Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2015, 07:32   #21
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
want ze moeten toch zoveel muntjes slaan bij elektronische btalingen
Die zit...goeie.
Oud 4 augustus 2015, 08:48   #22
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Naïeviteit troef....Kif kif my ass...

Wat let er heren en dames handelaren om hun prijzen allemaal dusdanig te afficheren dat de afronding ALTIJD in hun voordeel is?
Om het telkens in hun voordeel te kunnen buigen moeten ZIJ ook uw karretje vullen.
Oud 4 augustus 2015, 08:50   #23
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen: er is bij elektronische betalingen geen enkel nut te vinden voor die afronding.

Waarom verdedigt u het dan wel?
Het zou dan ook niet nodig moeten zijn, maar ik begrijp de handelaars wel die hun kassa's moeten aanpassen.

En voor de consument maakt het doorgaans niets uit. Hij bepaalt namelijk met wat hij in het karretje laadt, hoe er uiteindelijk aan de kassa zal worden afgerond.
Oud 4 augustus 2015, 09:23   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Om het telkens in hun voordeel te kunnen buigen moeten ZIJ ook uw karretje vullen.
WTF ?

Ik vul mijn karretje wel zelf hoor.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 11:31   #25
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Perceptie is alles: een product dat €49.99 of €99.95 "kost" lijkt een pak goedkoper dan €50.00 of €100.00

Dat was toen we nog in BEF rekenden ook het geval: BEF 999 in plaats van BEF 1.000 lijkt alleen maar goedkoper.

Dat ze maar gauw die koperen muntjes van €0.01 en €0.02 afschaffen
En willen ze dit voordeel behouden zullen ze dus eerder opteren om naar 45 of 95 cent af te ronden.

Hadden die kopertjes ondertussen niet een grotere materiaalwaarde dan muntwaarde?
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 11:39   #26
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WTF ?

Ik vul mijn karretje wel zelf hoor.
Dat is wat ik zeg.
Zij kunnen hun individuele producten prijzen naar hun believen. Zij hebben echter totaal GEEN vat wat het totaal aan de kassa zal zijn met wat JIJ in je karretje hebt geladen.

Citaat:
Wat let er heren en dames handelaren om hun prijzen allemaal dusdanig te afficheren dat de afronding ALTIJD in hun voordeel is?
Onzin dus.
Oud 4 augustus 2015, 11:42   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is wat ik zeg.
Zij kunnen hun individuele producten prijzen naar hun believen. Zij hebben echter totaal GEEN vat wat het totaal aan de kassa zal zijn met wat JIJ in je karretje hebt geladen.

Onzin dus.
Onzin? Jij koopt altijd meer dan 1 zaak in een winkel? Schoenen?, kledij?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 11:53   #28
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Naïeviteit troef....Kif kif my ass...

Ja, en leg nu eens uit hoe ze dat gaan doen dan?

Als je 1 product koopt van 0.99 euro, betaal je 1 euro. Koop je drie van die producten, betaal je 2.95 in plaats van 2.97 euro. Als ik naar een supermarkt ga, heb ik meestal tientallen producten mee. De ene keer zal het in mijn voordeel de zijn, de keer er na in mijn nadeel. Kif kif dus.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 11:57   #29
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste kledij of schoenen, hebben al een prijs afgerond tot op 5 cent.
Oud 4 augustus 2015, 12:11   #30
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat hangt van wie af?
Oud 4 augustus 2015, 16:31   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is blijkbaar geen flutargument.
Maar mocht het er toch een zijn, dan is het nog altijd quif quif voor de consument.

En ieder initiatief, hoe klein of hoe weinig effectief ook, van van die lading zware muntjes in mijn broekzakken af te zijn, is een goed initiatief.

.
Waarom ben jij toch zo halsstarrig beste schoofzak? Bij elektronische betaling is er geen enkele reden om af te ronden. Pas dan is het quif quif

Bij cash betaling met munten is het enkel een besparing voor de schatkist die gevrijwaard wordt van de uitgifte van die koperen muntjes.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 16:37   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dit initatief betaalt niemand het gelag: het is kif kif.

Behalve voor de overheid: hoe minder we van die onnozele kleine munten moeten slaan, hoe goedkoper.

Ik verwijt Van Overtveldt in deze maar één ding: hij had het vorige maand al moeten doorduwen.

.
het gaat over betalen met betaalkaarten: over welke munten heb je het dan?

De meeste prijzen zijn 1.99 --- 10.99 etc... dus telkens 1 cent meer wegens afronden naar boven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 16:45   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Waarom ben jij toch zo halsstarrig beste schoofzak? Bij elektronische betaling is er geen enkele reden om af te ronden. Pas dan is het quif quif

Bij cash betaling met munten is het enkel een besparing voor de schatkist die gevrijwaard wordt van de uitgifte van die koperen muntjes.
Ik ga het nog eens uitleggen. Voor de zoveelste keer.

Voor god weet welke redenen hebben de handelaren vrees of moeilijkheden om de eurocentjes van 1 en 2 af te schaffen, zolang de afrekening met bancontact ook niet afgerond mag worden.

Als de dan die kleine rosse centjes haat, dan moet je niet verwonderd zijn dat je voorstander bent voor de afronding.

Een afsluitertje: het voorbeeld van hierboven van iemand die, zoals iedereen, slechts één paar schoenen met de keer koopt.
Wel, als de Schoof een paar schoenen koopt, dan zal dat een uitgave zijn van vermoedelijk tussen de 50 en de 150 euro.
Denkt gij nu dat ik zit te zagen voor één of twee eurocentjes bij die aankoop ? Als die schoenmaker mij die centjes zou presenteren, ik smijt ze terug naar zijn lelijke kop.

Laatste post scrotum: de prijs van de naft en van stookolie wordt uitgedrukt in respectievelijk drie en vier cijfers na de komma, per liter.
http://brandstofprijzen.vroom.be/ind...officieleprijs
Dat is natuurlijk wel een goede zaak. Gezien de hoeveelheid liters enz. bla bla ... als ge daar het verschil niet mee ziet, dan is het verder overbodig mij te proberen wijzer te maken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 augustus 2015 om 16:46.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 17:02   #34
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat over betalen met betaalkaarten: over welke munten heb je het dan?

De meeste prijzen zijn 1.99 --- 10.99 etc... dus telkens 1 cent meer wegens afronden naar boven.
Nog zo één die maandagvoormiddag naar de supermarkt gaat en één blik gepelde tomaten koopt voor 49 cent, de maandagmiddag terug gaat en één pot yoghurt koopt voor 2.19 euro en de maandagavond nog eens binnenspringt in diezelfde supermarkt om één doos eieren van 1.49 euro te kopen...

Ja, als je inderdaad zo seniel bent om zo te gaan shoppen, zul je 3 cent meer betalen dan nu. Als je alles in één keer meebrengt, zul je 2 cent minder betalen dan nu. Maar blijkbaar is niet iedereen intellectueel in staat om zoiets te vatten.
Oud 4 augustus 2015, 17:06   #35
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ik ga het nog eens uitleggen. Voor de zoveelste keer.

Voor god weet welke redenen hebben de handelaren vrees of moeilijkheden om de eurocentjes van 1 en 2 af te schaffen, zolang de afrekening met bancontact ook niet afgerond mag worden.

Als de dan die kleine rosse centjes haat, dan moet je niet verwonderd zijn dat je voorstander bent voor de afronding.

Een afsluitertje: het voorbeeld van hierboven van iemand die, zoals iedereen, slechts één paar schoenen met de keer koopt.
Wel, als de Schoof een paar schoenen koopt, dan zal dat een uitgave zijn van vermoedelijk tussen de 50 en de 150 euro.
Denkt gij nu dat ik zit te zagen voor één of twee eurocentjes bij die aankoop ? Als die schoenmaker mij die centjes zou presenteren, ik smijt ze terug naar zijn lelijke kop.

Laatste post scrotum: de prijs van de naft en van stookolie wordt uitgedrukt in respectievelijk drie en vier cijfers na de komma, per liter.
http://brandstofprijzen.vroom.be/ind...officieleprijs
Dat is natuurlijk wel een goede zaak. Gezien de hoeveelheid liters enz. bla bla ... als ge daar het verschil niet mee ziet, dan is het verder overbodig mij te proberen wijzer te maken.

.
En voor de zoveelste maal heb ik het niet begrepen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 17:36   #36
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen: er is bij elektronische betalingen geen enkel nut te vinden voor die afronding.

Waarom verdedigt u het dan wel?

Citaat:
Omdat er dus een nut is op een ander vlak.
Wat een gelobotomeerde partijrobot be jij zeg.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 17:43   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Nog zo één die maandagvoormiddag naar de supermarkt gaat en één blik gepelde tomaten koopt voor 49 cent, de maandagmiddag terug gaat en één pot yoghurt koopt voor 2.19 euro en de maandagavond nog eens binnenspringt in diezelfde supermarkt om één doos eieren van 1.49 euro te kopen...

Ja, als je inderdaad zo seniel bent om zo te gaan shoppen, zul je 3 cent meer betalen dan nu. Als je alles in één keer meebrengt, zul je 2 cent minder betalen dan nu. Maar blijkbaar is niet iedereen intellectueel in staat om zoiets te vatten.
Ik ga shoppen zoals het me beliefd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 17:55   #38
Tempest
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Yep.

Dit pro-hypermarket voorstel treft dan ook niet iedereen gelijk maar een bepaalde groep nog harder (jongeren/stedelingen/studenten enzovoort) en uitereaard iedereen die bewust extra lokaal shopt bij de buurtwinkel.

Maar de gevolgen zijn voor iedereen. Kom niet klagen als er straks NOG meer pittoreske bakkers en slagers uit je buurt verdwijnen (of vervangen worden door een spotgoedkoope halal versie)
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 4 augustus 2015 om 18:21.
Oud 4 augustus 2015, 18:30   #39
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Yep.

Dit pro-hypermarket voorstel treft dan ook niet iedereen gelijk maar een bepaalde groep nog harder (jongeren/stedelingen/studenten enzovoort) en uitereaard iedereen die bewust extra lokaal shopt bij de buurtwinkel.
Kan je dat even uitleggen?

Citaat:
Maar de gevolgen zijn voor iedereen. Kom niet klagen als er straks NOG meer pittoreske bakkers en slagers uit je buurt verdwijnen (of vervangen worden door een spotgoedkoope halal versie)
.
WTF?
Oud 4 augustus 2015, 18:34   #40
Tempest
Gouverneur

Standaard

Consumenten hebben nu een extra nieuwe reden om alles zoveel mogelijk in één keer aan te schaffen.

Kortom koren op de molen van Carrefour, Cora enzovoort
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be