![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door dezelfde firma. Onder dezelfde Marc Dumoulin. Voor dezelfde opdrachtgever.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 oktober 2004 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Maar ik zie wel een constante: Vlamingen houden van BELGIË.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
als het Blok en N-VA samen zoiets van een 30% halen van de stemmen van de Vlamingen, kan iemand mij dan eens uitleggen hoe 93% van diezelfde Vlamingen vindt dat België moet blijven bestaan? Uiteraard zijn er heel wat stemmers die zich niet interesseren in het communautaire, maar als je stemt voor 1 van die 2 partijen mogen we toch aannemen dat je weet dat ze niet voor het behoud van België zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....0&page=2&pp=20 Begint het te dagen? ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Wordt stilaan tijd om Supe®staaf op te doeken, als hij zelfs woordelijk zijn oneliners begint te hernemen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan met evenveel (lees weinig) zekerheid als jij beweren dat het merendeel der Vlaamsblokstemmers en N-VA stemmers hun stemgedrag te wijten is aan protest, racisme, het economische solidarisme van 't blok, of als goede katholiek nu toch N-VA, etc. etc. Je kan niet in de hoofden kijken bij het inkleuren van het bolletje. Jij hebt geen flauw idee van 's mensen beweegredenen. Uw conclusies zijn dus totaal waardeloos.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de voornemens waren nog zo goed nadat Superstaaf jullie de oren gewassen heeft... Wie durft Googelen om informatie te zoeken naar de herkomst van de zoveelste 'onafhankelijke' telefoon-bevraging behoort nu ook al tot de gestapo. 'Dedicated Research' lijkt me een belgicistich bolwerk te zijn dat, niet toevallig, voor Le Soir en La Libre' werkt en duidelijk onder Frans-Belgische vlag vaart. Zijn directeur, Marc Dumoulin, dobbert zo te zien uitsluitend op francofone schepen. Geen wonder dat de BUBclub niet graag ziet dat iemand uit het 'verkeerde' kamp de forumbevolking op de Googleweg zet.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ding is zeker: 'dedicated' om het gewenste doel te bereiken met zijn 'research' is die firma, waar Marc Demoulin directeur van is, wél. ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Nou, dit is diezelfde snertkrant waarin vorige week nog de Vlamingen de "ayatollahs du faubourg et du Pajottenland" werden genoemd.
Ongeveer alle onheil over dit artificiële land kent volgens de franstalige "kwaliteitskrant" bij uitstek Le Soir één simpele oorzaak: de Vlamingen. Dit kan men dan ook met recht en reden het partijblad van het FDF noemen. Moet je nu geloof hechten aan een dergelijke peiling en zijn die duivelse Vlamingen in de ogen van LS nu plots goede, brave zielen geworden?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() VRT wees uit dat 30% van de Vlamingen voor sepatatisme is... ik zou er dus niet te veel geloof aan hechten. Je moet het ook bespreekbaar maken wat nu niet het geval is, het is nooit op de politieke agenda geplaatst geweest. Open dat debat en je zal nog meer voorstanders hebben. Mensen moeten overtuigd worden van de voordelen.
|
![]() |
![]() |