![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet CD&V het verschil tussen A en B burgers in dit land wegwerken | |||
Het dagbedrag van de B-burgers optrekken naar dat van de A-burgers, zijnde 40 euro per dag |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
Het dagbedrag van de A-burgers, zijnde 40 euro per dag laten zakken naar het daggemiddelde van de B-burgers |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Er moet helemaal niks veranderen, A-burgers zijn onze gasten en dienen op zijn minst beter in de watten gelegd te worden dan de B-burgers |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zeg u dat u als u de uitdaging wil aan nemen dat u 500 euro/maand aan zakgeld moet geven. Zolang u geen gezin vluchtelingen GRATIS kost en inwoon geeft en ze nog 500 euro/maand zakgeld geeft bent u in mijn ogen een dikke zeveraar en hypocriet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat ik in jouw ogen ben, kan mij echt totaal niet schelen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En ... vluchtelingen stop, liever gisteren dan vandaag. En elke -ook al erkende- vluchteling : retour van herkomst!!! Desnoods met geweld. Laatst gewijzigd door PORSCHE : 28 augustus 2015 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor zover ik weet krijgen asielzoekers geen geld zolang ze niet erkend worden. Eens ze herkend worden hebben ze dezelfde rechten als de Belgen.
Wat asielzoekers wél krijgen is opvang, eten en drinken + douche. Dat is Europees bepaald. Verder vind ik de hele discussie in deze thread degoutant en naast de feiten. In plaats van op de man te spelen zouden sommigen beter eens hun grijze massa activeren, het is hier tegenwoordig echt wel triestig. Er zijn hier haast meer trollen en idioten dan vluchtelingen in België.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
... En de gratis taxi-bons van het Rode Kruis niet vergeten zodat ze hun inkopen kunnen gaan doen met hun zakgeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enquête is fout opgesteld. Er had een extra optie horen bij te zijn: de uitkering aan de B-burgers gedurende een bepaalde tijd lager houden dan dat aan de A-burgers.
Dergelijke maatregel vind ik zeker gerechtvaardigd. Waarvoor zijn de asielzoekers naar hier gekomen? Om te ontsnappen aan de levensbedreigende oorlogstoestand in hun land van oorsprong. O.K., daar kan ik inkomen. Maar we weten allemaal wel dat er een bijkomende (niet of zelden uitgesproken) reden is. Kunnen profiteren van onze relatief gulle sociale zekerheid. Maar dat mag geen absoluut recht zijn, wij mogen daar bepaalde voorwaarden aan stellen. Bijvoorbeeld: gedurende een bepaalde periode bijdragen aan het systeem hebben betaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
... En de gratis taxi-bons van het Rode Kruis niet vergeten zodat ze hun inkopen kunnen gaan doen met hun zakgeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan ook niet gezegd dat dit enkel tot vluchtelingen hoeft beperkt te worden. Dat mag ook voor de autochtonen gelden. Overigens, er zijn reeds enkele stappen in die richting ondernomen, denk maar aan het "wachtgeld" van de afgestudeerde jongeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het blijft toch altijd met wat gerommel in de marge...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 augustus 2015 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Veel beter zou men zich bezighouden met de nog steeds ongebreidelde gezinshereniging en eigen profiteurs die hier jarenlang (zoniet levenslang) komen niksen zonder daarvoor een goede reden te hebben (die erkende asielzoekers wel hebben). Bovendien zijn deze problematieken veel massaler. Ik zou de cijfers nog eens moeten opsnorren, maar ik weet dat bijvoorbeeld de tewerkstellingsgraad bij erkende asielzoekers vele malen hoger ligt dan deze bij gezinsherenigers en de massa-geregulariseerden. Moet wel gezegd dat de totaal belachelijke massa-regularisaties het beeld van de asielzoekers serieus heeft verpest. Daar zaten immers enorm veel profiteurs bij die totaal nooit erkend hadden mogen worden.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan mag een politieker nu komen uitleggen waarom er bespaard moet worden op de mutualiteiten, waar " langdurig zieken " na twee maanden al worden bekeken voor re integratie, kortom aan het werk, indien mogelijk. En waarom is de uitkering werkloosheid degressief geworden in tijd, en waarom zijn leeflonen hier onder het Europees gemiddelde, waarom moetrn wij lager werken? Wanneer het dan toch " allemaal zo meevalt " dat er gerust veel vooral economische vluchtelingen gebruik van kunnen maken, waarom is de bevolking dan al zo lang een uit te persen citroen? Laatst gewijzigd door alice : 28 augustus 2015 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 28 augustus 2015 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |