Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 23:44   #21
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Volgens een (betrouwbare) peiling van de krant « Le Soir ».... Sinds wanneer is die krant betrouwbaar?
Ik ben het volledig eens met je.

Daarbij komt nog, dat als je bv. gewoon in Antwerpen rondloopt en langs links en rechts met wat mensen spreekt, de meesten wel pro-seperatistisch gezind zijn.
Veel jongeren haten ook de franse taal.
Oud 19 oktober 2004, 05:38   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nope.
Oog voor de realiteit.
Die is vooralsnog Belgisch.
Citaat:
Van verkiezingsuitslagen kan je niks concreets afleiden.
Maar uit het loutere bestaan van België leid je af wat 'de mensen' denken?
Goe geprobeerd .

Citaat:
Alleen een referendum kan (slechts over één) zaak duidelijk uitsluitsel geven, waarvoor een (tijdelijke) meerderheid staat.
Mij niet gelaten.

Citaat:
"Alle baten helpen", zei de mug, en ze pieste in de zee.
Gelukkig ben je realistischer dan de mug zelf .
Oud 19 oktober 2004, 07:03   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Maar uit het loutere bestaan van België leid je af wat 'de mensen' denken?
Goe geprobeerd .
Nog straffer: het uitblijven van revolutie, bestormingen, stakingen etc. leid ik af dat 'de mensen' België nog niet direct wegwillen. Noch een revolutionaire minderheid (die groot genoeg is) en al zeker geen democratische meerderheid.
Geweldig hee? Uit het niets iets afleiden.
Staaf is een straffe hoor!.

Citaat:
Gelukkig ben je realistischer dan de mug zelf .
Geloof je dat zelf?
Oud 19 oktober 2004, 07:15   #24
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog straffer: het uitblijven van revolutie, bestormingen, stakingen etc. leid ik af dat 'de mensen' België nog niet direct wegwillen. Noch een revolutionaire minderheid (die groot genoeg is) en al zeker geen democratische meerderheid.
Geweldig hee? Uit het niets iets afleiden.
Staaf is een straffe hoor!
Om Mathilde een sekssymbool te vinden en Albert een toffe pee, moet je een hele straffe zijn .
Dat er geen revolutie komt, wijt ik aan het feit dat de meeste mensen niet revolutionair zijn ingesteld. Dat lijkt me niets te zeggen over hoe 'de mensen' aankijken tegen België, zoals het uitblijven van een revolutie in Noord-Korea niet betekent dat de Noord-Koreaanse bevolking communistisch denkt.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Gelukkig ben je realistischer dan de mug zelf
Geloof je dat zelf?
Ik wil dat geloven. Maar ik twijfel soms, sommige van je posts (een kleine minderheid) hebben een bijzonder laag werkelijkheidsgehalte.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 oktober 2004 om 07:15.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 10:45   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe betrouwbaar die peiling is als ik in mijn familie en vrioendenkring praktisch NIEMAND ken die unitair gezind is.

Dat moet wel een enorm toeval zijn als al die separatisten zich in mijn omgeving geconcentreerd zitten
Oud 19 oktober 2004, 10:58   #26
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik vraag me af hoe betrouwbaar die peiling is als ik in mijn familie en vrioendenkring praktisch NIEMAND ken die unitair gezind is.

Dat moet wel een enorm toeval zijn als al die separatisten zich in mijn omgeving geconcentreerd zitten
Hetzelfde voor mij. Het gaat zover dat we liever naar Franse TV (TF1, France 2, France 3, enz..........) kijken dan naar onze "eigen" zenders. Zelfs het nieuws bekijken we liever op de Franse TV. Ik weet niet als u al het nieuws op een buitenlandse TV-zender hebt bekeken, maar ze spreken er nooit van België. Aangezien België toch niets meer voor ons betekent, begrijpt u zeker onze keuze. En dit is maar een voorbeeld.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 11:03   #27
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Hetzelfde voor mij. Het gaat zover dat we liever naar Franse TV (TF1, France 2, France 3, enz..........) kijken dan naar onze "eigen" zenders. Zelfs het nieuws bekijken we liever op de Franse TV.
Wie zijn "we", als ik het even vragen mag? Zijn dat de Walen, de Brusselaars of alle franstaligen?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 11:08   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Wie zijn "we", als ik het even vragen mag? Zijn dat de Walen, de Brusselaars of alle franstaligen?
Oh, ik spreek gewoon in naam van mijn familie en omgeving. Zelfs als het bekend is dat Franstalige Belgen heel veel naar Franse TV kijken.
Oud 19 oktober 2004, 11:10   #29
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh, ik spreek gewoon in naam van mijn familie en omgeving. Zelfs als het bekend is dat Franstalige Belgen heel veel naar Franse TV kijken.
Maar waar woon je?
Oud 19 oktober 2004, 11:12   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waar woon je?
Brussel, waarom?
Oud 19 oktober 2004, 11:17   #31
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Brussel, waarom?
Ik was gewoon benieuwd of je Waal of Brusselaar was. Ik wilde gewoon even weten de bewoner van welk deel van Belgie de toekomst van zijn woonplaats in la republique francaise ziet.

P.S. Trouwens, als Brussel Vlaams of Nederlands wordt, ga je dan verhuizen of blijf je er wonen? (Ik blijf nieuwsgierig, he.)

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 19 oktober 2004 om 11:19.
Oud 19 oktober 2004, 11:30   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon benieuwd of je Waal of Brusselaar was. Ik wilde gewoon even weten de bewoner van welk deel van Belgie de toekomst van zijn woonplaats in la republique francaise ziet.

P.S. Trouwens, als Brussel Vlaams of Nederlands wordt, ga je dan verhuizen of blijf je er wonen? (Ik blijf nieuwsgierig, he.)
Als Brussel vlaams of nederlands wordt, verhuis ik.

Nu, wat mijn Franse vlag als handtekening betreft, is het gewoon in verband met mijn eigen gevoelens. Je kan dat vergelijken met een Vlaming die een Vlaamse vlag als handtekening zou hebben.
Oud 19 oktober 2004, 11:35   #33
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zelfs als Brussel een tijdje (bijv. enkele tientallen jaren) officieel tweetalig blijft?

Citaat:
Nu, wat mijn Franse vlag als handtekening betreft, is het gewoon in verband met mijn eigen gevoelens. Je kan dat vergelijken met een Vlaming die een Vlaamse vlag als handtekening zou hebben.
Ik begrijp je gevoelens helemaal. Mijn vraag had niet met de afbeelding van de Franse vlag te maken, maar met de woonplaatsaanduiding onder je nickname.

Wat is je afkomst? Is die Vlaams, Waals, buitenlands of gemengd?
Oud 19 oktober 2004, 11:51   #34
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

de peilingen van LE SOIR aangaande VLAANDEREN....stonden altijd HAAKS op andere peilingen......dat is reeds punt 1.....en punt 2 is dat zelfs in hun ( betrouwbare ??) peilingsresultaten, zelfs LE SOIR, vlug vermeld dat SLECHTS 29 % DENKT DAT BELGIE BINNEN 50 JAAR NOG BESTAAT .......( ik zou u toch eens de raad willen geven om wat eerlijker te zijn bij het weergeven van informatie .....)WANT WAAR ZIT JE NU MET UW STELLING DAT HIER PRACTISCH IEDEREEN HET VOORTBESTAAN VAN VOTRE PATRIE AANHANGT....EN BINNEN 50 JAAR IS NOG MAAR 29 % DER HOERA PATRIOTTEN BEREID HUN BUSKRUIT TE VERSCHIETEN.........sukkels....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 11:54   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs als Brussel een tijdje (bijv. enkele tientallen jaren) officieel tweetalig blijft?

Ik begrijp je gevoelens helemaal. Mijn vraag had niet met de afbeelding van de Franse vlag te maken, maar met de woonplaatsaanduiding onder je nickname.

Wat is je afkomst? Is die Vlaams, Waals, buitenlands of gemengd?
Een menging van Brusselse en buitenlandse origines. Wat mijn woonplaatsaanduiding betreft, voel ik mij duidelijk meer verbonden met Frankrijk dan met België. Ik kan me geen Belg voelen. Ik ben al geen Waal en geen Vlaming. Wat blijft er? Brussel. En wat is Brussel? Een cosmopoliete stad waarin verschillende culturen samenleven. Noem me dan liever Europese burger of Wereldburger. Maar als ik met een echte land verbonden moet zijn, dan is het duidelijk Frankrijk : door mijn taal, mijn cultuur, mijn mentaliteit, enz..........

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 oktober 2004 om 11:54.
Oud 19 oktober 2004, 12:06   #36
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

...... HET IS AL ZOVER GEKOMEN DAT DE PATRIOTTEN EEN FORUM MOETEN GEBRUIKEN OM MET DE STEUN VAN POLITIEKE CLOWNS A LA BUB OP TE ROEPEN TOT HANDHAVING VAN HUN BELGENLAND.....( het beste bewijs dat je zeer goed weet dat de dagen van votre patrie zijn geteld.....en dat er geen 95 % achter staat om het te redden......).....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
Oud 19 oktober 2004, 12:08   #37
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

......OF EEN DUITSE VLAG ...
Oud 19 oktober 2004, 12:14   #38
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hetzelfde voor mij. Het gaat zover dat we liever naar Franse TV (TF1, France 2, France 3, enz..........) kijken dan naar onze "eigen" zenders. Zelfs het nieuws bekijken we liever op de Franse TV. Ik weet niet als u al het nieuws op een buitenlandse TV-zender hebt bekeken, maar ze spreken er nooit van België. Aangezien België toch niets meer voor ons betekent, begrijpt u zeker onze keuze. En dit is maar een voorbeeld.
.....wat zit gij nog op dit forum te doen ?......in LA DOUCE FRANCE ...zijn toch ook forums ?.....OF BEN JE BANG DAT ZE JE ZOUDEN UITLACHEN MET UW ONGEFUNDEERDE PRAAT ?....
Oud 19 oktober 2004, 12:25   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
.....wat zit gij nog op dit forum te doen ?......in LA DOUCE FRANCE ...zijn toch ook forums ?.....OF BEN JE BANG DAT ZE JE ZOUDEN UITLACHEN MET UW ONGEFUNDEERDE PRAAT ?....
Zeg manneke. Everytime is hier even welkom als iedereen. Hij spreekt toch nederlands op dit forum? Of kan je hem alleen niet uitstaan omdat hij van franstalige origine is?
Oud 19 oktober 2004, 16:01   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Zeg manneke. Everytime is hier even welkom als iedereen. Hij spreekt toch nederlands op dit forum? Of kan je hem alleen niet uitstaan omdat hij van franstalige origine is?
Ik kan hem niet uitstaan omdat hij even fake is als de glimlach van Marie-Rose Morel.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be