![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hou van titels die de lading dekken.
Dat een regering uit gekken zou bestaan, geeft mij niet veel informatie over wat de draadopstarter zou willen beginnen discuteren. Afijn, het gaat over "werk langer werkbaar maken". Dat lijkt geen gemakkelijke zaak te zijn. Wellicht daarom dat er ook geen enkele suggestie gemaakt wordt, richting de verantwoordelijke minister, die een cd&v-er is. Raar zelfs dat die minister verweten wordt geen voeling te hebben met de bedrijfswereld. Want hij komt toch wel uit die hoek, dacht ik zo. Verder heb ik nog een bezorgdheid, namelijk omtrent dat aspect om later verlof op te nemen, voor meer-prestaties die je vroeger in je leven verricht zou hebben. Wat moeilijk zal worden, is de volgende rekening: ik presteer dit jaar een volle maand aan overwerk. Ik wordt uitbetaald voor dat overwerk. Tien jaar later neem ik een maand speciaal verlof, wegens dat oude overwerk. Ga ik nu tijdens deze maand een tweede maal betaald worden voor dat overwerk ? Tot slot een suggestie: als we langer willen werken, om de pensioenlast betaalbaar te houden, dan kunnen we eens gaan kijken om ons licht op te steken bij de mensen die nu al spontaan het langst van al werken. Ik denk dat die mensen die het langst werken, zelfstandigen zijn. Waarom werken zelfstandigen langer, en hoe krijgen ze dat voor mekaar ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Peumans was te gast op Actua TV : "De franstaligen moeten over de taalgrens komen werken want wij hebben hier veel werk en zij niet en wij moeten hun niet levenslang voederen blablabla".
De werkloosheid in Limburg is groter dan in Luik, die van Vlaams-Brabant hoger dan in Waals-Brabant, ..." Die zot weet niet dat "zijn" Vlaanderen de grootste deïndustrialisatie meemaakt die het Westen ooit aanschouwde. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Allemaal goed en wel, "werkbaar werk" maar de kanttekening is een kritische noot.
Als men een "leeftijdsbewuste" werkpositie wilt kan dat, maar dan heeft iemand die zwaar fysiek werk heeft gedaan zich bereid te zijn om zichzelf om te scholen om binnen een loopbaan, dat werk niet meer te blijven doen, een rustiger haalbare job te krijgen zonder er vroeger voor te moeten stoppen. Vervang die dan door jongere mensen die een zwaar job aankunnen, maar dat ligt niet eenvoudig als veel jongeren liever een softe job willen beoefenen dan een harde job, stel dan eerst voordat dit gebeurd vast hoe lang een individueel loopbaan er gemiddeld uitziet, dat bestaat uit fases, het verzilveren van de ervaring gebeurd maar pas in de voorlaatste als laatste fase van een volledige loopbaan. Enerzijds, VDAB heeft zich ook gericht op de opleidingen met knelpuntberoepen, omscholing is voor veel mensen geen evidente keuze, uit vrees voor verlies van bepaalde rechten. Anderzijds, als je al weet wal je wil zoek je naar een haalbare oplossing om toch zichzelf om te scholen naar een job in de lijn van je eigen leeftijd en je eigen ervaring, omgang met collega's, en dergelijke meer...de criteriums zijn mij tot dusverre onduidelijk voor veel werkgevers ook... Als laatste is bij "werkbaar werk" de vervangbaarheid van te zwaar fysieke werk door technologie een goede oplossing, maar er is geen geld hiervoor, dan snap ik niet waarom je geen onderscheid gaat maken tussen soft jobs en hard jobs ? Arbeiders die overgaan naar een bediende job, verliezen vaak hun verlof en gaan dat jaartje helemaal zonder verlof moeten presteren, daar is het nu al betreft mijn idee de noodzaak een oplossing voor te vinden zodat het recht op verlof ongeacht het statuut behouden blijft. Daar zit hem de grote fout waardoor er weinig loopbaanverandering optreedt...hetzelfde is voor de overgang van bediende naar arbeider en naar mijn inziens was het eenheidstatuut daarvoor juist bedoeld, om het verlies aan verlof te vermijden bij verandering van job. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 12 juli 2015 om 09:38. |
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vertel eens tegen een metser die op zijn 50 met een kapotgewerkt lichaam zit dat 'we' langer gaan werken om de pensioenen van mensen zoals u te kunnen blijven betalen, terwijl die man vergeleken met u een habbekrats krijgt. Begint het uzelf nog niet op te vallen hoe fanatiek je Belgie in stand wil houden?
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"De Franstaligen moeten over de taalgrens komen werken ...' zei Jan 'pas op of ik laat me vallen' Peumans. Franstalige Brusselaars komen niet van over de taalgrens.
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belast alles kapot!!!!
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Tel die er eens bij. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Ga je die lonen dan op de moment uitbetalen? Geen kat die eraan denkt, want dan komt er nog een reusachtig gat in de begroting bij. Of ga je gewoon dat uitgesteld loon niet meer betalen? Begrijp jij het woord 'uitgesteld' wel?
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 12 juli 2015 om 12:17. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De statutairen hebben een enorm voordeel gehad nl benoeming voor het leven in ruil voor een lagere AANVANGSwedde. Zij zullen het hiermee moeten stellen. Dat dubbel pensioen kunnen ze op hun buik schrijven! |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
toen Schoofken zijn eerste vakantiejobke deed, was het vooruitzicht voor vele van zijn kameraadjes: beginnen werken op 14 jaar, en met pensioen op 65. Dat was toen de berekening van de betaalbaarheid en de grens van de solidariteit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo ja, val die partij onmiddellijk aan. Frontaal, openlijk maar meedogenloos hard. http://www.n-va.be/nieuws/n-va-steun...ren-bij-nieuwe Titel: N-VA steunt maatregelen om gefaalde ondernemers te begeleiden en te stimuleren bij nieuwe start .
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Netto ontvangers, wie en hoe ? Inhalig ? Je zou eerder moeten kijken hoe de staat zichzelf voortdurend in de voeten schiet. De bankencrisis in het algemeen heeft heel wat bovengehaald waarbij het einde van het financiële systeem zoals ze nu nog steeds gebruikelijk is op zijn einde is...niemand is in staat zo een enorme schuld te creëren ten koste van de welvaart, wat een minderheid is die de hele welvaart eert voor zichzelf zonder een zak te doen, oplichting is nog steeds een effectieve strategie, wie betaald hiervoor het gelag ? Dank u, bankier, u hebt alles wat u wenst maar het is blijkbaar niet genoeg ? wel de pot op met je geklaag over de infrastructuur die verwaarloost wordt en niet onderhouden wordt...immers u garandeert de welvaart van de mens, maar zelf doe je geen zak om die verantwoordelijkheid dan ook waar te maken... |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
4 weken verlof/jaar, elke dag kan je ontslagen worden, een half pensioen, ... IK bepaal inderdaad niets. De realiteit heeft uw "uitgesteld" loon achterhaald. Dit is de eerste les die de griekse crisis ons heeft geleerd! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oei! Ik dacht dat het vooral was om de pensioenen en onderhoudsgelden te betalen van diegenen die niet of nauwelijks hebben gewerkt!
En neen, er zijn geen ambtenaren die werken, juist. Laatst gewijzigd door andev : 12 juli 2015 om 16:38. |
|
|
|