![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Jij gaat nog ontkennen dat de Oostkantons nagenoeg helemaal in 1919 aan de grote overwinnaar België zijn toebedeeld in Versailles?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Duitstalige gebieden Eupen en Sankt Vith hadden nooit iets met "la Belgique" te maken gehad. Het is doodeenvoudig van Duitsland afgepakt, zeg maar gestolen. Zogezegd als "straf". Net zoals na WO2 ganse streken die reeds eeuwen Duits waren (Pruisen, Silezië) ook van hen werden gestolen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vergat u te vermelden dat Silezië oorspronkelijk Slavisch was. En ingepalmd werd door Duitse emigranten. En zelfs dan nog is de helft van de bevolking Slavisch gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het werd reeds van in de middeleeuwen door Duitse boeren "eingesiedelt". Er waren daar regelmatig ook boeren uit onze Nederlanden bij. Van dat "Slavisch" was er toen niet eens zo gek veel te merken omdat het gebied in die tijd een zeer gering bevolkingsaantal had. Hetzelfde geldt overigens voor Pruisen. Overigens die geringe Slavische bevolking was rap verduitst.
Laatst gewijzigd door quercus : 15 juli 2015 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juli 2015 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft Duitsland gedwongen om 2 wereldoorlogen te beginnen. Weet gij wat een ravage dat heeft aangericht? Ik vind dat ze er zeker na de 2e WO nog heel goed vanaf zijn gekomen. Potje breken, potje betalen. Gij vindt misschien ook dat Frans Vlaanderen gestolen is en Zeeuws Vlaanderen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Duitsland heeft de zg. Oostkantons na WO I aan ons teruggeven nadat Pruisen dat had gekregen na het Kongres van Wenen volgend op de bevrijding van Napoleon. https://nl.wikipedia.org/wiki/Traktaat_van_Aken
Intussen hadden ze het echter het Limburgstalige Eupen en het eerder Luxemburgstalige Sankt-Vith verduitst, waarbij de kultuurtaal van Eupen en de westelijk daaraan grenzende Platdietse Streek, taalkundig bekeken eerder Nederlands had moeten zijn of worden. Een verduitsing, die echter geen verf pakte in het Waalse Malmedy. Maar goed, als Eupen, Malmedy en Sankt-Vith dan toch bij Pruisen moesten, had Pruisen er meteen ook maar de Platdietse Streek kunnen erbij nemen, dan zou die tenminste in het latere België niet verfranst zijn geworden tot glorie van de Francité. Spijtig dat ik er niet bij was daar in 1816 te Aken.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juli 2015 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weet gij wat een ravage dat heeft aangericht. ![]() Citaat:
Frans-Vlaanderen, daarentegen viel ten prooi aan de imperialistische Franse expansie, de Rijn-Alpen-Pyreneeën-doktrine die eeuwenlang de Franse buitenlandse politiek beheerste.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juli 2015 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straf dat onze belgicisten , waaronder pajoske, een probleem hebben met de verduitsing van de Oostkantons in de 19de eeuw maar hun hand nie omdraaien voor de verfransing van Brussel en en andere delen van Vlaanderen in de 20ste eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of eerder de verduitsing van Eupen. In Sankt-Vith is het Duits wellicht wél de kultuurtaal, het dialekt behoort er tot de Middelduitse dialekten en niet tot de Nederduitse, als ik me niet vegis. Pajoske veegt zijn Limburgse botten aan taal, hij wil gewoon de "flaminganten " kloten door hun een rode lap voor te houden, dat is hier zijn levenswerk. Zelf drukt hij het zo uit: http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=35
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 juli 2015 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie schuld heeft aan WO1, daar is men het nog steeds niet over eens. Feit is dat Frankrijk door de schuld van "l'empereur Napoleon III" in 1870 Elzas en een flink stuk van Lotharingen aan de Duitsers had verloren. Tussen 1870 en 1914 zaten de opeenvolgende Franse regeringen onafgebroken de bevolking op te jutten, met als triest hoogtepunt het zwaar antisemitisch proces Dreyfus waaruit bleek dat de Franse legertop tot alles bereid was om de haat t.a.v. Duitsland aan te vuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De wortels van Versailles zelf liggen trouwens ook in het feit dat de Duitser een totale oorlog zijn begonnen. En met mosterdgas. De verontwaardiging na de kapitulatie was zeer groot, en terecht! Nee, ge vergeet het feit dat homo sapiens de neanderthalers heeft verdringen ongeveer 35 000 jaar geleden hier in Europa. Toen is't allemaal begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alleszins, wat gij aanhaalt weet wellicht elke middelbare scholier in tegenstelling tot: http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-21856132.html https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdri...e_Wereldoorlog
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2015 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2015 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2015 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |