![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zoek eerder iets simpelers: benedenverdiep voor ons, en dan de verdiepen daarboven voor doctoraatsstudenten ofzo -- serieuze mannen/vrouwen. Het probleem is dan wel dat je je keuken, badkamer etc... moet delen. Zo dat schaamhaar van iemand anders op de rand van je bad... yuk. En een eigen badkamer/keuken installeren voor de medehuurders moet dan weer in overleg met de huisbaars, en kan een dure grap worden... Ik ben er dus nog niet uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Er wordt wel vordering gemaakt -- la loi foncière, het kadaster en de notarissen werden al aan transparantieprocessen en aan capaciteitsopbouw onderworpen. De chef coutumier kan je meestal plezieren met een zak suiker, twee geiten en een bak bier. Maar blijft het feit dat er van de ene op de andere dag een politieke beslissing kan genomen worden waardoor je alles verliest. Wat de grondprijs zelf betreft: Kinshasa zelf is onbetaalbaar geworden (Gombe: tussen US$500,000 en 1,000,000 per hectare). Maar in de satellietgemeenten (Kinkole, Maluku, en vooral N'Sele) kan je zeker een hectare voor US$10,000 - 20,000 vinden. Ik zal zowiezo in tropisch hardhout bouwen: prachtig, duurzaam en milieuvriendelijk. Alleen moet daar zo'n lelijke gevangenismuur rond met prikkeldraad en twee nachtwachten, anders slaap je niet veilig. Nog zo'n punt dus: de veiligheid voor expats.
Laatst gewijzigd door C2C : 21 juli 2015 om 19:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Dan zal ik geen perceel claimen, maar alle diamantmijnen van Mbuji Mai. Want daar moet eens dringend iets ondernomen worden. Confisceren, reformeren, arbeiders uitbetalen en als held geboekstaafd staan terwijl je slapend rijk wordt. Zoals de halfbloed Katumbi dat deed in Katanga. Alles kan. Daarom dat Congo zo leuk blijft. Het is één grote speeltuin voor avonturiers.
Laatst gewijzigd door C2C : 21 juli 2015 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Je suis d'accord.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() echt iets voor negerinnenbeffers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Co-housing? Dat veronderstelt dat ik toch op z'n minst ook de blanke doctoraatsstudente van boven ten gepasten tijde bef. Zo van die trillende zalmroze hanglippen. Ik ben daar niet per se tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik probeer de best mogelijke oplossingen te bereiken om de draagkost van een appartement als alleenstaande om te zetten naar een alternatief zodat ik het volledige huurbedrag niet hoef op te hoesten want ik krijg er geen return op mijn krotappartement waar ze niets aan kunnen doen ! Ik onderhoud wel het appartement naar behoren, maar als alleenstaande is dat soms niet op te brengen als ik veel buitenshuis actief ben...dat vormt een probleem voor mij want dan onderhoud ik het appartement niet zoals het verwacht wordt en is verwaarlozing een reëel gevolg. Dat is het nadeel van alleen te staan en dan een groot bedrag opbrengen voor de eigenaar die dat gebouw in eigendom heeft...daardoor heb ik vijf jaar van mijn leven mogen laten schieten...echt ik ben er na al die tijd nog niet in geslaagd de wanhopen in orde te houden...ik ga werken, ik ga op bezoek, ik ga ook uit... vijf jaar het uitgaan opofferen om dagelijks in je appartement het onderhoud te doen...twijfel is soms goed, en laat ik het wat gisten totdat ik een oplossing heb... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 21 juli 2015 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |