Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 11:13   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kan zijn maar veelal is het een verschil in mentaliteit. Zelfs wanneer nieuwe Belgen werken huizen zij met meerdere generaties samen. Op het openbaar vervoer zijn het ook meestal allochtone jongeren die hun plaats afstaan aan oudjes. Ik heb dit ook al meegemaakt, niet dat ik een oudje ben maar nieuwe Belgen zijn imo hoffelijker dan autochtone Vlamingen en laten een vrouw al eens gemakkelijker hun plaats op de tram.
Dat samenhokken is zo'n beetje voorbijgestreefd sinds ze altijd en overal voorrang krijgen op sociale woningen.

Hoffelijker dan autochtonen 😂 vandaar dat de gevangenissen overbevolkt worden door 'nieuwe' Belgen zeker en er 'femme de la rue' filmkes gedraaid worden.

Laat me niet lachen, je verzint hier dingen ter plekke omdat je ons land haat.

Laatst gewijzigd door SDX : 21 augustus 2015 om 11:14.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:24   #22
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar veelal is het een verschil in mentaliteit. Zelfs wanneer nieuwe Belgen werken huizen zij met meerdere generaties samen. Op het openbaar vervoer zijn het ook meestal allochtone jongeren die hun plaats afstaan aan oudjes. Ik heb dit ook al meegemaakt, niet dat ik een oudje ben maar nieuwe Belgen zijn imo hoffelijker dan autochtone Vlamingen en laten een vrouw al eens gemakkelijker hun plaats op de tram.
Wow, waar neem jij het openbaar vervoer??

Zeker nooit op de metro of bus of tram gezeten in Brussel?? Meestal nemen die luizakken twee plaatsen in: één voor hun luie kont en één voor hun voeten.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:25   #23
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat samenhokken is zo'n beetje voorbijgestreefd sinds ze altijd en overal voorrang krijgen op sociale woningen.

Hoffelijker dan autochtonen �� vandaar dat de gevangenissen overbevolkt worden door 'nieuwe' Belgen zeker en er 'femme de la rue' filmkes gedraaid worden.

Hoffelijke allochtone jeugd. Wat een giller hé!!!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 21 augustus 2015, 11:26   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oude Belgen kunnen hun oudjes niet zelf opvangen, ze moeten tenslotte met z'n 2'en werken om die nest nieuwe Belgen te onderhouden zodat zij wel hun oudjes in huis kunnen opvangen omdat ze daarvoor tijd genoeg hebben.
Feit blijft dat de moderniteit de oorspronkelijke, hechte sociale weefsels kapotgemaakt heeft en deze maatschappij tot een maatschappij van losse atomen gemaakt heeft.
Een makkelijke prooi voor kolonisten en veroveraars.
Die ruiken dit soort zwakte, en dus komen ze naar hier.

De moderniteit ligt aan de basis van het morele verval van het westen.
De moderniteit dient hier vooral begrepen te worden als moreel/ethisch concept:
Het ethisch-moreel kader dat ontstond na de Franse Revolutie en de verlichting en helemaal ontspoorde tijdens de tweede helft van de 20ste eeuw.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 21 augustus 2015 om 11:26.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:37   #25
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ocmw.jpg‎
Bekeken: 59
Grootte:  43,0 KB
ID: 99489  

Oud 21 augustus 2015, 11:38   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Feit blijft dat de moderniteit de oorspronkelijke, hechte sociale weefsels kapotgemaakt heeft en deze maatschappij tot een maatschappij van losse atomen gemaakt heeft.
Een makkelijke prooi voor kolonisten en veroveraars.
Die ruiken dit soort zwakte, en dus komen ze naar hier.

De moderniteit ligt aan de basis van het morele verval van het westen.
De moderniteit dient hier vooral begrepen te worden als moreel/ethisch concept:
Het ethisch-moreel kader dat ontstond na de Franse Revolutie en de verlichting en helemaal ontspoorde tijdens de tweede helft van de 20ste eeuw.
De politiek heeft er voor gezorgd dat 't zo ver is gekomen.

Ze ruiken eerder 't alles gratis & geld uitdelen voor de rest van hun miserabel bestaan, dat is wat aantrekt. De zwakheid v.d. gastheer is daarbij mooi meegenomen: ook de schuld van politici.
Oud 21 augustus 2015, 12:13   #27
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Wat een getrol alweer.

Allochtonen hebben gewoon geen geld voor een rusthuis.
Kost makkelijk 1300 euro per maand hoor.
En hun kinderen hebben het geld ook niet.
Een als je nu beweert dat ze het wel hebben, dan is zuiver gierigheid.
Dan hebben ze te weinig respect voor hun ouderen om er geld aan uit te geven.
In plaats daarvan martelen ze die mensen door ze in veel te kleine huizen tussen de jengelende kinderen te laten leven

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 21 augustus 2015 om 12:20.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:15   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Hoffelijke allochtone jeugd. Wat een giller hé!!!
Ik kom niet meer bij! 😄
Oud 21 augustus 2015, 12:16   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Wat een getrol alweer.

Allochtonen hebben gewoon geen geld voor een rusthuis.
Kost makkelijk 1300 euro per maand hoor.
En hun kinderen hebben het geld ook niet.
Een als je nu beweert dat ze het wel hebben, dan is zuiver gierigheid
OCMW toch.
Oud 21 augustus 2015, 12:18   #30
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom niet meer bij! ��
Het was dan ook een goei!

Dat is geen mening meer, da's een waanvoorstelling.
Oud 21 augustus 2015, 12:25   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCMW toch.
Niet als de oudjes hier vers geimporteerd werden nadat ze op pensioen waren. In dat geval staan de kinderen ook borg (gedurende de eerste twee jaar!!!) en moeten ze dus dokken.

Citaat:
Groene mandatarissen delen hun ervaringen

Naast de ervaringsdeskundigen kregen ook enkele sociaal georiënteerde groene politici het woord. Gents gemeenteraadslid Meryem Kaçar benadert de problematiek als juriste. Gezinshereniging tussen kinderen en ouders vergt niet enkel veel geduld, maar ook centen. Voor overgekomen senioren kunnen beroep doen op het OCMW, moeten hun kinderen wel 2 jaar financieel voor hen instaan. Vraag is, of blijvend overkomen altijd wel zo'n goede oplossing is. Ruimere bezoekmogelijkheden aan het thuisland kunnen ook al veel oplossen.
Oost-Vlaams provincieraadslid Jamila Lafkioui pleit voor het betrekken van allochtone ouderen bij de structuren die worden opgezet. Ook allochtonen zijn volgens haar aan zelfreflectie toe. Binnen de familieraad is het zaak om voor ouderen de beste oplossing te zoeken. Waarbij het opvalt dat het ook voor de 2de en 3de generatie niet meer zo evident is dat ze de oudjes zelf opvangen.
Voor Mieke Vogels (OCMW-Antwerpen) werkt geborgenheid binnen de eigen cultuur zelfbevestigend. Het is verder zoeken naar vormen van samenleven in verschil.
Dat verschil wordt door de internationalisering steeds groter en zal de problematiek alleen maar complexer maken. Als de dienstencentra hiervoor de middelen krijgen, kan een externe zorg op maat oplossingen bieden. In Antwerpen werden met dat doel recent "woonzorgzones" ingesteld.
http://www.groen-plus.be/colloquia/herfstcolloquium.htm
Dit probleem deed zich een aantal jaren geleden voor in het Antwerpse waarbij ma en pa uit Marokko werden geimporteerd en hier liefst in een verzorgingstehuis werden gedropt. Zelfs toenmalig voorzitster van het OCMW Mie Vogels vond dat dit niet kon.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 augustus 2015 om 12:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:28   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het was dan ook een goei!

Dat is geen mening meer, da's een waanvoorstelling.
Opzettelijk foute/misleidende informatie verspreiden, ook wel 'liegen' genoemd, maar met welk doel?
Oud 21 augustus 2015, 12:29   #33
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan kritiek hebben op de multi-cul, maar één ding hebben ze wel voor op de Oude Belgen, namelijk dat zij ma en pa eenmaal oud en versleten niet in een rusthuis droppen om daar weg te kwijnen tussen andere oudjes ....
Nee, zij hechten tenminste nog wel belang aan familie en ondersteunen elkaar in moeilijkere tijden. Dat is ook hun kracht. Think about it ......
Ik zou dat mijn kinderen ook niet willen aandoen, mijn hele aftakelingsproces van dichtbij laten meemaken en hun beroven van tijd en energie die ze zelf ontzettend hard nodig hebben.

De kracht van verstikkende collectivistische culturen is dat ze anno 2015 nog altijd belachelijk economisch ongeëmancipeerd zijn en dat te veel vrouwen thuisblijven om voor een resem kinderen zonder toekomst te zorgen. In de landen van oorsprong staat men op dat vlak veel verder dan de gemeenschappen hier: Bangladesh heeft bijvoorbeeld een TFR van 2,2 kinderen per vrouw. Hier zit men bij islamitische gemeenschappen vaak nog met een TFR tussen de 2,5 en 4, al blijft dat cijfer zakken omwille van de demografische transitie die niet te stoppen valt. (De economische realiteit vraagt van lage en middeninkomens kleinere gezinnen, anders kunnen ze toch niet concurreren met de rest)

Bovendien zijn bejaardentehuizen een zegen voor de werkgelegenheid.

Vroeger was het beter? Ik denk van niet.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:30   #34
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opzettelijk foute/misleidende informatie verspreiden, ook wel 'liegen' genoemd, maar met welk doel?
Ik denk dat die hun eigen gezwets geloven.

En ja, liegen doen die sowieso. Ze liegen tegen ons omdat wij als ongelovige honden geen recht hebben op de waarheid. Alsof hun waarheid ons interesseert.
Oud 21 augustus 2015, 12:37   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niet als de oudjes hier vers geimporteerd werden nadat ze op pensioen waren. In dat geval staan de kinderen ook borg (gedurende de eerste twee jaar!!!) en moeten ze dus dokken.

http://www.groen-plus.be/colloquia/herfstcolloquium.htm
Dit probleem deed zich een aantal jaren geleden voor in het Antwerpse waarbij ma en pa uit Marokko werden geimporteerd en hier liefst in een verzorgingstehuis werden gedropt. Zelfs toenmalig voorzitster van het OCMW Mie Vogels vond dat dit niet kon.....
Kijk eens aan, 't werd dus gedaan.

Maar nog steeds wordt binnenstebuiten gekeerd om aan hun wensen/eisen tegemoet te komen.

Voor onze ouderen zijn geen centen meer.
Oud 21 augustus 2015, 12:38   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoffelijker dan autochtonen 😂 vandaar dat de gevangenissen overbevolkt worden door 'nieuwe' Belgen zeker en er 'femme de la rue' filmkes gedraaid worden.

Zo'n vaart zal het niet lopen, Bem is gewoon wat aan het trollen.
Oud 21 augustus 2015, 12:41   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo'n vaart zal het niet lopen, Bem is gewoon wat aan het trollen.
Nja, dat weet ik wel, haten is 'n groot woord, maar ze weet niet hoe snel ze haar biezen zou pakken als de mogelijkheid zich voordoet.

Ik snap dat wel als ze je net gehandicapt verklaard hebben.
Oud 21 augustus 2015, 14:00   #38
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan kritiek hebben op de multi-cul, maar één ding hebben ze wel voor op de Oude Belgen, namelijk dat zij ma en pa eenmaal oud en versleten niet in een rusthuis droppen om daar weg te kwijnen tussen andere oudjes ....
Nee, zij hechten tenminste nog wel belang aan familie en ondersteunen elkaar in moeilijkere tijden. Dat is ook hun kracht. Think about it ......
Ik heb moeite met het woord "droppen". Ik denk echt dat de meeste "oude Belgen" hun ouders niet bewust willen wegsteken!
Mijn eigen situatie: vader is gestorven, enkele jaren geleden al. Mijn moeder bleef achter in een veel te groot huis om alleen te onderhouden. Ook veel te grote tuin die mijn vader steeds heel netjes onderhield. Man en ikzelf deden onze uiterste best om NA ons werk, na de zorg voor onze kinderen zoveel mogelijk onze moeder te helpen met schoonmaken, grasmaaien ed. Op een bepaald moment begon moeder te sukkelen, kon ze bijna de trap niet meer op en zag ze zelf in dat ze daar niet meer kon blijven wonen. We hebben toen een aanvraag gedaan voor een seniorenflatje voor haar. Tot onze verbazing kon ze daar heel gauw terecht. Inmiddels woont ze er nu 4 jaar. In haar kleine maar fijne flatje, op slechts 50m van het rusthuis. Alles is goed geregeld: ze is volledig zelfstandig, ze mag gaan en staan waar ze wilt. Ze kan kiezen: zelf een maaltijd bereiden of gaan eten in het rusthuis, zelf haar wasje gaan draaien of niet (de laatste 2j neem ik haar was en strijk voor mijn rekening met alle liefde). Ze is verbonden via een noodoproepsysteem, 24u/24 met het rusthuis. Dat is een hele geruststelling voor ons. Verder mag ze naar hartelust deelnemen aan de dagelijkse activiteiten die het rusthuis aanbiedt indien ze dit wenst. Ze neemt ook regelmatig deel aan uitstappen die georganiseerd worden. MOEST ik het kunnen zou ik moeder bij mij in huis nemen, maar aangezien ik in een Bel-étage woon is dat geen optie met de vele trappen hier.
Iedereen mag denken wat hij/zij wilt, maar ik vind echt niet dat ik mijn moeder "gedropt" heb.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:08   #39
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

En dat heb je ook niet NieuwNoors!
Oud 21 augustus 2015, 14:46   #40
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb moeite met het woord "droppen". Ik denk echt dat de meeste "oude Belgen" hun ouders niet bewust willen wegsteken!
Mijn eigen situatie: vader is gestorven, enkele jaren geleden al. Mijn moeder bleef achter in een veel te groot huis om alleen te onderhouden. Ook veel te grote tuin die mijn vader steeds heel netjes onderhield. Man en ikzelf deden onze uiterste best om NA ons werk, na de zorg voor onze kinderen zoveel mogelijk onze moeder te helpen met schoonmaken, grasmaaien ed. Op een bepaald moment begon moeder te sukkelen, kon ze bijna de trap niet meer op en zag ze zelf in dat ze daar niet meer kon blijven wonen. We hebben toen een aanvraag gedaan voor een seniorenflatje voor haar. Tot onze verbazing kon ze daar heel gauw terecht. Inmiddels woont ze er nu 4 jaar. In haar kleine maar fijne flatje, op slechts 50m van het rusthuis. Alles is goed geregeld: ze is volledig zelfstandig, ze mag gaan en staan waar ze wilt. Ze kan kiezen: zelf een maaltijd bereiden of gaan eten in het rusthuis, zelf haar wasje gaan draaien of niet (de laatste 2j neem ik haar was en strijk voor mijn rekening met alle liefde). Ze is verbonden via een noodoproepsysteem, 24u/24 met het rusthuis. Dat is een hele geruststelling voor ons. Verder mag ze naar hartelust deelnemen aan de dagelijkse activiteiten die het rusthuis aanbiedt indien ze dit wenst. Ze neemt ook regelmatig deel aan uitstappen die georganiseerd worden. MOEST ik het kunnen zou ik moeder bij mij in huis nemen, maar aangezien ik in een Bel-étage woon is dat geen optie met de vele trappen hier.
Iedereen mag denken wat hij/zij wilt, maar ik vind echt niet dat ik mijn moeder "gedropt" heb.
Exact identisch aan het verhaal van mijn schoonvader, die het op die manier uitgezongen heeft tot zijn 94.
Een serviceflat met aangrenzend het rusthuis, dus 100% vrijheid zolang men in de flat verblijft, en wanneer het niet meer gaat naar het rusthuis met een minimum aan verhuisperikelen. De ideale formule.

Ouders of schoonouders in huis nemen kan m.i. alleen indien men minstens een -zij het kleine - aparte leefruimte + slaapkamer op overschot heeft, zo heeft ieder op tijd en stond een minimum aan privacy.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be