Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 23:39   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Het klinkt misschien bizar, maar ik eet enkel schattige dieren, als je begrijpt wat ik bedoel
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 23:58   #22
Stormram
Banneling

Standaard

Het lijkt wel een doos meelwormen ... Smerig, echt, gedegenereerd. Zijn wij dan echt zulke ondankbare, rotverveelde randdebielen dat we echt alles in onze mond zouden steken als het maar nieuw is en in de winkelrekken ligt?

Wat is het volgende? In zebramelk gesauteerde wasbeeranus op een bedje van Baobabschors?

Dat ze die dingen vreten bij de Papoea's - waar varkens meer waard zijn dan vrouwen - om proteïnen binnen te krijgen, dat kan ik gerust begrijpen. A man's gotta do what a man's gotta do ... Dat die rijstkakkers kwallen en schorpioenen naar binnen werken omdat ze met 1,4 miljard zijn en leven in een kaalgevreten woestenij: begrijpelijk! Tast toch toe!

Hier in Europa - waar ze het varkensvlees in je oren zouden duwen om het kwijt te raken -van die fucking wormen degusteren ... da's een grove belediging aan het adres van elke uitgemergelde bosneger.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 00:26   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Het lijkt wel een doos meelwormen ... Smerig, echt, gedegenereerd. Zijn wij dan echt zulke ondankbare, rotverveelde randdebielen dat we echt alles in onze mond zouden steken als het maar nieuw is en in de winkelrekken ligt?

Wat is het volgende? In zebramelk gesauteerde wasbeeranus op een bedje van Baobabschors?

Dat ze die dingen vreten bij de Papoea's - waar varkens meer waard zijn dan vrouwen - om proteïnen binnen te krijgen, dat kan ik gerust begrijpen. A man's gotta do what a man's gotta do ... Dat die rijstkakkers kwallen en schorpioenen naar binnen werken omdat ze met 1,4 miljard zijn en leven in een kaalgevreten woestenij: begrijpelijk! Tast toch toe!

Hier in Europa - waar ze het varkensvlees in je oren zouden duwen om het kwijt te raken -van die fucking wormen degusteren ... da's een grove belediging aan het adres van elke uitgemergelde bosneger.
Het is me wat hé

En ja, het zijn inderdaad echt wormen:

Oud 18 augustus 2015, 00:40   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom kom. Denk in termen van proteïnen, sluit uw ogen, knijp de neus dicht en slikken. Smaak is voor pussys.

Ik stel voor dat als men wil dat we insecten en dergelijke beginnen eten dat we dat doen zoals met de aardappel. Eerst als luxevoedsel voor de rijken. Anders lijkt het toch maar alsof men ons met rommel wil opzadelen. Of is het al oorlog misschien?

Een "geen insecten" label bij de frituur op de hoek begint ook handig te lijken, zodat ik niet met argwaan in mijn frikandel hoef te bijten.

En ik zou in de toekomst toch ook nog kunnen mogen klagen over een worm in mijn eten eigenlijk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2015 om 00:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 00:44   #25
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Gedroogde meelwormen proeven initieel gewoon naar één of ander koekje. Terwijl je er op knabbelt proef je eigenlijk niet zo veel, vergelijkbaar met hosties ofzo. Het is, zoals ik zei, de nasmaak die niet te pruimen valt.

Sprinkhaankroketten hebben dan weer een iets sterkere smaak die initieel best oké is. Maar weeral gooit de nasmaak roet in het eten. En vergeet het maar dat je dat doet weggaan door iets anders te eten, want in de uren die erop volgen smaakt echt alles naar sprinkhaankroket, zelfs uw frieten en andere snacks die ge er eventueel bij eet.

En dan gaat ge wanhopig op zoek naar iets om het weg te spoelen. Water, fruitsap, frisdrank, bier, ... het helpt allemaal niet.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 18 augustus 2015 om 00:52.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 00:44   #26
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kom kom. Denk in termen van proteïnen, sluit uw ogen, knijp de neus dicht en slikken. Smaak is voor pussys.

Ik stel voor dat als men wil dat we insecten en dergelijke beginnen eten dat we dat doen zoals met de aardappel. Eerst als luxevoedsel voor de rijken. Anders lijkt het toch maar alsof men ons met rommel wil opzadelen. Of is het al oorlog misschien?

Een "geen insecten" label bij de frituur op de hoek begint ook handig te lijken, zodat ik niet met argwaan in mijn frikandel hoef te bijten.
Frikandellen kwam ook bij me op

Ay, papi, qué no toquen a mis frikandelles!
Oud 18 augustus 2015, 00:53   #27
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Gedroogde meelwormen proeven initieel gewoon naar één of ander koekje. Terwijl je er op knabbelt proef je eigenlijk niet zo veel, vergelijkbaar met hosties ofzo. Het is, zoals ik zei, de nasmaak die niet te pruimen valt.

Sprinkhaankroketten hebben dan weer een iets sterkere smaak die initieel best oké is. Maar weeral gooit de nasmaak roet in het eten.
Je beschrijvingen doen mij denken aan de ranzige geur die ik mij kan herinneren van toen ik als kleine sprinkhanen ving. Uit die hun kaken komt spontaan een druppeltje teerachtige vloeistof als verdeding, net zoals bij lieveheersbeesjes. Als je die dingen lang in een potje liet zitten dan stonk dat echt.
Oud 18 augustus 2015, 00:59   #28
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je beschrijvingen doen mij denken aan de ranzige geur die ik mij kan herinneren van toen ik als kleine sprinkhanen ving. Uit die hun kaken komt spontaan een druppeltje teerachtige vloeistof als verdeding, net zoals bij lieveheersbeesjes. Als je die dingen lang in een potje liet zitten dan stonk dat echt.
Gedroogde meelwormen zijn zo goed als geurloos. Sprinkhaankroketten ruiken als eender welk andere gefrituurde snack (er zit dan ook méér in dan sprinkhaan alleen).

Logisch, die dingen zijn dan ook dood. Zitten al lang geen vloeistoffen meer te produceren.
Oud 18 augustus 2015, 01:03   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedroogde meelwormen zijn zo goed als geurloos. Sprinkhaankroketten ruiken als eender welk andere gefrituurde snack (er zit dan ook méér in dan sprinkhaan alleen).

Logisch, die dingen zijn dan ook dood. Zitten al lang geen vloeistoffen meer te produceren.
Sprinkhaankroket asjemenou!
Oud 18 augustus 2015, 01:09   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie weet vliegen ze binnenkort misschien wel gebakken spinnetjes over van Cambodia ... XD!

Fried tarantula's Cambodia:

https://www.youtube.com/watch?v=GZkhpRfqsI0
Oud 18 augustus 2015, 01:12   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Sprinkhaankroket asjemenou!
Als ze maar 5 procent sprinkhaan in mijn kroket draaien wil ik het ook weten. Zo'n kroket zouden ze dan wel eens een veel onschuldigere naam durven geven.

Website
Oud 18 augustus 2015, 01:24   #32
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wie weet vliegen ze binnenkort misschien wel gebakken spinnetjes over van Cambodia ... XD!

Wil ik anders wel eens proberen. Het ene beest is het andere niet. Ook benieuwd hoe sterk de kruiden zijn.
Oud 18 augustus 2015, 01:30   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil ik anders wel eens proberen. Het ene beest is het andere niet. Ook benieuwd hoe sterk de kruiden zijn.
Dat méén je niet! Ewwwwwwwwwwwwwwwwww!
Oud 18 augustus 2015, 01:33   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als ze maar 5 procent sprinkhaan in mijn kroket draaien wil ik het ook weten. Zo'n kroket zouden ze dan wel eens een veel onschuldigere naam durven geven.
LOL ik mag hopen dat ze het er niet zomaar achter onze rug in mee draaien ........ !!
Oud 18 augustus 2015, 01:49   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL ik mag hopen dat ze het er niet zomaar achter onze rug in mee draaien ........ !!
Hoop doet leven. Desnoods op wormenmeel van de meelworm.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2015 om 01:50.
Oud 18 augustus 2015, 07:22   #36
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Sprinkhaankroketten hebben dan weer een iets sterkere smaak die initieel best oké is. Maar weeral gooit de nasmaak roet in het eten. En vergeet het maar dat je dat doet weggaan door iets anders te eten, want in de uren die erop volgen smaakt echt alles naar sprinkhaankroket, zelfs uw frieten en andere snacks die ge er eventueel bij eet.

En dan gaat ge wanhopig op zoek naar iets om het weg te spoelen. Water, fruitsap, frisdrank, bier, ... het helpt allemaal niet.
Misschien ligt dat eerder aan de supermarktkwaliteit want mijn ervaringen met het eten van insecten op reis waren positief. Geen nasmaak.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 07:29   #37
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze zijn dat ginder beginnen fretten toen ze door de khmer vergingen van de honger. En ze zijn het erna blijven eten, zo lekker is het.
Nochtans alternatieven genoeg, ik heb destijds zeer lekker gedineerd in Cambodia.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 08:01   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zeg eens, elementaire balgehaktvreter, ga eens elders je culinaire abberaties ventileren.
Saté met pindasaus en frietjes?
Oud 18 augustus 2015, 09:06   #39
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
garnalen hebben ook hopen pootjes en die eten we toch ook?
slakken? rauwe oesters? rauwe mosselen?
Waarom al 100 jaar ? en waarom aten we in de jaren 70 geen wormen? raar dat niemand daar niet eerder aan gedacht heeft....opgevulde tomaat met wormen liefst nog levend ... zodat ze beetje over uw bord kunnen kruipen... kwestie voor de ambiance er in te houden...tijdens de party..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 09:14   #40
Peche
Banneling

Standaard

Wtf 12 euro voor sprinkhanen?
Geef mij dan maar een zeevruchtje.
Beik .... Goed voor een onwetende gast, maar zelf zal ik het nooit eten, noch proeven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be