Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2015, 10:16   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Single zijn is een pak duurder, je moet het namelijk allemaal alleen betalen. Als je het kan en je bent er gelukkig mee dan moet je het vooral doen.

Er zijn er echter meer dan genoeg die al beginnen te beven bij de gedachte aan single te zijn alleen al. Sommige mensen hun handje moet echt worden vastgehouden, hun hele leven lang.

Verder ken ik ook maar weinig mensen die zeer lang een gelukkige relatie hebben. Je raakt gewoonweg op verschillende vlakken op elkaar uitgekeken als je lang samen bent, das onvermijdelijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:17   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Natuurlijk.
Zou jij dat niet doen voor je ouders misschien?
Ga eens kijken in een willekeurig rusthuis en vraag het daar eens hoeveel mensen er zijn die zelfs nooit nog bezoek krijgen van hun kinderen.

Niet iedereen ziet zijn ouders doodgraag, voor sommigen moeilijk te begrijpen natuurlijk.
Oud 28 augustus 2015, 10:23   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ga eens kijken in een willekeurig rusthuis en vraag het daar eens hoeveel mensen er zijn die zelfs nooit nog bezoek krijgen van hun kinderen.

Niet iedereen ziet zijn ouders doodgraag, voor sommigen moeilijk te begrijpen natuurlijk.
Ik vind de moderniteit zowiezo moeilijk te begrijpen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:24   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind de moderniteit zowiezo moeilijk te begrijpen.
Wanneer is die volgens jou juist begonnen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:27   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Zou jij dat niet doen voor je ouders misschien?
Niks zieliger dan mensen als jij die kinderen maken in de hoop te dienen als stok om op te steunen als ze ouder worden.

En in het rusthuis zie ik ze allemaal naast elkaar zitten...die met veel kinderen (raar toch dat die daar moeten zitten? ) en die zonder kinderen.

Allemaal netjes naast elkaar in hetzelfde stoeltje.....enige verschil de zondag tussen 11 en 11u30 krijgen die met kinderen nog wel eens een bezoekje....want ja pffff weer zondag en moeten we nog vlug ne keer bij uw ma.....Ze komen dan een beetje hun miserie vertellen en de kleinkinderen komen ook al eens mee...in de hoop dat ze een briefke van 50 euro krijgen van bomma.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2015 om 10:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:31   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil al die kinderloze 'happy singles' wel eens horen wanneer ze 65 en ouder zijn...

Hoeveel zou je durven verwedden dat dat vrouwtje op je foto al dan niet kinderen heeft ? Volgens mij zit ze te mijmeren over het feit dat ze haar dochter al 5 weken niet meer heeft gezien
Oud 28 augustus 2015, 10:31   #27
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niks zieliger dan mensen als jij die kinderen maken in de hoop te dienen als stok om op te steunen als ze ouder worden.
Ik vind niks zieliger dan mensen die niet meer naar hun bejaarde ouders omkijken omdat ze teveel met hun eigen ik bezig zijn.
Maarja, ik ben antimodern.
En dan maak je weinig vrienden in een moderne wereld.
Oud 28 augustus 2015, 10:34   #28
Thuleander

Standaard

Citaat:
Hoeveel zou je durven verwedden dat dat vrouwtje op je foto al dan niet kinderen heeft ? Volgens mij zit ze te mijmeren over het feit dat ze haar dochter al 5 weken niet meer heeft gezien
Jij hebt wel een erg somber wereldbeeld.
Is je eigen leven ook zo somber?
Oud 28 augustus 2015, 10:35   #29
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verder ken ik ook maar weinig mensen die zeer lang een gelukkige relatie hebben. Je raakt gewoonweg op verschillende vlakken op elkaar uitgekeken als je lang samen bent, das onvermijdelijk.
Ik ken eigenlijk behoorlijk veel mensen die dat wel hebben.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:37   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt wel een erg somber wereldbeeld.
Is je eigen leven ook zo somber?
Ik dacht dat jij die sombere foto had gepost ??

Neen hoor maak je maar geen zorgen.Ik maak in tegenstelling tot jou in deze moderne tijd nog vrienden....

Ik ben ook een nostalg maar toch niet zo erg antimodern als jij.....zo draag ik al een hele tijd geen broeken meer met olifantenpijpen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2015 om 10:48.
Oud 28 augustus 2015, 10:41   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind niks zieliger dan mensen die niet meer naar hun bejaarde ouders omkijken omdat ze teveel met hun eigen ik bezig zijn.
Maarja, ik ben antimodern.
En dan maak je weinig vrienden in een moderne wereld.
Dat is inderdaad spijtig.....maar zulke mensen zijn er nu éénmaal.Reden waarom ook mensen Met kinderen een eenzame oude dag kunnen hebben.
Alhoewel als mensen hun kinderen niet meer zien dit meestal wel een grondige reden heeft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2015 om 10:42.
Oud 28 augustus 2015, 10:45   #32
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik ben blij dat mijn grootouders nooit in een rusthuis hebben moeten zitten. En ik hoop dat mijn eigen ouders dat ook bespaard blijft. Ik kom af en toe in het rusthuis bij de grootmoeder van mijn vrouw. Wat een intrieste bedoening is dat toch.
Oud 28 augustus 2015, 10:49   #33
Thuleander

Standaard

Citaat:
Neen hoor maak je maar geen zorgen.Ik maak in tegenstelling tot jou in deze moderne tijd nog vrienden....
O, maar ik weet perfect wat ik zou moeten zeggen, denken en doen om 'veel' vrienden te hebben hoor.
Ik heb dat vroeger gedaan, dat is echt niet moeilijk.
Maar ik heb het liever zo. Weinig vrienden, maar wel échte.

Ik heb immers intussen ook wel gezien wat die 'vele' vrienden in de moderne vind ik leuk-tijd waard zijn.
Dat zie je bijvoorbeeld wanneer zo iemand met 'veel' vrienden failliet gaat of ernstig ziek wordt.
Oud 28 augustus 2015, 10:50   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik ken eigenlijk behoorlijk veel mensen die dat wel hebben.
Hoe kan jij nu weten hoe een relatie in elkaar zit? Je zou moeten weten hoeveel mensen de schone schijn ophouden je valt omver. Achter gesloten deuren vervloeken ze elkaar.
Oud 28 augustus 2015, 10:59   #35
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe kan jij nu weten hoe een relatie in elkaar zit? Je zou moeten weten hoeveel mensen de schone schijn ophouden je valt omver. Achter gesloten deuren vervloeken ze elkaar.
Och kom, als je nauwe banden hebt met anderen weet je dat goed genoeg. Dat er mensen de schijn ophouden weet ik ook. Maar als je een beetje een goede observator bent kijk je daar meestal doorheen. En ik ken inderdaad koppels waarvoor ik mijn hand in het vuur steekt dat die mekaar echt graag zien, ook al zijn ze al erg lang samen.

Ook bij mijn vrienden en familie zijn er vechtscheidingen, allerlei soorten drama en achterbaks geflikflooi. Maar de goed lopende relaties zijn nu ook weer niet zo dun gestrooid als sommigen hier willen doen uitschijnen.

Laatst gewijzigd door JBM : 28 augustus 2015 om 10:59.
Oud 28 augustus 2015, 11:00   #36
Thuleander

Standaard

Citaat:
Allemaal netjes naast elkaar in hetzelfde stoeltje.....enige verschil de zondag tussen 11 en 11u30 krijgen die met kinderen nog wel eens een bezoekje...
Dat moet leuk zijn voor die bejaarden zonder kinderen: zien hoe die bejaarden met kinderen bezoek krijgen van hun (klein-)kinderen.
Oud 28 augustus 2015, 11:01   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, maar ik weet perfect wat ik zou moeten zeggen, denken en doen om 'veel' vrienden te hebben hoor.
Ik heb dat vroeger gedaan, dat is echt niet moeilijk.
Maar ik heb het liever zo. Weinig vrienden, maar wel échte.

Ik heb immers intussen ook wel gezien wat die 'vele' vrienden in de moderne vind ik leuk-tijd waard zijn.
Dat zie je bijvoorbeeld wanneer zo iemand met 'veel' vrienden failliet gaat of ernstig ziek wordt.
Dat is waar.Wie zei ook weer...wie op zijn 65 zegt dat hij heel heel veel vrienden heeft die heeft er eigenlijk geen.....

Maar we zijn aan het afdwalen.
Oud 28 augustus 2015, 11:07   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet leuk zijn voor die bejaarden zonder kinderen: zien hoe die bejaarden met kinderen bezoek krijgen van hun (klein-)kinderen.
Ja dat zou kunnen en dat kan je niet verwachten als je geen kinderen hebt.....Maar of dat altijd zo plezant is hangt er van af hoe de verhoudingen in elkaar steken.Dat kan inderdaad zeer voldoening gevend zijn....Maar dat kan ook allemaal minder rooskleurig zijn dan dat het er uitziet voor de buitenwereld.....Hoe is bv de verhouding met de aangetrouwden ? Mijn moeder zei altijd ...kleine kinderen kleine problemen ...grote kinderen grote problemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2015 om 11:09.
Oud 28 augustus 2015, 11:40   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Single zijn is een pak duurder, je moet het namelijk allemaal alleen betalen. Als je het kan en je bent er gelukkig mee dan moet je het vooral doen.

Er zijn er echter meer dan genoeg die al beginnen te beven bij de gedachte aan single te zijn alleen al. Sommige mensen hun handje moet echt worden vastgehouden, hun hele leven lang.

klopt, België is het land waar het single leven torenhoog wordt belast en bestraft. Het hoogste van Europa.

Voor degenen die denken dat singles geen kinderen hebben: velen (de meesten) hebben een relatie geprobeerd en kientjes gemaakt, dus die hebben wel kinderen.

Of kinderen een boterbriefje zijn voor je oude dag weet ik ook niet: er zijn genoeg mensen met kinderen in b ejaardentehuizen die hun kinderen twee keer per jaar te zien krijgen: met de verjaardag en met nieuwjaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:58   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Och kom, als je nauwe banden hebt met anderen weet je dat goed genoeg. Dat er mensen de schijn ophouden weet ik ook. Maar als je een beetje een goede observator bent kijk je daar meestal doorheen. En ik ken inderdaad koppels waarvoor ik mijn hand in het vuur steekt dat die mekaar echt graag zien, ook al zijn ze al erg lang samen.

Ook bij mijn vrienden en familie zijn er vechtscheidingen, allerlei soorten drama en achterbaks geflikflooi. Maar de goed lopende relaties zijn nu ook weer niet zo dun gestrooid als sommigen hier willen doen uitschijnen.
50 % zo ongeveer zeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be