Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2015, 09:00   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Laatst was er een docu op tv over zo'n firma in India of zo, daar is plastieken flessen recycleren big buzziness. zo'n shredders hebben ze dus al
Recyclage in Turkije.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:11   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U bent allemaal in overtreding, wegens schending van eigendomsrecht naar de octrooihouder, de genaamde Universalia toe. (Even trollen!)
Ik had al een octrooi op het hele alfabet, zelfs op de lange ij waar men een tijdje over nagedacht heeft, dat het misschien de 27ste letter van het alfabet zou kunnen worden

Bij deze bereken ik uw boete nog even na ...
En toch blijft ge na pasen wel met een ei zitten... Boete con gas of sin gas, maakt niet uit.
Oud 13 juli 2015, 19:35   #23
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij deze bereken ik uw boete nog even na ...
Ik verklaar u hiermee de eeuwige oorlog , capice ?!?!?!?!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 19:41   #24
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Plannen? Ideetjes? Een geweldig product gevonden om te maken/verkopen?
Maak zo een transponder zoals in star trek,na het werk sta ik dan in enkele seconden aan de middellandse zee.Succes gegarrandeerd met je product.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 20:26   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Maak zo een transponder zoals in star trek,na het werk sta ik dan in enkele seconden aan de middellandse zee.Succes gegarrandeerd met je product.

Dat moet te doen zijn hé...

Wie kent er de X-brillen niet die ze vroeger als zoete broodjes verkochten...
Als dat kan, waarom dan geen transponderke. als 't maar piept zijn de mensen mss al content.

Al bij al...
Je kan dat nog met een virtual reality brilding laten werken.
Knip en hups, je bent live in Rome of Athene...
Wedden da't binnenkort bestaat...
(Gelieve wel een % van de winst aan de manta te geven dank u)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 22:31   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

België is een erg ondernemersonvriendelijk land heb ik de indruk. In Bolivia begin je gewoon en zolang je niet te veel omzet hebt laat men je met rust grotendeels. Een goede leerschool voor ondernemers dus. Ik vraag me af hoeveel geld, voorschriften en dergelijke men in België moet doorstaan vooraleer men nog maar kan beginnen met iets te produceren of te verkopen. België, Europa worden meer en meer gemaakt op maat van grote corporaties. Of vergis ik me hier?

Ik heb een aantal ideeën voor ondernemingen. Ik gruwel ervan die in België moeten proberen uit te voeren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 juli 2015 om 22:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 05:59   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb er eens naar gekeken. Je loopt als "niet bevoorrechte allochtoon" dood op de startregels.
Je moet een basiskapitaal hebben, dat wel pittig aantikt. Zo rond de €16000 op een rekening waar je in theorie niet aan mag komen.

Bedrijfsbeheer is ook een verplichting, want da's een basis dubbele boekhouding.

Maar het echte gezeik zit in de vergunningen. Ik gaf het op bij de realisatie dat mijn zaakje zou moeten voldoen aan de Vlarem 2 norm. Om een voorbeeld te geven, de pot verf moet in een soort van brandkast gaan staan. Basiskostprijs voor zo'n CE gekeurde "gaskast" €3000.
Oud 14 juli 2015, 06:33   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
België is een erg ondernemersonvriendelijk land heb ik de indruk. In Bolivia begin je gewoon en zolang je niet te veel omzet hebt laat men je met rust grotendeels. Een goede leerschool voor ondernemers dus. Ik vraag me af hoeveel geld, voorschriften en dergelijke men in België moet doorstaan vooraleer men nog maar kan beginnen met iets te produceren of te verkopen. België, Europa worden meer en meer gemaakt op maat van grote corporaties. Of vergis ik me hier?

Ik heb een aantal ideeën voor ondernemingen. Ik gruwel ervan die in België moeten proberen uit te voeren.
Je gruwelt ervan om in België te beginnen maar je weet er blijkbaar weinig tot niks van.

Je kan in enkele weken tijd bedrijfsbeheer volgen, daarna kan je gewoon een eenmanszaak beginnen en je bent vertrokken, zo simpel en goedkoop kan het zijn. Het probleem bij veel mensen is dat ze wel veel klagen maar weinig tot niks doen. Dat is typerend voor veel mensen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 06:35   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb er eens naar gekeken. Je loopt als "niet bevoorrechte allochtoon" dood op de startregels.
Je moet een basiskapitaal hebben, dat wel pittig aantikt. Zo rond de €16000 op een rekening waar je in theorie niet aan mag komen.

Bedrijfsbeheer is ook een verplichting, want da's een basis dubbele boekhouding.
Je hebt het hier over een vennootschap maar dat is helemaal geen verplichting of must om te beginnen.
Oud 14 juli 2015, 07:16   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je hebt het hier over een vennootschap maar dat is helemaal geen verplichting of must om te beginnen.
Ah, verklaar.

ik heb de regels nagekeken om een eigen zaakje te starten als freelance technieker.
Het is hopeloos. Je kan als freelancer niet in't zwart bijklussen bij grote firma's. Die doen alles om elke eurocent aftrekbaar in te schrijven.

Bij de gewone man valt niks te rapen, alleen gezeik dat je te duur bent in't wit. In't zwart krijg je ander gezeik, en daarbovenop geen enkele bescherming van de duur betaalde verzekeringen.

En de roverheid gaat er van uit dat je zowiezo in't zwart werkt, dus de taxen en belastingen zijn op dat stuk oneerlijkheid gebaseerd.
Oud 14 juli 2015, 07:27   #31
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
iets anders...

een pmd/petflessen-vernipperaar? om de PMD-zakken ten volle te kunnen benutten?

(en foert als ze dan +30kg wegen)
beter dan een weegbrug uitvinden voor in iedereen zijn camion ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 07:30   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
iets anders...

We zullen u al dat versnipperd pmd dan laten uitsorteren voor het gerecycleerd kan worden. Ge zult uw machine snel vervloeken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 07:43   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We zullen u al dat versnipperd pmd dan laten uitsorteren voor het gerecycleerd kan worden. Ge zult uw machine snel vervloeken.
Bof, niks dat een densiteits-sorteerder niet kan oplossen. Zolang de snippers maar ongeveer even groot zijn.
Oud 14 juli 2015, 07:46   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, verklaar.

ik heb de regels nagekeken om een eigen zaakje te starten als freelance technieker.
Het is hopeloos. Je kan als freelancer niet in't zwart bijklussen bij grote firma's. Die doen alles om elke eurocent aftrekbaar in te schrijven.

Bij de gewone man valt niks te rapen, alleen gezeik dat je te duur bent in't wit. In't zwart krijg je ander gezeik, en daarbovenop geen enkele bescherming van de duur betaalde verzekeringen.

En de roverheid gaat er van uit dat je zowiezo in't zwart werkt, dus de taxen en belastingen zijn op dat stuk oneerlijkheid gebaseerd.
Je hebt het hier vooral over de specifieke eigenschappen van een bepaalde job. Je wil dus vooral in het zwart verdienen en je vind het niet eerlijk dat je dat blijkbaar niet kan met jou competenties... Wat wil je dat we daarvan denken?
Oud 14 juli 2015, 07:50   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
seg, geef eens een constructief antwoord....

Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2015, 07:59   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het hier vooral over de specifieke eigenschappen van een bepaalde job. Je wil dus vooral in het zwart verdienen en je vind het niet eerlijk dat je dat blijkbaar niet kan met jou competenties... Wat wil je dat we daarvan denken?
Ik val vooral over het feit dat wat je ook doet, oneerlijk belast gaat worden.

Als je de vergunningen al kan krijgen om in regel te zijn, en dan voldoe je waarschijnlijk nog niet aan alle regels, en komen de boetes jouw kant op.

'k Ken een airbrusher, die na een paar boetes overgeschakeld is naar tatoes zetten. Geen Vlarem 2 gezeik over pottekes watergebaseerde milieuvriendelijke verf meer...

'k Ken een frituriste die een boete van een paar €10K heeft mogen ophoesten omdat de pakjes friet 20% groter waren dan het gemiddelde. Er zat een McDo en een Quick in het pakket waar het gemiddelde uit getrokken werd... De argumentatie was dat ze wel aardappelen in't zwart moest aankopen om zo'n grote pakken te kunnen geven aan haar klanten. Bewijzen, 0. Maar da's van geen tel voor de belastingen, eerst betalen, dan misschien terugkrijgen.
Oud 14 juli 2015, 08:07   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je de vergunningen al kan krijgen om in regel te zijn, en dan voldoe je waarschijnlijk nog niet aan alle regels, en komen de boetes jouw kant op.

'k Ken een airbrusher, die na een paar boetes overgeschakeld is naar tatoes zetten. Geen Vlarem 2 gezeik over pottekes watergebaseerde milieuvriendelijke verf meer...

'k Ken een frituriste die een boete van een paar €10K heeft mogen ophoesten omdat de pakjes friet 20% groter waren dan het gemiddelde. Er zat een McDo en een Quick in het pakket waar het gemiddelde uit getrokken werd... De argumentatie was dat ze wel aardappelen in't zwart moest aankopen om zo'n grote pakken te kunnen geven aan haar klanten. Bewijzen, 0. Maar da's van geen tel voor de belastingen, eerst betalen, dan misschien terugkrijgen.

Er zijn meer dan genoeg mensen die zo denken zoals jij: ze zien dat sommige zelfstandigen veel geld verdienen, ze dromen daar ook van maar uiteindelijk blijven ze maar uitvluchten verzinnen om het toch maar niet te doen omdat ze niet durven/kunnen/willen. Blijf dan gewoon verder doen als loonslaafje he.
Oud 14 juli 2015, 08:17   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn meer dan genoeg mensen die zo denken zoals jij: ze zien dat sommige zelfstandigen veel geld verdienen, ze dromen daar ook van maar uiteindelijk blijven ze maar uitvluchten verzinnen om het toch maar niet te doen omdat ze niet durven/kunnen/willen. Blijf dan gewoon verder doen als loonslaafje he.
Ik zie vooral veel zelfstandigen die hun zaak moeten sluiten wegens teveel regelneverij en arbitraire taksen, belastingen en toeslagen.
Oud 14 juli 2015, 08:27   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik voel je frustratie en kan je alleen maar gelijk geven betreffende dit onderwerp.

Of om het met wijlen Polle Van Den Boeynants te zeggen:
"Trop is teveel en teveel is trop".
Oud 14 juli 2015, 09:13   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
iets anders...

Men is van plan statiegeld in te voeren om meer straatvegers dakloos en aan een inkomen te helpen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be