leidt logischerwijs tot kansen voor mensen met meedogenloze fascistische ideeën.

Ik denk dat het slecht is als grote bedrijven de macht hebben. Ik geloof zelf dat het het beste is wanneer ethiek aan de basis staat van de praktijk en niet het korte-termijn winstbejach van grote bedrijven.

Wat is jullie idee over de instemming met het TTIP-verdrag?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/08/...-ttip-verdrag/
http://fd.nl/economie-politiek/11105...jhandel-met-vs
Dat bewijst eens te meer dat de Duitsers verdomd knappe koppen zijn. Jammer dat ze indertijd hun reputatie een hele tijd naar de kloten geholpen hebben met de Holocaust. Het was eigenlijk onbegrijpelijk dat ze die waanzin hebben begaan want ze verzwakten hun eigen land er aanzienlijk mee. Zeker wanneer je rekening houdt met het enorm intellectueel kapitaal en wetenschappelijke bedrevenheid bij Duitse Joden.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:05   #26
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik geloof geen bal van dat verhaal van die "Nederlandse onderhandelaar" Ofwel geef je info met naam en feiten ofwel zeg je niets. Er zijn trouwens grotere economische spelers dan Nederland in Europa.
In ieder geval kan je het volksbedrog niet ontkennen, of moeten we het stilaan zelfbedrog noemen?
Oud 8 juli 2015, 21:07   #27
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat bewijst eens te meer dat de Duitsers verdomd knappe koppen zijn. Jammer dat ze indertijd hun reputatie een hele tijd naar de kloten geholpen hebben met de Holocaust. Het was eigenlijk onbegrijpelijk dat ze die waanzin hebben begaan want ze verzwakten hun eigen land er aanzienlijk mee. Zeker wanneer je rekening houdt met het enorm intellectueel kapitaal en wetenschappelijke bedrevenheid bij Duitse Joden.
Zou het niet beter zijn een Nazi draad te openen waar de Godwin's hun dagelijks scheetje kunnen laten. Soms steekt die nazi vervuiling tegen op alle draden.
Oud 8 juli 2015, 21:11   #28
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet beter zijn een Nazi draad te openen waar de Godwin's hun dagelijks scheetje kunnen laten. Soms steekt die nazi vervuiling tegen op alle draden.
Hetzelfde met de "het is Gods wil" vervuilers.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:13   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het discussieonderwerp is correct getiteld.
Oud 8 juli 2015, 21:17   #30
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat hier toch goed? Wil je iets niet weten misschien?
Oud 8 juli 2015, 21:18   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hetzelfde met de "het is Gods wil" vervuilers.
Het een en het andere zijn pure stigmatisatie die elke discussie doen stoppen aan gebrek aan argumentatie. Wat letterlijk Godwin is. Als het overdreven wordt gooi ik gewoon die figuren in mijn negeerlijst en ik adem beter.
Oud 8 juli 2015, 21:19   #32
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik bekijk dat met de grootste interesse in hoeverre dat dit kan goed zijn voor export naar Amerika van Europese producten (waaronder het mijne).
Begrijpelijk. Heb je een Monsanto in het klein?
Oud 8 juli 2015, 21:20   #33
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het een en het andere zijn pure stigmatisatie die elke discussie doen stoppen aan gebrek aan argumentatie. Wat letterlijk Godwin is. Als het overdreven wordt gooi ik gewoon die figuren in mijn negeerlijst en ik adem beter.
Straks ben je helemaal alleen
Oud 8 juli 2015, 21:24   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk. Heb je een Monsanto in het klein?
Nee waarom onmiddellijk zo negatief? Is dat een goedkope destructie tactiek of gebrek aan kennis wat de spelers in een economie kunnen zijn.
Oud 8 juli 2015, 21:28   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Doe geen moeite, U staat op zijn negeerlijst omdat hij U niet begrijpen kan.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:30   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitspraak "De manier waarop de Amerikanen op dit moment onderhandelen is buitengewoon gebiedend." komt van Wim van Camp, Europarlementariër voor het CDA. Hij deed die uitspraak in een documentaire van het programma Geenstijl over TTIP, waar eerder in deze draad een link naar gegeven wordt. Ik zou u de minuut kunnen geven waarop hij zijn uitspraak doet, maar ik wacht even totdat u nog eens zegt dat u er "geen bal" van gelooft. Wat is daar zo ongeloofwaardig aan? Het verwonderd me niet dat de VS met hun exceptionalistische en imperialistische mentaliteit de Europeanen zo behandelen in de onderhandelingen. U denkt misschien dat het 'vrienden' zijn of zo. Dat zou maar wat naïef zijn in de politiek.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 juli 2015 om 21:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:30   #37
subocaj

Standaard

Citaat:
Geef op google even in: Nederlandse onderhandelaar over TTIP.
Als Ploumen hem zwijgplicht oplegt, leg me dan eens uit waarom?
Oud 8 juli 2015, 21:39   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Met zijn dromen over hoe hij de president van een EU land zou fusilleren. Troost u. Ik zou er niet om treuren genegeerd te worden door mensen die oproepen tot moord van democratisch verkozen politici uit hun losse mouw schudden. Er is een woord voor zo'n mensen. Ik zal het u per PB doen toekomen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 21:40   #39
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De uitspraak "De manier waarop de Amerikanen op dit moment onderhandelen is buitengewoon gebiedend." komt van Wim van Camp, Europarlementariër voor het CDA. Hij deed die uitspraak in een documentaire van het programma Geenstijl over TTIP, waar eerder in deze draad een link naar gegeven wordt. Ik zou u de minuut kunnen geven waarop hij zijn uitspraak doet, maar ik wacht even totdat u nog eens zegt dat u er "geen bal" van gelooft. Wat is daar zo ongeloofwaardig aan? Verwonderd me niet dat de VS met hun exceptionalistische en imperialistische mentaliteit de Europeanen zo behandelen in de onderhandelingen. U denkt misschien dat het 'vrienden' zijn of zo. Dat zou maar wat naïef zijn in de politiek.
Ik weet niet eens wat CDA is. Mijn interesse ligt zuiver commercieel en dat heeft me tot hiertoe geen windeieren gelegd in de US. Een handels akkoord tussen de EU en de US vind ik altijd interessant. Zelfs een Bric vind ik niet vijandig.
Oud 8 juli 2015, 21:50   #40
subocaj

Standaard

Citaat:
Nee waarom onmiddellijk zo negatief? Is dat een goedkope destructie tactiek of gebrek aan kennis wat de spelers in een economie kunnen zijn.
De keuze laat ik democratisch aan jou.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be