Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2015, 14:30   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze zorgen ook voor tewerkstelling.
great ja
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 17:55   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo te lezen in de gazet zal die 100€ nog niet voor de eerste jaren zijn.

En daarna is 100€ niks meer waard.

Poeh derde wereld land.
Armoede troef
Oud 30 juli 2015, 23:23   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hatsjie Bekijk bericht
Is het neen beetje bet belachelijk de enorme problemen die er zijn (en het us nig maar een begin) op deze regering te steken? Een regering die het tussen haakjes gezegd de eerste is sinds mensenheugenis er iets wil aandoen.

Het is een enorme zware opdracht die ze op zich genomen heeft. En dat degenen die toch moeten kunnen zagen het op de vorige ps-regeringen doen.
Eerlijk gezegd vind ik dat er tot hiertoe nog geen enkele regering veel aan werkmensen hebben doodgedaan. Behalve ze verder pluimen.
En alle partijen zijn al aan beurt geweest.

Een dictator hebben we nodig.
Mij bv.
Oud 30 juli 2015, 23:46   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik dat er tot hiertoe nog geen enkele regering veel aan werkmensen hebben doodgedaan. Behalve ze verder pluimen.
En alle partijen zijn al aan beurt geweest.
Toch mooi om het te aanzien....

Eerst het grote woord, 100 euro extra de maand voor iederéén ,te beginnen met de laagste lonen...

Dan 100 euro extra voor de laagste lonen,de rest volgt later wel...

Nu is het dus een dubbele tax shift ....

Voor een bruto loon van 1500 euro,te beginnen met 59 euro extra bij ts1 én 45 euro extra bij ts2....waw 104 eurokes....

voor een bruto loon van 2000 euro,te beginnen met 45 euro extra bij ts1 en 26 euro extra bij ts2....dat is al wat minder met 71 eurokes....

voor een brutoloon van minimaal 2500 euro,te beginnen met 27 euro extra bij ts1 en 13 euro extra bij ts2....dat is dus het droevige restje van 40 eurokes als extraatje voor de meerderheid van de werkende bevolking....

En dan schrijven ze doodleuk dat de minimumlonen van die eerste ts van 59 euro pas vanaf 2019 gaan overhouden....

En die tweede ts,dat zal iets worden voor St Juttemis....

Zou Eduarreke nog steeds zo gelukkig zijn met zijn extra 100 euro zoals hij enkele dagen hier zo euforistisch aankondigde,of is die mens uit schaamte allang terug onder zijn steen gekropen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 juli 2015 om 23:50.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 00:01   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch mooi om het te aanzien....

Eerst het grote woord, 100 euro extra de maand voor iederéén ,te beginnen met de laagste lonen...

Dan 100 euro extra voor de laagste lonen,de rest volgt later wel...

Nu is het dus een dubbele tax shift ....

Voor een bruto loon van 1500 euro,te beginnen met 59 euro extra bij ts1 én 45 euro extra bij ts2....waw 104 eurokes....

voor een bruto loon van 2000 euro,te beginnen met 45 euro extra bij ts1 en 26 euro extra bij ts2....dat is al wat minder met 71 eurokes....

voor een brutoloon van minimaal 2500 euro,te beginnen met 27 euro extra bij ts1 en 13 euro extra bij ts2....dat is dus het droevige restje van 40 eurokes als extraatje voor de meerderheid van de werkende bevolking....

En dan schrijven ze doodleuk dat de minimumlonen van die eerste ts van 59 euro pas vanaf 2019 gaan overhouden....

En die tweede ts,dat zal iets worden voor St Juttemis....

Zou Eduarreke nog steeds zo gelukkig zijn met zijn extra 100 euro zoals hij enkele dagen hier zo euforistisch aankondigde,of is die mens uit schaamte allang terug onder zijn steen gekropen...
Ik heb het ook gelezen in de krant vandaag.
t' is te triestig om waar te zijn.

Bwaf....volgende keer stem ik liberalen denk ik.
Niet dat het beter is, maar we hebben er minder last van.
Oud 31 juli 2015, 00:11   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het ook gelezen in de krant vandaag.
t' is te triestig om waar te zijn.

Bwaf....volgende keer stem ik liberalen denk ik.
Niet dat het beter is, maar we hebben er minder last van.
Nu al vergeten dat het Sanderke was die de pensioenen voor de werknemers in de privé met zijn hervorming van dat pensioenstelsel door de héle beroepsloopbaan te nemen voor het bepalen van het uiteindelijk pensioen...

Zodat alle nieuwe gepensioneerden er op achteruit gingen...

Al vergeten hoe de regering Verhofstadt gezorgd heeft voor het bedrijfsleven met onder andere de notionele belastingsaftrek waar bedrijven nog steeds gretig gebruik van maken...

Al vergeten hoe in die economische betere conjunctuur de werkmens als laatste enkele kruimeltjes kreeg toegeworpen...

Nee ,uit die hoek mag je echt niets verwachten,ze zitten er momenteel immers mee bij om te helpen de grootste lasten naar de werkmens helpen af te wentelen...
Oud 31 juli 2015, 00:18   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu al vergeten dat het Sanderke was die de pensioenen voor de werknemers in de privé met zijn hervorming van dat pensioenstelsel door de héle beroepsloopbaan te nemen voor het bepalen van het uiteindelijk pensioen...

Zodat alle nieuwe gepensioneerden er op achteruit gingen...

Al vergeten hoe de regering Verhofstadt gezorgd heeft voor het bedrijfsleven met onder andere de notionele belastingsaftrek waar bedrijven nog steeds gretig gebruik van maken...

Al vergeten hoe in die economische betere conjunctuur de werkmens als laatste enkele kruimeltjes kreeg toegeworpen...

Nee ,uit die hoek mag je echt niets verwachten,ze zitten er momenteel immers mee bij om te helpen de grootste lasten naar de werkmens helpen af te wentelen...
De notionele belasting aftrek is wel goed.
Uiteraard enkel voor ondernemers.
Maar dat is natuurlijk ook wat liberalisme is. Ondernemen.

En kruimeltjes zijn ze vandaag de dag nogal aan het rondstrooien. En dat zijn geen liberalen.
Oud 31 juli 2015, 00:43   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De notionele belasting aftrek is wel goed.
Uiteraard enkel voor ondernemers.
Maar dat is natuurlijk ook wat liberalisme is. Ondernemen.

En kruimeltjes zijn ze vandaag de dag nogal aan het rondstrooien. En dat zijn geen liberalen.
Ik moet nog altijd terug denken aan cockerill sambre waar de regering hoofdaandeelhouder was....

In de jaren tachtig en negentig miljarden aan overheidssteun inpompen

Het bedrijf werd van staatswege uit een schuldverlichting van 180 miljard belgische frank toestaan...

Na het overhevelen naar de gewesten werd de waalse deelregering de hoofdaandeelhouder...

Die uiteindelijk het bedrijf destijds overlieten voor één symbolische euro én een minderheidsbelang aan albert Frere,die het een tijd later doorverkocht om het geld in zijn zak te steken....

Dat bedrijf nu arcelor- mittal geheten dat na al die fusies en personeelsinkrimpingen nog altijd casht dank zij de notionele belastingsaftrek daar waar het eigenlijk al méér dan 30 jaar failliet had horen te zijn.....
Oud 1 augustus 2015, 15:34   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet nog altijd terug denken aan cockerill sambre waar de regering hoofdaandeelhouder was....

In de jaren tachtig en negentig miljarden aan overheidssteun inpompen

Het bedrijf werd van staatswege uit een schuldverlichting van 180 miljard belgische frank toestaan...

Na het overhevelen naar de gewesten werd de waalse deelregering de hoofdaandeelhouder...

Die uiteindelijk het bedrijf destijds overlieten voor één symbolische euro én een minderheidsbelang aan albert Frere,die het een tijd later doorverkocht om het geld in zijn zak te steken....

Dat bedrijf nu arcelor- mittal geheten dat na al die fusies en personeelsinkrimpingen nog altijd casht dank zij de notionele belastingsaftrek daar waar het eigenlijk al méér dan 30 jaar failliet had horen te zijn.....
Dat is de club van " ons kent ons".
Langs de andere kant geeft zo een bedrijf wel veel werk en genereren ze veel belastingen.
In het andere geval had men enkel werklozen en schulden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be